Hostelleista?

(Luettu 1849 kertaa)

_walli_

• Aloittelija
    • Profiili
Hostelleista?
« : 22.03.2006, 03:49:54 »
Onko euroopan hostellit varattava etukäteen vai onko niissä yleensä vapaita huoneita?

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hostelleista?
« Vastaus #1 : 22.03.2006, 04:06:26 »
Vahasen riippuu mihin meet ja mihin aikaan :wink:  Koitapa paasta jonkun ison kaupungin hostelliin heinakuussa samalla kun kaupungissa on iso tapahtuma. Ei onnistu. Mutta jonkun pikku kylan joka ei ole turistien suosiossa hostellit joskus tuyyliin helmi maaliskuussa on varmaan aika autioita. Mutta kylla yleensa loytyy yopaikka jos kaupungissa ei ole jotain supertapahtumaa. Jos ei loyvy, niin sita varten on sillan aluset ja rautatieasemat ja kirkot ja puistot ym.

indecent

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://mikkokahkonen.com
Hostelleista?
« Vastaus #2 : 22.03.2006, 08:10:56 »
Oottekos muuten hommannut hostellikorttia ennen matkalle lähtöä? Me ei hommattu ja jouduttiin siitä maksamaan eka kerralla aika suolainen hinta ku ei ollu korttia...

zany

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hostelleista?
« Vastaus #3 : 22.03.2006, 11:41:22 »
ei me ainakaan hommattu.. ainut missä ois tarvinnu niin oli yhdessä hostellissa kroatiassa ja siellä ne onneksi kelpuutti meikäläisen herkules-kortin syystä tai toisesta.. mä en ole kyllä muuten ikinä ollu sellaisessa hostellissa missä sitä ois tarvinnu. sehän on vaan ne tietyt jotka haluaa sen, kuuluuko ne sit johonkin järjestöjutskaan tms..?

Shaon

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Sla__88@hotmail.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/Shaon3/blog/
    • Sähköposti
Hostelleista?
« Vastaus #4 : 22.03.2006, 13:33:33 »
Itsekin olen miettinyt tuota hostellikorttia.. Onko siitä todellakin niin paljon hyötyä, että se kannattaisi hankkia reilille? Entä mitä muuta hyötyä siitä on kun alennus eräistä hostelleista..
There is a difference between living and being alive-

Nothing is as soft as water. Yet, who can withstand the raging flood?

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Hostelleista?
« Vastaus #5 : 22.03.2006, 14:03:26 »
Tarkoitatte varmaan noita HI-hostelleja? Itsellä ei korttia ole ja aina on yöpaikka löytynyt muusta kuin järjestön hostelleista. Niistä on paljon täälläkin keskustelua käyty, eikä kovin moni ole niitä hostelleja kehunut.
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hostelleista?
« Vastaus #6 : 22.03.2006, 16:38:36 »
Lainaus käyttäjältä: "indecent"
Oottekos muuten hommannut hostellikorttia ennen matkalle lähtöä? Me ei hommattu ja jouduttiin siitä maksamaan eka kerralla aika suolainen hinta ku ei ollu korttia...

Mulla on ollut kerran, mutta sitä ei edes kysytty.. Eikä ole muissakaan HI-hostelleissa tarvittu välttämättä. En mä tiedä, saako niistä hostelliyöpymisistä edes mitään kunnon alennuksia sillä kortilla? Kun kortti itsessään maksaa jo jonkin verran, ja on sen hommaamisessa kauheesti vaivaakin. :) Kaiken lisäksi ne menee tosi nopeasti (alle vuodessa?) umpeen, joten eipä paljoa enää hyödytä seuraavana kesänä.. En suosittele kortin hankkimista, ilman pärjää ja pääsee HI-hostelleihin ja jos ei, niin kannattaa olla menemättä.