Bilteman rinkka

(Luettu 12648 kertaa)

Cypherior

• Reissaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« : 17.04.2006, 19:18:58 »
Elikäs elikäs.. tarkoituksena olisi hankkia kohtuullisen kestävä rinkka, joka roikkuisi kuukauden verran selässä Aasiassa. Kenelläkään kokemuksia tuosta Bilteman mahtirinkasta(29.90€)? Kestääkö tuommonen nappulavehje laisinkaan?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&SID=746398925719162548031

tico

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Bilteman rinkka
« Vastaus #1 : 17.04.2006, 19:29:05 »
Hyva kysymys. Sopiva reppu on samanlainen juttu kuin sopivat kengat. Ne ovat parhaimmillaan vasta useamman vuoden palveltuaan, yleensa siina vaiheessa ne joko kaipaavat suutaria tai muuta radikaalia toimenpidetta. Itse ostaisin sen mika tuntuu parhaimmalta - mielellaan sellaisen jota ei tarvitse dumpata lahimpaan roskikseen ensimmaisen reissun jalkeen <- lahinna siksi etta en pida kertakayttotuotteista ajatuksena.
Mirrors and copulation are obscene, for they increase the numbers of mankind." -- Borges

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #2 : 18.04.2006, 23:03:49 »
Ei ole siita kokemusta, mutta kylla silla ainakin alkuun paasee! Minakin olen kylla henkilokohtaisesti "kertakayttotavaraa" vastaan, mutta toisaalta voisin kokeillakin. Valilla halvallakin saattaa saada aivan ok tuotteita. Ja toinen pointtini on, etta Aasiasta saa halvalla minkalaisen rinkan tai repun tahansa! Etta jos matkalla laukku laukee, niin sielta uusi ja kylla saastyy rahaa Suomen hintoihin verrattuna! Ostin itse Bangkokista 50 litrasen ja on kestany ja palvellu reissussa enemman kuin hyvin!
i]Sapere aude![/i]

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #3 : 19.04.2006, 07:16:00 »
Kaverilla oli reilillä Bilteman rinkka ja teltta - rinkka hajosi puolessavälissä, jeesusteipillä kesti joten kuten kotiin asti mutta ei sen kantaminen kovin mukavalta näyttänyt. Telttaan taas tuli lätäköitä sisälle jo pienellä tihkusateella. Älä osta sekundaa, maailma täyttyy sillä muutenkin :)

tupu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #4 : 28.04.2006, 08:23:26 »
Meillä oli yli kuukauden kestäneellä Intian reissulla just noi Bilteman rinkat ja hyvin kesti. Kannettavina ihan ok. Kun käsittelee hellävaroen esimerkiksi vetskareita niin rinkka kestää kyllä. Me lähettiin siitä realistisesta ajatuksesta liikkeelle, että jos koko rinkka pöllitään niin ei harmita, että kallis rinkka meni :wink:
e, joka haluaa siirtää vuoren, aloittaa kantamalla pieniä kiviä.

beibi beibe

• Reissaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #5 : 28.04.2006, 08:51:45 »
Ostin Prismasta viime viikolla aivan erinomaisen tuntuisen rinkan (55 l), mutta en nyt kuollaksenikaan muista sen merkkiä. Hinta ei ollut paha, 50 egee.

Myös Anttilassa oli ihan hyvän tuntuinen samankokoinen Jogproof-merkkinen rinkka kymppiä halvemmalla. Päädyin kuitenkin tuohon Prisman hieman kalliimpaan rinkkaan kun se tuntui tukevalta ja hyvältä. Noh, vasta reissussa nähdään, onko se hyvä, mutta kannattaa kuitenkin poiketa Prismassa, ennen kuin teet ostopäätöksen. Siellä ei muistaakseni myyty kuin tämän yhden merkin rinkkoja.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #6 : 28.04.2006, 09:35:25 »
Mikaan ei ole sen arsyttavampaa, kuin reissussa repeava rinkka,
yleensa se olkahihna napsahtaa poikki juuri huonoimmalla
mahdollisella hetkella, tai saumat repeaa, vetoketjut korkkaa, etc.
Halparinkat saattavat kestaa reissun, pari. Itse olen joskus ostanut
pakosta (persaukisena) halparinkkoja ja oston jalkeen ommellut
kaikki saumat kunnon langalla, vahvistanut olkahihnojen
kiinnitykset ompelemalla leveat nahkavahvikkeet ja vaihtanut
muoviset hihnojensaatorillukat metallisiin, oma tyo ei maksa
mitaan, mutta muutamat iltapuhteet siina kylla menee.
Muuten, jos rahavarat vain antavat myoten, niin osta kunnon
rinkka, rinkka on reissumiehen paras kaveri.
 :D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

Cypherior

• Reissaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #7 : 28.04.2006, 16:17:09 »
Juurikin tänään kävin rinkan hakemassa ja ihan ok peliltä tuo vaikuttaa. Toki hihnalenkit on muovia ja vetoketjujen/saumojen kestävyyden näkee vasta reissussa, mutta pieni varoituksen sana kuitenkin.

Biltemassa oli täysin muuten saman näköisiä rinkkoja, mutta osassa selkätukipalikat olivat erittäin löysät. Toisissa ne olivat taas kovat. Pohdin ensin tukipalikoiden löysyyden olevan hyvä hyvän tuen hakemiseen, mutta ainakin testaamissani rinkoissa ne olivat todella löysät, sormin sai väänneltyä ja käänneltyä ja tuntui muutenkin kohtuu hepposelta. Päädyin siis kova palikoihin.

Alex09

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Lusikka soppaan.
« Vastaus #8 : 01.05.2006, 09:25:47 »
Heitänpä mäkin lusikkani soppaan. Jokainen löytää itselleen oikean tavaran kuljetusvälineen. Olit se matkalaukku, merimiessäkki tai reppu. Pääasia että menee.

Itselläni on semmoinen ajatusmaailma että persaukisellä kuten minä, ei ole varaa kuin ostaa laatua! Reppu on Vaude, kallis mutta todella hyvä ja 3-vuoden takuulla. Rotsi on North Facen gore. Kengät Haixia ja jne.

Lähden siitä ajatuksesta että kamat on ehjiä vielä 5kin vuoden päästä. Silloin ne on maksaneet itsensä takaisin moninkertaisesti ja hinta on suhteessa ollut halpa.

Mutta jokainen tyylillään. Mä toivotan antoisia reissuja kaikille vaikka muovipussi kädessä. Tärkeintä kait on ne kokemukset ja ihmiset tuolla maailmalla.
Turha itkee ku paskat on jo housuissa!

Teamoo

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - teemu_huovinen@hotmail.com
    • Profiili
    • http://160987.spaces.live.com/
Bilteman rinkka
« Vastaus #9 : 27.11.2006, 13:44:39 »
tuo bilteman rinkka ihan OK.
mutta itse turvaudun bilteman merimies säkkiin.
juuri sopiva 50 litrainen.
eihän matkoille tarvitsekkaan ottaa koko vaatekaappia messiin.
You don't have to travel around the world to understand that the sky is blue everywhere"
- Johann Wolfgang von Goethe

http://www.flickr.com/photos/[email protected]/

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Re: Lusikka soppaan.
« Vastaus #10 : 27.11.2006, 14:34:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Alex09"
Itselläni on semmoinen ajatusmaailma että persaukisellä kuten minä, ei ole varaa kuin ostaa laatua! ...Rotsi on North Facen gore...

Lähden siitä ajatuksesta että kamat on ehjiä vielä 5kin vuoden päästä. Silloin ne on maksaneet itsensä takaisin moninkertaisesti ja hinta on suhteessa ollut halpa.

Totta - ellei sitten ole kertakäyttötarkoitus, niinkuin pitkällä reissulla voi olla järkevää, eli tarpeeton tavara jätetään matkan varrelle.

Ostin North Facen Gore-tex asun vuonna 1990, jolloin suppeiden harrastajapiirien ulkopuolella jengi ei tiennyt Gore-texistä mitään. On vieläkin täydessä käyttökunnossa, mitä nyt vähän raskas ja kankea, ja uudemmat hengittävät taatusti paremmin. Värikin trendikkään sininen :mrgreen: (tuo puoli ei ole minun laji).

Rinkassa (ja vaatteissa) voi säästää ostamalla vääränvärisen edellisen vuoden mallin, ajoittain löytyy roimilla alennuksilla. Laadussa ei kannata säästää. Kyllä siellä reissussa löytyy asioita, joista v*ttuuntuu muutenkin, ei kannata varusteiden takia.

jos3

• Tosireissaaja
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #11 : 04.01.2008, 13:07:42 »
Kyllä rinkkaan kannattaa laittaa paljon rahaa!
Se on yksi niistä asioista mitkä kestää koko loppu elämän.

Jukkaw

• Aloittelija
    • Profiili
Bilteman rinkka
« Vastaus #12 : 04.01.2008, 15:39:48 »
Kannattaa myös varata hieman aikaa tuon rinkan etsimiseen, eikä jättää sitä sinne viimetippaan. Itse tässä juuri etsiskelin n. puoli vuotta sopivan kokoista/hintaista pakettia ja kun oli aikaa niin sain mielestäni varsin onnistuneen ostoksen viidennellä etsiskely kerralla. Siis aina kun oli jotain muutakin asioita rinkkoja myyviin kauppoihin tai niiden lähettyville poikkesin katsomaan olisiko jotain sopivaa tarjolla. Rinkaksi tuli siis hommattua McKinleyn 60l Nepal. Mielestäni hyvä merkki ja laatu joten taskuista tai säädöistä ei ole valittamista ja mukaan tuli sade-/lentosuojapussi. Hintaa tälle tuli 99e, mikä on mielestäni varsin sopiva.

Joten kannattaa käyttää hieman aikaa sen sopivan rinkan etsimiseen, niin voi olla sitten pitempään tyytyväinen ostoksestaan.
Mene, tee, koe, silloin tiedät että elät.

Chopper

• Aloittelija
    • Profiili

Virtapiikki

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Bilteman rinkka
« Vastaus #14 : 30.09.2010, 21:38:41 »
Onkos kellään kokemuksia tästä rinkasta: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=45071.htm&tuote=45071&ryhmaid=164

Itse ostin juuri tuollaisen kymmenen päivän reissua varten. Vaikuttaa ihan ok säkiltä, tosin ompeleet ovat säästötyyliin nopeesti hutastuja. Mitään kummosempia sivu-/lisätaskuja ei ole, mutta ajanee asiansa jos repulta ei turhan paljon vaadi.