Palautetta moderaattoreille ja ylläpidolle

(Luettu 387451 kertaa)

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Palautetta moderaattoreille ja ylläpidolle
« : 16.04.2006, 13:51:12 »
Tässä ketjussa rekisteröityneet käyttäjät voivat antaa palautetta moderaattoreille ja ylläpidolle.

petska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Palautetta moderaattoreille ja ylläpidolle
« Vastaus #1 : 24.04.2006, 17:39:00 »
Eeh niin... Haluaisin nyt kysya etta onko talla foorumilla huumori sallittua vai ollaanko pelkastaan "kylmat faktat" -linjalla? Eiko ketjuissa ole sallittua heittaa lappaa, vaikka se nyt menisikin vahan ohi aiheen? Esim. joku vaansi vitsia tosta mun avatarista ja vastasin siihen yhtalailla huumorismielessa. Parin tunnin jalkeen nama viestit deletoitiin.

Mielestani huumorissa ei pitaisi olla mitaan pahaa, kunhan vitsit nyt ei riistaydy kasista ja hautaa itse aihetta alleen. Tama foorumi muuttuu akkia aika tylsaksi jos edes vitsailu ei ole sallittua...

Ja juu kannatan tiukkaa moderointia, koska viime aikoina on availtu liikaa uusia ketjuja sata kertaa lapijauhetuista aiheista. Mutta hieman selkeytta ois hyva saada. Kiitos.

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 24.04.2006, 19:04:25 »
Huumoria ei ole kielletty, mutta jos viestien sisältö on ollut pelkkää läpän heittämistä, niin silloin moderaattorit saattavat oman harkintansa mukaan nämä "ketjuun kuulumattomat viestit" poistaa kokonaan.

En tiedä tarkemmin tapausta, mutta olettaisin, että viesteissä ei ole ollut muuta sisältöä kuin off-topicia. Eri asia olisi, jos olisi kommentoitu ensin varsinaista aihetta ja sen jälkeen vastattu "läpällä" johonkin toiseen huumoripitoiseen kommenttiin.

Viestit poistanut moderaattori voi vielä vastata omasta puolestaan, jos sen katsoo tarpeelliseksi.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #3 : 24.04.2006, 21:25:41 »
Se olin minä. Poistin viestit ihan vaan sillä yksinkertaisella perusteella että ne eivät liittyneet mitenkään käsiteltävään aiheeseen eli Laosin matkailuun. Lisäksi koska viesti oli yksilöity juuri Petskalle, ohjeistin "läpän" heittänyttä laittamaan hänelle yksityisviestiä. Pahoitteluni meneekin nyt Petskalle siitä syystä että hälle en ehtinyt ja myöhemmin enää muistanut laittaakaan yksityisviestiä miksi hänen osaltaan viesti oli poistettu. Anteeksi siitä.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.04.2006, 23:44:37 »
Nyt tais mode vähän erehtyä. Jussi?lla oli topic Matkaseuraa-palstalla.
 Se, että vaihdettiin pari kommenttia, ei varmaankaan oikeuta lukitsemaan keskustelua, koska oletuksena lienee, että
1) Jussi? edelleen hakee matkaseuraa, ja
2) tuskin on kiinnostunut meidän Trans Mongolia- jutusta ja
3) se ei häntä auta, koska hän on lähdössä reissuun aiemmin.
Kuten viesteissämme tulikin todettua. Joten pientä tarkkuutta modeilta toivotaan.  :wink: Tuskin nyt elämää suurempi asia. Matkaseuraa-osion jutut muutenkin ovat luonteeltaan erilaisia kuin muiden osioiden jutut. Tsemppiä vaan..

http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=9424&highlight=
yrittänyttä ei laisteta

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.04.2006, 23:52:28 »
Tuossa olet muuten täysin oikeassa. Minulta itse asiassa jäi se huomio hieman taka-alalle että kyseessä tosiaan oli seuranhaku. Keskityin liiaksi siihen että mihin ja millä oltiin menossa ja siihen  että kaksi lähes samaa aihetta oli peräkkäin :)

No väsyneenä tekee virheitä, mutta virheet voi korjata, ja lukitut aiheet avata. *Tiks auki*

:D

Kiitos tarkkaivaisuudesta ja ilmoituksesta!!
That we got this far

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.05.2006, 00:45:27 »
Ihan vain sellainen huomio, että foorumin kellot taitaa olla vielä talviajassa... Eipä tuo nyt haittaa mutta mainitsinpa eniveis.

Terkut!

-d
Laukussa leipää ja...

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #7 : 06.05.2006, 20:19:19 »
Lainaus käyttäjältä: "disko"
Ihan vain sellainen huomio, että foorumin kellot taitaa olla vielä talviajassa... Eipä tuo nyt haittaa mutta mainitsinpa eniveis.

Terkut!

-d

Ihan varmaan on, jos et ole sitä itse profiilistasi muuttanut. :wink:

Kohdasta Käyttäjätiedot, löytyy kohta Aikavyöhyke:, josta saat vapaasti valita itsellesi mieleisen aikavyöhykkeen (GMT -12:00 tuntia - GMT +12:00 tuntia). Niin ja jos suomalaiseen kesäaikaan haluat, niin valitse GMT +3:00 tuntia.

Ps. Ylläpito hei!?! Miksi nettisivuiltanne vieläkin löytyy linkki http://www.pallontallaajat.net/interrail/sms/ joka lupaa: "Täältä saat vaihtelua rakkaan kännykkäsi elämään - vanhakin halko nuortuu näillä värkeillä" kun se näemmä johtaa aina vaan etusivulle, ja minä kun niin haluisin tilata jotain kivoja pallukkalogoja tai soittoääniä. :mrgreen:

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 06.05.2006, 20:41:10 »
Moderaattoreiden suomen taito...  :roll: vai  :cry: ?

"Ylipaino -sairaus, vai mikä?"

"En edes ala lainaamaan sinua"
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 06.05.2006, 21:12:47 »
:D  Juuh. Palaute huomioitu. Ja yritän omalta osaltani ainakin kiinnittää kielioppiin enempi huomiota
That we got this far

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 06.05.2006, 21:34:03 »
Öh.. no niinpä.. Kiits fishbone, oon kato ihan uus täällä ;)
Laukussa leipää ja...

Tunkki

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 08.05.2006, 22:02:59 »
Olen saanut ilmoituksen, että viestejäni poistetaan liian provopitoisuuden vuoksi sekä käyttämieni onelinerien vuoksi. Moderaattori väitti minun kirjoittaneeni viestin "huh huh", mitä en ikipäivänä ole tehnyt.

Miten voi pelkällä ilmoituksella poistaa viestejä toiselta? Etenkin perusteilla, jotka eivät pidä paikkaansa? Ei tämä nyt sentään ihan näin voi mennä!

Entisessä Neuvostoliitossa oli tapana keksiä syitä Siperian keikalle. Onko tämä ideologia pallontallaajien ideologia? Voinko vetää tästä toimintatavasta johtopäätöksen, että pienois-NL on kehittymässä Suomen alamaailmassa? Pitäisikö minun olla huolissani?

Tunkki

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 08.05.2006, 22:04:32 »
Tällaisia viestejä minä saan:

Yksityisviesti editoitu pois.
-Jockey

Hitto vie. Eläissäni en ole hymiötä käyttänyt.

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 08.05.2006, 23:46:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunkki"
Miten voi pelkällä ilmoituksella poistaa viestejä toiselta? Etenkin perusteilla, jotka eivät pidä paikkaansa? Ei tämä nyt sentään ihan näin voi mennä!

Jos moderaattorit huomaavat jonkun käyttäjän syyllistyvän sääntöjen rikkomiseen ja joutuvat esimerkiksi viestin poistamaan, niin tällöin he ilmoittavat asiasta kyseisen viestin lähettäjälle ja antavat varoituksen.

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 08.05.2006, 23:50:02 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Ps. Ylläpito hei!?! Miksi nettisivuiltanne vieläkin löytyy linkki http://www.pallontallaajat.net/interrail/sms/

Vieläkö löydät linkin jostain? Jos näin on, niin mainitse toki mistä, niin poistetaan. Kyseinen palvelu ei ole käytössä enää.

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 09.05.2006, 13:36:42 »
Keskitetään jatkossa palaute vain tähän ketjuun, niin kuin oli alunperinkin tarkoitus. Muut osion ketjut ovat nyt lukittu, mutta toki niitä voi edellen lukea.

Tunkki

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 09.05.2006, 16:59:24 »
Tällaisia viestejä minä saan:

Yksityisviesti editoitu pois.
-Jockey

Hitto vie. Eläissäni en ole hymiötä käyttänyt.

Hetkinen, hetkinen. Miksen saa julkaista omia yksityisviestejäni täällä kaikelle kansalle, jos moderaattoritkin saavat niin tehdä keskenään?

vrt.:

"Heh, on se ihan sallittua että A********u kertoo meille mitä olet sille kirjoitellut.

Hauskaa kevättä vaan sullekin,
S**i"

Päivätty tänään 9.5.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #17 : 09.05.2006, 17:21:14 »
Jos et ole koskaan kirjoittanut yhtään one-lineria etkä lähettänyt viestiä, jossa pelkkiä hymiöitä, olen poistanut jonkun toisen one-linereita ja hymiöviestejä ja sinä olet saanut haukut suotta. Jos näin on tapahtunut, pyydän anteeksi.

Sen sijaan se, että sinä uhkailet minua privoilla menee yli kaikkien rajojen. Jos kerta et ole lähettänyt hymiöviestejä, joita täältä on siivoiltu pois, niin anna asian mennä ohi. Get over it!

Ja se  minun yksi lyhyt viestini mahtuu kyllä yhdelle riville. Siinä on itseasiassa vain kaksi sanaa ja kysymysmerkki. Mutta ne kaksi sanaa ja kysymysmerkki ovat oleellisia aiheen kannalta. Kysehän on tästä ketjusta, joka näköjään on jäänyt aika lyhyeksi ja voitaneen kohta poistaa koko ketju, jos ei aloittajaa aihe sen vertaa kiinnosta, että tulisi kysymykseeni vastaamaan.

pilkku

• Vieras
« Vastaus #18 : 09.05.2006, 17:24:43 »
Ehdin jo kirjoittaa tämän toiseen topickiin, mut todennäköisesti kuuluukin tänne:

Lainaus käyttäjältä: "pilkku"
Lainaus käyttäjältä: "pilkku"
Suoraan henkilöä kohtaan hyökkäävä viesti poistettu by Alppiruusu

Poistettu kommenttini koski täällä aikaisemmin käytyä kiistelyä punkkareiden työhalusta ( :lol: ) Moderaattori ilmeisesti koki itseään loukatun koska poisti myös aikaisemmin hänen mielipidettään kommentoineen postauksen.

Se kommenttini joka nyt poistettiin, ei edes pilkannut ko moderaattoria, vaan oli satiirinen piikki täällä käydylle keskustelulle.

Ihan sama minulle, mutta onhan se vähän outoa kun täällä joku on aidosti vaikka rasisti, hänen postauksensa poistetaan, mutta jos moderaattori on sitä mieltä että esim. punkkarit ovat työhalutonta p**skasakkia, niin sitäpä sitten ei saa kommentoida.

Herää siis kysymys: onko vaikkapa rasismi mielipide siinä kuin se, että joku pitää läskejä luusereina tai punkkareita työnvieriksujina ?

Kyl mää vaan ihmettelen..

:wink:

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #19 : 09.05.2006, 17:29:54 »
Hetkinen, hetkinen. Miksen saa julkaista omia yksityisviestejäni täällä kaikelle kansalle, jos moderaattoritkin saavat niin tehdä keskenään?

Moderaattoreita on tusina ja he ovat luottamushenkilöitä. Moderaattorit eivät ole anonyymejä keskenään, vaan olemme "oikeita" persoonia, eikä pelkkiä nimimerkkejä tuhansien joukossa. Modeilla on oikeuksia, joita muilla ei ole kuin myös velvollisuuksia, joita muilla ei ole.

Sillä on eroa, ja sen kyllä ymmärtää tyhmempikin, keskusteleeko asiasta tusinan henkilön kesken, vaiko kaikkien suomea ymmärtävien.