Anna vinkki Malawiin lähtijälle!

(Luettu 2793 kertaa)

antti-juhhani

• Aloittelija
    • Profiili
« : 27.03.2006, 18:35:36 »
Jooo!

Oon lähös Malawiin ens kesänä. Kukaan käyny siellä? Mikä siel oli kaikist parasta? Ja mitä siel ei kannata jättää näkemättä? Saa olla miten raskasta tai räkästä tahansa, ei haittaa. En oo mukavuusmatkailija.

spedu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - spedu_lee@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : 27.03.2006, 22:33:16 »
Moi,

Kävin syyskuussa Afrikan reissullani Malawissa ja ainakin Malawi järven seutu oli hienoa aluetta. Jos tykkäät sukeltaa, on PADI kurssin suorittaminen suhteellisen halpaa. $200 sai koulutuksen PADI korttiin viiden sukelluksen kera.

Itse olin suurimman osan aikaa Nkhata Bay:ssa, kylä ei ollut mitenkään ihmeellinen, mutta meininki oli rentoa, ruoka ja asuminen halpaa. Vaarallisinta tuolla on varmaan liikkuminen, minibussit ahdetaan aina täyteen eikä ole tavatonta että kuski on humalassa. Kun otin Tanzanian rajalta ensimmäisen minibussin oli sen kuski tuhannen päissään. Sammu pari kertaa rattiin, onneks vieruskaveri herätteli sen. Ajo ihan miten sattuu, välillä kauheeta kyytiä huonolla tiellä välillä pysähty oottaan ryyppyä. Paikalliset soitti jonnekkin, mutta ei kuulemma haitannut vaikka kuski oli kännissä, kunhan matkustajat pitää sen hereillä. Itse jäin aiottua aikasemmin pois kyydistä, muutama kilometri siitä bussi oli ajanut ojaan ja kaikki oli joutuneet jäämään yöksi ulkosalle tienvarteen.

Muuten kaikki sujui suht ongelmitta ja ihan hyvä kuva jäi Malawista, köyhäähän siellä on mutta se varmaan on tiedossa.

kiaa

• Aloittelija
    • Profiili
mites bilhartsia
« Vastaus #2 : 29.03.2006, 22:27:08 »
Sulle Spedu sellainen kysymys tosta bilhartsiasta, etta tuliko mitaan ongelmia sen suhteen? Kysymyksessa on kuitenkin (mututietovaroitus) maailman parasiittisin jarvi. Siis se Malawi-jarvi. Eli veditko tabletteja ennen pulikointia vai oliko alue sattumalta erittain vahan kaytetty tai muuten vain puhdas naista rakkaista siiteista?? Olen itse menossa kesalla sinne useammaksi kuukaudeksi ja noi sukelluskurssit kiinnostaisi, vai kannattaako ennemmin jattaa uinnit mosambikiin..?

spedu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - spedu_lee@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.03.2006, 12:02:16 »
Moi,

En syönyt Bilharzia tablettteja. Kävin kumminkin hakeen paikalliselta terveysasemalta lääkkeet, joita en kumminkaan koskaan syönyt.

Järvessä tosiaan esiintyy runsaasti Bilharziaa ja sain viestiä mun sukellus partnerilta, että hänellä oli todettu Bilharzia Malawin reissun jälkeen. Itse kävin myös Suomessa testeissä, mutta mitään ei onneksi löytynyt.

Tunkki

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 03.04.2006, 14:50:36 »
Vinkki Malawin reissulle:

Käytä kumia, jos painat. HIV+ -prosentti on aika korkea.