Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)

(Luettu 567216 kertaa)

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #1440 : 27.03.2018, 11:27:30 »
Kiitos tiedoista Kesis.  Tunnukset olen kyllä luonut ja lippuja jo ennakkoon katsellut sieltä sivuilta. Mietityttää vaan se, että onko kaikkiin juniin mahdollista saada se e-lippu vai onko jotain poikkeuksia vielä?  Joskus aiemmin näin on ainakin ollut, mutta nyt en ainakaan huomannut mitään erilaisia merkintöjä asiaan liittyen. Ilmeisesti Venäjä-Mongolia välille ei ainakaan edelleenkään saa ostettua itse lippuja netin kautta.

Sori huomasin tämän viestisi vasta nyt, joten ehkä olet jo matkalla ja homma on selvitettynä :) Vastaan silti: muistaakseni se meni niin, että RZD:n sivuilla näkyvät kaikki lähdöt, mutta ihan kaikkiin ei sieltä pysty ostamaan lippuja. Ne vuorot on merkattu jollain erilaisella symbolilla siellä sivuilla tms. Suurimpaan osaan kuitenkin pystyy, ja vain kerran taisi käydä niin, että halutulle etapille jouduin ostamaan lipun aseman automaatista. Eli toisin sanoen: jos pystyt ostamaan sivuilta lipun, se käy myös junaan. Noista maiden välisistä, esim. Mongoliaan menevistä, en osaa sanoa.

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1441 : 27.03.2018, 11:36:07 »
Ensimmäinen viesti!

Kohtapuolin lähdössä Trans-Siperian reissulle. Meitä on kaksi matkaajaa, ja liput ostettuna Moskovasta Irkutskiin saakka.
...

-Matka Irkutskista Ulan-Udeen. Mikä olisi paras tapa kulkea tämä, esimerkiksi onko jotain vaihtoehtoa, jossa saisi edullisesti matkattua Baikalin varrella? Tai mitä muuta tahansa kokemusta, kuin "perusjunamatka".
...

Suurimpaan osaan kysymyksiäsi en osaa vastata. Mutta tuosta Irkutsk-Ulan Ude: itse tuli taitettua tämä junalla ja se oli yksi parhaista pätkistä Siperian-reissulla. Jos päädyt junamatkaan, se kannattaa tehdä päivävuorolla ja ottaa vaikka kolmosluokan halvimmat (käytävänsuuntaiset) paikat. Juna kulkee lähimmillään aivan Baikalin rannassa ja muutoinkin maisemat ovat parhaasta päästä koko rataa.

sunshineen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1442 : 07.04.2018, 20:59:47 »
muistaakseni se meni niin, että RZD:n sivuilla näkyvät kaikki lähdöt, mutta ihan kaikkiin ei sieltä pysty ostamaan lippuja. Ne vuorot on merkattu jollain erilaisella symbolilla siellä sivuilla tms. Suurimpaan osaan kuitenkin pystyy, ja vain kerran taisi käydä niin, että halutulle etapille jouduin ostamaan lipun aseman automaatista. Eli toisin sanoen: jos pystyt ostamaan sivuilta lipun, se käy myös junaan. Noista maiden välisistä, esim. Mongoliaan menevistä, en osaa sanoa.
Kiitos taas vastauksesta Kesis. En ole vielä ehtinyt matkaan, kun tarkoitus olisi tehdä tämä reissu kesällä. Olen vaan hyvissä ajoin tutkimassa asioita.  :) Kaikenlainen info on siis tosiaan tervetullutta!

Konstantine

• Tosireissaaja
  • Ainainen reissuunhaikailija
    • Profiili
« Vastaus #1443 : 09.01.2019, 08:35:22 »
Hei

Nyt ollaan reissuun toukokuussa lähdössä. Matkalla mukana reissuun aina halunnut vanhempi äitini ja keski-ikäinen siskoni.
Kukaan ei reissailussa untuvikko.
Tarkoituksena olisi Moskova-Irkutsk-Ulan Bator-Beijing.
Tätä foorumia seuranneena onko parempaa pysähdyspaikkaa kuin Irkutsk, esim Nobosibirks? Baikal järvi kiinnostaa minua, mutten usko sen olevan prioriteetti koko matkaseurueelle. Matka-aika ei anna varaa ylimääräiselle pysähdykselle kun reisussa voidaa nolla 16 päivää.

Oikeastaan tärkein kysymys tässä kohtaa on, voiko noita junalippuja ostaa muulla kuin luottokortilla? Ei esim Debit-kortilla? Tuolta RDZ sivustolta olen siis katsonut. Onko kokemuksia?
- The World is a book, and those who do not travel read only a page -

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1444 : 10.01.2019, 10:37:18 »
Hei

Nyt ollaan reissuun toukokuussa lähdössä. Matkalla mukana reissuun aina halunnut vanhempi äitini ja keski-ikäinen siskoni.
Kukaan ei reissailussa untuvikko.
Tarkoituksena olisi Moskova-Irkutsk-Ulan Bator-Beijing.
Tätä foorumia seuranneena onko parempaa pysähdyspaikkaa kuin Irkutsk, esim Nobosibirks? Baikal järvi kiinnostaa minua, mutten usko sen olevan prioriteetti koko matkaseurueelle. Matka-aika ei anna varaa ylimääräiselle pysähdykselle kun reisussa voidaa nolla 16 päivää.

Oikeastaan tärkein kysymys tässä kohtaa on, voiko noita junalippuja ostaa muulla kuin luottokortilla? Ei esim Debit-kortilla? Tuolta RDZ sivustolta olen siis katsonut. Onko kokemuksia?

Tuohon korttimaksuasiaan en osaa vastata, luulisi sen selviävän RDZ:n sivuilta tai viimeistään kokeilemalla. Luottokortilla joka tapauksessa palvelu toimi hyvin muutama vuosi takaperin ainakin.

Pysähdyspaikkaan: Novosibirsk on ihan kiinnostava iso kaupunki tuolla suunnalla, itse ainakin viihdyin siellä mukavasti muutaman yön. Novosibirsk ei ole radanvarren suosituimpia turistikohteita, joten sikäli pääsee näkemään arkista menoa – toki suhteellisen hyvinvoivan suurkaupungin sellaista, ei ehkä niinkään keskivertovenäläisen. Novosibirsk saattaa myös sijaita teidän kannalta hyvin pilkkomassa matkustamista sopiviin pätkiin.

Onko tuo 16 päivää siis aika mitä teillä on edestakaisin vai se mitä on käytettävissä yhteen suuntaan? Jos edestakaisin, aikaa ei pitkille pysähdyksille tosiaan ole, jos yhteen suuntaan, niin se on jo kohtuullisesti.

Pesula

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1445 : 10.01.2019, 14:47:40 »
Pari vuotta sitten lippujen ostaminen onnistui hyvin nettilompakon (NETELLER) Master Card Debit-kortilla, jossa siis käyttövaraa on juuri sen verran kuin itse sinne rahaa tallettaa.

En näkisi mitään syytä miksi RDZ:llä olisivat muuttaneet käytäntöjä, kunhan vain omasta pankistasi on maarajoitukset ja muut blokit otettu pois että voit tehdä ostoksia ulkomailta.

Pysähdyspaikoista on vaikea sanoa mitään juuta tai jaata, Irkutskissa näkyy selvästi että ollaan saavuttu eri kulttuurialueelle, mitä tulee vaikka taloihin ja puisiin luukkuihin ikkunoissa, mutta omallekin kohdalle sattui pari ikävää sadepäivää niin Baikal näytti rannalta katsottuna sateiselta harmaalta järveltä. Eli ei se mikään must stop välttämättä ole, varsinkin jos matkustatte kiireessä, niin junan ikkunasta se näkymä myös avautuu.

Kannattaa tutustua matkan varrella oleviin kaupunkeihin etukäteen ja päättää olisko se extrapäivä parempi Pekingissä, Ulan Batorissa vai  Venäjän puolella.