Intian viisumi

(Luettu 254293 kertaa)

miaukur

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Intian viisumi
« Vastaus #780 : 07.12.2017, 22:06:57 »
viisumit tuli heti, eka samana iltana, toinen yöllä
myös tämä ystäväperhekin sai heti seuraavana päivänä viisumit
tästälähin aina e-visa ennemmin kuin postitusrumba!

MikeE33

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #781 : 09.12.2017, 08:28:28 »
Postilla viisumi viikossa.
Aikas nopeaa vaikka toi kuva ilmeisest "väärää" kokoa ja jotain muitakin puutteita varmaan hakemuksessa oli ::)

Mitenhä tuo kun piti tulla 1v turistiviisumi&90pv maassa, niin lukee Multiple. Eikös tuo meinaa et voi useamman 90vrk olla kunhan käy välillä pois maasta?

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #782 : 11.12.2017, 08:05:38 »
Juurikin noin. Eli kerralla saa Intiassa oleskella ton 90 päivää, jonka jälkeen n poistuttava maasta, ja uudesta maahantulosta alkaa uusi 90 päivän ajanjakso. Täysin varma en ole, että voiko samana päivänä palata, oon kuullu juttuja, että jengiä ei olis päästetty samana päivänä uudestaan maahan, omaa kokemusta ei ole. Ite en uskaltanu ottaa riskiä.

rankko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #783 : 29.12.2017, 17:24:14 »
Onko kellään ollut samaa ongelmaa: E-visahakemuksessa kohta, johon tulee national id eli sos.turvatunnus. Olen koittanut monella tapaa. Jätin viimeisen kirjaimen pois, koska "Enter Alphabets or numbers only". Myös pyydetään jättämään väliä syntymäajan ja lopputunnuksen kanssa. Kokeilin myös päivänmäärään kauttaviivoja. Jätin myös lopputunnuksen pois. Koitin myös väliviivalla ja oikealla tunnuksella. Olen koittanut windowssilla, koska mainostavat ettei mac ehkä toimi. Selain ollu sekä chrome, että explorer. Kaikkia vaihtoehtoja olen käyttänyt, mutta aina herjaa id. numeroa enkä siis pääse eteenpäin.

Voisiko syynä olla työpaikan käyttöjärjestelmä Windows7...

rankko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #784 : 29.12.2017, 21:57:22 »
Ongelma ratkaistu; National id:hen tulee vain syntymäaika - ei loppuosaa. Ja tämäkin vasta, kun välimuistit oli tyhjennetty edellisistä. Mutta, jottei olisi liian helppoa, niin e-visahakemuksen tunnuksessa antavat 15 merkkiä ja jos haluat jatkaa sittä mihin jäit, niin sepä ilmoittaa hyväksyvänsä vain vain 12 merkkisen numerokoodin.... Pitää siis tehdä kerralla loppuun.

jossu-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #785 : 24.01.2018, 21:49:15 »
Tässäpä jännitetään Bangaloren kentällä.. Lähdössä 90 vrk:n kohdalla tässä Visa runille Sri Lankaan ja virkailija juuri väitti, että viime aikoina on alettu vaatia sitä poistumista kotimaahan asti :O. Kuulemma tapauksia, ettei ole päästetty takaisin kun käynyt vain jossain lähimaassa! Vaikea uskoa, mutta pieni pelko tässä on mukana nyt, että pääseekö kolmen päivän päästä takaisin maahan. Onko kukaan kuullut tällaisesta?

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #786 : 26.01.2018, 09:44:03 »
Tässäpä jännitetään Bangaloren kentällä.. Lähdössä 90 vrk:n kohdalla tässä Visa runille Sri Lankaan ja virkailija juuri väitti, että viime aikoina on alettu vaatia sitä poistumista kotimaahan asti :O. Kuulemma tapauksia, ettei ole päästetty takaisin kun käynyt vain jossain lähimaassa! Vaikea uskoa, mutta pieni pelko tässä on mukana nyt, että pääseekö kolmen päivän päästä takaisin maahan. Onko kukaan kuullut tällaisesta?
En ole kuullut.

Intian sisäministeriön ulkolaisosaston sivulle http://mha.nic.in/MHA1/ForeigHome.html ei näytä ilmaantuneen mitään älyttömältä kuulostavaa vaatimusta kotimaankäynnistä kun Intiasta on poistunut naapurimaahan tai muualle. Minkä ei tarvitse silti merkitä sitä, etteikö Intiassa toimeenpantaisi kirjaamattomia älyttömiltä tuntuvia säännöksiä, jotka yksipuolisesti kumoavat aiemmat sopimukset.

En kuitenkaan paljon vaivaisi mieltäni Bangaloren lentokentän ulkolaisvirkailijan väitteelle, että Intiasta lähdettyään on käytävä välillä kotimaassa ennen kuin pääsee takaisin Intiaan.

Spekuloimatta mitenkään, mikä johti virkailijan väittämään, niin on muistettava esim että Bangalore on Intian IT-keskus, jossa saattaa työskennellä ulkolaisia turistiviisumilla, joiden maassaoloon voidaan yrittää vaikuttaa tällä tavalla. Pitää myös muistaa, että Intia on luokkayhteiskunta, jossa ihmisiä kohdellaan eri tavalla samassa asiassa.

Kun tulet takaisin Intiaan ota sellainen asenne, että olet tervetullut ja menet rajalta läpi kaikkia kunnioittaen ja jos olet kumisissa varvastossuissa liikkeellä, niin vaihda ne johonkin keskiluokkaisen virkailijan silmään paremmin sopiviin.

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #787 : 31.01.2018, 03:49:45 »
Tässäpä jännitetään Bangaloren kentällä.. Lähdössä 90 vrk:n kohdalla tässä Visa runille Sri Lankaan ja virkailija juuri väitti, että viime aikoina on alettu vaatia sitä poistumista kotimaahan asti :O. Kuulemma tapauksia, ettei ole päästetty takaisin kun käynyt vain jossain lähimaassa! ... pieni pelko tässä on mukana nyt, että pääseekö kolmen päivän päästä takaisin maahan.
No, miten kävi? Voisitko puolestasi hieman haihduttaa syntynyttä epävarmuuden tilaa kertomalla paluustasi, Bangaloreenko? Trivandrumista taasen kuuluu, että alle vuorokauden piipahdus Colombossa on riittänyt turistiviisumin uuden 90 vrk oleskelun alkamiseen.

jossu-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #788 : 10.02.2018, 12:44:13 »
Hei, anteeksi, olen ollut vähän huonosti tavoitettavissa.
Maahanpääsyssä (Bangaloreen lensin) oli omat haasteensa,  muttei ollenkaan tuohon peloteltuun syyhyn liittyen (vain naapurimaahan poistuminen). Siitä eivät kyselleet sen kummemmin. Olivat epäluuloisia sen suhteen, kun olen muka ollut niin monta kertaa Intiassa (vuosi sitten 3 vko Goassa ja ny tällä viisumilla saavuin maahan lokakuun lopussa ja tein siis visa runin tuolloin tammikuun loppupuolella. Ei mielestäni kovin montaa kertaa!). Eli olen toiminut kaikkien säädösten mukaisesti ja silti juoksutettiin tiskiltä toiselle ja jonkun isomman pomon kuulusteltavaksi lähes puoleksi tunniksi.
Lopulta hyväksyivät syyni,  kun kerroin olevani täällä joogaamassa,  piti myös kaivaa joogaopettajani yhteystiedot heille, eivät sentään aamuyöllä alkaneet soittelemaan. Aiemmin olen kuullut, ettei joogaa kannattaisi mainita, kun ainakin joskus siihen on vaadittu opiskelijaviisumi,  mutta nyt ei ollut enää muuta selitystä jäljellä ja kuulinkin jälkikäteen ettei joogaan opiskelijaviisumiakaan enää vaadita, eli on turvallista kertoa se syynä pitkään visiittiin.
On tämä täällä aikamoista säätöä välillä!

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #789 : 12.02.2018, 10:58:04 »
Maahanpääsyssä (Bangaloreen lensin) oli omat haasteensa. Olivat epäluuloisia sen suhteen, kun olen muka ollut niin monta kertaa Intiassa (vuosi sitten 3 vko Goassa ja ny tällä viisumilla saavuin maahan lokakuun lopussa ja tein siis visa runin tuolloin tammikuun loppupuolella. Ei mielestäni kovin montaa kertaa!). Lopulta hyväksyivät syyni,  kun kerroin olevani täällä joogaamassa,  piti myös kaivaa joogaopettajani yhteystiedot heille,
Olen puolestani viettänyt Intiassa vuosia ja tullut ainakin 50 kertaa eikä koskaan olla yritetty evätä maahantuloa väittämällä, että olisin ollut Intiassa liian usein. Eli joku muu nyt hankaa, joogakoulutusko?

jossu-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #790 : 18.02.2018, 04:00:24 »
Vääntö maahanpääsystä siis loppui vasta jooga mainitsemalla, eli se ei ollut ongelma. Luulen, että sattui vain olemaan virkailijalla huono päivä :D. Yksi täällä paljon ollut tuttu epäili, että halusivat esitellä blondia nuorehkoa naista ympäriinsä, mutta tiedä siitä sitten, aika oudolta tuntuisi. No, tärkeintä että pääsin takaisin.

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Intian viisumi, joogaopiskelija
« Vastaus #791 : 18.02.2018, 11:12:55 »
Vääntö maahanpääsystä siis loppui vasta jooga mainitsemalla, eli se ei ollut ongelma. Luulen, että sattui vain olemaan virkailijalla huono päivä :D. Yksi täällä paljon ollut tuttu epäili, että halusivat esitellä blondia nuorehkoa naista ympäriinsä, mutta tiedä siitä sitten, aika oudolta tuntuisi. No, tärkeintä että pääsin takaisin.
Hieno asia, jos Intian byrokratia ymmärtäisi joogaturismin olevan nykyaikainen turismin alalohko. Aiemmin ei niin kuitenkaan ollut vaan jooga katsottiin opiskeluksi, johon turistiviisumi ei virallisesti riittänyt, vaikka käytännössä tuhannet joogaopiskelijat ovat matkustaneet Intiaan turistiviisumilla. Mielenkiinto kohdistuu nyt jossu-n 10.2.2018 mainitsemaan kuulemaan, ettei opiskelijaviisumia enää vaadita. Mihin perustuu tuo kuulopuhe? Jos siitä on jossain mustaa valkoisella, niin joogaajien ongelma olisi virallisesti ratkaistu. Jos kuulopuhe perustuu esim intialaisen järjestön väittämään, niin antaisin sille saman arvon kuin mille tahansa intialaisen lausumalle, johon liittyy raha.

Jollei joogaopiskelu ole virallisesti sallittua turistiviisumilla, niin Bangaloren immigrationin käytös jossu-n palatessa jatkamaan joogaopiskeluaan voi myös olla totuuden pusertamista ja kun totuus oli tunnustettu joogaopettajan yhteystietoja myöten, niin väärällä viisumilla voitiin päästää maahan, jotta saadaan esim lisätodisteet viisumisäännösten rikkomisesta. Tällöin ongelmaa ei olisikaan vielä ratkaistu, vaan se voi halutessa ponnahtaa esiin kun turistiviisumilla matkustanut joogaopiskelija on lähtemässä maasta. Blondina nuorehkona naisena hankkisin siksi kaiken varalta paperin näytettäväksi tietämättömälle rajaviranomaiselle, että joogaopiskelu on ok myös turistiviisumilla.

Intian sisäministeriön ulkolaisosaston usein kysytyt turistiviisumiasiat on viimeksi päivitetty 11.8.2014, joogaajia koskevaa ilmoitusta en ole nähnyt.

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #792 : 19.02.2018, 18:10:37 »
Olivat epäluuloisia sen suhteen, kun olen muka ollut niin monta kertaa Intiassa (vuosi sitten 3 vko Goassa ja ny tällä viisumilla saavuin maahan lokakuun lopussa ja tein siis visa runin tuolloin tammikuun loppupuolella. Ei mielestäni kovin montaa kertaa!). Eli olen toiminut kaikkien säädösten mukaisesti ja silti juoksutettiin tiskiltä toiselle ja jonkun isomman pomon kuulusteltavaksi lähes puoleksi tunniksi.

Kerran maahan saapuessa on selattu minultakin viisumeita passista läpi ja ihmetelty, miksi käyn maassa pari kertaa vuodessa ja viisumeita kertynyt silloiseen passiin lähes kymmenkunta.
Virkailijalle hymyillen kerrottu syyn olevan turistimatkailun aina kun on mahdollisuus lomailla (olihan kyseessä turistiviisumi), ystävien tapaamisen ja vieläpä intialaisen sulhasen ja hetken mietiskelyn ja tuumailun jälkeen leima passiin ja tervetuloa.
Kertaalleen on taas maasta poistuessa syynäätty viisumeita ja tentattu todella huonolla englannilla:
"Madam, where going this time?" Selitykset menosta kotiin Suomeen alkoivat selvästi ärsyttää virkailijaa kun tenttasi jo kolmatta kertaa samaa asiaa, ennenkuin itselle valkeni, että tyyppi haluaa todellisuudessa tietääkin missä olen intiassa ollut, eikä sitä mihin olen tällä kertaa menossa...  ;D
No, sekin  asia selvisi vastaamalla pari kaupunkia, joissa tuli käytyä reissun aikana.
Jotenkin sellainen fiilis, että kyselevät näitä randomisti silloin kun vierailu tapahtuu säännöllisin väliajoin ja useasti samalla passilla. Voisihan siinä matkan syynä olla esim pimeä liiketoiminta, kuka tietää...

Joogasta mietin, että onko sama asia nimenomaan opiskella joogaa tai käydä harrastamassa sitä satunnaisilla tunneilla? Mahdollisten ongelmien välttämiseksi en ainakaan itse mainostaisi niinkään mitään opiskelua (esim. opettajakoulutus) mutta ajattelen eri asiaksi satunnaisen ryhmässä harrastamisen. Vai onko Intiassa kaikki joogaaminen sen opiskelua?
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

nnoora4

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #793 : 26.02.2018, 09:08:47 »
Intian suurlähetystöstä viisumin hankinta on tuttua juttua, mutta nyt tarvittais selvennös e-visan hankintaan. Onko e-visa voimassa 60 päivää? (Mulle kerrottiin yhdestä matkatoimistosta, että 30 päivää). Mistä alkaen; Silloin kun e-visa on alustavasti myönnetty vai kun passi leimataan? Hinta ilmeisesti 50e luokkaa? Täytyykö hakuvaiheessa olla selvillä matkustuspäivät? Ensimmäisellä sivulla on kohta arvioidulle saapumispäivälle.. Täytyykö ylipäätään olla paluulippu valmiina, kun saavun maahan?

Ohhoh

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #794 : 27.02.2018, 09:12:32 »

Mustille> Tuollaisen artikkelin olen  nähnyt. Se on sitten eri asia, että miten luotettava lähde tuo Times of India on...

https://timesofindia.indiatimes.com/city/delhi/Tourist-visa-e-visa-for-foreigners-wanting-to-do-Yoga-course/articleshow/52554982.cms

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #795 : 27.02.2018, 14:57:54 »
Intian suurlähetystöstä viisumin hankinta on tuttua juttua, mutta nyt tarvittais selvennös e-visan hankintaan. Onko e-visa voimassa 60 päivää? (Mulle kerrottiin yhdestä matkatoimistosta, että 30 päivää). Mistä alkaen; Silloin kun e-visa on alustavasti myönnetty vai kun passi leimataan? Hinta ilmeisesti 50e luokkaa? Täytyykö hakuvaiheessa olla selvillä matkustuspäivät? Ensimmäisellä sivulla on kohta arvioidulle saapumispäivälle.. Täytyykö ylipäätään olla paluulippu valmiina, kun saavun maahan?

E-visa muuttui 30 päivän viisumista 60 päivän viisumiksi viime vuoden huhtikuussa. Se 60 päivän laskenta alkaa siitä, kun saavut maahan, mutta e-visassa oli musta joku aikaraja, että minkä sisällä sen saamisesta on maahan saavuttava, korjatkaa,jos olen väärässä. Maksaa 50€. Paluulipusta en osaa sanoa.

karamzin

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #796 : 28.02.2018, 15:59:30 »

E-visa muuttui 30 päivän viisumista 60 päivän viisumiksi viime vuoden huhtikuussa. Se 60 päivän laskenta alkaa siitä, kun saavut maahan, mutta e-visassa oli musta joku aikaraja, että minkä sisällä sen saamisesta on maahan saavuttava, korjatkaa,jos olen väärässä. Maksaa 50€. Paluulipusta en osaa sanoa.

Maahan tulee saapua viimeistään 120 päivää viisumin myöntämisestä (https://indianvisaonline.gov.in/evisa/tvoa.html).
Internal burning... wandering fever...

nnoora4

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #797 : 04.03.2018, 11:15:02 »
Joo, e-viisumi tuli todella nopeasti n. 1,5 vrk:ssa. Se on voimassa siis 60 päivää siitä, kun saapuu Intiaan. Vielä on epäselvää, voiko maahan saapua ilman poistumislippua?

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Intian viisumi, joogaopiskelu
« Vastaus #798 : 09.03.2018, 10:15:36 »
Mustille> Tuollaisen artikkelin olen  nähnyt. Se on sitten eri asia, että miten luotettava lähde tuo Times of India on...

https://timesofindia.indiatimes.com/city/delhi/Tourist-visa-e-visa-for-foreigners-wanting-to-do-Yoga-course/articleshow/52554982.cms
Pitäisin lähdettä luotettavana, vaikka luenkin mieluummin Hindua. Rajaviranomaiselle se kuitenkin on yhdentekevä näytettäväksi, mutta luulisi asiasta olevan joku virallinen päätöskin. Harmi, ettei Intian sisäministeriön sivuilta näytä löytyvän mitään. Joogaajat voisivat kysellä sellaista Kulosaaresta. Lehtiartikkelista näkyy tiipiin yllä uumoilema ero eri joogaopiskelumuotojen välillä, mikä ehkä avasi jossulle portin Bangaloren lentokentällä.

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #799 : 09.03.2018, 10:18:00 »
Joo, e-viisumi tuli todella nopeasti n. 1,5 vrk:ssa. Se on voimassa siis 60 päivää siitä, kun saapuu Intiaan. Vielä on epäselvää, voiko maahan saapua ilman poistumislippua?
Kysyin äsken eestiläiseltä, jolla on on e-viisumi: Kysyttiinkö rajalla poistumislippua? Ei kysytty. Lentokoneeseen ei kuitenkaan ehkä päästetä ilman poistumislippua eli ajoissa kentälle jotta ehtii ostamaan tarvittaessa, tai mukaan vuokralippu tai feikki, kukin tyylinsä mukaan.