Intian viisumi

(Luettu 300564 kertaa)

kerä

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Intian viisumi
« Vastaus #180 : 05.04.2010, 20:21:46 »
Tämä tulee nyt mustille myöhässä... Mutta, minäkin tuossa aikaisemmin jo mainitsin Mumbain kokemuksista (samansuuntaiset kuin Rottapojalla), mutta siis kyllä ne oli tosi tarkkoja sen On Arrival hakemuksen kanssa. Mulla oli kyllä hotellivaraus, mutta koska ei ollut antaa varausnumeroa tai ollut mitään sähköpostivahvistusta (en ollut itse tehnyt varausta... tyhmää jälkikäteen ettei ollut kunnon dokumentoitia mukana) niin soittivat sinne hotelliin, että onko varmasti tämän niminen henkilö varannut majoituksen!

Että kyllä ne sitä kattoo... Tosin vaan ekoilta yöltä, iteltäkin jatkui matka parin yön jälkeen eteenpäin eikä ne enää kiinnostaneet. Ainakin Mumbaissa, en tiedä onko muiden kenttien käytännöt sitten erit. Ja tuohon että "Delhissä ollaan varmaan tottuneempia suomalaisten viisumipyyntöihin kuin Mumbaissa" niin koskeehan tuo On Arrival 4 muutakin kansallisuutta kuin suomalaisia, ja kyllä se On Arrival Visa ihan tiedossa siellä on, Mumbaissa oli kunnon opasteet ja kyltit pystytetty.

Aikaa hommassa vei se, että virkailijoita oli vaikka kuinka monta mutta homma oli tehotonta. Tosiaan, etukäteen täytetty lomake oli turha, piti täyttää uudestaan (sama) kaavake. Sitten odottelua loputtomasti. Käsin täyttelivät viisumipapereita ja pyörittelivät useammalla henkilöllä ja välissä haettiin ihan eri huoneesta leimoja ja maksettiin toiselle kassalle ja sitten taas odoteltiin... En haluaisi toiste kokea samaa.

Ja muutenkin, se viisumi myönnettiin sitten tasan niin moneksi päiväksi kun Intiassa meinaa olla, paluulennon perusteella (eikä sitä sitten saa pidennettyä) joten aika joustamatonkin on.

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #181 : 05.04.2010, 22:44:48 »
Kerä, kiitos viestistäsi. Ei siis toimi kunnolla ainakaan Mumbain kentällä vuoden mittaiseksi suunniteltu kokeilu helpottaa turistien saapumista Intiaan.Toivottavasti Neeneh80 ehti jatkolennolleen.

Neeneh80, olen syvästi pahoillani, jos kiireisten matkavalmistelujesi keskelle suunnattu rauhoitteluyritykseni johti katastrofiin Delhin kentällä. Kirjoittaisitko silti, mitä tapahtui?

amppari_pamppari

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #182 : 08.04.2010, 12:00:24 »
Oma kokemukseni tasta kahden kuukauden maasta poissaolo -kaytannosta on se, etta ei ne vissiin niita kovin tarkkaan katso. Olin ollut Intiassa 3 kk, jonka jalkeen kuukauden poissa ennenkuin taas palasin maahan, lentaen Kolkataan. Ainoa, mista passintarkastaja rupes valittaa oli se, etta olin laittanut osoitteeksi Intiassa ainoastaan Kolkata enka ollut maininnut mitaan hotellin nimea. Mutta viisumista ei sanaakaan, vaikka olin sita etukateen jannittanyt ja valmistautunut jo itkemaankin rajavartijoille, jos ei muuten maahan olis paastetty :)
"World is full of diamonds, go out and find them!"

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #183 : 08.04.2010, 12:44:56 »
amppari kiitos. tuo kyllä helpottaa mieltä. vaikka tuosta on ollut niin monenlaista kokemusta kuulemani mukaan riippuen missä maahan saapuu. ja kaikenlisäksi sitä sääntöä ollaan taas muokkaamassa. tiedä noista intian viranomaisista. huokaus.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Neeneh80

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - piia_annika@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #184 : 12.04.2010, 19:49:54 »
No worries. Päädyimme hankkimaan viisumit jo Suomesta käsin kun edellä olleen keskustelun pohjalta havahduin ongelmaan pari päivää ennen lähtöä. On arrival -viisumijono ei Delhin kentällä näytänyt kovin pitkältä, mutta en valitettavasti tiedä miten nopsaan homma jonossa eteni. Opasteet olivat sielläkin selkeät.

juupas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #185 : 12.04.2010, 21:23:08 »
Saako 6kk turistiviisumilla olla maassa putkeen koko kuuden kuukauden ajan, vai edellytetäänkö poistumista maasta jossain välissä?

Entä jos tosiaan piipahtaa vaikka Nepalin puolella, "pysähtyykö" viisumi vai "meneekö eteenpäin" (mitenköhän tämän nyt selittäisi :S)

Eli oletetaan, että olen ollut kolme kuukautta Intiassa. Minulla on siis puolen vuoden viisumi. Matkustan vaikka Nepaliin kuukaudeksi. Palatessani Intiaan, onko minulla viisumia edelleen jäljellä kolme kuukautta vai kaksi. Äst. Kyllä te tajuutte???

Suurkiitokset! :)

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #186 : 13.04.2010, 14:59:35 »
Saako 6kk turistiviisumilla olla maassa putkeen koko kuuden kuukauden ajan, vai edellytetäänkö poistumista maasta jossain välissä?

Entä jos tosiaan piipahtaa vaikka Nepalin puolella, "pysähtyykö" viisumi vai "meneekö eteenpäin" (mitenköhän tämän nyt selittäisi :S)

Eli oletetaan, että olen ollut kolme kuukautta Intiassa. Minulla on siis puolen vuoden viisumi. Matkustan vaikka Nepaliin kuukaudeksi. Palatessani Intiaan, onko minulla viisumia edelleen jäljellä kolme kuukautta vai kaksi. Äst. Kyllä te tajuutte???

Suurkiitokset! :)

Saa olla koko 6 kuukauden ajan, jollei viisumiin kirjoiteta, että poistuttava 3 kk kuluttua. Tällaisen leiman olen nähnyt mm tuoreessa espanjalaisen viisumissa. Espanjalaisen viisumissa olleessa leimassa luki vielä, että kunkin erillisen Intiaan tuloon välissä pitää olla 2 kk. Toisin sanoen maksimissaan 4 kk viisumi. Kaikki tuo oli ilman mitään selittäviä papereita lyöty tytön viisumiin erittäin tulkinnanvaraisella englannin kielellä.

Tätä kannattaa kysyä Katajanokalta, miten ne tällä hetkellä kirjoittavat viisuminsa.

Jos saat Katajanokalta normaalin multiple 6 kk turistiviisumin, niin ei sen voimassoloaika mitenkään siirry eteenpäin sillä perusteella, että on esim Nepalissa yhden kuukauden. Niinpä "juupaksen" esimerkissä aikaa Intiassa on jäljellä vain 2 kk eikä 3 kk.

Eri asia on, sallitaanko sun saapua takaisin Intiaan aiemmin kuin 2 kk on kulunut lähdöstäsi. Käytäntö vaihtelee eri rajapisteissä ja eri lentoyhtiöiden välillä. Ampparilla ollut aurinkoinen päivä ei välttämättä takaa muille yhtä sujuvaa maahantuloa. Asian varmistamiseksi voi pyytää jo Katajanokalta lupapaperia tulla takas Intiaan aiemmin kuin 2 kk Intiasta lähdön jälkeen.
Delhissä mulle selosti yksi saksalainen, että Nepalista pääsisi takas Intiaan kun on Intian multiple viisumin sijasta viisumi johon on kirjoitettu, että viisumi sallii 1 tai 2 maastapoistumista. Tuolloin kyseessä ei olisi enää kirjaimellisesti tulkittuna ns multiple turistiviisumi, joihin tuo harmillinen 2 kk sääntö on liitetty. Tiedä sit miten tollainen porsaanreika toimii käytännössä ja tarvii olla melkoinen juristi joka pystyy asian uskottavasti selittämään lentoyhtiön check inissä tai immigrationin pulpetin edessä seistessään jos asia riitautetaan. Tästäkin kantsuu kysyä Katajanokalta. Ton saksalaisen multiple viisumiin oli Kathmandussa haettu leima tulla maahan aiemmin kuin 2 kk oli kulunut Intiasta poistumisesta eli sellaisen saa ja melko vaivattomasti Kathmandussa päivän kuluessa kunhan on kaikista vaadittavista papereista kopiot yms mukana.

Rottapoika

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #187 : 13.04.2010, 21:16:03 »
No worries. Päädyimme hankkimaan viisumit jo Suomesta käsin kun edellä olleen keskustelun pohjalta havahduin ongelmaan pari päivää ennen lähtöä. On arrival -viisumijono ei Delhin kentällä näytänyt kovin pitkältä, mutta en valitettavasti tiedä miten nopsaan homma jonossa eteni. Opasteet olivat sielläkin selkeät.

Mumbain kentällä ongelma ei ole jono, vaan se kaikenmaan ihmeellisten asioiden tivaaminen ja itse viisumien kirjoittamiseen menevä aika. Meillä meni muistaakseni pari tuntia siihen kyselyyn(oltiin siis varattu majapaikka ekalle yölle mutta ei ollut puhelinnumeroa siihen hostelliin, oli vain osoite. Ei riittänyt) ja varmaan yli tunti meni siihen kun virkailija kirjoitti viisumit nelihenkiselle perheelle.

Jonoa ei siis ollut lainkaan, mutta yli kolme tuntia siihen meni.

Kun lähdettiin takaisin kotiin passit kentällä katsonut virkailija sanoi, että "ai, tulitte on arrival- viisumilla.. ensi kerralla varmaan haette viisumit etukäteen kotimaasta?"

T. Mrs Rottapoika
Lähes kaikki on ihan parasta!!!!

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #188 : 14.04.2010, 15:44:16 »
Mumbain kentällä ongelma ei ole jono, vaan se kaikenmaan ihmeellisten asioiden tivaaminen ja itse viisumien kirjoittamiseen menevä aika. Meillä meni muistaakseni pari tuntia siihen kyselyyn(oltiin siis varattu majapaikka ekalle yölle mutta ei ollut puhelinnumeroa siihen hostelliin, oli vain osoite. Ei riittänyt) ja varmaan yli tunti meni siihen kun virkailija kirjoitti viisumit nelihenkiselle perheelle.

Jonoa ei siis ollut lainkaan, mutta yli kolme tuntia siihen meni.

Kun lähdettiin takaisin kotiin passit kentällä katsonut virkailija sanoi, että "ai, tulitte on arrival- viisumilla.. ensi kerralla varmaan haette viisumit etukäteen kotimaasta?"

T. Mrs Rottapoika

Rouva Rotan viimeisessä lauseessa saattaa piillä ongelman ydin. Kiitos siitä. Saattaa hyvin olla niin, että maahantulovirkailijat Mumbaissa eivät pidä viisumeiden kirjoittamisesta aiheutuvasta lisätyöstä. Ehkä heidän strategiansa on ohjata turistit hakemaan viisuminsa muualta.

Varmaan sisäministeri Chidambaramiakin kiinnostaa kokeilun loputtua verrata Delhin, Kolkatan, Chennain ja Mumbain lukuja toisiinsa. En yllättyisi suuresti, jos Nokian ansiosta Chennaissa kohtelu olisi sujuvampaa.

veekoo

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #189 : 22.04.2010, 18:54:58 »
Tuleeko ongelmia viisumin kanssa...

28.5 Hki-Delhi
30.5 Delhi- Trivandrum
7.6 Goa-Bangkok
16.6 Bangkok-Delhissä 9.30PM
17.6 Delhi- Hki 00.50AM

Eli poistutaan välillä Intiasta mutta paluu lento Delhin kautta Suomeen, tuleeko ongelmaa viisumin kanssa/ laukkujen...

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #190 : 22.04.2010, 22:55:04 »
Tuleeko ongelmia viisumin kanssa...

28.5 Hki-Delhi
7.6 Goa-Bangkok
16.6 Bangkok-Delhissä 9.30PM
17.6 Delhi- Hki 00.50AM

Eli poistutaan välillä Intiasta mutta paluu lento Delhin kautta Suomeen, tuleeko ongelmaa viisumin kanssa/ laukkujen...

Oletan, että lennot Bangkokista Delhiin ja Delhistä Eurooppaan ovat eri yhtiöillä eikä ruumaan meneviä matkatavaroita saa Bangkokissa buukattua suoraan Helsinkiin. Jos näin on, niin pelkään pahoin, että Delhin kentällä joutuu ruumaan menevät tavarat hakemaan immigrationin tiskin takana olevasta tavarakarusellista eli mahdollisesti ongelmaa, koska olette olleet poissa Intiasta vähemmän aikaa kuin 2 kk. Oletan siis myös, että teillä on Intian multiple turistiviisumi.

Voi hyvin olla, että Intiasta Thaimaahan poistuessanne on passiin viisumin viereen lyöty leima, että Intiasta on oltava poissa 2 kk (mulle ei lyöty). Jos on tuo harmillinen leima, niin Bangkokin lentokentän check in:ssä lentovirkailija voi huonolla onnella sanoa, ettei hän voi päästää teitä Intian koneeseen. Senkin tähden lienee paras mielenrauhanne takia hakea Katajanokalta poikkeuslupaa tulla maahan ennen kuin 2 kk on kulunut maasta lähdöstä. Periaatteessa poikkeusluvan saaneen pitäisi uudestaan maahan tultuaan käydä rekisteröimässä itsensä FRRO:ssa. Tuota muodollisuutta ette käytännössä voi täyttää. Pyytäkää siitäkin vapauttavaa poikkeuslupaa Katajanokalla.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #191 : 27.04.2010, 10:56:32 »
Reissu sitten venahti kiitos tuhkapilven, mutta mikas tassa on Nepalista kirjotellessa.

En usko etta kukaan osaa auttaa mutta purkaudun silti murheistani. Ennen Suomesta lahtoa tuli hankitua Intian viisumi ja poikkeuslupa (maahanpalaamisoikeus ilman 2kk taukoa) eika sen suhteen mitaan ongelmaa ilmennytkaan.

Delhista reissu junalla alkoi Nepaliin josta Bhutanin kautta takaisin maitse Intiaan ja Delhiin. Noh, niin se tulivuori tuli ja purkautui eika kiinnostanut jaada kakalta haisevaan Delhiin odottelemaan vaan nappasin lennon takaisin Nepaliin.

Nyt sitten olen yrittanyt selvitella paasenko takaisin Intiaan (ja GOAlle) kolmannen kerran about kuukauden sisalla vai en. Intian Suomen suurlahetysto ei ota kantaa, eivat uskalla tulkita tuota poikkeuslupaani. Katmandun Intian suurlahetystossa taas ensimmainen tytto kertoi etta olen kayttanyt tuon poikkeusluvan kun saavuin intiaan toisen kerran ja toinen taas kertoi etta poikkeusluvalla maahantuloentryjen maara on rajaton. Eli odotetusti en saanut mitaan tajuttavaa vastausta sieltakaan suunnalta. Nyt tassa koittanut pommitella maililla suurlahetystoja jotta saisin oikean vastauksen mutta toistaiseksi kukaan vaivautunut vastailemaan.

Kenellakaan tuskin on tasta kokemusta? Poikkeusluvassa ei maaritella montako kertaa kahden kuukauden aikana maahan saa saapua, eika toistaiseksi kummallakaan kerralla maahan tullessa rajaviranomaiset ole sita sivua katselleet saati siihen mitaan merkinneet.

Mikali mitaan selvyytta ei tule lahden varmaan kokeilemaan lentamista Mumbaihin. Sita sitten en tieda mita tapahtuu jos eivat paasta siella maahan, saako sielta sitten jarjestettya itselleen jatkolennot jotenkin helposti Suomeen?
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #192 : 27.04.2010, 11:52:14 »
kakalta haisevaan Delhiin

Onpas kummallinen asenne.

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #193 : 27.04.2010, 20:05:30 »
Ennen Suomesta lahtoa tuli hankitua Intian viisumi ja poikkeuslupa (maahanpalaamisoikeus ilman 2kk taukoa) eika sen suhteen mitaan ongelmaa ilmennytkaan.

Delhista reissu junalla alkoi Nepaliin josta Bhutanin kautta takaisin maitse Intiaan ja Delhiin. Noh, niin se tulivuori tuli ja purkautui eika kiinnostanut jaada kakalta haisevaan Delhiin odottelemaan vaan nappasin lennon takaisin Nepaliin.

Nyt sitten olen yrittanyt selvitella paasenko takaisin Intiaan (ja GOAlle) kolmannen kerran about kuukauden sisalla vai en.

Poikkeusluvassa ei maaritella montako kertaa kahden kuukauden aikana maahan saa saapua, eika toistaiseksi kummallakaan kerralla maahan tullessa rajaviranomaiset ole sita sivua katselleet saati siihen mitaan merkinneet.

Mikali mitaan selvyytta ei tule lahden varmaan kokeilemaan lentamista Mumbaihin. Sita sitten en tieda mita tapahtuu jos eivat paasta siella maahan, saako sielta sitten jarjestettya itselleen jatkolennot jotenkin helposti Suomeen?

Sait poikkeusluvan esitettyäsi ensimmäisen Nepal/Bhutan matkasuunnitelman. Se oli annettu sen reissun jälkeistä Intiaan tuloa varten.

Nyt olet tehnyt odottamattoman visiitin Nepaliin ja pikkumainen virkailija voisi kysyä Intiassa poikkeuslupaa kolmanteen maahantuloon, sillä se ei ole ollut Helsingissa saamasi poikkeuslupasi perusteena.
Mutta sähän voit pyytää Kathmandun Intian Suurlähetystössä poikkeuslupaa, minkä sun pitää saada, koska olet ns genuine tourist. Ikävä, että sitä ei sulle kirjoitettu vaan arvuuteltiin vain onko vanha lupa edelleen voimassa vai ei. Ehkä tuo maitsemasi toinen henkilö oli se joka luvista päättää/tietää ja hän kokemuksellaan ymmärsi, ettei toista lupaa tarvita.

Jollet enää viitsi hukata aikaa Intian Kathmandun Suurlähetystöön ja poikkeusluvan sananmuoto ei estä kolmatta visiittiä, niin lentäisin melko huolettomana takas Intiaan. Selität sit tarvittaessa immigrationissa, että tuhkapilvi yllätti ja Delhissä oli niin kuuma, että menit viileämpään eikä Kathmandussa pidetty toista lupaa tarpeellisena. Älä kuitenkaan sano, että lähdit Delhistä kun siellä haisi, sillä intialainen on hyvin herkkä maastaan.

Muuten Delhi saattais olla iisimpi paikka laskeutua Nepalista.

Sit vielä yks muodollisuus. Periaatteessa sun olisi pitänyt käydä rekisteröimässä itsesi maahan tulleksi jo ekan Nepalista tulon jälkeen. En tiedä, miten tätä käytännössä valvotaan ja onko se sääntö enää voimassakaan, vaikka se on edelleen Intian Sisäasiainministeriön sivulla www.mha.nic.in/pdfs/FAQ-TVisa311209.pdf . Ilmeisesti se on kuollut säännös, koska pääsit toistamiseen Nepaliinkin vai kävitkö rekisteröitymässä FRRO/FRO:ssa ? Ehkä siitä ei ole mitään mainintaa saamassasi lupapaperissa ja rekisteröinnin voi sen myötä unohtaa.

Mumbai on erittäin kansainvälinen paikka ja sieltä pitäisi saada helposti lentoja Euroopan kautta Suomeen. 

amppari_pamppari

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #194 : 02.05.2010, 17:38:05 »
Oma kokemukseni tasta kahden kuukauden maasta poissaolo -kaytannosta on se, etta ei ne vissiin niita kovin tarkkaan katso. Olin ollut Intiassa 3 kk, jonka jalkeen kuukauden poissa ennenkuin taas palasin maahan, lentaen Kolkataan. Ainoa, mista passintarkastaja rupes valittaa oli se, etta olin laittanut osoitteeksi Intiassa ainoastaan Kolkata enka ollut maininnut mitaan hotellin nimea. Mutta viisumista ei sanaakaan, vaikka olin sita etukateen jannittanyt ja valmistautunut jo itkemaankin rajavartijoille, jos ei muuten maahan olis paastetty :)

Lisään tähän vielä toisen kokemuksen samalta reissulta... Ennen paluulentoa Delhistä lensin edellisenä iltapäivänä Kathmandusta Delhiin. Passintarkastaja sanoi Delhin kentällä, ettei mua päästetä maahan, kun olen ollut siellä viimeisen kahden kuukauden sisällä. Sanoin, että olen lähdössä seuraavana aamuna kotimaahani, mutta en haluaisi viettää viimeistä yötä lentokentällä. Passintarkastajamies ohjasi kysymään toiselta virkailijalta ja kun kerroin tilanteeni, tämä toinen virkailija löi hymyillen passiini maahansaapumisleiman ja toivotti mukavaa päivänjatkoa  :) Oudointa oli, että he eivät edes pyytäneet näyttämään lentolippuani todisteeksi, että todella olen seuraavana aamuna poistumassa maasta.

Ei näköjään turhantarkkoja siis noiden viisumisysteemien kanssa siellä olla. Joskus riittää, kun vain hymyilee nätisti  ;D
"World is full of diamonds, go out and find them!"

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #195 : 04.05.2010, 15:57:13 »
Ei kiistella Intiasta (ei saa tarttua provoihin, hah) mutta sen nyt sanon etta Delhi on lahinne helvettia maapallon paalla missa on tullut oleskeltua. Etenkin nyt kuumaan kuumaan aikaan.

Mutta asiaan, eli nyt on kuusi kertaa tullut viimeisen viestin jalkeen asioitua taalla Kathmandun Intian suurlahetystossa ja lupa Intiaan takaisin paluuseen jarjestyy. Perus Intia-saatoa ollut siis. Mutta taalta saa 700 Nepalin Rupialla (7 eur) luvan palata takaisin Intiaan vaikka edellisesta visiitista olisi kulunutkin alle 2kk. Lupa pitaisi normaalitilanteessa irrota ilman ongelmia, itsella nyt saatoa tuon Suomesta hankitun poikkeusluvan ja vanhentuneen Nepalin viisumin kanssa. Ihan ookoo toimintaa ollut jos tuon perus-saadon nyt unohtaa.

Kaikki hyvin ja Goan loma odottaa.. kunhan taalta Kathmandusta paasee eteenpain. Maoistit kun ovat pistaneet kaupungin todellakin kiinni ja yleislakkoa pukkaa kolmatta paivaa.
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #196 : 19.05.2010, 11:11:44 »
Kuulostaa hienolta jotain poikkeuslupia säätää. Tarkoituksena olisi siis käväistä Sri Lankassa ja sitten takaisin Intiaan.

Onnistuuko tämä helposti nykyisen tiedon mukaan? Ylimääräistä aikaa paikan päällä odotteluun ei varsinaisesti jää.

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #197 : 26.05.2010, 07:35:44 »
lupa Intiaan takaisin paluuseen jarjestyy. Perus Intia-saatoa ollut siis. Mutta taalta saa 700 Nepalin Rupialla (7 eur) luvan palata takaisin Intiaan vaikka edellisesta visiitista olisi kulunutkin alle 2kk.

Hieno juttu, juuri tätä tietoa lähdinkin täältä etsimään. Kuinkas kauan mahtaa tuo prosessi viedä että saa luvan palata Intiaan. Itsellä olis aikaa Nepalin puolella vain viikon verran ja sitten pitäisi palata takaisin Delhiin.
Tuija

veekoo

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #198 : 26.05.2010, 09:42:55 »
lupa Intiaan takaisin paluuseen jarjestyy. Perus Intia-saatoa ollut siis. Mutta taalta saa 700 Nepalin Rupialla (7 eur) luvan palata takaisin Intiaan vaikka edellisesta visiitista olisi kulunutkin alle 2kk.

Hieno juttu, juuri tätä tietoa lähdinkin täältä etsimään. Kuinkas kauan mahtaa tuo prosessi viedä että saa luvan palata Intiaan. Itsellä olis aikaa Nepalin puolella vain viikon verran ja sitten pitäisi palata takaisin Delhiin.

Saman luvan saanti onnistuu myös Suomessa. Viisumihakemuksen yhteydessä perusteltu kirje konsulaattiin +12 euroa niin saa leiman jolla voi palata Intiaan uudelleen alle 2kk sisään.

Itsellä juuri tuollainen leima tulossa viisumiin, juuri lähdössä postista sitä hakemaan ja huomenna reissuun(ei menny ees tiukalle)  ;D

Voihan se tietenkin viel olla että hakemus on kokonaan evätty... :o

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #199 : 26.05.2010, 10:01:21 »
No ei auta tuo tieto tällä erää kun lähtö on sunnuntaina ja en ole Suomessa vaan Australiassa :) Mutta hiffasin juuri että täällä Melbournessa on Intian lähetystö niin taidan piipahtaa siellä pikaisesti heti huomenissa!
Tuija