Pallontallaajat.net

Ruotsin läpi junalla

(Luettu 8537 kertaa)

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Ruotsin läpi junalla
« Vastaus #20 : 05.03.2009, 12:03:52 »
Asiat ovat taas muuttuneet ja Connexin junat ovat tuolla reitillä historiaa. Nyt Bodeniin ajaa jälleen SJ.

Connex toimii nykyisin nimellä Veolia Transport samoin kuin Suomessakin.

Mietinkin ennen lähettämistä, että pitäisikö tuo asia tarkastaa, kun omasta reissusta on jo kohta kolme vuotta... Niin, ja Bodenhan on kivenheiton päästä Luulajasta, että näin...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.03.2009, 17:20:11 »
Omat kokemukseni ovat vuosilta 1999 ja 2000 eli kovin tarkkaan ei kannata näihin luottaa. Joka tapauksessa matka Helsingistä Etelä-Ruotsiin onnistuu lauttaa käyttämättä Kemin, Tornion, Haaparannan ja Bodenin kautta mukavissa merkeissä. Kemistä Tornioon piti silloin bussilla, kävellä rajan yli ja sitten uudella bussilla Bodeniin. Ihan hyvät muistot jäi ja ruotsalaisjunissa ei ollut vaikea nukkua. Ensimmäisellä kerralla menin Göteborgiin, juna jossain vaiheessa jaettiin kahteen osaan eli osa vaunuista jatkoi Tukholmaan ja osa Göteborgiin.

Reilikortilla tuo kannattaa minusta toteuttaa, muuten menee turhan kalliiksi ja hankalaksi. Normi Tukholman kaupunkilomat kannattanee edelleen toteuttaa laivalla/lentokoneella.
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

Riihu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 02.05.2009, 18:25:19 »
Asiat ovat taas muuttuneet ja Connexin junat ovat tuolla reitillä historiaa. Nyt Bodeniin ajaa jälleen SJ.

Connex toimii nykyisin nimellä Veolia Transport samoin kuin Suomessakin

Nämä Ruotsin junat pohjoiseen ovat kyllä monimutkainen asia,
Veolian liikenne tänä kesäna v.2009 22/6-23/8  katsoppas sivustoa www.veolia-transport.se niin löydät kaikenlaista informaatiota aikatauluista hintoihin. Näyttää että pohjoisesta göteborgiin menee vain sunnuntaisin.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 04.05.2009, 16:33:11 »
Yksi, helppo ja edullinen tapa matkata pohjoisesta (Suomesta tahi Ruotsista) Tukholmaan on Tapanis Buss. Lähtöjä taitaa olla päivittäin eikä hinta ole juuri junia kalliimpi.

http://www.tapanis.se/
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 12.06.2011, 13:03:11 »
Onko kellään viimeaikaista kokemusta suomalaisen opiskelijakortin (SYL:n sininen) vilauttamisesta Ruotsin junissa? Menin ostamaan peruutuskelvottoman opiskelijalipun muisteltuani jonkun joskus sanoneen, että SYL:n kortti kelpuutetaan Ruotsissa. Myöhemmin löysin kuitenkin SJ:n sivuilta tiedon, jossa hyväksytyiksi korteiksi ilmoitetaan ruotsalaisten lisäksi vain ISIC. Onkos käytäntö siis muuttunut vai pettikö muistini vain ja pitääkö minun nyt pelätä jotakin lisämaksuja?
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 01.07.2011, 02:37:12 »
Vastaanpa itse itselleni: konduktööri ei kysynyt korttia, joten SYL:n sinisen kortin pätevyydestä Ruotsin junissa en osaa sanoa yhtikäs mitään.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

mikke.

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 03.08.2011, 01:14:39 »
Vastaanpa itse itselleni: konduktööri ei kysynyt korttia, joten SYL:n sinisen kortin pätevyydestä Ruotsin junissa en osaa sanoa yhtikäs mitään.

En tiedä takuuvarmasti, mutta en mitenkään usko että kortti on virallisesti pätevä. Sivujen perusteella pitäisi olla ISIC tai ruotsalainen opiskelijakortti.

Davex

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 11.11.2011, 14:15:14 »
Ei kelpaa suomalainen opiskelijakortti (yritettykin on :)) Mutta jos on alle 26 v, niin saa joka tapauksessa saman alennuksen kuin opiskelijakin saisi.

Suosittelen junamatkaa Luulajasta etelään. Matka halki Norrlannin tarjoaa hienoja erämaamaisemia. Jos ostaa lipun riittävän aikaisin, voi saada tosi halvalla. Itse menin kesällä 09 Luulaja-Göteborg hintaan 21.80 € istumapaikalla - ei paha lähes 1600 kilometrin matkasta. SJ:n nettisivuilta olisi ollut vieläkin halvempi (95 kr), mutta kun ei ollut sopivia kortteja juuri tuolloin käytössä täytyi turvautua Tampereen aseman kansainväliseen lipunmyyntiin.

Kun Botniabana ja Ådalsbana ovat lopullisesti valmiita joskus ensi kesänä, tulee uusi vaihtoehtoja - on mahdollista matkustaa päiväjunallakin Luulajasta Tukholmaan, tosin ei ilman vaihtoa. Joitakin aikatauluja on jo täällä http://resplus.se/tidtabeller, ne saa näkyviin kun valitsee "tidtabellperiod" 2011-12-11 - 2012-12-08 (suorat Uumaja-Tukholma kaukojunat puuttuvat tuolta vielä, niitä on kyllä tulossa kulkuun.)
« Viimeksi muokattu: 11.11.2011, 14:24:47 kirjoittanut Davex »

wellu1979

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 13.04.2013, 12:14:13 »
Paljonko maksaa asemalta ostettuna junalippu esim Uumaja-narvik välille kun se tällä hetkellä on netissä 352 sek?