Minne ETTE menisi Lontoossa & aika- ja rahasäästövinkkej

(Luettu 13411 kertaa)

pöpster

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #20 : 03.04.2006, 17:58:20 »
Vaikka kysyitkin älä mene-vinkkejä, niin vastaan MENE vinkin, koska Musikaalit on Lontoossa aivan mielettömän hyviä!Siis todellista vastinetta rahoillesi!

Jos siis kukkarosta yhtään liikenee, niin suuntaa ihmeessä Leicecter Squaren TKTS-kioskille tai suoraan teatterin lippuluukulle pyytämään halvennuslippuja saman päivän näytökseen ja saat ikimuistoisen elämyksen. Itse Mary Poppinsin ja Lion Kingin nähneenä voisin katsoa noita taidonnäytteitä loputtomiin ja todella myös maksaa siitä!
Eli älä tingi tästä ;)

10Kirsikka

• Aloittelija
    • Profiili
Entäpä futismatsit?
« Vastaus #21 : 05.04.2006, 10:35:02 »
Heippa taas!

"Ehkä" hiukan innokkaana suunnittelen  matkaa  :lol: Matkaan taitaa olla vain noin 80 päivää..

Tuli mieleen nuo futismatsit, olisiko vinkkiä, missä näkisi futista suht edullisesti lähellä Peckhamia? Tai ylipäätään, missäpäin on futis-kenttiä tai stadioneita?  

Ja nyt tuli mieleen uimarannat tai uimapaikat, missä voisi lapset pulikoida? Katseltiin eilen tyttären englanninkirjaa ja siellä oli ihana kuva rannasta kaikkine valleineen. Yritin selittää, että Lontoossa on vain Thames - ei merta mailla eikä halmeilla? Ja uimiset voivat nyt tänä Lontoon reissulla jäädä.. mutta picknikillä käydään varmasti.

Olisiko jotain muuta "kesällistä" tekemistä kenelläkään mielelessä?

Terveisin Kirsi

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Entäpä futismatsit?
« Vastaus #22 : 05.04.2006, 11:44:31 »
Lainaus käyttäjältä: "10Kirsikka"

Ja nyt tuli mieleen uimarannat tai uimapaikat, missä voisi lapset pulikoida? Katseltiin eilen tyttären englanninkirjaa ja siellä oli ihana kuva rannasta kaikkine valleineen. Yritin selittää, että Lontoossa on vain Thames - ei merta mailla eikä halmeilla? Ja uimiset voivat nyt tänä Lontoon reissulla jäädä.. mutta picknikillä käydään varmasti.

Lauantain Hesarissa oli just juttu, jossa kerrottiin, että lomakaupunki-Brightoniin pääsee puolessa tunnissa junalla. Sehän on hyvä idea tuulettua välillä.
Myös Thamesia pohjoiseen/itään, junaradan varrella kohti merta, tulee vastaan sellaisia uinuvia lähiöitä, joissa on pitkät laiturit (niillä kuuluu käydä kävelyllä) ja jossain jopa pieni huvipuisto. En kyllä tiedä kuinka kiva Thamesin suistossa on uida.. Eräs tuttuni asuu tuolla suunnalla Westendissä, joka on tunnin matkan päässä keskustasta ja jo aika lähellä kohtaa, jossa joki laskee mereen. Kehuskelee aina aurinkoisella säällä ;)
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

25th of May 2005

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #23 : 05.04.2006, 11:56:38 »
Tuli mieleen nuo futismatsit, olisiko vinkkiä, missä näkisi futista suht edullisesti lähellä Peckhamia? Tai ylipäätään, missäpäin on futis-kenttiä tai stadioneita?

Koska olet menossa Lontooseen? Heitä tarkat päivämäärät niin selvitän mitä otteluita tuona ajankohtana pelataan. Ongelma on lippujen saanti. Valioliiga-otteluihin ei saa helpolla, ellei tiedä mistä etsiä. Aladivareihin kyllä saa...

Bandwurm

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 05.04.2006, 12:25:50 »
Lainaus käyttäjältä: "25th of May 2005"

Koska olet menossa Lontooseen? Heitä tarkat päivämäärät niin selvitän mitä otteluita tuona ajankohtana pelataan. Ongelma on lippujen saanti. Valioliiga-otteluihin ei saa helpolla, ellei tiedä mistä etsiä. Aladivareihin kyllä saa...

Itse ilmoitan eriävän mielipiteen. Ainakin itse olen aikojen saatossa onnistunut saamaan helpohkosti myös Valioliigaseurojen otteluihin lippuja. Tosin ajoissa täytyy olla erityisesti Tottenhamin, Arsenalin ja Chelsean kohdalla, joiden otteluihinkin olen saanut viime kausilla lippuja, kun olen ollut tarpeeksi ajoissa liikkeellä (noin 3 kk ennen ottelua hankittu ko. joukkueiden kotiotteluihin liput).

10Kirsikka

• Aloittelija
    • Profiili
Futis ja Lontoo
« Vastaus #25 : 05.04.2006, 22:15:22 »
Hei,
ollaan Peckhamissa 30.6 - 22.7.
Tuota, laittaisitko vain sellaisia matseja mihin "uskaltaa" mennä katsomaan.. ja vinkit istuma- vai seisomapaikoista? Ja pukeutumis&käyttäytymissäännöt mitä niistä pitäisi tietää?  
Voisin sen verran satsata lippujen lisäksi (jos mennään matsiin)  asiaan kuuluvat viirit ja systeemit.

Varmaan huomaatte, että olen tosi surkea penkkiurheilija :) Mutta lapset varmasti menisivat mielellään jalkapallo-otteluun.  Ja olisihan se kokemus minullekin, vaikken ole käynyt katsomassa aikuisten matseja ikinä vaan noita meidän paikallisia omien lasten matseja - siellä olen kannustanut omaa joukkuetta täysin suvereenisti tietämättä säännöistä mitään.
 :lol:

Terveisin Kirsi

igor

• Aloittelija
    • Profiili
re
« Vastaus #26 : 06.04.2006, 09:36:02 »
Laitetaan nyt omakin lusikka soppaan, nähtävyyksistä itse parhaina ja ehdottomina koin, madame tusein museon(vai miten se nyt kirjoitettiin) Tower oli hieno paikka samoten big ben ja kensington palace, ehdottomasti kandee käydä myös harroldsilla.

Ja siitä liikkumisestä, mun mielestä Lontoossa ei kannata kulkea kuin METROLLA

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Futis ja Lontoo
« Vastaus #27 : 06.04.2006, 13:34:56 »
Hei,
ollaan Peckhamissa 30.6 - 22.7.

Valioliiga taitaa loppua toukokuussa, samoin muutkin liigat jos en ihan vaarassa ole.

Uimisesta, Brighton on tosiaan lahella ja junaa halvempi on www.megabus.com jolla paasee parhaimmillaan £1 suuntaansa. Kesaaikaan kannattaa menna viikolla, viikonloppuisin puoli Lontoota matkustaa Brightoniin tuulettumaan ja ruuhkat teilla ja rannalla ovat sen mukaiset (seistaan tuntitolkulla tiella, ja sitten leikitaan sillipurkkia rannalla, kirjaimellisesti). Mutta Brightonia suosittelen ehdottomasti, se on tosi kiva paikka.

Lontoossa uiminen kannattanee jattaa valiin, Thamesissa olevista uimarannoista en ole koskaan kuullutkaan, uima-altaita on mutta en tieda niiden puhtaudesta... pohjois-Lontoossa Hampsted Heathissa on lampia joissa voi uida (siella on myos women only -lampi!!) mutta Suomen rantoihin tottuneita ne eivat valttamatta oikein sytyta. Ei valttamatta ole vesikaan ihan puhdasta, Suomen jarviin verrattuna ainakaan. Ja mutapohja.

Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Myös Thamesia pohjoiseen/itään, junaradan varrella kohti merta, tulee vastaan sellaisia uinuvia lähiöitä, joissa on pitkät laiturit (niillä kuuluu käydä kävelyllä) ja jossain jopa pieni huvipuisto. En kyllä tiedä kuinka kiva Thamesin suistossa on uida.. Eräs tuttuni asuu tuolla suunnalla Westendissä, joka on tunnin matkan päässä keskustasta ja jo aika lähellä kohtaa, jossa joki laskee mereen. Kehuskelee aina aurinkoisella säällä

Mahdatko Westendilla tarkoittaa Southendia joka on pieni kaupunki Thamesin suulla, siella on huvipuisto ja maailman (? niin muistaakseni vaittavat) pisin laituri. Westend nimittain on Lontoon keskustan teatterialue.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: re
« Vastaus #28 : 06.04.2006, 13:41:03 »
Lainaus käyttäjältä: "igor"
Ja siitä liikkumisestä, mun mielestä Lontoossa ei kannata kulkea kuin METROLLA

Esitan eriavan mielipiteen, bussi on keskustan alueella tasmalleen yhta nopea kuin metro, ja joskus kavellen paasee nopeammin kuin millaan julkisella kulkuvalineella. Klassisena esimerkkina vali Charing Cross - Embankment, metrokartalla nayttavat olevan jonkun matkan paassa toisistaan, kun tosiasiassa Charing Crossin nurkalta nakee Embankmentin ja matkan kavelee alle minuutissa.

Myos kaikki ydinkeskustan asemat esim Piccadilly Circus, Oxford Circus, Leicester Square, Westminster, Covent Garden, Tottenham Court Road, Bond Street, Marble Arch, Green Park ovat niin lahella toisiaan, etta on parempi kavella tai ottaa bussi kuin menna metrolla.

Siirtymista paikasta toiseen miettiessa kannattaa katsoa karttaa, siis ihan oikeaa karttaa eika vain metrokarttaa. Sehan kun ei ole piirretty minkaan valtakunnan mittakaavassa.

Keskustan ulkopuolelta tullessa tube on toki nopeampi, mutta jos ei ole kiire niin bussista nakee Lontoota toisin kuin metrosta. Ja junat taas ovat metroa nopeampia.

Ja lopuksi viela kommentti, etta vaikka ylapuolisesta saakin kauhean negatiivisen kuvan tubesta niin ei siina mitaan vikaa ole, oikein hyodyllinen vehje se on.  :D Mutta ei missaan nimessa ainut, saati aina paras, vaihtoehto.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 06.04.2006, 16:08:19 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"
Myös Thamesia pohjoiseen/itään, junaradan varrella kohti merta, tulee vastaan sellaisia uinuvia lähiöitä, joissa on pitkät laiturit (niillä kuuluu käydä kävelyllä) ja jossain jopa pieni huvipuisto. En kyllä tiedä kuinka kiva Thamesin suistossa on uida.. Eräs tuttuni asuu tuolla suunnalla Westendissä, joka on tunnin matkan päässä keskustasta ja jo aika lähellä kohtaa, jossa joki laskee mereen. Kehuskelee aina aurinkoisella säällä

Mahdatko Westendilla tarkoittaa Southendia joka on pieni kaupunki Thamesin suulla, siella on huvipuisto ja maailman (? niin muistaakseni vaittavat) pisin laituri. Westend nimittain on Lontoon keskustan teatterialue.

:oops: Mahdanpa hyvinkin. MIetin kyllä kirjoittaessani, että mistäköhän voisin tämän tarkistaa, mutta en siihen hätään keksinyt mitään paikkaa.

Southend siis. Ei mikään maailman napa, mutta jotkut vaan ei pääse sieltä pois ikinä.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #30 : 06.04.2006, 16:11:04 »
Southend siis. Ei mikään maailman napa, mutta jotkut vaan ei pääse sieltä pois ikinä.

Mun mielesta varsin hauska pieni paikka, erittain "englantilainen" jollain tapaa. Kiva paikka viettaa lammin kesapaiva. Ei kahta ehka kuitenkaan.  :wink:

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
OT: Southend
« Vastaus #31 : 06.04.2006, 16:27:41 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"

Mun mielesta varsin hauska pieni paikka, erittain "englantilainen" jollain tapaa. Kiva paikka viettaa lammin kesapaiva. Ei kahta ehka kuitenkaan.  :wink:

Nii-i. Olen viettänyt siellä useamman ihmiselämän kiintiön, jos noin tarkasti lasketaan ;) Ja vain pieni ihme pelasti minut joutumasta housewifeksi kyseiseen aurinkoiseen paikkaan. Ei ole ikävä - paitsi ehkä tällaisena huhtikuisena f'cking päivänä, kun Helsingissä tupruttaa lunta..

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 06.04.2006, 17:49:24 »
Ma olen kaynyt siella tyon puolesta pari kertaa. Tyokaverit varoittivat tulemasta raskaaksi, siella on niiden mukaan ilmassa jotain joka paukauttaa joka toisen naisen pieniin pain.  :lol:

Ilmeisesti tama Essex Girls ilmio, vaikken kylla ole ihan varma onko se edes Essexissa enaa.