Pariisin Eiffel-torni

(Luettu 24193 kertaa)

matami

• Reissaaja
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« : 10.04.2006, 17:02:21 »
Ollaan menossa kesällä Pariisiin ja aiotaan tietenkin käydä tutustumassa Eiffel-torniin.Kiinnostaisi tietää paljonko ylätasanteelle meneminen maksaa?Koska reissu on vielä suunnitteluasteella, olisi kiva saada vinkkejä kokemisen arvoisista paikoista.Tarkoituksena on ottaa global-kortti, eli koko eurooppa on avoin.
iittää et on passi ja hammasharja mukana

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #1 : 10.04.2006, 17:30:26 »
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

matami

• Reissaaja
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #2 : 10.04.2006, 18:29:21 »
Kiitos!

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #3 : 19.04.2006, 21:57:53 »
Tornissa käyneenä voin antaa yhden neuvon tai kaksi.
Ensimmäinen tasanne on paras, sieltä näkee kauas, mutta myös rakennukset erottuvat hyvin. Toinen tasanne on huono, mutta ensimmäiseltä tasanteelta sinne pääsee ilmaiseksi rappusia pitkin, joten voihan sielläkin käydä. Kolmannelle tasanteelle ei kannata vaivautua, jonot ovat pitkät, eikä sieltä erota mitään.

Eli kävelkää ensimmäiselle tasanteelle, ihmetelkää ja kipaiskaa toisessakin kerroksessa jos jää aikaa.)
You'll be fine long as your pretty face holds out..

masso

• Reissaaja
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #4 : 19.04.2006, 22:07:45 »
Tottakai kantsii mennä ylimmälle tasanteelle saakka. Ehkä 15 min enemmän venausta ja muutama euro enemmän ei missään tunnu jos sinne saakka on mennyt ja muut tasothan näkee myös matkalla ylös.

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tasnteet
« Vastaus #5 : 22.04.2006, 02:18:49 »
Alin tasanne on ranskalaista eleganssia: hienoja kalliita ravintoloita, talvella jopa luistinrata!?
Ylin tasanne on machoilua: tuulee, on kylmä, Pariisi on pilvessä, on ahdasta! Sopii amerikkalaisille turisteille.
Totuus on siinä välissä.

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #6 : 22.04.2006, 14:57:25 »
Pah! Yhdyn masson kommenttiin, jos sitä raahaa perseensä sinne asti ni ei kai siinä vaiheessa jätetä enää puolitiehen!? Kotona sitten on kiva kertoa "joo oltiin me siellä muttei ylhäällä asti.."

Huipulla käynti oli hieno kokemus, edessä oleva puisto on mageen näkönen ja ei muka erota mitään? Mulla taitaa olla sitten aika hyvä näkö ku erotin vaikka mitä!
Laukussa leipää ja...

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
Petronas Tower
« Vastaus #7 : 22.04.2006, 23:47:34 »
Joo, oon mäkin käynyt Petronas Towerissa ja Sears Towerissa sekä (ähää!!!) NY:n World Trade Certerin pohjoistornin katolla! Mut en enää viitsi maksaa hulluja hintoja päästäkseni sika-korkeisiin rakennuksiin.
Korealaiset rakentaa 180 kerroksista, Dubaissa ne puhuu 250-kerroksiseta ja Japanilaiset sanoo, että Osakan uusi pilvenpiirtäjä on yli kilometrin korkea. Sanghaissa, Chin-Mao tornin vieressä, on pilvenpiirtäjän rakennustyömaa, josta edes kiinalaiset itse eivät tiedä/tai eivät kerro kuinka korkea siitä talosta tulee. Sairasta. Aikoinaan katseltiin WTC:n katolta kun Good Year ilmalaiva pyyhki ohi ALAPUOLLA!  :(

Oluen ystävä

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: Petronas Tower
« Vastaus #8 : 23.04.2006, 02:28:34 »
Lainaus käyttäjältä: "pelokas"
Joo, oon mäkin käynyt Petronas Towerissa ja Sears Towerissa sekä (ähää!!!) NY:n World Trade Certerin pohjoistornin katolla! Mut en enää viitsi maksaa hulluja hintoja päästäkseni sika-korkeisiin rakennuksiin.
  :(

Vähän off-topic

Jotenkin ikuisesti on jäänyt mieleeni se kanadalainen joka kehui että ei mennyt Berliinissä Checkpoint Charlie-museoon koska se oli niin kallis (8€) eikä myöskään kiivennyt Siegessäuleen.

Mieleni teki sanoa että voi s... määly montako kertaa sinäkin elämäsi aikana käyt Berliinissä?

Itse olen nääs niitä ihmisiä jotka ei liian tiukkaa budjettimatkailua ymmärrä

Mode edit: Kirosana. Pysytellääs koko perheelle sopivassa kirjoitusasussa PetraJii

wertty

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - tiia-eskelinen@luukku.com
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #9 : 25.04.2006, 15:28:55 »
Itse kun kävin niin mentiin hissillä tokalle tasanteelle, ja siitä raput ylös, tultiin takaisin tokalle tasanteelle ja hissillä ekalle, ja sitten alas...

ylhäällä kannattaa tietenkin käydä. riippuu säästä mitä näkee.. oli vähän sateista ja sumuista kun kävin, mutta silloinkin näki pitkälle.... Seinen ja Pariisin.

lievästi harmittaisi jos jättäisin kiertämättä koko pytingin muutaman euron vuoksi... säästää sitten kotona vaikka parista siideristä.. miten se nyt meni... lopulta ei harmita se mitä tuli tehtyä, vaan se mitä ei tehnyt   :wink:

gringo loco

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #10 : 26.04.2006, 22:09:00 »
Peesaan edellisiä siinä, että parhaiten näkee 1. ja 2. tasanteilta. Kelistä riippuen jopa ykköseltä näkee kaiken sen mitä on nähtävissä. Ja kävellen kakkostasanteelle asti pääsee kolmella eurolla n. 700 askelmaa (talvi 2006, opiskelijahinta). Siitä ylös vie hissi, joka menee sitten kokemuksen puolelle. Sieltä ei nimittäin pahimmillaan pilvisellä kelillä näe mitään, ja siellä on paljon ihmisiä, ja hissiin saa jonottaa jne jne mutta onpahan ainakin tullut käytyä.
..mä seuraan suuntaa kirkkaan johtotähden
ja pyörät pyörii, päivät vierähtää
ei tärkeää se ole mä miksi lähden,
on tärkeää vain se mä miks en jää...
- Juice Leskinen: Per Vers, runoilija -

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #11 : 26.04.2006, 23:01:47 »
Sen ainoan kerran kun olen Eiffel-tornissa käynyt, oli ylin kerros suljettu tuulen takia. Jo kakkostasollakin heilunta tuntui melko selvästi. Huippu siis jäi käymättä.

Onko muuten mahdollista tehdä koko kiipeäminen alhaalta huipulle ja takaisin portaita pitkin?
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #12 : 26.04.2006, 23:06:59 »
ymmärtääkseni 1. ja 2. kerrokseen pääsee portaita pitkin, mutta 3. vain hissillä. Eiffel
Krooninen euforia ¤ Ladurée

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #13 : 27.04.2006, 08:46:05 »
Tuollainen käsitys minullakin on asiasta ollut. Harmi sinänsä. Siinä olisi paljon enemmän saavuttamisen tunnetta, jos saisi omin voimin raahata läskinsä huipullle.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Ivanjoe

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - goodspeed130@hotmail.com
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #14 : 27.04.2006, 09:52:54 »
Matami:

Kannattaa myös miettiä minä päivänä sinne paukkii. Itse olin eräänä lauantaina joskus kymmenen jälkeen aamulla tänä vuonna ja jonot oli pirullisen pitkiä. Jos vielä tuuli sattuu sopivasti puhaltamaan niin kylmä tulee. Silloin oli myös portaat suljettu, hisseillä päästiin vaan ylös. Itse suosittelen ylös menoa, kannattaa piipahtaa on ihan mukavat näkymät vaikka ei taloja hirveen tarkasti näekään :)

Iltakäyntiäkin jotkut suosittelevat on Pariisi silloin parhaimmillaan kun tornista katselee.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #15 : 27.04.2006, 10:21:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Ivanjoe"

Iltakäyntiäkin jotkut suosittelevat on Pariisi silloin parhaimmillaan kun tornista katselee.

Joo, illalla ehdottomasti ennen sulkemista. ihana katsella pariisin valoja. samalla voi töppöstellä pitkin katuja yöhämärissä, poiketa pikkukuppilaan lasilliselle ja nauttia tunnelmasta.
Krooninen euforia ¤ Ladurée

astaelina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #16 : 27.04.2006, 16:47:02 »
Olen käynyt tornin huipulla kaksi kertaa, ja kuten muutkin ovat vinkanneet, niin kannattaa ottaa sää huomioon. Selkeällä säällä huipulta avautuu upeat maisemat yli kaupungin, ja kannattaahan sinne ylös mennä ihan vaikka vain hissimatkan takia - se voittaa monet huvipuistojen laitteet kuus-nolla.  :lol:  Ja illalla maisema on jos mahdollista vieläkin hienompi, kun koko kaupungin valot välkkyy silmien alla. Eli kyllä sinne kannattaa mennä!!

matami

• Reissaaja
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #17 : 27.04.2006, 20:06:09 »
Joo pitääpi ottaa teidän neuvoista vaari  :lol:  Viivytään kuiteski pariisis hiukka kauemmin ni eiköhän osu edes yksi hyvä ilma kohdalle.

MinttuK

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - millaker@hotmail.com
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #18 : 01.05.2006, 21:03:19 »
En kyllä suosittelisi iltakäyntiä... tai erehdyin itse käymään tornissa illalla enkä tosiaan ollut ainoa joka sinne halusi. Jonottaminen oli tuskaa, ensin lippujonossa, sitten kakkostasanteella ja sitten vielä ylhäällä alasmenevään hissiin. Melkein kolme tuntia taisi mennä yhteensä jonottaessa, ja kylmä tuli. Ei se ihan sen arvoista kyllä ollut.

Kyllä siellä ylhäällä kannattaa käydä, mutta ehkä mieluummin joskus aamupäivällä kun jonot on lyhemmät. Enemmän nähtävää siellä valoisalla minusta muutenkin on. Valoja voi kiivetä katselemaan vaikka Riemukaaren päälle.

Jonecky

• Aloittelija
    • Profiili
Pariisin Eiffel-torni
« Vastaus #19 : 29.06.2006, 13:31:40 »
Itse olen muutaman kerran ko. torniin hiippaillut ja mielestäni kaikki tasanteet ovat käymisen arvoisia. Ylimmän kerroksen jättäisin väliin vain jos on yhtään sumuista / saasteinen päivä. Mutta sitten täytyykin jo kyykyttää hieman....

Onhan nuo Empire statet sun muut tullut käytyä mutta kyllä CN-Towerista oli silti uskomattomimmat visionit. Aivan ylös saakka (sky-pod) kannattaa mielestäni maksaa mikäli keli on hyvä. Pääseehän siinä korkeammalle kuin vielä tällä hetkellä missään muualla maailmassa, eli 447 m. Mielenkiintoinen fiilis on myös käppäillä lasin päällä 342 metrissä. Suosittelen!  :wink:

ps. Nuo Eiffelistä maksettavat hinnat ovat järkihintoja. CN-Toweriin maksoi perustasolle euroissa n. 17€ ja sky-podiin saakka jos tahtoi, tuli lystille hintaa hieman yli 20€ !?!?! (maksoin silti hymyillen)  :shock:
ukkuminen on vain korviketta kofeiinille...