Mihin aikaa vuodesta reissukuume iskee?

(Luettu 7488 kertaa)

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
« : 23.04.2006, 23:49:52 »
Mihin aikaan vuodesta teille muille tallaajille tulee olotila, että on pakko päästä matkaan? Vai lähdetkö reissuun esim. töitten tai opiskelujen niin suodessa.

Minulle reissumieli iskee keväisin. On pakko päästä reissuun. Kaikki ajatukset pyörivät ainoastaan tämän yhden aiheen ympärillä ja opiskelut meinaavat jäädä täysin vaille huomiota.
Talvisin on juuri sopivan synkkää, että voi keskittää ajatuksensa vain yhteen asiaan mutta keväisin herään talviunesta. Matkailu on ainoa keino karistaa unihiekat silmistä ennen kuin taas syksyllä painuu takaisin unilleen.

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

akamaru

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Mihin aikaa vuodesta reissukuume iskee?
« Vastaus #1 : 23.04.2006, 23:59:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Route667"

Minulle reissumieli iskee keväisin. On pakko päästä reissuun. Kaikki ajatukset pyörivät ainoastaan tämän yhden aiheen ympärillä ja opiskelut meinaavat jäädä täysin vaille huomiota.

Kyllä, juuri noin. Näin keväällä olo on aika sietämättömän levoton ja mistään ei oikein meinaa tulla mitään, pieni ihminen vaan halajaa maailmalle. Motivaatio tenttikirjojen lukemiseen on jossan teillä tietymättömillä. Tokihan se kuume vaivaa ympäri vuoden, mutta vähän laimeampana. Poislukien tietty tilanteet jos tietää pääsevänsä esim. vaihtoon, tai jotain .

10 päivää omaan reissuun. jeii.  8)

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.04.2006, 00:39:55 »
Mulla syntyy reissukuume aina marraskuussa. Silloin olen yleensä jo karistanut edellisen kesän reissurusketukset pois, opiskeluja on kertynyt syksyltä pari kuukautta ja tulee taas sellanen olo että olis kehiteltävä jotain ettei tylsisty... Tää tunne voimistuu sitten reippaasti tammikuussa kun siirrytään seuraavalle vuodelle (ja ruvetaan laskemaan kuukausia kesälomaan) ja huipentuu käytännön reissujärjestelyihin/suunnitelmiin maaliskuussa/huhtikuussa/toukokuussa kun alkaa kaikki olla jo valmiina kuten lentoliput varattuna ja voi keskittyä suunnittelemaan kaikkia mukavia juttuja. Aika ympärivuotiseltahan tää vaikuttaa, lähinnä siis tunne on päällä koko sen ajan kun olen Suomessa... ja pienempiä pyrähdyksiä sitten tehdään mielenrauhan ylläpitämiseksi lyhyillä lomilla/pitkinä viikonloppuina mikäli taloudellinen tilanne ja opiskeluaikataulut antaa myöten :)

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
« Vastaus #3 : 24.04.2006, 08:15:10 »
Minulla myös keväisin, silloin kun ensimmäiset kevään merkit tulevat tulee myös matkakuume. Ei oikein osaa ajatella edes mitään muuta kuin sitä tulevaa matkaa ja kaikki toiminta keskittyy vain siihen, että pääsee matkalle. Kesä- ja kevätvaatteiden ostaminen (eikä minkään muunkaan) ei suju, kun pitää säästää matkaan. Tätä jatkuu syksyyn asti huolimatta siitä pääseekö sinne matkalle vai ei. Talven sitten jaksaa jotenkin puurtaa töissä sillä voimalla, että tietää pääsevänsä matkalle ja niille edellisten matkojen muistoilla.

FunkyStar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kamerahemmo@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/funkaholic
« Vastaus #4 : 24.04.2006, 08:58:41 »
Itselläni on sellaista tasaista "lämpöä" ympäri vuoden, mutta sellaiset suuremmat "kuumepiikit" tulee yleensä siinä maaliskuussa ja syyskuussa  :wink:  Mutta ainakin parina viime vuotena itse matkustaminen on sijoittunut enemmän syyspuolelle...  :)

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 24.04.2006, 10:50:15 »
Reissukuume vaivaa aina. Nyt jo suunnittelen kesän 2007 matkoja, kun vipattaa niin kovasti varvasta. Pari - kolme matkaa tässä on edessä ennen sitäkin, mutta mulla pitää olla aina pitkä liuta matkoja suunnitteilla, tai iskee stressi. Koska suurin osa matkailustani tapahtuu kesälomien aikana, niin kyllähän se matkakuume tässä keväällä huippuunsa nousee.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 24.04.2006, 10:57:47 »
Ympari vuoden, lahestulkoon jatkuvasti yhta pahana. Valittomasti reissun jalkeen on vahan helpompaa jonkun viikon, kun voi viela imeskella sita reissumuistotikkaria. Sitten alkaa taas poltella. Syksy, loka-marras-kuut ovat kaikkein pahimmat kun on talvi tulollaan ja markaa ja kurjaa ja junat lehtien takia myohassa. Ja tammikuu, kun katsoo kalenteria ja katsoo etta taas on vuoden verran uutta uurastusta edessa.

Kevaalla on kaikkein helpointa olla kotona, taalla se kevat on niin erilainen kun Suomessa. Tulee vahan vaivihkaa, ja puiden kukat on niin kauniita.

Mutta siihen koitan pyrkia, etta jatkuvasti on ainakin kahdet lennot varattuna.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.04.2006, 11:25:41 »
Edellisiä reissunosto- ja varauspäivämääriä tarkastelleena päädyn äänestämään tammikuuta, jolloin on varattu enemmän kuin joka toinen mun kevät- tai kesäreissuistani. Pitkän syksyn pärjää vielä uutuuden viehätyksellä ja odottamalla joululomaa, mutta tammikuussa tulee niin kova auringonkaipuu, että on pakko päästä liikkeelle. Enkä siis puhu mistään biitsistä, vaan ihan vaan siitä, että näkee auringon vielä olevan olemassa ja että se voi valaista ja valkaista taivaan. Matka on sitten aina maalis-huhtikuussa, lähes poikkeuksetta, mikä on  katkaissut putken, ja sen voimin pärjääkin taas vähintään kesään saakka...
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

MaD

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miikamiettinen@hotmail.com
    • Profiili
    • South East Asia, Canada
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 24.04.2006, 13:24:01 »
Kyllähän tuo tuntuu, että iskee ihan milloin tahansa. Ei tarvitse kuin nähdä vaikka pätkä Madventures:a niin jo alkaa polttelemaan. Ehkä kuitenkin jos joku aika pitäisi valita niin olisi se kevät, koska silloin kesäloma on jo ovella ja mitenkäs lomalla voisi paremmin käyttää aikaa kuin reissaamalla.
Surutonta nuoruusaikaa...
-Irwin Goodman

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Mihin aikaa vuodesta reissukuume iskee?
« Vastaus #9 : 24.04.2006, 13:59:26 »
Lainaus käyttäjältä: "akamaru"
Lainaus käyttäjältä: "Route667"

Kyllä, juuri noin. Näin keväällä olo on aika sietämättömän levoton ja mistään ei oikein meinaa tulla mitään, pieni ihminen vaan halajaa maailmalle. Motivaatio tenttikirjojen lukemiseen on jossan teillä tietymättömillä. Tokihan se kuume vaivaa ympäri vuoden, mutta vähän laimeampana. Poislukien tietty tilanteet jos tietää pääsevänsä esim. vaihtoon, tai jotain .

10 päivää omaan reissuun. jeii.  8)

Mulle iskee matkakuume myös aina keväisin..vielä olisi muutama tentti ja työkin palautettavana, mutta ei enää jaksaisi yhtään kiinnostaa..haaveilen vain ihanista katukahviloista ja puistoista..ja kaikesta tällä hetkellä epäoleellisesta..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

lakritsifiguuri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 24.04.2006, 14:02:59 »
Lainaus
Ympari vuoden, lahestulkoon jatkuvasti yhta pahana. Valittomasti reissun jalkeen on vahan helpompaa jonkun viikon, kun voi viela imeskella sita reissumuistotikkaria. Sitten alkaa taas poltella.

Aika osuva myös minun kohdalla. Tosin kaipuu reissuun alkaa välittömästi kun joutuu astumaan ulkomailla koneeseen, olen kai vain luonnoltani riippuvainen muualla olosta. On aina tietenkin mukava nähdä perhettä ja kavereita, mutta siinä se suurinpiirtein on. Suomessa ei ole töitä, ei ole rahaa, on vain stressi sen rahan saamiseksi seuraavalle reissulle.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 24.04.2006, 15:48:57 »
Lainaus käyttäjältä: "lakritsifiguuri"
Tosin kaipuu reissuun alkaa välittömästi kun joutuu astumaan ulkomailla koneeseen,

Niin, ja onhan sitten viela se reissustapaluublues, joka kestaa joskus pari paivaa ja joskus viikkoja. Eli se masennus mika tulee siita, kun ei voikaan enaa menna vaan sinne minne nena nayttaa, vaan nena pitaa kaantaa nayttamaan toihin ja ruokakauppaan ja punttisalille jne jne jne.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 24.04.2006, 16:05:50 »
Perinteisesti keväisin se iskee. Mutta nykyisin olen niin cool (tai book, kuten brittiteinit sanoo..), etten kärsi niin pahasta poltteesta. Monet kerrat päätin 1990-luvun lopussa, että ei enää epätoivoisia lähtöjä, ennen kuin lopulta opin toimistorotaksi ja odottamaan ihan vain tyynesti seuraavaa lomaa.

Sitten taas toisaalta - viime viikon lopulla viimeisinä pyöräilypäivinä meinas tulla välillä vesi silmistä, kun ei ois ihan haluttanut lopettaa ihanaa retkeä. Oli pakko ostaa maquis'n yrttejä mukaan kotiin, eikä ne karun kallioiset rantatiet ihan heti pyyhkiydy mielestä. Joskus olen vollottanut koko matkan lentokoneessa kotiin, mutta se nyt oli aika ekstreemiä.....
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 24.04.2006, 19:12:32 »
Lainaus käyttäjältä: "MaD"
Ei tarvitse kuin nähdä vaikka pätkä Madventures:a niin jo alkaa polttelemaan.

No sanos muuta, Madv II -uusinnat ollu yhtä myrkkyä mun luvuille/töille ku ajatukset pyörii joka jakson jälkeen muutaman päivän reissaamisessa.. Onneks neki uusinnat loppu eilen -> ja eikun DVD:itä tilaamaan ;) Mutta kyllä sanoisin että pahin kuume on kevään korvilla eli JUURI NYT!
Laukussa leipää ja...

lineker

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 24.04.2006, 19:15:56 »
väliin vähemmän,mut kuitenkin tasasesti koko vuoden kuumeilen.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 24.04.2006, 19:27:30 »
Minullekin iskee matkakuume pahiten juuri keväällä. Mietin koko ajan, että joka puolella muualla Euroopassa on kevät jo paljon Suomea edellä: oman ikkunan alla loistava lumikasa alkaa suorastaan yököttää ja tulee pakottava tarve päästä reissuun. Viimeiset pari viikkoa ovat olleet suorastaan sietämättömät, koska matkattomuuspahoinvointini ( :wink: ) on alkanut ilmetä jo fyysisinä oireina. (Kädet hikoaa, pulssi nousee jne. matkoja ja kaukaisia maita ajatellessa..)

Toinen otollinen aika matkakuumeeseen sairastumiselle on syksy: tahto lähteä muuttolintujen matkassa etelään on sillon todella suuri.

Toisaalta, minulla taitaa olla hinku matkaan ihan jatkuvasti ja joka hetki.. Sairaus tämäkin. Onneksi on kohtalotovereita ja tämä vertaistukiryhmä! :)

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 24.04.2006, 19:29:59 »
Mulla myös kevät on sitä pahinta aikaa. Nyt ahistaa vaan niin hirmusti kun kesäkuussa paluu Suomeen ja 3kuukautta töitä edessä =/ Syksyllä se on johonkin mentävä, ehdottomasti  :)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 24.04.2006, 19:34:00 »
Aika tasaisesti ympäri vuoden tuota kuumetta on. Nyt alkaa taas kuume nousemaan, vaikka vasta puolitoista kuukautta oltu kotimaankamaralla. Joskus reissuun lähdetään usean kuukauden päästä, joskus kuumetta hellitetään muutaman viikon päähän osuvalla buukkauksella. Pientä kuumelääkitystä saa kotimaan tutkimisesta, mutta kyllä se veri vetää ulkomaille.

Blanche-Neige

• Vieras
« Vastaus #18 : 24.04.2006, 21:15:11 »
Aika tasaista lämpöä ympäri vuoden...

Nautin kyllä Suomen kesästä niin paljon, ettei kesällä ole kovin suurta hinkua päästä ulkomaille. Täältä etelästä Lappiin halajaa kyllä mieli, ku olen lapsuuden kesiä siellä viettänyt. Usein sinne matkustaminen tulee kuitenki melkeen yhtä kalliiksi ku muihin maihin reissailu.

Oon jostain syystä matkustellu yleensä syys- ja helmikuussa. Tähän vuoteen tulee poikkeus, toukokuu onkin hyvä matkailukuu :) Ehkä taas syyskuussa reissuun jos rahatilanne sallii...

[email protected]

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 25.04.2006, 14:53:53 »
Aina ja koko ajan.

Vaan kun pitää ne reissurahatkin hankkia... Nyt olen taas käyttänyt tehokasta työaikaa halpojen lentojen etsiskelyyn jo useamman viikon ajan ja eksynyt tänne foorumille kuumetta kasvattamaan. :wink: