Minne ETTE menisi Lontoossa & aika- ja rahasäästövinkkej

(Luettu 13354 kertaa)

10Kirsikka

• Aloittelija
    • Profiili
Hei!

Olen menossa kahden ala-asteikäisen lapsen kanssa Lontooseen (Peckhamiin) kolmeksi viikoksi  heinäkuussa.
Olen selaillut ja surffaillut etsiessä tietoa Lontoossa ja joka paikassa nähtävyyksiä  kehutaan ja suositellaan.. ja kaikki kuulostaa siltä, että ne on pakko käydä läpi?  Joten miten selviän tästä "runsaudesta"  karsimalla pois kaikki kalliit ja turhanpäiväiset (joissa ei varsinkaan opi mitään, englantia tai historiaa tms) käynnit "menolistalta"??  

Ja rahasta...erityisesti "säästöbudetilla Lontoossa"-vinkit ovat tervetulleita.. Missä ruoka-kauppaketjuissa kannattaa käydä, missä syömässä (varmaan mäkkäri?) jne??

Säästövinkkiin voisi sisällyttää tiedon, miten selviän kolikoiden väärennys-yrityksistä. Viimeksi kun kävin Forexsilla vaihtamassa loput punnan kolikot euroiksi, kolme kolikkoa oli vääriä  :lol:

Kiitos etukäteen "älä mene"-vastauksista,
terveisin Kirsi

Park

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - Parkkila@palikka.org
    • Profiili
« Vastaus #1 : 28.03.2006, 14:35:51 »
Tuohon mäkkäriin voisin sen verran sanoa, että se ei koskaan kannata. Kannattaa aina syödä paikallista ruokaa, jos siihen vaan on mahdollisuus, samoja rasvaburgereita saa joka kulmalta, joka maasta, mutta tietenkin jos pelkää paikallista sapuskaa (Pallokala tai koira ei oikein aasian maissa viehätä :D), tai muuten on kiire (tms..), niin miksei. En itse suosittele, muut sanokoot mitä saonvat :)

Ja eiköhän pienelläkin budjetilla kaupasta saa ruokatarvikkeita, jos majapaikassanne sattuu olemaan keittiö (tai teillä retkikeitin, tms)

- Aleksi

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.03.2006, 15:09:31 »
Ihan ensteksi, etta Peckham ei ole niinsanotusti Lontoon parasta aluetta, ala paasta lapsia yksin ulos ja yomyohalla ei kannata liikuskella ympariinsa, ainakaan ilman paikallista joka tietaa paremmin mihin kannattaa menna ja mihin ei.

Halpaa ruokaa saa Morrison/Safeway'lta, Tesco ja Sainsbury's on ihan ok myos. Valta Waitrosea. Paikalliset kulmakaupat voi olla ihan edullisia myos, mutta parasta ennen -paivat kannattaa katsoa.

Makkarissa ei kannata syoda missaan nimessa, se on kallista ja pahaa, halvemmalla paaset kun viet muksut pubiin purilaiselle (jos niita nyt on pakko saada). Jollain £4 saa hyvinkin pubissa hampurilaisen, ranskalaiset ja salaatin ja makuelamys on ihan eri tasoa kuin Makkari. Muutakin ruokaa pubeista saa, ja varmasti edullisempaa kuin Makkari. Jos pikaruokaa on 'pakko' saada, niin Burger King on hinta-laatusuhteelta parempi, tosin tottumattomalle lapselle hampurilainen voi maistua oudolle kun se on paistettu liekilla.

Saastovinkkeja: jos ei ole kiire, kannattaa liikkua bussilla, myos Peckhamista keskustaan. Nakee Lontoota ihan eri lailla, plus muksut varmaan tykkaa kaksikerroksisista.   :)  Kaikki 'isot' museot on ilmaisia, suosittelen ainakin Natural History Museumia lasten kanssa. British Museum ja National Gallery (ja varmaan kaikki muutkin) ovat nakemisen arvoisia, mutta voivat olla vahan kuivahkoja lapsille?

Risteilyt keskustasta Greenwichiin ovat hyvaa vastinetta rahalle, niilla on juontajina nayttelijoita ja omani ainakin oli aivan ratkiriemukas. Greenwichissa on tahtitorni jonka lapi 0-meridiaani kulkee, siella voi sitten seista toinen jalka itaisella ja toinen lantisella pallonpuoliskolla. Puisto on hieno, siella pitaisi olla peuroja jossain tosin mina en loytanyt.

Madame Tussauds on hauska mutta kallis, lipun hinnat riippuu kellonajasta milloin menee, aamupaivasta on kalliimpaa kuin iltapaivalla, olikohan se klo 13 tai 14 kun hinta tippuu.

Travelcardeilla ja Oyster-alykortilla saa alennuksia monista eri nahtavyyksista, samoin taalla on paljon two-for-one tarjouksia, googleta London two for one niin loytyy. Travelcard/Oyster tarjouksia tai linkkeja niihin voit etsia www.tfl.gov.uk sivulta.

Kerron jos keksin jotain lisaa....  :wink:
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

10Kirsikka

• Aloittelija
    • Profiili
Kiitti!
« Vastaus #3 : 28.03.2006, 20:14:47 »
Heippa!

Jo ensimmäisissä vastauksissa tuli hyviä vinkkejä!
Kiitos kovasti.

Jep, olemme menossa kolmen viikon vuokralle yksityisasuntoon, joten kaikki keittiösysteemit ovat käytettävissä. Ainoastaan se pelottaa, miten selviän kaasuhellasta :oops:  Ikinä en ole käyttänyt, enkä ole kuvitellut sitä käyttävänkään koskaan.
Onneksi vuokraemäntä ehtii meitä opastamaan parin päivän ajan käytännöissä. Poletteja sähköön ja kaasuun??
Olenkin miettinyt, uskallanko jättää lapsia pihalle leikkimään, mutta taidanpa mennä mukaan kirja kainalossa.

Bussilla varmaan suurimmaksi osaksi ajellaan. Sen verran olen saanut selville, että bussin viikkokortti maksaa 13.50 puntaa ja jos saan hankittua lasten liput 4 viikkoa aikaisemmin, he pääsevät busseissa ilmaiseksi. Jos- sana tarkoittaa, että vielä en ole saanut selville, miten ilmaisliput konkreettiseti hommataan, tarviiko valokuvaa ja minne se kannattaa pyytää (sukulaisille Lontoon ulkopuolelle, vuokraemännälle Peckhamiin vai jonnekin turisti-infoon) mutta aikaa onneksi on vielä. Lapset ovat 10- ja 11-vuotiaat, siinäkin mennään tulkinnan puolelle, pitäisikö toiselle olla toisenlainen kortti...

Noista kaupoista en tiennyt, ainoastaan Tesco on  tuttu ja mäkkäriä luulin parhaimmaksi :o   Pubi-ruoka ei tullut edes mieleen...  ja kuvittelin, ettei pubeihin saa viedä lapsia?

Mitähän muuta yllättävää tietoa tulee vastaan?

Terveisin  Kirsi
Ps. Millainen on Elephant Castlen alue bussipysäkeineen? Se näyttäisi olevan Pechamin  seuraava isompi bussista-bussiinvaihtopaikka.

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.03.2006, 09:53:01 »
En suosittele Brittish National Museota eikä National Galleria. Ne on kiinnostavia, mutta niin isoja, että menetätte aikaa ja vasyytte helposti. Me olttiin pari kevättä sitten Lontoossa, kävimme joka päivä jossakin. Itse olen tykkänyt hirveästä Madame Tussou ja Lontoon eläintarhasta. Päässyliput ovat kalliita, muistaakseni Tussousa opiskelijalippu maksoi noin 20 puntaa ja eläintarhassa 15, mutta ne ovat näkemisen arvoisia!

olivia

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Minne ETTE menisi Lontoossa & aika- ja rahasäästövin
« Vastaus #5 : 29.03.2006, 16:00:38 »
Olen ollut Lontoossa äidin kanssa kahdesti, 6- ja 12-vuotiaana. Ekalta kerralta on jäänyt parhaimpana muistona mieleen Madame Tussauds, tosin sielläkin oli joku kummallinen/pelottava osio (kauhukabinetti tms?) josta äitini juoksutti minut kiireenvilkkaa pois. Siitä en muistä sen enempää, mutta eiköhän 10- ja 11-vuotiaat olisi vain innoissaan. Mutta kuten täällä jo todettiin, kallista huvia kyllä on.

Lainaus käyttäjältä: "10Kirsikka"
Joten miten selviän tästä "runsaudesta"  karsimalla pois kaikki kalliit ja turhanpäiväiset (joissa ei varsinkaan opi mitään, englantia tai historiaa tms) käynnit "menolistalta"??

Tokalta Lontoon-reissulta mulla on paljon ikäviä muistoja, kun äiti halusi tutustuttaa mua historiaan ja kulttuuriin erilaisissa museoissa ja 12-vuotiasta harvoin kiinnostaa nähdä museokaupalla vanhaa roinaa/taidetta. Ei matkalla ole tarkoitus oppia jatkuvasti uutta, vaan pitää hauskaa ja lomailla (etenkin nuorten kanssa). Museoita lukuunottamatta äidin kanssa reissatessa on aina menty pitkälti lasten ehdoilla, ja nyt jälkeenpäin niitä muistelee suurella lämmöllä.

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.03.2006, 16:48:59 »
Yksi vinkki  Lontooseen menijöille tuli mieleen, jos haluaa tehdä jotain "erilaista" niin menkää katsomaan stand-up-show.. itse olin ensimmäistä kertaa Lontoossa ja eräässä pubissa käytiin katsomassa aitoa englantilaista stand-up komiikkaa.. Oli kyllä hauskaa, vaikka osa vitseistä menikin välillä ohi. Ja tietenkin, kun stand-up koomikko päätti ottaa yhden ihmisen lavalle se olin minä, eh..en sitten voinut muuta kuin astella sinne, vaikka olisin halunnut mieluummin vaikka kadota maanpäältä sillä hetkellä, mutta hauskat muistot jäi!
do something crazy in your life

Dahlia

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Kiitti!
« Vastaus #7 : 30.03.2006, 06:31:20 »

Noista kaupoista en tiennyt, ainoastaan Tesco on  tuttu ja mäkkäriä luulin parhaimmaksi :o   Pubi-ruoka ei tullut edes mieleen...  ja kuvittelin, ettei pubeihin saa viedä lapsia?

Yleensä pubeihin saa mennä lapset ennen yhdeksää tms. Sehän on ihan yleistä Englannissa että mennään koko perheen kanssa lounaalle pubiin. Ihan kaikkiin pubeihin ei saa alaikäisiä viedä, mutta kyllä siellä sitten sanotaan jos näin on. Älkää nyt ainakaan mäkkäriin menkö, mäkkärissä voi käydä missä vain, ja lisäksi mäkkärin safkat on kallista + tylsää...

Ps. Millainen on Elephant Castlen alue bussipysäkeineen? Se näyttäisi olevan Pechamin  seuraava isompi bussista-bussiinvaihtopaikka.

No Elephant & Castle ei nyt varsinaisesti ole mitään Lontoon mukavinta aluetta... :roll: Mutta mikäs siellä jos kerran bussia siellä vain vaihdatte, ja tuskin teidän on siellä aikomuskaan yömyöhällä liikuskella :) Ostoskeskuskin siellä on, ihan pieni ja turha kylläkin. Mutta eipähän teidän onneksi sinne tarvitse jäädä jumimaankaan.

No joo, noista nähtävyyksistä moni jo kommentoikin...sanon nyt tuosta Madame Tussaudsista vielä sen verran että (minun mielestäni) se on ihan ok, mutta ei todellakaan hintansa veroinen(eli liput on liian kalliit eikä se nyt niin hauska ole.) Toisaalta kun olet lasten kanssa menossa niin en sitten tiedä :? Ja kun teillä on kuitenkin reilusti aikaa, niin kannattaisi kyllä noita museoitakin harkita(ne on ilmaisia vieläpä :) ) Tuolla jollain aikaisemmalla vastaajalla oli ikäviä muistoja kun oli joutunut 12-vuotiaana museoihin, mutta kyllä ne mua ainakin jo sen ikäisenä kiinnosti, enkä ainakaan mitään traumoja saanut :wink: . Mutta vaikea sanoa kun en tunne lapsiasi...

Hyvää Lontoon reissua!

PS. no worries, ei siihen kaasuhellan käyttöön mitään ruudinkeksijää tarvita, kun jopa minä sen opin :wink:

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Kiitti!
« Vastaus #8 : 30.03.2006, 09:00:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Dahlia"

PS. no worries, ei siihen kaasuhellan käyttöön mitään ruudinkeksijää tarvita, kun jopa minä sen opin :wink:

Kaasu pelotti muakin etukäteen, mutta kyllä sen kanssa pärjää. Kannattaa vaan muistaa, että se on huomattavasti sähkölevyä tehokkaampi, ettei tarvi syödä pohjaanpalaneita ruokia kovin montaa kertaa.. Jos tulitikkujen kanssa ährääminen pelottaa, helppo apu on pitkävartinen sytkäri, joita todnäk myydään joka ruokakaupassa siellä missä kaasuhellat on yleisiä.

Nähtävyyksistä en oikein osaa kommentoida muuta kuin että Shakespearen aikainen teatteri voisi olla mukava kokonaisvaltainen elämys. Tiedäthän sen, joka on rakennettu ajanmukaisesti ja jossa menee aina Shakespeare.

Kew garden voi tarjota mukavaa vaihtelua keskustan vilinälle. Kasvitieteelliseen voinee ottaa eväät mukaan. Mutta puistopiknikkejähän voi pitää muutenkin, kuunnella vaikka Hyde Parkin puhujia.. Stand-uppia en veisi noin pieniä kuuntelemaan, koska epäilen että jutuista monikaan ei tavoittaisi vieraasta kulttuurista tulevia nuoria katsojia.

Kaikenikäisille on varmasti hauskat Notting Hillin lauantaimarkkinat - hieman parempi kaupunginosa täyttyy kaikenlaisen roinan myyjistä. Olen edelleen sitä mieltä, että Camden Townissa on kiva shoppailla - ja sekin tarjoaa yhden hyvän syyn ajella pois ns. keskustasta.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

soleetsale

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 31.03.2006, 00:25:58 »
Hei!

Vaikka kysymys oli, minne ei kannata mennä, sanon kuitenkin että kannattaa mennä Science Museumiin. Sisäänpääsy on ilmainen ja museossa saa itse kokeilla erilaisia vempeleitä, kiivetä kulkuneuvoihin yms.
http://www.sciencemuseum.org.uk/index.asp

Vieressä on Natural History Museum, jos dinosaurukset vielä kiinnostavat.
http://www.nhm.ac.uk/

Hauskaa matkaa!

ps. Yksi juttu jota ei kannata tehdä: hypätä väärään suuntaan menevään bussiin. Se onnistuu helposti, kun on vasemmanpuoleinen liikenne ja asettuu meikäläisittäin kadun oikealle puolelle odottelemaan.

Anni_hoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 31.03.2006, 08:14:23 »
Vaikka ette muihin museoihin menisi, niin menkää Natural Historyyn! Se on aivan mahtava paikka! Olen viettäny Lontoossa 3 viikonloppua ja joka kerta olen ollut Natural Historyssä, ekalla kerralla yhtenä päivänä 4h (aika loppui kesken). Piti tehdä uusi reissu Lontooseen jolloin olin Natural Historyssä la 5h ja su 4h. Kolmannellakin Lontoon viikonlopulla vietin useamman tunnin Natural Historyssä. Mutta ÄLKÄÄ menkö sinne Earth-puolelle, se on tylsä! Paitsi jos lapsesi ovat poikia ja kiinnostuneet tulivuorista, maankuoren rakenteesta jne. Minä en ole, enkä viihtynyt Earth-puolella lainkaan. Sen sijaan eläinpuoli on aivan huippu!!!
Myös Darwin centerin behind the scenes kiertokäynnit ovat mielenkiintoisia, varsinkin kun opas viimeiseksi johdattaa ryhmän alakerran tutkimushuoneeseen jossa on vaikka mitä elukoita säilössä...
SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI! EIKÄ MAKSA MITÄÄN!! :lol:  :lol:  :lol:

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 31.03.2006, 13:25:09 »
Pistän minäkin tähän yhden suosituksen vaikka juuri päinvastaista pyydettiin.

Bethnal Green Museum of Childhoodissa kannattaa lasten kanssa käydä. Ihana lelumuseo johon ilmainen sisäänpääsy.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

10Kirsikka

• Aloittelija
    • Profiili
Ehkä vähän saanut tolkkua ainakin lippuihin?
« Vastaus #12 : 31.03.2006, 17:38:52 »
Heips taas!

Sain ehkä tolkkua tähän lastenlippuongelmaan, kun uudet "säännöt" tulevat voimaan 2.4. http://www.tfl.gov.uk/tfl/fares-tickets/2006/freetravel.shtml

Linkistä sain toivoakseni oikein selville, että alle 14-v eivät tarvitse minkäänlaista lippua jos matkustavat vanhempansa kanssa bussissa tai ratikassa (tram?, missä sellaisia on?), mutta jos lapset matkustavat tubessa tai  junassa, he tarvitsevat lasten oysterit??

Viitsisikö joku vääntää rautalangasta :?:  yksiselitteisesti miten kannattaa tehdä.

Lähtötiedot siis:
Lapset 10 - ja 11-v, ja tämä 11-v ei näytä 14-vuotiaalta. Tarkoitus on käyttää lähinnä bussia, mutta New Cross Gate-metroasemakin on lähellä.  Minulla on todennäköisesti vain bussi-kortti, ja jos joudumme käyttämään metroa tai muuta kulkuneuvoa, maksan sitten rahalla. Vai kannattaisiko varmuuden vuoksi minunkin hankkia oyster?

Ja niin... tietysti tulemme ja menemme Standstediin, millaisella lipulla siellä selvitään kaikkein halviten ?

Terveisin Kirsi
** Mietin noita kauhukokemuksia museoista... itse asiassa olin syksyllä lasten kanssa Tukholmassa luonnonmuseossa ja tytär 11-v sai valtavan hepulin :)  Meillä oli mielipide-ero matkan tarkoituksesta, minä halusin käydä katsomassa dinosauruksia ja haita, hän halusi shoppailla 70 kruunulla vanhassa kaupungissa. Lopputulos oli, että museo kierrettiin tuntia myöhemmin pitkien neuvottelujen jälkeen & ostosaikaa jäi sitten minimaallisen vähän ja jokaisella oli kurja fiilis.

11d4

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 31.03.2006, 20:22:20 »
Olen käynyt British Museumissa lapsena, ja minusta se oli aika tylsä. :? Mutta Science Museum on aivan huippu! Jättikokoinen Heureka! (tosin osittain näyttelymäisempi) Kyllä ihmettelen, jos sieltä ei joku muksu löydä mitään mielenkiintoista. :)

Myrtti

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 01.04.2006, 10:14:47 »
Mielestäni esimerkiksi tuo British Museum on kyllä käymisen arvoinen. Lasten kanssakin varmaan onnistuu, jos kierros ei kestä kovin kauaa ja valitsee jokseenkin mielenkiintoisia kohteita, esim. antiikin Egyptin. Muistan kyllä itse kun juuri tuossa iässä vanhemmat raahasivat jos mihin museoon, niin eipä siellä kauaa jaksanut kiinnostunut olla. Kävin Lontoossa ollessani n. 13-vuotias, niin kyllä silloin ainakin tuo British Museum oli ihan mielenkiintoinenkin. Kensington Gardenissa ja Hyde Parkissa on kiva kuljeskella.

Sattuuko joku muuten tietämään, onko Lontoon eläintarhassa pandoja?

Justin Case

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 01.04.2006, 16:59:36 »
Yksi hyvä museo on Lontoon sotamuseo, eli Imperial War Museum. Siellä on panssukkia ja torpedoa ja vaikka mitä. Se on sitten eri asia haluaako lapsille sellaista tuputtaa. Sillon siellä oli vielä sellainen näyttely juutalaisvainoista, joka oli kyllä aika ahdistava.

Ja pubit ovat hyviä!
...they don`t sleep anymore on the beach..." - GYBE -

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
« Vastaus #16 : 01.04.2006, 19:02:05 »
En makaan osaa antaa "alkaa menko" -vihjeita.  :lol:

Science Museumin ja Natural History Museumin vieressa on viela Victoria & Albert Museum (South Kensington), jonka pitaisi olla ilmainen.  http://www.vam.ac.uk/
Se ei ole ihan niin lapsiystavallinen kuin nuo ensimmaiset. Heti ensimmaisella tasanteella on kuitenkin hienoja veistoksia Antiikin Kreikan tyyliin (en muista mista ne oikeasti olivat). Eli voihan siina ainakin piipahtaa. Samasta linkista paasee myos teatterimuseon sivuille.

Tuo ylla olevassa viestissa minitty V&A:n lelumuseo nayttaisi olevan kiinni ensi syksyyn asti. Mutta tassa toinen lelumuseo. En tosin ole koskaan kaynyt. Hinnat ovat kohtuulliset. http://www.pollockstoymuseum.com/index.html

London Eye on nakemisen arvoinen, mutta ei halvimpia nahtavyyksia. Vieressa London Aquarium, joka on tosi kiva paikka, mutta edelleen aika hintava.
http://www.londonaquarium.co.uk/

Vankilamuseo oli (muistaakseni) hauska. http://www.clink.co.uk/

Tai miten olisi Sherlock Holmes museo. http://www.sherlock-holmes.co.uk/home.htm

The London Dungeon oli hauska, mutta lapsille mahdollisesti liian pelottava (ei minusta). http://www.thedungeons.com/

Viikonloppuisin kannattaa kierrella esim. Nothing Hillin Portobello roadin, Covent Gardenin ja Camden Townin markkinoita. Eika maksa (valttamatta) mitaan.

Jos lasten kielitaito riittaa, voin lampimasti suositella musikaaleja. Esim. Leijonakuningas on upea. Lippuja saa halvemmalla, kun menee keskella paivaa ja viikolla.

Anni_hoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.04.2006, 21:34:46 »
Eräs ilmainen suosittu "turistikohde" on Kings Crossin asemalla laituri 9 3/4. Mikäli perheessänne Potter on kova sana, niin suosittelen asemalla käyntiä ja itsensä kuvaamista kyltin alla... (En ollut ainoa siellä toissakesänä... ) :wink:

Joku suositteli Victoria &Albert Museumia, siihen minä sanoisin että älkää menkö, se on kyllä ilmainen mutta mun mielestä se oli melko tylsä...

Harrodsin leluosasto on myös paikka jonne ei ehkä kannata lapsia viedä, ei niitä saa pois sieltä millään! Itellenikin tuli siellä kierrellessä koko ajan halu hypistellä kaikkia tavaroita ja siellä olis voinu vaellella tuntikausia! Mutta Harrodsilla kannattaa kyllä käydä katsomassa on se sen verran "legendaarinen" paikka...

Itse olen myös harrastanut puistopicnicejä eri puistoissa...

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 03.04.2006, 15:24:41 »
Lainaus käyttäjältä: "soleetsale"
Hei!

Vaikka kysymys oli, minne ei kannata mennä, sanon kuitenkin että kannattaa mennä Science Museumiin. Sisäänpääsy on ilmainen ja museossa saa itse kokeilla erilaisia vempeleitä, kiivetä kulkuneuvoihin yms.
http://www.sciencemuseum.org.uk/index.asp

Ja mainostivat muuten uutisissa viikonloppuna, etta huhtikuun alusta 6 viikkoa Science Museumissa on Pixar: 20 years of animation nayttely, jossa kerrotaan miten esim Toy Story ym leffoja on tehty jne jne, voisi hyvinkin olla perheen pienempia kiinnostava nayttely!

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Ehkä vähän saanut tolkkua ainakin lippuihin?
« Vastaus #19 : 03.04.2006, 15:29:45 »
bussissa tai ratikassa (tram?, missä sellaisia on?),

Lahtee Wimbledonista ja kulkee kohti Croydonia. En muista oliko jossain muuallakin.

Muistaakseni 11 v ja alle matkustavat nykyaan aina ilmaiseksi Lontoon julkisissa, olikohan viime viikonlopusta alkaen. Jotain sellaista ainakin olin uutisissa nakevinani.

jos joudumme käyttämään metroa tai muuta kulkuneuvoa, maksan sitten rahalla. Vai kannattaisiko varmuuden vuoksi minunkin hankkia oyster?

Kertaliput eivat missaan nimessa kannata ainakaan tubessa, yhdensuuntainen matka on £3 ja menopaluu kait £6, kun halvin paivan travelcard on noin £5 jos aloittaa matkan 9.30 am jalkeen.

Ja niin... tietysti tulemme ja menemme Standstediin, millaisella lipulla siellä selvitään kaikkein halviten ?

Terravisionin bussilla joko Liverpool Streetille tai Victorialle.