Intian viisumi

(Luettu 315782 kertaa)

Larnos

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Intian viisumi
« Vastaus #360 : 29.11.2011, 21:02:16 »
toimitin tänään perus turistivisa-6kk-multientry hakemuksen mutta paniikin aihe on seuraava:tarkoitus olisi olla intiassa n.2kk mutta en saanut if:ltä jatkettua matkavakuutusta joten mulla oli todistus vain 45pv:stä mitkä normaaliin jatkuvaan koti+matkavakuutukseen kuuluvat.voivatko torpata matkani tähän?pitäisi ottaa matkavakuutus sen 45pv jälkeen jostain muusta vakuutusyhtiöstä mutta mulla ei vielä ihan tarkat meno ja tulo päivämäärät ole tiedossa joten en uskaltanut vakuutusta vielä ottaa.onko kukaan törmännyt samankaltaiseen tilanteeseen?

Hola!

Pähkäilin tuossa kuukausi sitten vähän samantyyppisiä juttuja. Tai kun minulla on myös tuo jatkuva matkavakuutus joka on voimassa sen 45 päivää mutta se vuoden vakuutuskausi oli merkitty siihen todistukseen niin, että se loppuu tavallaan kesken mun matkan. Sinällänsä se 45 päivää riittää. Siinä myös luki että vakuutus on jatkuva ja vuosittain uudistettava, mutta tuli pähkäiltyä, notta mistä ne siellä konsulaatissa tietää oonko mä maksanut sen uuden vakuutuskauden vai aijonko olla osan matkasta ilman vakuutuksia. Aikomus olisi kuitenkin maksaa se lasku kunhan se suvaitsee saapua.

Eniveis, pari päivää sitten postiluukusta napsahti ilmoitus että kirjattu kirje olisi noudettavissa postista ja siellähän se viisumi komeili passissa. Aikalailla kuukausi meni. Rupesin myöhemmin asiaa pohdiskelemaan ja totesin että eipä siinä viisumihakemuksessa taidettu edes kysyä poislähtöpäivää, ainoastaan saapumispäivää tiedusteltiin. Siispä jos anoo normaalia 6kk turistiviisumia ja on lähtöpäivänä voimassa oleva vakuutus, niin eivätpähän he voi tietää milloin olet tulossa takaisin ja kuinka pitkä vakuutus sinulla tulisi olla. Tämä on siis ihan mun omaa mutuilua ja osittain siis omaa kokemustakin.

Uskoisin että sinulla ei ole mitään hätää ja viisumi saapuu ajallaan ja kaikilla on hyvä mieli :)

reissuroosa

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #361 : 30.11.2011, 14:32:45 »
Tällä palstalla ihmisillä lienee kokemusta Intian läpikulkemisesta. Ollaan tammikuussa lentämästä Suomesta Delhin kautta eteenpäin Thaimaaseen ja kuukauden päästä Malesiasta takaisin. Millaista viisumia tällöin pitäisi hakea? Transit ei ilmeisesti käy sellaisenaan, koska matkan kesto kokonaisuudessaan on enemmän kuin 15 päivää. Pitäisikö siis hakea on-arrivalia ja sen lisäksi re-entry -lupaa? Lisäksi luin, että on-arrival -viisumikäytäntö (eli viisumi jota ei tarvitse erikseen etukäteen hakea) olisi voimassa vuoden 2011 loppuun. Onko tämä kokeilu nyt sitten loppumassa vai otetaanko se pysyvästi käyttöön? eli tuleeko tammikuuhun ajoittuvaa matkaa varten hakea turistiviisumia jo etukäteen?

Menomatkalla viivytään Delhissä pari päivää. Oleskelu jää kuitenkin alle 72h, joten voitaisiinkohan ostaa kaksi erillistä transit -viisumia. Yksi meno- ja toinen tulomatkalle?
Live, Love, Learn. Explore.

fireass.fog

• Vieras
« Vastaus #362 : 30.11.2011, 21:14:16 »
Muuttohässäkkä näkyy hälvenneen ja viisumin sai käytännössä jonottamatta ja viikon käsittelyajalla, kunhan vaivautui sukkuloitumaan Kulosaareen.

Belmondo

• Vieras
« Vastaus #363 : 01.12.2011, 12:47:39 »
Tourist Visa-on-Arrival

Lähetystön sivuilla sanotaan, että tällaisen saa ostaa tietyillä kriteereillä maahan saapuessaan, mutta:

sivun alussa lukee, että: "The following guidelines have been put in effect from 1.1.2010 initially until 31.12.2011."

Onkohan heillä vähitellen aikeissa jatkaa tuota aikaa?

Ja varsinainen kysymykseni: onko jollain tietoa, tuleeko viisumin saannissa ongelmia, jos tässä kuussa menen maahan, haen tuota viisumia JA palaan vasta tammikuussa (eli tuon 31.12.2011 jälkeen).

Itse en usko, sillä haenhan viisumia tuota deadlinea ennen, mutta jos jollakulla on tietoa asiasta, jakakoon sen kanssamme.

Woogleboo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #364 : 02.12.2011, 00:53:44 »
Lainaus
The Indian Embassy, Helsinki announces that with effect from December 5th, 2011 the entire visa services has been outsourced to its sole authorised outsourcing agency Indo-German Consultancy services (IGCS) Oy. The Indian Embassy will accept applications at the Embassy counter for Indian Passport/PIO Card/ OCI card /attestations only. All other applicants seeking Consular services in any form postal or otherwise should approach our sole authorised outsourcing agency:

Indo-German Consultancy Services, (IGCS) Oy
Hitsajaankatu 20, Herttoniemi, 00810 Helsinki

Tämäpä loistava uutinen, käynkö nyt hakemassa viisumini (hakemus jätetty n. kuukausi sitten) Intian suurlähetystöstä vai tuolta IGCS:stä. Oh well, jospa sitä huomenna yrittäisi soitella suurlähetystöön...

Woogleboo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #365 : 02.12.2011, 17:49:39 »
Yllätys yllätys, puheluuni vastattiin ja osasivat sanoa, että kaikki hakemukset jotka on tullu ennen 5.12 noudetaan lähetystöstä.

Sulo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #366 : 02.12.2011, 20:51:47 »
Yllätys yllätys, puheluuni vastattiin ja osasivat sanoa, että kaikki hakemukset jotka on tullu ennen 5.12 noudetaan lähetystöstä.

Huh! Hyvä tietää, alkoi jo jänskättämään :) Ilmeisesti hakemukset käsitelläänkin vielä lähetystössä, joten tuo viivästys ei koskisi ennen 5.12 saapuneita. Tai niitä koskee vaan muuton aiheuttama viivästys...

SatuSusanna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #367 : 06.12.2011, 23:26:01 »
Lainaus
The Indian Embassy, Helsinki announces that with effect from December 5th, 2011 the entire visa services has been outsourced to its sole authorised outsourcing agency Indo-German Consultancy services (IGCS) Oy. The Indian Embassy will accept applications at the Embassy counter for Indian Passport/PIO Card/ OCI card /attestations only. All other applicants seeking Consular services in any form postal or otherwise should approach our sole authorised outsourcing agency:

Indo-German Consultancy Services, (IGCS) Oy
Hitsajaankatu 20, Herttoniemi, 00810 Helsinki

Tämäpä loistava uutinen, käynkö nyt hakemassa viisumini (hakemus jätetty n. kuukausi sitten) Intian suurlähetystöstä vai tuolta IGCS:stä. Oh well, jospa sitä huomenna yrittäisi soitella suurlähetystöön...

Eli... miten sitä viisumia nyt sitten haetaan, marssitaan paikan päälle Herttoniemeen? Onkohan tuolla IGCS:llä puhelinnumeroa, s-postiosoitetta, verkkosivuja, hakemusohjeita... ???

Tepsake

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #368 : 07.12.2011, 07:36:00 »
Näin olen ymmärtänyt että Hertsikasta haetaan koko systeemi. Mutta toiselta palstalta luin että joku oli onnistunut löytämään heidän sivut jostain, itse en kyllä löytänyt, ja siellä oli sanottu että lisämaksua tulee 13,50 e. Melkoinen hinnankorotus...

Onko kukaan hakenut tällä uudella systeemillä viisumia itse otetulla passikuvalla, onnistuuko edelleen?

Sulo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #369 : 07.12.2011, 10:59:04 »
Onko kukaan hakenut tällä uudella systeemillä viisumia itse otetulla passikuvalla, onnistuuko edelleen?

Hain juuri viisumia (ehti vielä viime viikolla perille) ja ällistyin tuota vaadittua passikuvan tuumakokoa 2"x2". Indiamikessä joku kertoi saaneensa hylätyn hakemuksen takaisin juuri väärän kuvakoon takia, mutta toiset taas olivat saaneet viisumin tavallisella kuvalla. Riippuu varmaan käsittelijästä ja suurlähetystöstä. Tästä pelästyneenä hain valokuvaliikkeestä oikean kokoiset passikuvat. Maksoi tietty enemmän (2 kuvaa 20 €), mutta kuvat sai heti mukaan ja viisumi pääsi matkaan.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #370 : 08.12.2011, 10:33:35 »
Marraskuun 14. päivänä jätetyn viisumihakemuksen liitteenä oli itse otettu ja tulostettu kuva, joka täytti kaikki passikuvakriteerit. Sama kai kuka sen kuvan on ottanut? Meni läpi ongelmitta.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

jusa90800

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #371 : 08.12.2011, 13:57:36 »
Hei!

Asun Oulussa, eli minun täytyy hakea viisumia postitse.
Osaisiko joku sano että tuleeko minun nyt lähettää viisumit, passi, rahat ym. Intian suurlähetystöön niin kuin ennenkin vai tuonne Indo-German Consultancy Services- osoitteeseen?

Asialla on kiire, joten kaikki nopea apu olisi erittäin tarpeen!

Ystävällisin terveisin

Jussi
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011, 15:14:43 kirjoittanut jusa90800 »

ss85

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #372 : 08.12.2011, 15:39:49 »
Lähdin tänään Tampereelta käymään tuolla IGCS:llä. 6kk turistiviisumia varten tarvittiin käteistä 64€. Viisumi 50€, IGCS palvelumaksu 13,5€ ja Bank fee 0,50€. Kaikki samat liitteet mukaan, jotka mainitaan Intian konsulaatin sivuilla. Heti tuli sähköpostiin viesti IGCS:ltä että ovat vastaanottaneet viisumihakemuksen. Tulee kuulemma uudestaan viestiä kun viisumin ja passin saa noutaa. Kannattaa siis laittaa viisumihakemukseen oma sähköpostiosoite, jos haluaa saada tietoa homman edistymisestä. Sanoivat käsittelyajaksi noin 2 viikkoa. Jätin sinne tosin valmiiksi täytetyn palautuskuoren, koska en jaksa mennä Tampereelta asti toista kertaa sinne parin viikon päästä hakemaan passia ja viisumia. Palautuskuoresta tein sellaisen mitä Intian konsulaatin sivuilla opastetaan.

Eli ensiksi tekee onlinehakemuksen:  http://indianvisaonline.gov.in/visa/
Täällä muuten Tjäreborgin ohjeet onlinehakemuksen täytöstä: http://www.tjareborg.fi/intian-viisumi
Kun olet täyttänyt hakemuksen, niin sen saa lopuksi PDF-muodossa, joka pitää tulostaa ja hoitaa 2" x 2" värikuvalla varustettuna tuonne IGCS:lle Itse vein lomakkeet henkilökohtaisesti tuonne, mutta luulisin että hoituu myös postitse, mutta en ole varma hakemuksen postituksesta IGCS:lle, koska en kysynyt asiasta. IGCS osoite on Hitsaajankatu 20, 00810 Helsinki

Jos postitse lähetät, niin kuoreen tarvittavat paperit, passi + 64€, ja laittaisin varmuuden vuoksi tuon palautuskuoren, josta mainitaan Intian konsulaatin sivuilla.
Tuota 64€ ei voi maksaa kokonaisuudessaa tuonne Intian konsulaatin sivuilla mainittuun tilinumeroon. Ymmärsin niin, että sinne voi maksaa vain tuon 50€ viisumin osuuden, mutta 14€ pitää toimittaa IGCS:lle käteisellä, ja silloin pitää laittaa myös kuitti mukaan, että on maksanut tuon 50€ suoraan Intian konsulaattiin. Mutta en ole 100% varma voiko tuota 50€ maksaa enää tuonne Intian konsulaatin tilinumeroon, koska itse hoidin koko 64€ käteisellä. Mutta olin kuulevinani, että joku paikalla ollut toinen asiakas maksoi koko 64€ Intian konsulaatin tilille. Ja siltä vaadittiin kuittia, ja sanottiin että vain 50€ olis pitänyt maksaa sinne ja se palvelumaksu suoraan IGCS:lle käteisellä. Jos itse hoitaisin koko homman postise, niin laittaisin tuon 64€ kirjekuoreen. Tekee kirjeestä sellaisen, että rahat ei näy läpi, eikä kolikot kilise.

Intian konsulaatin sivuilta löytyy ohjeet, siitä mitä papereita tarvitaan liitteiksi:
http://indianembassy.fi/tietoaviisumeista.php
http://indianembassy.fi/useinkysytyt.php
http://indianembassy.fi/viisumihinnat.php

Voin nyt vielä kerrata mitä tarvitaan:
- tulostettu onlinehakemus (http://indianvisaonline.gov.in/visa/)
- värillinen 2" x 2" kuva liimattuna lomakkeeseen (ei saa niitata)
- 64€ käteistä (olettaen, että haet 6kk turistiviisumia)
- todistus voimassa olevasta matkavakuutuksesta
- passi
- mahdollinen palautuskuori jos et itse nouda viisumia ja passia. (ohjeet palautuskuoren tekemisestä löytyy täältä: http://indianembassy.fi/useinkysytyt.php)

Toivottavasti tästä on nyt jotain apua. En tiedä kirjoitinko epäselvästi vai selvästi, mutta lukekaa tarkasti, ettei tule väärinkäsityksiä. Älkääkä syyttäkö mua jos hakemuksen postitus epäonnistuu, mutta näin asian ymmärtäisin niillä tiedoilla mitä siellä tänään näin ja kuulin.

EDIT:

IGCS:llä on nyt kotisivut Suomessa. Eli älkää tehkö niinkuin tossa aiemmin neuvoin, vaan katsokaa viralliset ohjeet täältä: www.igcs.fi
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011, 18:37:38 kirjoittanut ss85 »

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #373 : 14.12.2011, 19:41:19 »
Alkaa kyllästyttään tuo jatkuva viisumi käytäntöjen muuttuminen ja osotteiden vaihtuminen. Ei voi edes lentoja varata, kun viisumia saa mitä ilmeisemmin odotella jotain viikon ja parin kk:n väliltä. Otin pian vanhaksi menevän passin kanssa riskin, ei kannattanut, ei ehtinyt näemmä viisumi neljässä viikossa, eikä passi enää ole puolta vuotta voimassa...
Siispä uuden passin hakuun ja kaikki uusiksi. Arvelen pääseväni helpommalla jos otan kentältä visa on-arrivalin. Mutta nyt herääkin kysymys, saako niitä vielä vuonna 2012??? Lähetystön sivuilla puhuvat, että se on mahdollista saada vuonna 2011 mutta ei mitään käytännön jatkumisesta ensi vuonna. Olisiko aiheesta tietoa tallaajilla?
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

Duppy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #374 : 15.12.2011, 22:10:29 »
Itse menossa huomenna käymään mestoilla ja kiire viisumin kanssa, koska lento 31.12. Ollut kunnon säätöä vakuutusyhtiön lappujen ja varsinkin ton embassyn sekavan menon takia... Toivottavasti saan nyt ajoissa viisumin. Edellisellä kerralla homma hoitui kivuttomasti, mutta nyt alkaa tuntumaan samanlaiselta säätämiseltä kuin kohdemaassa.

Ravali

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.patopuro.net
« Vastaus #375 : 16.12.2011, 06:34:29 »
Luin Goa Heraldin paikallisuutispalstalta että aloittavat Dabolimin kentällä Visa on Arrival-viisumien antamista kun saavat tilat siellä valmiiksi. Joten eiköhän se jatku noilla muillakin kentillä.

uusreissaaja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #376 : 16.12.2011, 10:47:56 »
Luin Goa Heraldin paikallisuutispalstalta että aloittavat Dabolimin kentällä Visa on Arrival-viisumien antamista kun saavat tilat siellä valmiiksi. Joten eiköhän se jatku noilla muillakin kentillä.

Itsellä oli 16.tammikuuta suunitella mennä Intiaan, mutta jos ei ole täysin varmaa tietoa että siksi päiväksi sais jo ton Visa On Arrival niin pitää vaihtaa kohdemaata. Jos tosiaan kestää tuon turistiviisumin saamisessa jopa pari kuukautta, huoh,.

Duppy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #377 : 16.12.2011, 13:10:17 »
Khyyl. Kävin siis tänää tuolla ja "no problem". Pitäisi 27.12 olla valmis. Tai voihan tos säätöö viel tulla mut en usko...ystävällinen palvelu oli ainakin.

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #378 : 16.12.2011, 17:28:07 »

Missään (ulkoministeriön tai lähetystön) sivuilla ei ole mainintaa "kokeilun" jatkumisesta. Lähetystön sivuilta on poistunut linkki on arrival hakemukseen... Itse epäilen, mitenköhän on..
No, itsellä kävi hyvä säkä. Sain juuri lähetystöstä ystävällisen vastauksen sähköpostiini ja kertoivat viisumini olevan myönnetty siitäkin huolimatta, että sen voimassaoloaika ylittää pari päivää passin voimassaoloajan. :D
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

johto

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #379 : 19.12.2011, 14:17:06 »
Tuolta Igcvisasta on sitten turha anoa 5 vuoden viisumia. Mikäli sähköpostiin tulleeseen vastaukseen on luottamista.

(We do not accept applications for 5 year tourist visa, 1 year is maximum and it costs 93,5€)