Tallinna!

(Luettu 4838 kertaa)

kurpitsa

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - plusmiinusnolla@hotmail.com
    • Profiili
Tallinna!
« : 23.04.2006, 19:15:22 »
Olen kesällä lähdössä perinteisesti risteilylle Tallinnaan ja vietän päivän siellä. Haluaisin hieman tietää, että mitä kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa? Onko joitakin museoita tms.? Myös erilaisia kauppoja voi suositella. Kertokaa, mitä mieleen tulee.

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tallinna!
« Vastaus #1 : 23.04.2006, 19:36:24 »
Miten ois haku sanalla Tallinna? tosta enshätään..
Tai Eurooppa -osio muutenkin?

Mode edit: Siirretään Eurooppaan - PetraJii
Laukussa leipää ja...

FunkyStar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kamerahemmo@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/funkaholic
Tallinna!
« Vastaus #2 : 24.04.2006, 08:52:23 »
Käy KUMUssa, eli Tallinnan uudessa nykytaiteen museossa (Weizenbergi 34 / Valge 1, 10127 Tallinn... hiukan keskustan ulkpuolella). Mielenkiintoinen näyttely.. ja mielenkiintoinen rakennus. Lipun hinta 75 EEK tai opiskelijalta 40 EEK. Suosittelen!  :)

Teo

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - anttituomola@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.teonlogia.net/teo
Matkaopas Tallinnaan
« Vastaus #3 : 24.04.2006, 09:11:58 »
Suosittelen lämpimästi Sankarimatkailijan opasta "Tallinnnan raitiovaunuissa". Siitä löytyy sellaisia vinkkejä, mitä ei juuri muualta löydä.

Ostin itse opuksen heräteostoksena matkalla Länsiterminaaliin. Edessä oli muutaman päivän reissu Tallinnassa. Olin jo lähtiessä hiukan skeptinen matkaan, kun lähtijöiden kokoonpano oli painottunut enemmän tuohon dokauspuolen edustajiin. Kirjan ansiosta sain matkasta tehtyä elämysmatkan, jolla dokattiin... :D

Kirja myös maksaa itsensä takaisin, sillä me esim. söimme yhdessä venäläislähiösssä sijaitsevassa kellariravintolassa, jota en olisi ikinä löytänyt ilman kirjaa. Helvetin iso lohileipä ja puolen litran tuoppi maksoivat huimat 1,20 €.

Kirjaa saa ainakin Aleksin Suomalaisesta kirjakaupasta. Sen hinta on 25,30 €. Helsingin kirjastoissa kaikki kappaleet on lainassa, mutta varauksella sen saanee alta kahden viikon.
ttp://www.teonlogia.net/teo

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Tallinna!
« Vastaus #4 : 24.04.2006, 09:23:12 »
Yhdyn edelliseen. Olin viime viikolla Tallinnassa ko. kirjan kanssa. Sain kirjan lainaan. Baarit ja maisemat on karuja, mutta hinnat käsittämättömän halpoja ja tuovat erittäin mielenkiintoisen vaihtoehdon sille vanhan kaupungin kiertämiselle noin miljoonanteen kertaan.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Teo

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - anttituomola@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.teonlogia.net/teo
Matkaopas Tallinnaan
« Vastaus #5 : 24.04.2006, 09:28:49 »
Vielä edelliseen kommentiini lisättäköön, että minä voin noin periaatteessa lainata omaa kirjaani, mikäli kohtelet sitä kuin äitisi kalmoa. Tämä tietysti sillä varauksella, että asut / laivasi lähtee Helsingistä.

Mikäli kiinnostaa, laita sähköpostia [email protected]
ttp://www.teonlogia.net/teo

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tallinna!
« Vastaus #6 : 27.04.2006, 19:20:35 »
Minäkin haluisin käydä KUMUssa. Pitäisi kyllä seuraavalla kerralla tehdä Tallinnassa muutakin kuin juuri kiertää sitä vanhaa kaupunkia miljoonanteen kertaan... Kiitos kirjavinkistä!
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

ervastir

• Aloittelija
    • Profiili
Tallinna
« Vastaus #7 : 30.04.2006, 21:29:23 »
Kannattaa käydä Piritalla. Siellä törmää vähemmän suomalaisturisteihin ja meri, ranta ja paikka ihan kiva viettää vaikkapa  kesäsunnuntai. Turistihinnoittelu myös on aika jyrkkä riippuen siitä missä turistit liikkuvat. Poikkeat kaupungin sivukaduille ja hintataso tippuu peräti puoleen siitä mitä Vanhassa Kaupungissa. Piritan supermarketti oli todella halpa verrattuna Rimiin Vanhassa Kaupungissa.
 a n e