Kaupunkireissuun reppu/rinkka?

(Luettu 5814 kertaa)

svirtaska

• Aloittelija
    • Profiili
« : 13.04.2006, 08:16:20 »
ollaan lähdössä ystäväni kanssa Barceloonaan kesällä pariks viikkoa, kierrellään lähiympäristöä. ajattelimme hankkia rinkat n. 60l, mutta asia mietityttää vielä. minkähänlaista kantolaitetta voinette suositella, itse olen 165 pitkä ja miespuolinen ystäväni 177. Rinkalle tulee varmasti myöhemminkin käyttöä kun tässä vielä vanhalla iällä (40v) innostumme reissaamaan. tällä reissulla yövymme ihan muutaman tähden hotelleissa, ja matka taittuu lentäen. antakeepa hyviä vinkkejä.

Mane

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Kaupunkireissuun reppu/rinkka?
« Vastaus #1 : 13.04.2006, 08:47:48 »
Lainaus käyttäjältä: "svirtaska"
antakeepa hyviä vinkkejä.

Haku-toiminnolla löytyy varmasti kymmeniämiljaardeja kirjoituksia aiheesta. Eli hakua suosittelen.
Voimassa kaikkialla maailmassa.

Herminator

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 13.04.2006, 10:24:06 »
Samaa viestiä ei tarvitse laittaa useampaan paikkaan foorumilla. Kyllä me huomaamme yhdenkin viestin. Mutta jelpataas hiukan.

Tässä pari linkkiä, jotka selventävät hommaa:

Minkä rinkan ostan?

Kokemuksia Deuterin rinkoista/repuista

Halpa rinkka = huono rinkka ?!

Pienen rinkan / repun kanssa matkaavat: mitä mukana?

veevee

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.04.2006, 18:28:45 »
mutta annetaanpa vielä lyhyt ja ytimekäs vastaus tähän...

minä siis ainakin olen ollut rinkan kanssa kaupunki matkalla... helpostipa tuo on mukana kulkenut ja muutamaan kertaan päässy nauramaan matkalaukun kanssa reissaaville kavereille mm. mukulakivi kaduilla ja kun hostellihuone on sijainnut ylemmissä kerroksissa eikä hissistä ole tietoakaan... =)

mikael

• Aloittelija
    • Profiili
Rinkka.
« Vastaus #4 : 17.04.2006, 01:50:02 »
Rinkan tärkein ominaisuus on se, että se sopii käyttäjänsä selkään. Reissaajien kropat ovat erillaisia. Tästä seuraa se että yhdelle sopiva rinkka ei välttämättä sovi toiselle. Ei vaikka kuinka muuttelisi säätöjä.

Rinkaa ostettaessa olisi hyvä jos sitä voisi kokeilla rinkka pakattuna. Elikkä kokeillaan erillaisia rinkkoja silloin kun niissä on tavarat sisällä (jos mahdollista) ja valitaan se joka istuu parhaiten selässä. Ei heilu eikä huoju. Olkaviillekkeet ja lantiovyö eivät saa puristaa liikaa mistään kohdasta. Solkien ja muiden klipsuttimien ei saa painaa ihoa. Kannattaa kiinnittää huomiota olkaviillekkeiden solkiin etteivät ne paina tai hierrä.

Oleellista on käyttäjän selän "pituus". Itse olen 185 senttiä pitkä. Ilmeisesti olen kuitenkin aika "lyhyt" selkäinen. Eräs valmistaja valmisti samaa rinkkaa kahtena eri versiona. Toinen oli tarkoitettu henkilöille joiden selän pituus oli S-M ja toisen koko oli M-L. Minulle sopi paremmin koko S-M.

:)

tuhatkauno

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 17.04.2006, 11:46:21 »
mulla on sellanen rinkka, jonka selän pituuden voi säätää S:stä-XL:llään, joten ongelmia ei pitäisi tulla selän pituuden kanssa :wink: