Luis Vuitton väskyt yms (ei aidot) Roomassa

(Luettu 3294 kertaa)

Maija Poppanen

• Aloittelija
    • Profiili
« : 11.05.2005, 11:42:45 »
Haluaisin ostaa noita "merkki"laukkuja Italiasta. Voisko joku asiaan vihkiytynyt valottaa mistä sellaisia asusteita kannattaisi kysellä?
isin matka jonka ihminen voi tehdä, on hänen omaan sisimpäänsä.

pandre

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - virtanen_pauli@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : 11.05.2005, 11:55:54 »
Ainakin Roomassa noita "merkkilaukkuja" myydän lähes joka kadunkulmassa, että niitä löytyy aikas helposti. Muusta Italiasta en sitten tiedä, että miten niitä on kaupan, mutta ainakin Roomasta saa.
nly i can stop the rain.

Elenath

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.05.2005, 12:24:23 »
Lainaus käyttäjältä: "pandre"
Ainakin Roomassa noita "merkkilaukkuja" myydän lähes joka kadunkulmassa, että niitä löytyy aikas helposti. Muusta Italiasta en sitten tiedä, että miten niitä on kaupan, mutta ainakin Roomasta saa.

Niinpä, ei niiltä voi välttyä vaikka kuinka yrittäisi :?

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.05.2005, 15:02:25 »
Kaikissa suurissa ja vähän pienemmissäkin kaupungeissa + rantalomakohteissa niitä myydään. Roomassa yksi aika otollinen paikka niiden (+ muiden kopiotuotteiden) shoppailulle on Via Cola di Rienzo joka siis menee Vatikaanista Popololle ja toinen tietämäni on Porta Portese. Jos jollakulla on muita hyviä tällaisia shoppailupaikkoja tiedossa niin kertokaapa mullekin :)

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.05.2005, 09:46:51 »
Eilen telkkarissa joku stylisti-trenditietäjä sanoi, että feikkilaukut on nyt auttamattomasti OUT. Eli katu-uskottavuuden säilyttämiseksi en kehoita missään tapauksessa ostamaan. :D

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 12.05.2005, 12:12:36 »
Ainoa keino olla pätkääkään katu-uskottava on seurata taidetta ja haistaa sieltä design-maailmaan tulevat asiat, jotka sitten viiveellä ilmestyvät kadulle. Ja ovat vasta sitten ns. trendikkäitä. Graafinen suunnittelu ja muoti ovat edelläkävijöitä, ihan vaan vinkkinä kaikille wannabe-pissiksille. Vielä parempi on tehdä koko ajan omaa juttua, jos itsetunto (ja edes jonkinasteinen tyylitaju) sallii - mutta ne tyypit on harvassa.
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 20.05.2006, 00:44:36 »
Kyllapas on vietavan vanha aihe! Mutta jainpa kuitenkin miettimaan, etta ostatteko te feikkitavaraa ja miksi? Esimerkiksi monilla naisilla on varsinkin tarve hankkia juuri naita Vuittonin veskoja. Myontaako joku rehellisesti ostavansa feikkia statuksen vuoksi? Mielestani esim. feikki-Vuittonin omistajat haluavat olla jotain sellaista mita he eivat todellisuudessa ole. Itse olen ostanut Viipurista (!!!) paljon CD-levyja aikoinaan, mutta muuten ei ole mitaan. En kyllakaan halua olla kaveleva mainostaulu millekaan merkille, oli tuote sitten aito tai vaarennetty. Miksi se pitaa nayttaa ulospain missa merkissa sita tepastelee?! Taalla Italiassa varsinkin on erittain tarkeaa ulkonako ja laittautuminen. Myos lukemattomuutta paikataan ulkoisilla asioilla valilla liiaksikin.
i]Sapere aude![/i]

Poikanen

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - petri.niemi@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 20.05.2006, 12:28:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Bella"
Kyllapas on vietavan vanha aihe! Mutta jainpa kuitenkin miettimaan, etta ostatteko te feikkitavaraa ja miksi? Esimerkiksi monilla naisilla on varsinkin tarve hankkia juuri naita Vuittonin veskoja. Myontaako joku rehellisesti ostavansa feikkia statuksen vuoksi? Mielestani esim. feikki-Vuittonin omistajat haluavat olla jotain sellaista mita he eivat todellisuudessa ole. Itse olen ostanut Viipurista (!!!) paljon CD-levyja aikoinaan, mutta muuten ei ole mitaan. En kyllakaan halua olla kaveleva mainostaulu millekaan merkille, oli tuote sitten aito tai vaarennetty. Miksi se pitaa nayttaa ulospain missa merkissa sita tepastelee?! Taalla Italiassa varsinkin on erittain tarkeaa ulkonako ja laittautuminen. Myos lukemattomuutta paikataan ulkoisilla asioilla valilla liiaksikin.

Mie nyt en vuittonin laukkuja kaipaa, mutta onhan ne hyvän näkösiä sekä aitoina että feikkeinä. Uskompa että multicoloria ostettais vaikka sen oliski vuittonin sijaan tuonut markkinoille joku tuntematon pikkupulju. Joillekki feikki on vain keino saada kivan näköinen laukku johon muuten ei olis rahaa.

akamaru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 20.05.2006, 14:11:30 »
Ihan äkkiä ei vuittonin laukkuun olisi rahaa, mutta en kyllä feikkiäkään olelleni heittäisi. Vaikka se jollekin saattaisi mennä täydestä, että olalla komeilis aito vuitton, itse kyllä tietäisin että se on kaukana siitä. Hehheh kuulostopa ällöttävän kliseiseltä..  :roll:  No pointti silti silti on ei feikeille.

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 20.05.2006, 15:57:53 »
mullakaan ei kylla ole muuta piraattia kun cd-levyja. toisaalta mulle on ihan sama onko tuote aito vai piraatti jos tykkaan siita, jotkut feikkilaukut on kivan nakosia ja onhan se esimerkiksi opiskelijalle aika kova hinta laittaa monta sataa euroa kiinni johonkin laukkuun. jos siis tykkaa mallista niin miksei ostaisi ko. tuotetta piraattina parilla kympilla, jaa sitten enemman rahaa muuhun elamiseen. toisaalta koitan itse kylla karttaa aika pitkaan kaikkia tollasia selkeita muotijuttuja, kuten noi kassit, joilla porukka ponkittaa egoaan. mutta jos tykkaa oikeasti sellasesta niin miksipa ei ostaisi. toistaiseksi fendit ja vuittonit ei vaan mua ole kiinnostanut.

missoni

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 20.05.2006, 19:38:22 »
Itse en missään nimessä hyväksy feikkejä (mafia, lapsityövoima yms syyt).   :evil:

Italiasta näitä ei myöskään kannata ostaa, sillä siitä voi saada usean tonnin sakot (jolla olisi jo ostanutkin monta aitoa). Tällä "uudella" lainsäädännöllä pyritään kitkemään laitonta kauppaa ja usein nalli napsahtaa (tietämättömän?) turistin lompsaan.

Poikanen

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - petri.niemi@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 20.05.2006, 21:13:21 »
Lainaus käyttäjältä: "akamaru"
Ihan äkkiä ei vuittonin laukkuun olisi rahaa, mutta en kyllä feikkiäkään olelleni heittäisi. Vaikka se jollekin saattaisi mennä täydestä, että olalla komeilis aito vuitton, itse kyllä tietäisin että se on kaukana siitä. Hehheh kuulostopa ällöttävän kliseiseltä..  :roll:  No pointti silti silti on ei feikeille.

Minusta tuntuu että nykyään jos jollain on aito vuittoni niin kaikki luulee sitä feikiksi :D

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 20.05.2006, 21:19:33 »
haha, ihan totta, niità laukkuja kun on nykyààn joka toisella vastaantulijalla... nàinpà tànààn yhden kerjàlàismummonkin joka kantoi vuittonin laukkua  :lol:

mutta yleisesti aiheesta puhuen mulla ainakin meinas tànààn mennà hermo kun corso buonos aires oli muutenkin jo ihan tukossa lauantaishoppailijoista ja sitten ne laukkukauppiaat tukki katua vielà enemmàn... vaikka olen minàkin kerran sortunut ostamaan jonkun kurjan helyn joltakin pahvilaatikkopàydàltà... tinkasin kyllà hinnan viidestà eurosta kahteen, mikà oli hauskaa, siis tinkaaminen.

vaikka tàytyy kyllà sanoa ettà osaa ne viksusti kyhàtà ne pòytànsà, ei mene kuin sekunti kun tavarat on kasassa, "juu herra carabinieri, ei mulla ole kuin tàmmòinen tyhjà pahvilaatikko tàssà sylissà... oottelen tàssà vaimoa kun se on tuolla diorilla shoppailemassa..."

ElinaA

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 22.05.2006, 11:31:18 »
Aito sen olla pitää! Pekingista saa muuten hyvin hyvin aidon näköisiä kasseja. Niitä ei kyllä helpolla erota aidosta. Mutta kannatan kuitenkin aitoja tuotteita.