Matkustusunet

(Luettu 10091 kertaa)

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #20 : 28.04.2005, 10:28:55 »
Viime yönä näin unta, kuinka ystäväperheeni halusi minut mukaansa lomalle Alanyaan. Niinpä sitten matkustimme bussikyydillä tuntien matkan lähimmälle lentokentälle, jossa sitten muistin unohtaneeni kotiin rahat, matkatavarat ja passin. Lisäksi muistin, että kaikki matkailijat olivat haukkuneet Alanyaa kauheaksi turistirysäksi, joten nousin takaisin linja-autoon ja ajoin kotiin.

Muistan unen loputtua päivitelleeni vielä ystävälleni, että bussilippuihin meni 200 euroa rahaa, mutta olipa hyvä että en joutunut menemään sinne Alanyaan ja sain säästettyä siinä....  :roll:

(ihmeellinen on ihmismieli, en ole koskaan käynyt Alanyassa enkä ole sinne menossakaan, mistä lie tuli taas napattua alitajuntaan tuokin matkapaikka)
Choose your future - choose life.

restless

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #21 : 02.12.2006, 11:52:14 »
Näin viime yönä unta että olin lähdössä Kanadaan (eksän kanssa!), koneen lähtöön oli muutama tunti aikaa ja koiran hoitopaikka meni puihin. Yritin soittaa potentiaalisille hoitajille, mutta mulla oli suuria vaikeuksia löytää puhelimestani kenenkään numeroita. Lopulta sain koiralle hoitajan, mutta tajusin myös pakanneeni erittäin huolimattomasti, ja piti palata hakemaan uikkareita yms. tärkeää. Oltiin kyllä muutaman tunnin ajomatkan päässä kentältä, mutta ehdittiin silti noin tunnissa ja päästiin vielä kyytiinkin.

Kamala ja jokseenkin hysteerinen uni. Ja mä oikeasti inhoan sellaisia matkalle lähtemiseen liittyviä pikkuasioita kuten pakkaaminen ja koirahoitajan hankkiminen...

Belle

• Aloittelija
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #22 : 04.12.2006, 16:29:00 »
Eräänä yönä olin kahden ystäväni kanssa Lontoossa. Matkustimme maanalaisella junalla, joka oli noin puoli metriä leveä ja niin matala että pää piti painaa polviin. Pienuus kuulemma johtui siitä että Lontoon alla on jo niin tiheä metroverkosto, etteivät isommat mahtuisi kulkemaan.
Kadulla törmäsimme ystävään, joka oli etsimässä minäänsä.
quot;Ja ne lähtee koska ne on sitä varten. Niiden täytyy mennä tai ne kuolee pois!"

Mane

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #23 : 28.03.2007, 09:36:48 »
Näin viime yönä unta, jossa olin Helsingissä matkaoppaana aasialaisturisteille, jotka räpsivät kuvia herkeämättä ja liikkuivat erittäin tiiviissä rykelmässä. Hermostuin turistien toimintaan ja lähdin lentämällä("enkelimäiset" siivet) kiertämään eurooppaa. En laskeutunut missään vaiheessa vaan tarkastelin elämän menoa yläilmoista. Uni loppui siihen kun palasin takasin turistien keskelle ja pyytelin anteeksi pikaista poistumistani...

Aamulla olikin sitten uskomattomat kuumotukset päästä reissuun. :D  :evil:
Voimassa kaikkialla maailmassa.

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #24 : 29.03.2007, 00:00:47 »
Itse olen nähnyt pitkin kevättä samantyylisiä matkaunia.

Yhtenä yönä olin Helsinki-Vantaan lentokentällä. Haahuilin pitkin poikin ja tietääkseni odottelin jotakuta saapuvaksi. Katselin perheitä ja odottavia ihmisiä lähtöporteilla ja yritin samalla miettiä mihin minun pitikään mennä. Loppujen lopuksi löysin kuitenkin oman porttini ja kiipesin lentokoneeseen.
Tässä vaiheessa tajusin, ettei odottamani kaveri istunutkaan vieressäni vaan heilutti kiitoradalla, kun kone lähti nousuun ja kiinnittelin vielä turvavyötäni.

Toisessa unessa olin Italiassa lähdössä Italiaan reilaamaan.(järkevää..)
Seisoskelin asemalla poikaystäväni kanssa, jota oli tarkoitus mennä moikkamaan Espanjaan Italian reilin jälkeen. Hyvästeltiin ja huusin vielä junan kiihdyttäessä vauhtia, että nähdään Barcelonassa kolmen viikon kuluttua.
Etsiskelin paikkaa junasta, joka oli ääriään myöten täynnä muita reilaajia. Jostain syystä päädyin istumaan lattialle lähelle junan ovea.
Konduktööri tuli tarkastamaan lippuja ja sanoi, ettei lippuni kelpaa, sillä tämä oli maitojuna. Sain kuitenkin luvan jatkaa matkaa mikäli laittaisin kaikki junan lattialla keikkuvat maitopurkit jääkaappeihin, joita sijaitsi pitkin poikin vaunuosastoja.

Veikkaisin, että nämä unet juurtavat juurensa kesän reilimatkaan, jonne piti lähteä kaverin kanssa. Ei kuitenkaan halua/pysty lähtemään, eli yksin menen. Samalla reissulla tapaan poikaystäväni Espanjassa. Maitojuna vissiin kummitteli vanhempieni takia, jotka kivenkovaan väittivät, että palaan maitojunalla kotiin.  :lol:

klapti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkustusunet
« Vastaus #25 : 29.03.2007, 00:16:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Elisabeth"
Konduktööri tuli tarkastamaan lippuja ja sanoi, ettei lippuni kelpaa, sillä tämä oli maitojuna. Sain kuitenkin luvan jatkaa matkaa mikäli laittaisin kaikki junan lattialla keikkuvat maitopurkit jääkaappeihin, joita sijaitsi pitkin poikin vaunuosastoja.

hahahahh :D:D:D:D:D Repeilen täällä yksikseni pikkutunneilla muiden juttuja. :D

Toivottavasti matkasi sujuu jokseenkin paremmin, etkä joudu hanttihommiin.. ;)

Itse olen myös kesällä lähdössä reilaamaan, mutten ole vielä nähny yhtään unia.. Aikaa on vielä ! :D:P
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #26 : 30.03.2007, 21:27:42 »
Lainaus käyttäjältä: "klapti"

hahahahh :D:D:D:D:D Repeilen täällä yksikseni pikkutunneilla muiden juttuja. :D

Hah, kieltämättä itsekin hieman naureskelin tuolle unelle herättyäni  :D  Toivotaan, että kummankin reissu sujuu suunnitelmien mukaan! :)

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #27 : 17.09.2007, 22:10:23 »
Tuossa muutama päivä takaperin näinkin ensimmäisen matkaunen. Löytyisiköhän tälle tulkintoja!  :D

Uni alkoi siten, että saavuin Mumbain lentokentälle yhdessä kesäisen työpaikkani henkilökunnan kanssa. Firma oli järjestänyt virkistyspäivät henkilökunnalle Intiaan. Jäin heti joukosta jälkeen, koska olin pakannut kaikki vaatteeni ja tavarani viiteen kangaskassiin (sellaiseen ekokauppakassimalliseen) ja yksi kasseista oli levinnyt lentokoneeseen ja jouduin pakkaamaan sen uudestaan.

Koitin kipittää muita kiinni ja juostessani Mumbain lentokentän läpi ehdin panna merkille, että kenttä oli varsin länsimainen ja hyvin ilmastoitu, koskapa siellä ei ollut liian kuuma. Katto oli suurimmaksi osaksi lasia ja näin auringon paahtavan taivaalta ja palmujen heiluvan vienossa tuulessa. Rakennus oli todella sokkeloinen ja portaita meni ylös ja alas joka puolella. Vaikka näin työkavereita etäämpänä, en päässyt heidän luokseen suoraan, sillä sokkeloiden vuoksi pitäisi tehdä muutama koukkaus.

Kioskin ohi kiitäessäni vilkaisin tuotteiden hintalappuja (siellä oli mm. sitä purkissa olevaa hattaraa) ja koitin miettiä, että mitenkäs se paikallisen valuutan kurssi menikään? Muistin että pitäisi mennä vaihtamaan rahaa, kunnes se iski! Tajusin aivan yhtäkkiä, että olin matkalla ilman rahaa! Luottokortti ei ollut ehtinyt saapua ennen matkaa, koska kävin tekemässä pankissa hakemuksen vasta viime viikolla! Uskaltaisikohan sitä lähettää postissa, vai katoaisiko se lopullisesti?

Että tällaista.... :roll:
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #28 : 18.09.2007, 14:27:16 »
Keväällä ennen Jaappanilaan lähtöä näin useamman kerran unta siitä, että piti lähteä lentokentälle ja olin aina myöhästymässä lennolta  :) Milloin menin väärään junaan, milloin ei sovittu kyyti tullut ajallaan, kerran taas huomasin etten ollut muistanut pakata  :P Pientä alitajuntaista jännitystä tais olla ilmassa silloin...
 All work and no play makes Jack a dull boy -

lennox

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #29 : 25.09.2007, 22:38:00 »
Olen nähnyt useammankin kerran laivaunia.
Aina ollaan ruotsinlaivalla. Pari kertaa olen mieluummin lähtenyt  uimaan rantaa kohti, kuin jatkanut matkaa laivan kyydissä!!!

:lol: Luulisi, että minulla olisi hyvinkin traumaattisia kokemuksia laivareissuista tämän perusteella, mutta ei oikeastaan ole. Siksi uni on niin kummallinen.

Sakr

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - disturbance@suomi24.fi
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #30 : 15.10.2007, 05:47:52 »
Näin unta, että olin Wienissä joskus viime keväänä. Kun sitten kesällä kävin siellä oikeasti, se oli ihan samanlainen kuin unessanikin. Rakennukset olivat ihan samanlaisia, ja samoin sää.

Joskus olen nähnyt unta myös sukeltamisesta Thaimaassa ja teen juonnista Kiinassa. Niitä pitänee mennä sitten ensi kesänä koittamaan :D
Vive le vie de Bohème!