Veroehdotus

(Luettu 9519 kertaa)

Sinner

• Tosireissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #20 : 25.04.2006, 14:53:12 »
80 palautukusia kun eivät suostuneet KELAssa laskemaan opintotuen verotusta nollaan :D kyllä se näinkin soppii

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #21 : 25.04.2006, 15:03:54 »
Joo se kylla otti aina aivoon ja kovasti, etta opintotuista revitaan verot ihan vakisin. Koska jos ei tee toita ollenkaan, niin sittenhan saa joka pennin takaisin mita on niista veroja maksanut. Mutta mitaan mahdollisuutta vaikuttaa siihen prosenttiin ei ole.

Olin nimittain opiskellessa yhden kesan ulkomailla tyoharjoittelussa, josta maksettua korvausta ei katsottu verotettavaksi tuloksi -> vuositulot pelkka opintotuki -> vuositulo jai alle verotettavan rajan -> kaikki takaisin. Olis kylla lammittany ne rahat jo sillon vuoden mittaan sitkutellessa, ois voinu joskus vaikka pistaa juustoa makaroonin paalle tai jotain.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

ajatusvirta

• Aloittelija
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #22 : 25.04.2006, 15:10:18 »
Huonot säästämistavat omaavana lapsiperheenä olemme matkustelleet juuri noilla veronpalautuksilla. Viimeksi olimme koko perhe Madeiralla ja ensi joulun reissu on suunnitteilla. Tai sitten säästöön -> Intiaan.
Tomorrow

There is no tomorrow. Whatever you
want to do, you must do it today.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #23 : 25.04.2006, 16:14:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinner"
80 palautukusia kun eivät suostuneet KELAssa laskemaan opintotuen verotusta nollaan :D kyllä se näinkin soppii

Nykyäänhän alhaisin veroprosentti on 1. Nollaprossa on siis vain kaunis muisto menneisyydestä :wink:

vai tuleeko se muutos vasta toukokuun alusta...? En muista, kun itse olen rajoitetusti verovelvollinen

unqueen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #24 : 25.04.2006, 19:48:20 »
Sain muistaakseni 24e palautuksia. Tämä ei nyt liity asiaan, mutta sain aikoinaan postin mukana tämän vuoden verokortin, joka arveli tulojeni noin kymmenkertaistuneen viime vuodesta. En tiedä mistä senkin päättelivät (virheellisesti harmikseni).

Pikkuveli selitti tänään että nollaveron uusi raja on muistaakseni reilun tonnin, eli laskenut aika reilusti vanhasta.
llei kykene ärsyttämään ketään, ei juuri kannata kirjoittaa. -Kingsley Amis

matami

• Reissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #25 : 25.04.2006, 20:05:26 »
Jee! palautuksia 285e, kun olin aivan varma mätkyistä!
iittää et on passi ja hammasharja mukana

myy79

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - pinna_79@hotmail.com
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #26 : 25.04.2006, 20:08:32 »
palautuksia 312e. eli se sama minkä veroina ovat kelalla multa ottaneet...  :)  tänä vuonna tuli verokortti, 15% veroprosentti!!!  :shock:  ei muuten, mutta kun viime vuonna tienasin tukien lisäks maksimaaliset 300e ja tuollanen veroprosentti muka sen tulojen mukaan!! noh, enpä jaksanut lähtee muuttamaan prosenttia, onpahan vuoden päästä tiedossa kivat palautukset...  :P  tuloja kun ei varmasti tuu olee nii paljoo, että oikeesti tuon veron ylittäis....
t-lesket 110% rauhanturvaajien tukena- raivoten ja rakastaen

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Veroehdotus
« Vastaus #27 : 25.04.2006, 20:20:08 »
Kylläpä sormet syyhyääkin jo matkasuunnitelmien tekoon.....
490 euroa tuli jo nyt ja veroehdotus lähti takaisin verottajalle kun siinä ei vielä ollut laskettu noin 2000 euron matkakuluista vähennyksiä lainkaan. Tietääkö joku montako prossaa tuosta 1500 eurosta (500 euroa on omavastuu) maksetaan?

Aurinkomatkoilta loistavaa tilanteen tasalla oloa! Ujuttaa nyt samanpäivän postiin veroehdotuksen kanssa uusin kuvasto  :D
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #28 : 25.04.2006, 20:21:29 »
Unohdin että olin unohtanut lähettää yhdelle firmalle verokorttini viime vuonna (=60% pois) ja nyt ku sain ton lippulappusen ni +900€ oli OIKEIN mukava yllätys :)
Laukussa leipää ja...

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #29 : 25.04.2006, 20:29:28 »
Palautusta 97 euroa :( Harmittaa, koska olin alunperin laskenut kaiken menevän nollille, ei palautusta tai maksua.

Olivat vaan menneet eräästä firmasta maksamaan ylimääräisen palkkion, josta olikin mennyt 60 prosentin verot. Ja nyt sitten tuli palautuksia.

Ennakonpidätysprosentin muuttaminen on onneksi nykyään tehty niin helpoksi, että soitto puhelimella riittää. Ei tarvitse jonottaa verotoimistoon. Ja veroprosenttia voi onneksi itsekin aina korottaa eli ilmoittaa vaan työnantajalle, että pidätetäänpäs vähän enemmän sitä veroa.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Pokahontas

• Reissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #30 : 25.04.2006, 22:28:48 »
500€ tuottoa. Kyllä lämmittää, ja siinä onkin hyvä pohja talven Aasian matkalle.
quot;Iske kitarasi tuleen, kohota se palavana, siinä sinulle lippu."

Mora

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Veroehdotus
« Vastaus #31 : 26.04.2006, 01:17:04 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"
Nyt vaan veroprosenttia sitten yläkanttiin niin ensi vuonna ropisee palautuksia.

No tämähän kannattaa. Valtiolle lainaa 0% korolla.

LR

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #32 : 26.04.2006, 11:02:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mora"
Valtiolle lainaa 0% korolla.

Valtio maksaa veronpalautuksille huimaa 0,5 % korkoa.
Terveisin,
LR

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Veroehdotus
« Vastaus #33 : 27.04.2006, 16:46:21 »
Meille opetettiin kauppiksessa joskus vuonna kivi ja keppi oikeustiedon tunnilla, että ei kannata alkaa leikkimään veroprosenttien kanssa, koska tulee vaikeuksia. Ei ole hyväksi saada yhtenä vuonna sairaasti palautuksia ja jonakin vuonna tuleekin sitten jostain syystä mätkyjä. Näin neuvoi joku juristi, mutta en sen enempää silloin(kaan) kuunnellut...

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #34 : 27.04.2006, 17:20:16 »
Just lahti veroehdotus takaisin korjattavaksi. Saas nahda miten taas tulkitaan ulkomaan tulot. Mulla on niin mitta taynna verottajan ja varsinkin kelan saantoja ja epamaarasia tulkintoja, etta hyvalla tuurilla maksetaan taas jumalattomat matkyt. prk.
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #35 : 28.04.2006, 14:33:14 »
Lainaus käyttäjältä: "porsasurhea"
Saas nahda miten taas tulkitaan ulkomaan tulot. Mulla on niin mitta taynna verottajan ja varsinkin kelan saantoja ja epamaarasia tulkintoja, etta hyvalla tuurilla maksetaan taas jumalattomat matkyt. prk.

En oo lähettänyt vielä takaisin ehdotusta, mutta mun tarvis kans ilmottaa ulkomaan tuloja ja hirvittää hieman mitä siitäkin tulee, kun en ollut sitä 6kk ulkomailla töissä...

Ja muuten kun oikein sitä veroehdotusta katsoin tarkemmin, ilman ärsyyntymistä, huomasin että minähän saan takaisin sen 400 ja risat..enkä mätkyjä    :D  Mutta katsotaan nyt mikä on sitten tilanne matkakulujen ja ulkomaantulojen ilmoittamisen jälkeen....
Mulla on myös mitta täynnä noita sääntöjä ja kaikenmaailman lakivenkuroita että...
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #36 : 28.04.2006, 14:44:14 »
Jep jep... nimimerkilla viime vuonna maksettiin verot Suomeen mutta katkaistiin sosiaaliturva, koska veroja ei makseta Suomeen. Valilla aina sita miettii miten paljon helpomalla selviaisi kun ei vaan ilmoittaisi kellekaan mitaan ja lahtis vaan.
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Veroehdotus
« Vastaus #37 : 29.04.2006, 20:27:17 »
Lainaus käyttäjältä: "porsasurhea"
Jep jep... nimimerkilla viime vuonna maksettiin verot Suomeen mutta katkaistiin sosiaaliturva, koska veroja ei makseta Suomeen. Valilla aina sita miettii miten paljon helpomalla selviaisi kun ei vaan ilmoittaisi kellekaan mitaan ja lahtis vaan.

Oon ollut tässä vähän kahden vaiheilla siitä, että ilmottaisiko vai jättäisikö vain ilmoittamatta..rasittavaa papereiden pyörittelyä ja pilkkujen viilaamista.
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
Veroehdotus
« Vastaus #38 : 02.05.2006, 19:01:55 »
Oonko ma ainoa kuka ei koko veropostia oo talle kevaalle viela edes saanut, vai vaikuttaako jotenkin kun osoite on ulkomailla etta se tulee jalkijunassa?! Eiko siina kohta oo palautuskin? Verotoimiston sivuilla ei ollu sahkopostiosoitetta (!) eika paljon huvittais ruveta soitteleen ja jonottaan...
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Veroehdotus
« Vastaus #39 : 02.05.2006, 19:38:55 »
Pikkumyy: Luulen että sun on kyllä hukkunut nyt johonkin, koska palautus tosiaan on jo 8.5 tai 15.5 (riippuen erinäisistä asioista). Siis niillä keillä on jotain korjattavaa, muidenhan ei tarvitse sitä palauttaa mihinkään.

Hei, kyselin jo aiemmin tietääkö joku matkavähennyksistä, en saa asiaan selvyyttä vero.fi sivulta (mina ei puhu vero eika tietokone) , kuinka suuri osa maksetaan viime vuoden matkakuluista. Minulla oli matkakulut siis noin 2000 euroa. Omavastuu on 500 euroa. En millään voi uskoa että ne ois muka vielä 1500 euroo mulle laittamassa...
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far