Intian viisumi

(Luettu 327451 kertaa)

TN

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Intian viisumi
« Vastaus #200 : 06.06.2010, 08:06:26 »
Riittääkö tuollainen normaali 6kk turisviisumi jos suunnitelmissa on saapua intiaan ja olla siellä noin kuukausi, jonka jälkeen jatkan matkaa lentäen sieltä Malesiaan. Paluu matkalla kuitenkin tulen taas Intiaan vaihtamaan konetta. Eli tarvinko jonkun erikoisviisumin kun saavun siihen maahaan ikäänkuin kaksi kertaa, vaikka kotimatkalla vaan vaihdan konetta siellä kansainvälisessä terminaalissa? Lennot on Helsinki-Mumbai ja Mumbai-Kuala lumpur. molemmat meno-paluu.

TL

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • www.kiikkulauta.com
« Vastaus #201 : 09.06.2010, 05:57:27 »
Mun reissusuunnitelmat taas kerran muuttui ja päätin että haluankin takaisin Intiaan Nepalista noin 1kk tuon pahamaineisen leiman saamisen jälkeen. Leimassa lukee, että poikkeusta pitää anoa 14pv leiman saamisen jälkeen, mutta sillä ei ainakaan Kathmandussa ole väliä.

Kathmandusta re-entry permit -leiman saa helposti, mutta sille tarvii vedenpitävän perustelun. Pelkkä leiman huvikseen haluaminen tai goa-loma ei riitä, mutta esim. lentolippu pois Intiasta riittää. Ja systeemin saa aina kierrettyä, eli kävelette vaan viisumitoimiston vieressä olevaan matkatoimiston joka täyttää teille re-entry hakemukset ja ostaa "valelennot" eli lentoliput, joista maksatte vain cancellation feen. Leiman saa samana päivänä ja koko säädölle tuli hintaa 40e. Jos teillä oikeasti on ne lennot, pelkän leiman saa hankittua 700 rupialla.

Mutta sitten siinä leimassa lukee, että Intiassa pitää käydä rekisteröitymässä 14 päivän kuluessa. Ehkä pitää ehkä ei, noin siinä edellisessäkin luki, mutta tällä kertaa ajattelin hoitaa lisäbyrokratian niin pian kuin mahdollista. Sitten se olisi tehty. Alla linkit siitä miten rekisteröityminen toimii:

rek. toimistot: http://www.immihelp.com/nri/foreigner-registration/foreigners-regional-registration-officers.html
tarvittavat liitteet: http://www.hcilondon.org/visa_frrochklst.htm

www.kiikkulauta.com - kiipeilyä ja kaikenlaista säätöä. Yritin selvitä jotenkin Turkkiin, mutta eksyinkin Egyptiin ja Intiaan. Nyt suuntana on Thaimaa ja saarihyppely Australiaan?

TL

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • www.kiikkulauta.com
« Vastaus #202 : 09.06.2010, 06:13:19 »
tuplapostaus. saa poistaa.
www.kiikkulauta.com - kiipeilyä ja kaikenlaista säätöä. Yritin selvitä jotenkin Turkkiin, mutta eksyinkin Egyptiin ja Intiaan. Nyt suuntana on Thaimaa ja saarihyppely Australiaan?

TN

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #203 : 09.06.2010, 09:17:49 »
Tekstiä...

Tästä samaisesta ketjusta löytyi vastaus kysymykseeni. Eli en voi palata ennen 2kk poissa oloa takaisin Intiaan. En ainakaan ilman pientä säätöä. Mutta ei sillä lopulta mitään väliä, sillä paluu helsinkiin sitten Bangkokista. Ei maksa oikeastaan yhtään sen enempää ja jää yksi vaihto koti matkalla väliin.

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #204 : 09.06.2010, 10:58:31 »
kyllä ne tekee asiat hankalaksi. itse kuljin sormet ristissä katmandusta kolkataan sillä en ollut nepalissa kuin 6 viikkoa. läpi pääsin ongelmitta. tosin passissa on niin monta vanhaakin intian leimaa, ettei passintarkastaja ehkä edes huomannut uusinta, eikä sen perään kysellyt. mutta tämähän aina riippuu rajasta ja viranomaisesta. maitse kuulema pääsee helpommin yli ilman tuota 2kk taukoa kuin lentäen.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Oscuro

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #205 : 21.07.2010, 17:54:03 »
Viisumihakemuksessa kysellään yhteystietoja intiassa, eli ilmeisesti hotellin yhteystiedot. Haittaako jos minä jätän sen toisen kohdan tyhjäksi, koska tiedän vain yhden hotellin missä aion olla.

Herba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : 21.07.2010, 18:48:36 »
Viisumihakemuksessa kysellään yhteystietoja intiassa, eli ilmeisesti hotellin yhteystiedot. Haittaako jos minä jätän sen toisen kohdan tyhjäksi, koska tiedän vain yhden hotellin missä aion olla.

Laitoin itse yhden hotellin tietojen lisäksi Suomen suurlähetystön yhteystiedot. Hyvin onnistui viisumin hankinta. Eipä taida olla kovin tarkkaa noiden kanssa.
Ruisleipää ja lakipykäliä, somisteita ja virallisia päätöksiä

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #207 : 22.07.2010, 15:49:52 »

Olen aina jättänyt tyhjäksi tuon kohdan ilman ongelmia.
Muistaakseni jossain täyttöohjeessakin oli maininta, että täytetään jos tällainen osoite löytyy...
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #208 : 27.07.2010, 19:53:54 »
Tarvitsen double-entryn, joten tämä ei auta, mutta miten ihmeessä olemme päässet tälläiseen seuraan:

Visa on Arrival for the citizens of Finland, Japan, Luxembourg, New Zealand and Singapore.

komppi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #209 : 23.08.2010, 21:53:23 »
Tarkoituksena olisi mennä Intian kautta Nepaliin ja tulla sieltä takasin Intiaan ennen kahden kuukauden odotusaikaa. Lähetystön re-entry permit-hakemuslapussa lukee että on rekisteröidyttävä 14 päivän kuluessa Intiaan saapuessaan.
Onko kenelläkään tietoa seuraamuksista mikäli tätä ei tee?

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #210 : 24.08.2010, 13:01:58 »
Tarkoituksena olisi mennä Intian kautta Nepaliin ja tulla sieltä takasin Intiaan ennen kahden kuukauden odotusaikaa. Lähetystön re-entry permit-hakemuslapussa lukee että on rekisteröidyttävä 14 päivän kuluessa Intiaan saapuessaan.
Onko kenelläkään tietoa seuraamuksista mikäli tätä ei tee?

Onko tää nyt se virallinen poikkeuslupa joka tulee Suomen kautta?

komppi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #211 : 24.08.2010, 16:17:00 »
Siis poikkeuslupa jota voi anoa Intian suurlähetystöstä. Vai mitä tarkoitit, " Suomen kautta"?

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #212 : 24.08.2010, 22:21:54 »
Siis poikkeuslupa jota voi anoa Intian suurlähetystöstä. Vai mitä tarkoitit, " Suomen kautta"?

Joo tätä mä tarkoitin, että haet sen suomesta etkä vaikka nepalista.

Mun mielestä Intiassa on aina asiasta säätämistä. Mä suosittelen et hakee poikkeusluvan etukäteen ja käy rekisteröimässä itsensä (mikä on tosi säätämistä sekin). Ei siis ole kokemuksia siitä, että on jättänyt rekisteröimästä itsensä, mutta on siitä että tekee sen helvetin myöhässä ja että Intia uhkaa vankilalla :D

komppi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #213 : 25.08.2010, 07:42:21 »
Tarkoitus oli juuri hakea tuota täältä Suomen päästä. Tuo rekisteröityminen vielä mietityttää. Jos tuota ei tee, niin missä vaiheessa tämä voi alkaa tuotaa vaikeuksia? Pois lähtiessäkö? Tuleeko tuosta rekisteröitymisestä jokin merkintä esim. passiin?

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #214 : 25.08.2010, 21:04:54 »
Tarkoitus oli juuri hakea tuota täältä Suomen päästä. Tuo rekisteröityminen vielä mietityttää. Jos tuota ei tee, niin missä vaiheessa tämä voi alkaa tuotaa vaikeuksia? Pois lähtiessäkö? Tuleeko tuosta rekisteröitymisestä jokin merkintä esim. passiin?

Juurikin pois lähtiessä. Passiin tulee leimaa ja numeroa, itse hoidettiin vaikean kautta koko touhu, mutta lentokentällä ei juuri edes vilkaistu koko asiaa..

Otas selvää ja kerro miten kävi! :) Kuinka pitkä reissu sulla on?

komppi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #215 : 25.08.2010, 21:33:26 »

No täytyypäs katella tuota sitten paikanpäällä. Aina ne asiat jotenkin järjestyy. Mulla on parin kuukauden reissu tiedossa Intia- Nepal akselilla.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2010, 21:42:09 kirjoittanut komppi »

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #216 : 26.08.2010, 07:28:47 »

No täytyypäs katella tuota sitten paikanpäällä. Aina ne asiat jotenkin järjestyy. Mulla on parin kuukauden reissu tiedossa Intia- Nepal akselilla.

Todellakin kaikki järjestyy! Vaikka kyseessä on Intia, se on kuitenkin omalla hullunkurisellaan tavallan silti ihan toimiva maa, kyllä siellä autetaan kaveria.. lopulta :)

Thomez

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #217 : 05.09.2010, 15:56:42 »
Moi vaan kaikille! Osaiskohan joku fiksumpi/kokeneempi kertoa mikä mahtaisi olla paras viisumi vaihtoehto seuraavanlaiselle rumballe, joka sisältää monta tuloa maahan:

Vaihtoehto 1:

- Marraskuu:  Lento Helsinki-Delhi-Kathmandu

- Joulukuu: Lento Kathmandu-Chennai-Singapore

- Huhtikuu: Lento Kiinasta tai Myanmarista Intiaan.

Vaihtoehto 2:

- Marraskuu:  Lento Helsinki-Delhi josta junalla/bussilla Delhi-Kathmandu

- Joulukuu: Lento Kathmandu-Chennai-Singapore

- Huhtikuu: Lento Kiinasta tai Myanmarista Intiaan.

Eli tuollaista olen suunnitellut ja tuntuu löytyvän jos jonkinnäköistä viisumia Intiaan, mutta en nyt vain jotenkin hahmota kuinka ylläoleviin suunnitelmiin voisi erilaisia viisumeita soveltaa järkevästi, joten auttakee viisaammat ;)

Kiitoksia jo etukäteen kaikille!

komppi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #218 : 05.09.2010, 17:42:43 »
^
Jos ole lähdössä turistimatkalle niin 6 kk turistiviisumi multiple-entryllä on varmasti se yleisin mitä ihmiset hakee useimmissa tapauksissa.
Kun poistuu maasta pitäisi odotella vähintään se kaksi kuukautta ennen kuin voi palata. Poikkeusluvan (re entry permit) voi hakea lähetystöstä. Itselläni ei ole kokemusta kuinka tarkkaan ne tuota valvovat, mutta kohtahan tuo selviää.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2010, 17:58:10 kirjoittanut komppi »

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Onks kukaan saanut tai pyytanyt Intian Helsingin lahetystosta tuplaenter tai triplaenter viisumia (ei siis multiple) lisaleimalla, ettei 2 kk poissaolopakkoa sovelleta Intiasta poistuttaessa ? Tallaisia viisumeita on esim Indiamiken mukaan kirjoitettu mm Saksassa.