AirBerlin

(Luettu 112054 kertaa)

Shro

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« : 20.04.2006, 09:35:56 »
Tervehdys tallaajat.
Onko ihmisillä kokemuksia tällaisesta halpalentoyhtiöstä kuin Air Berlin. Itse tilasin 2lippua HKI - Berliini ja liput on tulleet.

Kaikki halpalentoyhtiöt kai lähtevät hki-vantaa lentoasemalta ulkomaan terminaalilta?

Kaipaisin hieman kokemuksia Air Berlinistä mikäli ihmisillä on.

Sitten vielä pieni kysymys jos joku sattuisi tietämään, kun en omaa topiccia tälle tyhmälle kysymykselle halua aloittaa juuri vielä;
Minkälaiset ikärajat Berliinissä/saksassa on alkoholin suhteen?
Baari-ikärajat ja sitten paikallisten "alkojen" viinaikärajat?

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #1 : 20.04.2006, 20:36:56 »
Viinaa ja bissee saa Saksassa ruokakaupoistakin jo 16 vuotiaat. Baareihinkin pääset jo tuon ikäisenä, joillekin klubeille tosin on korkeampi (18v) raja.

soleetsale

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #2 : 20.04.2006, 23:26:40 »
Ihan hyvä kokemus oli Air Berlinistä pari viikkoa sitten Dusseldorfin reitiltä. Uskallan suositella yhtiötä.

Lähtöselvitys on Helsingissä ulkomaanterminaalin lähtöaulassa 3.
Koneessa tarjoiltiin limsoja/mehuja, kahvia/teetä ja sandwich-tyyppistä välipalaa maksutta, alkoholi oli maksullista. Lähtö ja saapuminen olivat kumpaankin suuntaan ihan aikataulussaan.
Paluulennolla kone ei ollutkaan AirBerlinin vaan kumppaniyhtiön Nikin ihan uusi airbus.

Paluulento piti erikseen vahvistaa soittamalla AirBerlinin palvelunumeroon 24-48 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Tämä on sanottu varausvahvistuksessa.

Anaconda

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #3 : 21.04.2006, 17:24:27 »
Lainaus käyttäjältä: "soleetsale"
Paluulento piti erikseen vahvistaa soittamalla AirBerlinin palvelunumeroon 24-48 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Tämä on sanottu varausvahvistuksessa.

Miksi juuri paluulento täytyi erikseen vahvistaa? Itellä on Air Berlinin lento Roomasta Berliinin kautta Helsinkiin 28. kesäkuuta. Omassa varauslappusessa sanotaan vain, että mielellään kannattaisi varmistaa lähtevän lennon aikataulu etukäteen soittamalla palvelunumeroon, mutta mikään pakko ei ole soitella. En tietenkään tiedä jos tuo pakko nimenomaan koskee vain paluulentoja. :)

DerRick

• Reissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #4 : 21.04.2006, 17:35:57 »
Eikös tuolla AirBerlinin sivuilla tosiaan ohjeissa sanota että paluumatkan ajankohta pitäis puhelimitse varmistaa niinkuin soleetsale sanoi, jos tuota lontoota tarpeeks hyvin osaan. Ei kai se nyt tietenkään mitenkään pakko ole (et pääse koneeseen kun et soitellut!) mutta hyvä ohjehan se on siltä varalta että aikataulut tosiaan sattuis muuttumaan.

Schleicher

• Reissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #5 : 21.04.2006, 17:44:48 »
En ole itse AirBerlinillä lentänyt, mutta keskustelusta päätellen kyseessä lienee samanlainen juttu kuin RyanAirilla; eli varmistus olisi hyvä tehdä juuri mahdollisten aikataulumuutosten vuoksi. Itse olen ryanilla lentäessäni noin vuorokautta ennen lähtöä tsekannut netistä, onko lennon aikataulu muuttunut. Eli uskoisin, että soittaminen ei välttämätöntä ole, tosin tämä on mutu-tuntumaa.
 Täytyy mennä kauas nähdäkseen lähelle -

soleetsale

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #6 : 21.04.2006, 23:06:36 »
Systeemi on se, että matkustajan pitää vahvistaa Air Berlinille, että on tulossa lennolle.

Varausvahvistuksessa luki näin (capslock Air Berlinin):

QUOTE TRANSACTION NO. TO CONFIRM
RETURN FLIGHT ? MAX. 48 H, BUT NOT LESS
THAN 24 H BEFORE SCHEDULED DEPARTURE:
FROM ABROAD: (+49) 30-41021021
IN GERMANY : 030-41021021

Soitin vielä ennen reissuun lähtöä Air Berlinin suomalaiseen 0800-palvelunumeroon, jossa puhelu ohjautui saksaksi vastaavalle mutta englantiakin puhuvalle henkilölle, ja varmistin, että pelkkä netistä aikataulun tarkistaminen ei riitä, vaan pitää soittaa tuohon annettuun saksalaisnumeroon ja vahvistaa tulonsa.

Nettisivuilla olevissa ehdoissa on asiasta mainittu:
"Passengers are obliged to confirm flight times 24 to 48 hours before the departure of the return flight by telephoning +49 (0) 30-41 02 10 21. Passengers are not entitled to claim carriage if they have missed a flight on account of failing to reconfirm the flight time."

Ja onpa FAQeissakin sama tieto sanottu.

Mutta kukapa näitä kaikkia tulee lukeneeksi, joten onneksi soitin ja varmistin.

Anaconda

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #7 : 22.04.2006, 12:24:25 »
Hmm... joo itseasiassa kun nyt tarkemmin tuota invoice&confirmation-lappua lueskelen, niin siinä tosiaan lukee, että paluulento olisi vahvistettava... mutta entäpä jos on vain yksisuuntainen lento?? :D

DerRick

• Reissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #8 : 22.04.2006, 12:42:14 »
Lainaus
"Passengers are not entitled to claim carriage if they have missed a flight on account of failing to reconfirm the flight time."

Joo, eli et voi vaatia kuljetusta jos myöhästyt koneesta sen takia että et oo tarkistanu aikataulua. Mistäs syystä sitä sitten olis muka oikeutettu lentoon jos myöhästyy...?  :wink:

Anaconda

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #9 : 22.04.2006, 13:30:39 »
Elikkä uskoisin, että tämä asia hoituu olemalla ajoissa paikalla lähtöselvityksessä. :) En minä ainakaan yrittäisi pakottaa konetta takaisin jos siitä myöhästyn. :D

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #10 : 23.04.2006, 13:39:22 »
Olen lentänyt AirBerliinilläl väliä Berliini-Lontoo ja mulle on jäänyt todella hyvä kuva lentoyhtiöstä..Homma pelitti joka kerralla mahtavasti ja lennolla sai jopa hyviä sämpylöitä!!  :P
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
AirBerlin
« Vastaus #11 : 23.04.2006, 13:51:03 »
Lainaus
Passengers are obliged to confirm flight times 24 to 48 hours before the departure of the return flight by telephoning...

Itse kyllä ymmärtäisin tuon niin, että lentoaika on varmistettava eikä lennolle saapumista. Ryanairilla tosiaan on samantapainen ohje. Lentoyhtiö ei näin ollen korvaa, jos lähtöaikaa on muutettu ja myöhästyt lennolta. Itselle sattui jo edesmenneen Flying Finn-yhtiön kohdalla niin, että lentoa oli siirretty eteenpäin tunti. Teki hiukan tiukkaa, kun olin varannut jatkolennon toisella yhtiöllä...
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

Kajsa

• Tosireissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #12 : 24.04.2006, 13:48:32 »
Apua.

Olen lentämässä huomenna AirBerlinillä ekaa kertaa (väkiä Hki-Düsseldorf-Wien ja sitten viikon päästä takaisin).

Onko asia nyt siis niin, että minun pitää todellakin varmistaa soittamalla, että olen tulossa paluulennolle Wienistä Hkiin ja en pääse koneeseen ellen ole näin tehnyt vai tarkoittaako tuo nyt vaan sitä, että kannattaa tarkistaa lentoajat soittamalla ettei niitä vain ole muutettu (jolloin tämän voi tehdä myös netissä ilman, että joutuu soittelemaan) :?:

Jos tosiaan on pakko soittaa ja varmistaa paikkansa koneessa paluulennolla, niin tämä voi mennä hankalaksi, koska paluulentoni on 3.5. aamulla. Minun pitäisi siis soittaa aikaisin tiistai-aamulla (2.5.) ja onkohan siellä ketään silloin vastaamassa puhelimeen. Maanantainahan on Labour Day, jolloin joka paikka on suljettu ja ihmisillä vapaapäivä, joten voisin kuvitela, että silloin siellä ei ehkä olisi ketään töissä puhelimeen vastaamassa... Osaako joku sanoa toisin? Voisi siis käydä etten pahimmassa tapauksessa saisi lentoani varmistettua ollenkaan, pääsisinkö tällöin sitten koneeseen? Toisaalta kuulostaa aika oudolta, että tosiaan joutuisi soittamaan ja varmistamaan paikkansa?

Osaako joku AirBerlinillä matkustanut kertoa, miten asia on? Onko pakollista soittaa ja varmistaa paikkansa vai koskeeko tämä asia nyt siis vain lentoaikojen varmistamista, jonka voi toisaalta tehdä netissäkin?   :o

Kiitos
 :)

Anaconda

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #13 : 24.04.2006, 15:59:05 »
Kajsa: Itse vähän aikaa sekoiltuani ymmärsin, että tuo soittaminen koskee nimenomaan sitä, että varmistat lennon lähtöajan. :) Eli voit tehdä sen myös Internetissä. Ei ole pakko soittaa.

Niin itse en siis ole vielä lentänyt AirBerlinillä, mutta näin olen asian nyt ymmärtänyt. :D

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #14 : 24.04.2006, 16:31:59 »
Lainaus käyttäjältä: "soleetsale"
Systeemi on se, että matkustajan pitää vahvistaa Air Berlinille, että on tulossa lennolle.

Varausvahvistuksessa luki näin (capslock Air Berlinin):

QUOTE TRANSACTION NO. TO CONFIRM
RETURN FLIGHT ? MAX. 48 H, BUT NOT LESS
THAN 24 H BEFORE SCHEDULED DEPARTURE:
FROM ABROAD: (+49) 30-41021021
IN GERMANY : 030-41021021

Soitin vielä ennen reissuun lähtöä Air Berlinin suomalaiseen 0800-palvelunumeroon, jossa puhelu ohjautui saksaksi vastaavalle mutta englantiakin puhuvalle henkilölle, ja varmistin, että pelkkä netistä aikataulun tarkistaminen ei riitä, vaan pitää soittaa tuohon annettuun saksalaisnumeroon ja vahvistaa tulonsa.

Nettisivuilla olevissa ehdoissa on asiasta mainittu:
"Passengers are obliged to confirm flight times 24 to 48 hours before the departure of the return flight by telephoning +49 (0) 30-41 02 10 21. Passengers are not entitled to claim carriage if they have missed a flight on account of failing to reconfirm the flight time."

Ja onpa FAQeissakin sama tieto sanottu.

Mutta kukapa näitä kaikkia tulee lukeneeksi, joten onneksi soitin ja varmistin.

:lol:

Tälläset on kyllä foorumien parasta antia. Joku keksii jotain ihan höpöhöpöä tai ei vaihtoehtoisesti osaa englantia ja sen jälkeen on koko foorumi huolissaan, et "mitä mä nyt teen? Onks toi ihan totta..".

Suora lainaus airbelinin FAQista:

Do I have to reconfirm the departure time before the return flight?

"The time of your return flight may change, although this is very rare. You always need to confirm departure times before any return flight so that you can find out if any changes have been made. To do this, please call our Service Team, which is available round the clock. You will find the telephone number on your ticket.

We recommend that you reconfirm the flight 24 to 48 hours before the scheduled return.
Calls from Germany: 030-41 02 10 21
Calls from abroad: +49 30-41 02 10 21

Please note that if you have missed your flight because of a failure to confirm the flight times, you will lose your entitlement to carriage!
"

Eli käytäntö on ihan sama kuin liki kai kaikilla maailman lentoyhtiöillä! Lähtöaikataulu suositellaan varmistamaan ennen lentoa, siltä varalta että aikatauluja olisi muutettu. Mitään soittopakkoa ei siis ole. Tämän lausekkeen tarkoitus on ainoastaan vapauttaa lentoyhtiö vastuusta soittaa kaikille asiakkaille, jos lentoaikataulua jostain syystä joudutaan muuttamaan. [piste]

Kajsa

• Tosireissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #15 : 24.04.2006, 21:47:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Anaconda"
Kajsa: Itse vähän aikaa sekoiltuani ymmärsin, että tuo soittaminen koskee nimenomaan sitä, että varmistat lennon lähtöajan. :) Eli voit tehdä sen myös Internetissä. Ei ole pakko soittaa.

Kiitos vastauksesta  :)  Huomasin itsekin saman asian kun lueskelin AirBerlinin sääntöjä (tietenkin vasta sen jälkeen kun olin jo tänne kirjoittanut).  Kyllä tuo kuulostikin hieman ihme käytännöltä  :D

wend

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #16 : 08.05.2006, 19:30:32 »
Eli nyt on liput varattu Air Berlinillä..
Matkustan nyt ensimmäistä kertaa tällä -ilman lippua -systeemillä, eli siis riittääkö check-in tiskillä että on vain mukana se lappu mikä tuli s-postiin varauksen yhteydessä sekä passi..?
Eli siis selviääkö siitä lapusta/vahvistuksesta varmasti ne kaikki lennon tiedot ja pääsenkö edes koneeseen.. :?  ?

On vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta en hirveästi oo vielä matkustellut, joten halusin vain varmistaa.. :roll:
otkut uskovat että on elämää tärkeämpiä asioita. Ikuisia, suurempia, joiden arvoa ei voi mitata..

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #17 : 08.05.2006, 22:14:45 »
Nou hätä wend - et tarvitse mitään muuta mukaasi. Tai ehkä on hyvä ottaa itsesi ja mahdolliset matkatavarasikin.

full stop

• Aloittelija
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #18 : 22.08.2006, 23:22:45 »
Jos varaan lentoliput airberlinin sivuilta, valitsenko tuohon credit card company-kohtaan visa? Mulla on siis visaelectron (pystyykö sillä maksaa ne liput?). Ja vielä lisäkysymys, että tuleeko siihen lennon hintaan vielä jotain lisää (toimituskuluja tms.)?

Kun ekassa lentolistassa, jota selasin oli lennon hinta 69€, sit siihen oli jossain alareunassa lisätty polttoainekustannuksia ja veroja ja summaksi oli lopulta saatu 97€. Tuli vain mieleen, että tuleekohan siihen vielä jotain lisää.

Finnairin sivuiltakin katsoin samaa lentoa. Se tulis maksamaan ~109 €.

Ja kuten kuvasta näkyy, meikäläinen ei ole turhan paljon netistä ostellut  :wink:

Zia

• Reissaaja
    • Profiili
AirBerlin
« Vastaus #19 : 23.08.2006, 14:19:35 »
Lainaus käyttäjältä: "full stop"
Tuli vain mieleen, että tuleekohan siihen vielä jotain lisää.

Muistaakseni ainakin Visalla maksaessa lätkäisivät 6 €:n lisämaksun. Varmaankin sama käytäntö kaikilla paitsi AirBerlinin omalla luottokortilla. Tämä lisämaksu kävi ovelasti ilmi vasta jostain lähestulkoon vahvistussivulta... Näin oli siis keväällä.
Save the Earth - it's the only planet with chocolate.