Halvin tapa päästä Japaniin?

(Luettu 3465 kertaa)

ormi

• Reissaaja
    • Profiili
« : 18.04.2006, 10:08:12 »
Olen lähdössä syyskuussa Japaniin opiskelemaan puoleksi vuodeksi ja ajattelin jo näin hyvissä ajoin kysellä lentojen hintoja. Finnairin www-sivuilta katsoin, että heidän suorat lentonsa Tokioon ovat aivan järkyttävän kalliita, joten tietäisikö joku jonkun huokeamman vaihtoehdon? Vaikka sitten vaihtamalla konetta jossakin? Viimehetken pikalähdöt lienevät taas turhan suuri riski, koska opiskelujen takia perillä pitäisi olla ajoissa.

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 18.04.2006, 13:05:55 »
Katsoitko killroytravels.fi -sivulta hintoja? Mihin päin muuten olet menossa vaihtoon? Lippujen hinnat Japaniin ovat kyllä yleensä sen 800-1200 euroa. Hulluiltapäiviltä ja muista tarjouksista voi löytää sitten lähempänä 600 eurolla lippuja.

Ronksu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - timo_rongas@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - rronksu
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.04.2006, 14:05:34 »
Sekä Lontoon että Köpiksen kautta lentämällä saa yleensä eestaas matkan HEL-NRT-HEL aikaiseksi 800e - 950e haarukkaan. Ebookers palvelee noiden suhteen. Finnairilla voi satunnaisesti päästä tuon alle, mutta jos ei osu kohdalle niin sittenhän se ei osu... Tarjoukset kannattaa kuitenkin kurkkia. Toki myös jo mainittu Kilroytravels sekä STA on syytä kolkutella.

Itse yritin ovelana junailla tuota kertaalleen niin, että olisin varannu vaan lennon Lontoo - Tokio, ja hankkiutunut sitten jollain konstilla Lontooseen halvalla. Muttamutta, lippu siihen samaan BA:n koneeseen kohti Tokiota maksoi ilman tuota Helsinki - Lontoo yhteyttä enemmän kuin sen kanssa...;)

Yleisesti huhut kertoo, että Japaniin on kallista lentää mistä vaan. Itse tuli joskus mietittyä, pääseekö Thaimaasta ja sen lähinaapureista edullisesti Japanin suuntaan. Toistaiseksi olen ymmärtänyt että ei. Jos joku osaa tuohon jotain kommentoida, niin mielelläni kuulisin. Täytyy metsästää paikalliset halpisyhtiöt nyt kun tuli mieleen tämäkin.
oskus vielä kirjoitan tähänkin jotain.

Tennis

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - kispo5@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.kispo.pissis.org
Re: Halvin tapa päästä Japaniin?
« Vastaus #3 : 18.04.2006, 14:47:33 »
Lainaus käyttäjältä: "ormi"
Olen lähdössä syyskuussa Japaniin opiskelemaan puoleksi vuodeksi ja ajattelin jo näin hyvissä ajoin kysellä lentojen hintoja. Finnairin www-sivuilta katsoin, että heidän suorat lentonsa Tokioon ovat aivan järkyttävän kalliita, joten tietäisikö joku jonkun huokeamman vaihtoehdon? Vaikka sitten vaihtamalla konetta jossakin? Viimehetken pikalähdöt lienevät taas turhan suuri riski, koska opiskelujen takia perillä pitäisi olla ajoissa.

Itse ostin tuolta lipun viimekesän reissulle, kun menin Osakaan. http://www.japaninspesialisti.fi/kampanjahinnat_90072.htm
Kaikki meni ok, tosin pitkä matka oli, kun ensin pari tuntia väärään suuntaan, eli lontooseen ja sieltä sitten etiäpäin. Hinta oli siinä 800€, ei sinne paljon halvemmalla kyllä pääsekään..

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 18.04.2006, 15:18:50 »
Mee junalla Kiinaan ja ota sielta paatti/ lentokone Japaniin... :wink:

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 18.04.2006, 15:32:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"
Mee junalla Kiinaan ja ota sielta paatti/ lentokone Japaniin... :wink:

Time is money :)

Paljonko tälläinen reissu maksaisi? Itse varasin elokuulle lennot killroytravelsin kautta ja hintaa tuli noin 900 euroa Finnairilla suoraan Helsingistä Osakaan. Tietenkin jos olisi aikaa kuluttaa tuohon ikimuistoiseen reissuun junalla Venäjän läpi niin mikäs ettei :)

ormi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.04.2006, 17:04:06 »
Lainaus käyttäjältä: "olmit"
Mihin päin muuten olet menossa vaihtoon?

Tokioon, ICU:hun.
Tosin ei minun välttämättä suoraan Tokioon asti tarvitse koneella päästä. Kunhan edes Japaniin.

Lainaus
Mee junalla Kiinaan ja ota sielta paatti/ lentokone Japaniin... Wink

Vaihtoehtohan tuokin, mutta aikaa kuluisi vähän turhan paljon, eikä minulla ehkä kuitenkaan ole oikein riittävästi seikkailumieltäkään moiseen reissuun.

Kiitoksia kaikille vastanneille!

error

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 13.08.2006, 07:13:45 »
Nyt oli Finskil taas viikkotarjous Nagoyaan 499e. Itse lensin samaiseen paikkaan 399e, sain puhutuksi palvelumaksunkin pois ;D

Ekan kerran kun tulin tänne, oli sekin lippu matkailumessujen: Osaka 525e.

Tokioon en oo nähnykään halpoja lentoja.
h yes!