Veroehdotus

(Luettu 9387 kertaa)

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« : 24.04.2006, 13:54:45 »
Postiluukusta kolahti juuri veroilmoitus...Miten voi kädestä suuhun elävä opiskelija, joka viime kesänä (onneksi) sai töitä, joita teki 2,5 kk saada yli 400euroa mätkyjä.......!!!? Ma ei ymmarra...  :evil:
Taitaa ne kaikki haaveitteni matkat jäädä tekemättä...

Korjasin otsikkoa hieman aihetta kuvaavammaksi. -phanatic-
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #1 : 24.04.2006, 14:00:05 »
Kai muistit maksaa niistä töistä verot? Veroehdotuksessa voi myös olla virheitä, eli kannattaa selvittää asia ennenkuin vaivut epätoivoon.

Itse olen tehnyt niin, että jos on yhtään epäillyt ettei veroja ole tullut maksettua tarpeeksi, olen käynyt syksyllä verotoimistossa jutustelemassa ja siellä voi sitten laskea tarvittaessa uuden veroprosentin jolla varmistuu ettei mätkyjä tule. Eikä ole ikinä tullutkaan, joka vuosi on saanut nauttia veronpalautuksista.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: ei ymmärrä..
« Vastaus #2 : 24.04.2006, 14:03:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Lina"
Postiluukusta kolahti juuri veroilmoitus...Miten voi kädestä suuhun elävä opiskelija, joka viime kesänä (onneksi) sai töitä, joita teki 2,5 kk saada yli 400euroa mätkyjä.......!!!? Ma ei ymmarra...  :evil:
Taitaa ne kaikki haaveitteni matkat jäädä tekemättä...

Teit toita liian pienella veroprosentilla, eli arvioit verottajalle tulevat tulosi alakanttiin. Koita seuraavalla kerralla arvioida tulosi ylakanttiin, silloin voit saada 400e palautuksia :D
ไม่เป็นไร

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #3 : 24.04.2006, 14:04:27 »
Mysteeriset ovat verottajan tiet. Äitini jäi syksyllä eläkkeelle ja hänelle ilmoitettiin, että loppuvuoden veroprosentti on sitten 0, kun oli kuulemma alkuvuoden verokertymä sen verran suuri. Nyt sitten toi verottaja ison mätkylapun. Mitä järkee?

Itse saan noin 1100 EUR palautusta, mikä oli todella iloinen ja odottamaton yllätys. Heti alkoi päässä rummuttaa "matkalle, matkalle, matkalle!".
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #4 : 24.04.2006, 14:05:23 »
Juu verot olen maksellut ja niistä on tiedot menneet suoraan verohallitukseen sieltä työpaikalta..Matkakuluista toivottavastii tulee vähennyksiä..Alkoi vain oikein ketuttamaan tuo, etttä uskaltaako sitä mennä lainkaan tänä kesänä töihin kun nyt on tarkoitus olla töissä jopa 4kk...Ja kaikenlaiset matkasuunnitelmatkin pyörivät mielessä, joihin laittaisin tuon 400 euroa paljon mielummin..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #5 : 24.04.2006, 14:06:38 »
Alkoi vain oikein ketuttamaan tuo, etttä uskaltaako sitä mennä lainkaan tänä kesänä töihin kun nyt on tarkoitus olla töissä jopa 4kk...Ja kaikenlaiset matkasuunnitelmatkin pyörivät mielessä, joihin laittaisin tuo 400 euroa paljon mielummin..

Heh, no kyllä sinne töihin kannattaa uskaltautua niin karttuu se matkakassakin mukavammin:) Nyt vaan veroprosenttia sitten yläkanttiin niin ensi vuonna ropisee palautuksia.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #6 : 24.04.2006, 14:06:49 »
Yhtena saastamisvinkkina:
Panee ison veroprosentin veroilmoitukseen, jolloin takuuvarmasti tulee palautuksia.
Itse olen huono saastamaan, joten tama on todella loistava keino, palautukset tulee viela korkojen kanssa. Joulukuussa tulee 1700e takaisin8)
ไม่เป็นไร

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #7 : 24.04.2006, 14:09:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Nakke"
Panee ison veroprosentin veroilmoitukseen, jolloin takuuvarmasti tulee palautuksia.
Itse olen huono saastamaan, joten tama on todella loistava keino, palautukset tulee viela korkojen kanssa. Joulukuussa tulee 1700e takaisin8)

:shock: Tuota tarvitsee sitten kokeilla... :)

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #8 : 24.04.2006, 14:11:13 »

:shock: Tuota tarvitsee sitten kokeilla... :)

Pannaan viela etta miten se kavi..
Arvion oikean veroprosentin olevan jotain 10, mutta ilmoitin tienaavani niin paljon etta veroprosentiksi tuli 30.
Seuraus oli sitten se 1700e!
ไม่เป็นไร

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Veroehdotus
« Vastaus #9 : 24.04.2006, 14:38:22 »
Kannattaa aina tarkistaa, että verokortissa tuloraja on suunnilleen oikein. Olen aina itse pyytänyt uuden verokortin verottajalta, jolloin puhelimessa annetaan tiedot, kuinka monelta kuulta saat sinä vuonna opintotukea ja paljon on arvioitu vuositulo. Veroprosentti on aina ollut kohdallaan ja ei ole tarvinnut mätkyjä maksella.
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #10 : 24.04.2006, 16:09:26 »
Kukaan ei voi koskaan voittaa tai hävitä mitään kikkailemalla veroprosentilla. Mätkyistä ja veronpalautuksista kummastakin maksetaan hyvin nimellinen korko, mutta se on niin pieni, ettei missään nimessä sitä kannata käyttää säästämistarkoituksessa. Se on aivan liian halpaa "lainaa" veronmaksajalta valtiolle.
quot;Cachorro sem vergonha"

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #11 : 24.04.2006, 16:18:42 »

Tämä on munkin ainoa "säästötapa", koska muuten rahat menevät kyllä ihan elämisen kuluihin. Noita säästöjä kun ei saa ulos kuin aina viiveellä. ;) Tänä vuonna tulee jotakuinkin 250-300 euroa takaisin, kun ilmoitan matkakulut. Saisi tulla enemmänkin, mutta kun ei veroprosenttia perheellinen voi ihan älyttömästi viilata ylöspäin... Ja kun ei ole asuntolainan korkojakaan enää. ;) Mutta kyllä toi 250:kin on kiva raha joulun alla saada. :)
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #12 : 24.04.2006, 16:57:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"
Se on aivan liian halpaa "lainaa" veronmaksajalta valtiolle.

Amen!! Itse viela Suomessa ollessani laskin aina veroprosentin niin, etta meni niin lahelle plusmiinus nollaa kun mahdollista, ja mielumin miinukselle. Se kun on maailman helpoin homma, soittaa vaan verotoimistoon ja kertoo etta paljonko aikoo tienata. Ei tarvitse itse alkaa arvailemaan etta mika olisi oikein.

Johan tuo 1700 € jota joku mainosti olisi poikinut vaikka mita jollain saastotililla. Nyt se on ollut verottajan kaytossa ilmaiseksi.

Sillahan sita firmatkin rahaa tekevat, rahalla. Munkin tyonantaja, globaali korporaatio jonka liikevaihto on biljoonia, tekee valilla enemman rahaa omaisuuden koroilla kuin myyntivoitoilla.

Siita sita mallia.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
Veroehdotus
« Vastaus #13 : 24.04.2006, 17:13:32 »
Aivan. Ennemminkin kannattaa ilmoittaa veroprosentti liian pieneksi ja ottaa mätkyjä. Se on halpaa lainaa.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

LR

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #14 : 24.04.2006, 17:18:32 »
Lainaus käyttäjältä: "nl"
Aivan. Ennemminkin kannattaa ilmoittaa veroprosentti liian pieneksi ja ottaa mätkyjä. Se on halpaa lainaa.

Joo, mätkyt kun ei nykyään korkoakaan kasva. Jos vaan on rahaa sitten kun niitä pitää maksella pois niin tokihan se kannattaa. Opiskelijana olen kyllä mieluummin maksellut hitusen liikaa kesätyön palkoista ja ottanut sen "bonuksen" korkoineen joulun alla.
Terveisin,
LR

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #15 : 24.04.2006, 18:27:54 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"
Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"
Se on aivan liian halpaa "lainaa" veronmaksajalta valtiolle.

Johan tuo 1700 € jota joku mainosti olisi poikinut vaikka mita jollain saastotililla. Nyt se on ollut verottajan kaytossa ilmaiseksi.

Omala kohdallani olen huomannut etta saastaminen johtaa kasvavaan ahneuteen. Mielummin pienennan tulojani, ja otan sen tonnin pari joka vuosi joulun alla..  
Vaikka kyseessa on tietenkin oma raha, se tuntuu taysin ilmaiselta rahalta :D

Ja jos ja kun siina jonkun lantin haviaa, niin se on mulle aivan sama :?
ไม่เป็นไร

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #16 : 24.04.2006, 21:21:49 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"
Itse olen tehnyt niin, että jos on yhtään epäillyt ettei veroja ole tullut maksettua tarpeeksi, olen käynyt syksyllä verotoimistossa jutustelemassa ja siellä voi sitten laskea tarvittaessa uuden veroprosentin jolla varmistuu ettei mätkyjä tule. Eikä ole ikinä tullutkaan, joka vuosi on saanut nauttia veronpalautuksista.

Sama täällä. Kyllähän sitä nyt joka vuosi on osannut laskea, montako kuukausipalkkaa töistä tulee ja laskettaa sitten verotoimiston tädeillä uudet prosentit.

Opiskelijana ärsyttää, kun vuodesta toiseen valmis verokortti on kuukausitulorajoilla ja laskettu koko vuoden tulojen perusteella. Kesätyötuloista menisi silloin melkein puolet lisäprosentille. Niinpä olen joka vuosi pyytänyt vuositulorajakortin, jossa lisäprosentille mennään vasta, kun arvioidut koko vuoden tulot ylittyvät. Eihän tuolla tietysti vuositasolla ole mitään merkitystä, mutta mieluummin otan kesätyöpalkoista suuremman osan suoraan käteen.

Mätkyjä on tullut viimeksi vuonna 1995, eli melko hyvin on tulorajat tullut arvioitua. Tietysti voi miettiä juuri, onko sen 100-200 euron lainaaminen valtiolle kannattavaa. Tuolla välillä ovat palautukset vuosittain pyörineet. Ja jos opintotukea joutuu palauttamaan, niin ilouutinen on se, että veronpalautukset vastaavasti kasvavat.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Blanche-Neige

• Vieras
Veroehdotus
« Vastaus #17 : 25.04.2006, 10:25:58 »
Niin kuin täällä on jo sanottukin, kannattaa tosiaan korottaa sitä veroprosenttia aina pari pykälää.

Viime vuonna korotin yhen prosenttiyksikön, ja saan takas 120 euroa, jippijaijee... aiempina vuosina olen korottanu enemmän, saanu 300-400 euroa palautuksia.

Eipä niistä oo kyllä koskaan jäänyt paljoa käteen, kun tulevat tilille just joulun alla lahjojenostoaikaan...  :roll:

Puffy

• Tosireissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #18 : 25.04.2006, 11:19:29 »
Tuli toista sataa euroja mätkyjä... ja kun luulin pistäneeni sen prosentin tarpeeksi korkeaksi.  :(

silva

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Veroehdotus
« Vastaus #19 : 25.04.2006, 14:38:16 »
Samoin tuli mätkyjä.. pätkätöissä ei viitsi prosenttia nostaa liian ylös. Kun on duunin kanssa hiljaista, niin sitten kärvistellään. Yleensä tarkastan tuloja loppuvuodesta ja koitan nostaa tai laskea sen mukaan.