Itse lahdin yksin Australiaan viettamaan W&H:ta. Tulin ilman valikasia, eli jarjestin matkan kokonaan itse. Matkaliput, viisumi ja vakuutus hoituivat helposti, perilla pankkiasioiden kanssa taheinkin sitten muutaman paivan. Koin kantapaan kauttaa, etta kateista kannattaa ottaa varoiksi!!
Suomessa (OP pankki) minulle sanottiin, etta Visa electronilla parjaan hyvin vuoden Australiassa. Paikanpaalla huomasin, etta jokaisesta $400 nostosta meni ylimaaraiset 8euroa valikasille! Noh, avasin paikallisen tilin, jossa kuukausimaksu $6. Kun yritin verkkopankin kauttaa siirtaa varojani tilille, alettiin minulta kyselemaan Swift koodia, josta minulla ei ollut hajuakaan! Sain kuitenkin muutamalla puhelinsoitolla selvitettya koodin. Soitin viela Suomeen pankkiini, varmistuakseni, etta olen tekemasa siirron oikein ja silloin kavi ilmi, etta rahojen tulossa kestaa vah. 3pv ja he kahmivat viela 11euron valuutanvaihtomaksun jokaisesta siirrosta

Tassa vaiheessa ei voinut muuta kuin kirota ja nauraa samaan aikaan. Onnekseni asustelen serkkuni luona ja nain ollen minulla ei ole hataa yopaikan ja ruoan suhteen.
Nyt olen ollut Sydneyssa vasta reilun viikon, enka oikein tuppaa viihtymaan....paikka tuntuu isolta, kylmalta ja kiireiselta. (Ihmiset useimmiten ok ystavallisia). Onko muita, jotaka eivat tykkaa Sydneyn menosta??
Paa nahtavyyden olen jo kiertanyt..eivatka ne niin ihmeellisia mielestani olleet. Paivisin vietan aikani yksin(serkku toissa) lenkkeillen yhta samaa lenkkipolkua

Vaihtoehtoja ei niinkaan ole. Olen yksinainen, baareihin minua ei oiken saa kun en juo tai muutenkaan valita yokerhomeinigista. Muihin bp:hin on vaikea tutustua kun en hostelleissa asustele.
Onnekseni en joudu olemaan Sydneyssa enaa kuin muutaman paivan. Paasen aloittamaan tyot maalla elainten parissa ja naen muutakin kuin "vinosilmaisia ausseja". Toivottavasti viihdyn tyossani ja ihmiset maalla ovat mukavia.
Niin ja minuun saa ottaa yhteytta matkustuksen/seuran merkeissa: katja03suomi24.fi Seuraavat puolivuotta olen toissa maalla, mutta sen jalkeen ovat suunnitelmat viela auki. Olisi erittain mukava saada aitoa ja rentoa seuraa edes muutamalle paivalle! Kirjoitelkaa!!