makuupussi?

(Luettu 3359 kertaa)

varis

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
makuupussi?
« : 22.03.2006, 22:46:24 »
Elikkä olisi ihan tällainen peruskysymys... Eurooppaa olisin kesällä lähdossä kiertämään (aikaisempaa kokemusta reilauksesta ei ole) ja ajattelin makuupussin ottaa mukaan. Kuitenkin muistelisin jostain lukeneeni, että kaikki hostellit eivät kelpuuta jostain kumman syystä makuupusseja, vaan yöpymiseen tarvittaisiin lakanat (?). Elikkä onko tuossa mitään perää, ja jos on, niin onko kyse vain jonkin tietyn firman hostelleista, vai ihan yleinen käytäntö. Ja pahoittelut, jos tästä jo aiemmin on keskusteltu

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
makuupussi?
« Vastaus #1 : 22.03.2006, 22:56:35 »
Voit hakea tästä aiheesta juttua esimerkiksi "lakanat", "makuupussit" tai "hostellit" -sanoilla. Esimerkiksi täältä löytyy pientä keskustelun tynkää aiheesta:
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=8150&highlight=lakanat

Kaikki hostellit eivät kelpuuta makuupussia, mutta useimmissa lakanat kuuluvat hintaan.

Kutvonen

• Himoreissaaja
    • Profiili
makuupussi?
« Vastaus #2 : 23.03.2006, 15:34:39 »
Minäkin haluaisin tietää kokemuksia makuupussin mukana roudaamisesta. Arveltiin nimittäin nukkua enimmäkseen junassa tai missä nyt alkaa uni silmää painamaankin (suht turvallisessa paikassa kuitenkin), joten makari varmaan kannattaa olla mukana. Se oli joku ohut halpis kylkiäispussi jonka voin vaikka heittää mäkeen reissun jälkeen jos se sattuu olemaan aivan risa tai muuten vaan tuhoutunut.

Kokemuksia? Vinkkejä? Neuvoja?

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
makuupussi?
« Vastaus #3 : 23.03.2006, 15:54:26 »
Itse raahasin makuupussia pitkin kesäistä eurooppaa, ja voinpa sanoa että daaaamn. No, kyllähän siihen muutaman kerran olisi ihan oikeasti voinut kääriytyä, mutta ei ollut todellista tarvetta missään. Saksassa sitten säästin asiasta tehden noin 2 euroa, kun nukuin siinä makuupussissa peitteiden saamisen sijaan. Oli kylmää ja kamalaa, turha kapine. Kiroilutti, ku ois voinu nukkua lämpimissä ja muhkeissa peitteissä, kuten toverini vieressä tekikin...

Tai no, eihän se toki aivan turha ollutkaan. Matkalla kotiin sitten välillä Helsinki - Kemijärvi käperryin junassa makuupussin sisään, ku ärsytti niin paljon ku sen nötterön kans oli turhaan pyörinyt ympäriinsä melkein kaks kuukautta. :)

Eikä se ollut edes iso taikka kallis, 15e jotos-makuupussi, mutta en silti viitsinyt jättää sitä mihinkään. "jos sittenkin..." Lähtee varmaan ensi reissullekin, vaikka tiedän jo nyt, etten sitä mihinkään tarvitse. Naisen logiikkaa...  :roll:
Choose your future - choose life.

maizena

• Aloittelija
    • Profiili
makuupussi?
« Vastaus #4 : 23.03.2006, 16:43:26 »
Mukana oli makuupussi sekä oma aluslakana ja tyynyliina, vaikka kaikissa hostelleissa oli lakanat ja muut petivaatteet. Junassa oli mukava nukkua makuupussin alla, varsinkin kun oli koko kabinetti omassa käytössä.
Eipä kyllä makuupussin raahaaminen paljoa vaivannut, mutta ilman sitäkin olisi pärjännyt...

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
makuupussi?
« Vastaus #5 : 24.03.2006, 14:27:40 »
Mä olen raahannut aina makuupussia mukanani ja on tullut tarpeeseen monessa eri paikkaa. Johtuen ehkä siitä, että yövyn monesti ihmisten kotona, joissa kaikilla ei ole ollut antaa vuodeliinoja yms. Yöjunissakin matkustan aina menemättä makuuvaunuihin, joten sielläkin on pussi tullut tarpeeseen. Se, tarvitseeko makuupussia vai ei, riippuu todella paljon siitä, kuinka matkustat. Minulle se on ehdoton matkakumppani, onneksi painoa on vain reilut 500 grammaa.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
makuupussi?
« Vastaus #6 : 24.03.2006, 15:24:35 »
Hmm..mulla ei viime keväänä makuupussia ollut...olin ihan unohtanut koko jutun matkaa suunnitellessa..hienosi toimi ilmankin..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Tatuks

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tatu_l@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.bonsaifi.net
makuupussi?
« Vastaus #7 : 29.03.2006, 22:25:49 »
Kyllä semmoisen kevyen tosi pieneen tilaan menevän voi ottaa. Viimeks oli vähän isompi mukana ja kyllä sille käyttöä löytyi kun nukuttiin lentoasemalla ja hospitalityclubin kautta erinäisissä paikoissa. Mutta en mä kyllä uusiks ottais semmosta ei-niin-pieneen-tilaan-menevää, kun ei se oo mitenkään välttämätön.
eu

ujera

• Aloittelija
    • Profiili
makuupussi?
« Vastaus #8 : 30.03.2006, 12:19:39 »
Aika monessa paikassa ilmeisesti haluavat, että makuupussin alla on aluslakana, jos makuupussia käyttää. Käsittääkseni tahtovat suojella patjojaan(?) (joku viisaampi voi valaista asiaa, jos näin ei ole..) Itse en viime kesänä edes Pohjolaa reissatessani viitsinyt kantaa makuupussia mukana, vaan otin matkaan vanhat lakanat. Mahtuivat pieneen tilaan, ja pussilakana toimi myös junassa nukkuessa peittona. En itse ainakaan olisi kesän lämmössä makuupussia kaivannut, ainahan sitä voi pitää vaatetta päällä, jos kylmä yllättää.  :wink: