Panama

(Luettu 79765 kertaa)

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Panama
« Vastaus #20 : 11.02.2008, 20:30:31 »
Pääsen vihdoin Panamaan, lentokentällä olen jo pyörähtänytkin ja näin vilauksen kanavaa koneesta edellisellä kerralla vuosi sitten. Tuonne Bocas del Toroon on päästävä, sen verran on ihmiset sitä tässäkin ketjussa ylistäneet. Sellanen tuli mieleen että kauankohan Costa Ricasta, esmes San Josesta kestää Panama Cityyn bussilla? Ei oo mikään pakko päästä lentämään, ja bussi käy mainiosti. Onko matkan varrella jotain pysähtymisen arvoista? Oon menny San Josesta vaan pohjoseen päin. Toi San Blas alkoi kans kiinnostamaan... Oijoi, olis jo kesä!
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
Panama
« Vastaus #21 : 18.02.2008, 10:10:38 »
Lainaus käyttäjältä: "nailon"
Pääsen vihdoin Panamaan, lentokentällä olen jo pyörähtänytkin ja näin vilauksen kanavaa koneesta edellisellä kerralla vuosi sitten. Tuonne Bocas del Toroon on päästävä, sen verran on ihmiset sitä tässäkin ketjussa ylistäneet. Sellanen tuli mieleen että kauankohan Costa Ricasta, esmes San Josesta kestää Panama Cityyn bussilla? Ei oo mikään pakko päästä lentämään, ja bussi käy mainiosti. Onko matkan varrella jotain pysähtymisen arvoista? Oon menny San Josesta vaan pohjoseen päin. Toi San Blas alkoi kans kiinnostamaan... Oijoi, olis jo kesä!

Kyllähän San Josesta pääsee bussilla Panama Cityyn. Aikatauluja voit katsella tuolta www.ticabus.com. Ticabusin lisäksi myös Panama Expressbus operoi San Josesta Panama Cityyn mutta niiden nettiosoitteesta ei ole tietoa. Pysähtymisen arvoisia paikkoja toki löytyy useitakin,mutta jos olet kerran Bocasiin menossa niin miksi et mene San Josesta bussilla Costa Rica - Panama rajalle karibialle ja jatka sieltä Bocasiin? Bocasista voi sitten vaikka lentää Panama Cityyn tai jos haluaa bussilla mennä niin sekin onnistuu.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Panama
« Vastaus #22 : 01.03.2008, 19:09:34 »
Kiitos vinkistä, saatanpa nuin tehdäkin! Matkaan on aikaa vielä muutama kuukausi eikä jaksais todellakaan odottaa. Onko se Bocas del Toro niin mahtava paikka kuin annetaan ymmärtää? Ja millanen on Panaman hintataso? Oletettavasti halvempi kuin Costa Rica? Rahaa kun ei oo juur yhtää ylimäärästä. Ja Panamassa kiinnostaa myös luonnonpuistot ja tulivuoret.
Danny, Kuusamo

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Panama
« Vastaus #23 : 01.03.2008, 21:16:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Heluna"
Jos Panamaan on menossa ja haluaa nähdä jotain vähän aidompaa ja erilaisempaa, suosittelen Kuna Yalan maakuntaa. Sinne on vähän hankala päästä ja mitään ei oikein pysty suunnittelemaan etukäteen, mutta vierailu kannattaa ehdottomasti. Helpoimmalla pääsee kun ottaa halvat lennot Aeroperlasilta ja vaan ilmestyy paikalle toivoen että majoitus ilmaantuu jostakin, koska hotelleilla ei siellä ole nettisivuja eikä puhelinta. Itse teimme näin ja lentokentällä sattuikin olemaan lähisaaren hotellin työntekijä katsastamassa olisiko lennolla tulossa mahdollisia asiakkaita. Olimmekin sitten pari päivää hotellin ainoat asiakkaat (syys-lokakuussa) joten ainakaan sesongin ulkopuolella ei pitäisi olla tungosta. Hotelli oli Hotel San Blas ja lentomme oli El Porveniriin. Tällä saarella oli noin 500 asukasta, tämä yksi hotelli ja pari putiikkia joista sai ostettua lähinnä coca-colaa ja olutta, sekä tietysti käsitöitä. Hotellia piti mukava mies, joka vei meitä toisille saarille ja jonka kavereiden kanssa istuskeltiin iltaisin juomassa olutta. Sähköä saatiin generaattorilla pari tuntia illassa. Kunat asuvat siellä majoissaan ja elelevät melko vaatimattomasti. Kala-allergiselle vähän huonompi kohde sillä lautasella on aina sitä mitä kalastajat ovat sinä päivänä sattuneet saamaan. Muilla saarilla on helppo vierailla veneellä, ympärillä on sekä vähän isompia saaria että pikkuisia paratiisipalmusaaria joissa on mahtavaa esim. snorklata.

Hmm, paljonko tällänen lysti kustansi? Mua kiinnostais ihan hulluna mennä sinne, onkohan siellä paljo turisteja heinäkuussa? Mua houkuttaa paratiisisaaret ja alkuperäiskulttuuri, enkä haluis välttis asua missää hienossa hotellissa. Osaatkos antaa vinkkiä?
Danny, Kuusamo

tretja

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tuomastulenheimo@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Panama
« Vastaus #24 : 12.06.2008, 16:09:04 »
Hei, Panamaan menossa loppuvuodesta. Ja ekaa kertaa väli-amerikassa; Onko tarpeellista hankkia rokotteita suojaksi reissulle ?

sivullinen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 12.06.2008, 21:23:23 »
Hei, Panamaan menossa loppuvuodesta. Ja ekaa kertaa väli-amerikassa; Onko tarpeellista hankkia rokotteita suojaksi reissulle ?

Ainakin perus hepatiitti, jäykkäkouristus ym. -jutut on suositeltuja. Ehkä muitakin (malaria) jos esim. meinaa oleskella paljon tietyissä osissa maata.. katso tuolta tarkemmin:
http://www.rokote.fi/matkaajanrokoteopas/maasivu.html?maa=146

ejhro

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #26 : 24.10.2008, 16:03:42 »
Oon kanssa lähdössä kaverin kanssa tammikuuksi Panamaan. Ei olla suunniteltu varsinaisesti mitään vielä, paitsi Bocas del Toroon on kai suunnattava.
Olisiko kellään tuoreita majoitusvinkkejä ? Meillä on lento myöhään illalla Panama Cityssä, niiin varmaa ekaksi yöksi kannattaa etukäteen varata hostelli?
Huuuuh kun ei osaa vielä oikeen valmistautua reissuun muutenkaan.. ;D

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 24.10.2008, 18:18:11 »
Oon kanssa lähdössä kaverin kanssa tammikuuksi Panamaan. Ei olla suunniteltu varsinaisesti mitään vielä, paitsi Bocas del Toroon on kai suunnattava.
Olisiko kellään tuoreita majoitusvinkkejä ?

Ah, Panama Panama, ihana maa. Bocas del Torossa voin suositella että älkää missään nimessä jääkö sinne pääsaarelle Isla Colonille liian pitkäksi aikaa, vaan esimerkiksi Isla Bastimentos on paljon tunnelmallisempi. Siellä voin suositella sellaista hostellia, joka on mielikuvituksellisesti nimetty: "Hostel Bastimentos".
Danny, Kuusamo

ejhro

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #28 : 27.10.2008, 09:59:50 »
Kiitos vinkistä. Nii me ajateltiin tosta Bocas del Torosta ottaa ihan ilo irti  ;D
Ainiin ja millä sinne kannattaa mennä Panama Citystä?! Lentää? Bussilla?

viltsu7

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 29.10.2008, 20:18:42 »
Holat! Täälläkin olisi suunnitteilla lomareissu Panamaan tammikuuksi. Työn orjuudessa elävälle pariskunnalle talvilomakohteen ehdoton vaatimus on biitsit ja aurinko! Vähän arveluttaa tuo Panaman sadekausi touko-joulu/tammikuu. Pystyykö kukaan takaamaan  arskaa ja kuumuutta Panamaan Tammikuuksi?  ;) Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia  ja lisävinkkejä maassa matkanneilta. Lennot olisivat Panama Cityyn, kovasti mainostettu Bocas del Toro must see ja käynti Costa Ricassa optiona.. Gracias! 

mariiea

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - mayroks@msn.com
    • Profiili
« Vastaus #30 : 03.11.2008, 09:09:35 »
Hei! Ite oon menossa panamalle ens kesäkuun puolivälissä ja vietän siellä vaan ~4päivää joten mitä paikkoja suosittelette, että kannattaisi käydä katsastamassa? Millaset surffaus mahdollisuudet siellä on ihan alottelijoille? Entä parhaat bilepaikat? ;) Onko kellään tietoa/kokemusta pääseekö panamalta mexicoon mitenkään muuten kuin lentäen? Lento on noin 300e eli tarvittaessa jokin halvempi matkustusmuoto (esim. bussi) kävisi hyvin. :)

TahtooReissuun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 12.11.2008, 16:31:58 »

Lennot Hki-New York-Lima-Panama City-New York-Hki on varattu ensi keväälle (maaliskuu/huhtikuu). Kaipailisin hieman neuvoja Panaman suhteen. Pääseekö Bocas del Torosta käymään helposti Costa Rican puolella? Ollaan Panamassa noin viikko, jonka aikana olisi kiva käydä Costa Ricassakin pyörähtämässä parin päivän ajan.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 12.11.2008, 16:39:39 »
Onko kellään tietoa/kokemusta pääseekö panamalta mexicoon mitenkään muuten kuin lentäen? Lento on noin 300e eli tarvittaessa jokin halvempi matkustusmuoto (esim. bussi) kävisi hyvin. :)

Pääsee pääsee bussilla. Kestää varmaan parisen päivää ja pitää vaihtaa bussia pari kertaa mutta onhan tuo mahdollista.
Danny, Kuusamo

mariiea

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - mayroks@msn.com
    • Profiili
« Vastaus #33 : 13.11.2008, 10:29:18 »
Mahtavaa. Onko sitten tietoo minkä hintasta se bussimatkustus ois? Ja esim. jotain linkkejä tmv aikataulusta/reiteistä/hinnoista? :)

ejhro

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #34 : 26.11.2008, 17:28:02 »
Whoooot!  :o Reissu alkaa olla aika lähellä, tänään kävin tuikkimassa rokotukset aika viimetipassa. Tossa ylempänä kyselinkin jo hostelleista Panama Cityssä, joissa vois pari ekaa päivää majailla ja ottaa ihan rauhassa.. 

Arvostan kaikenlaisia vinkkejä, neuvoja ja vastauksia. Ja kiitos edellä olevista !!

Ramses1

• Himoreissaaja
  • Pura vida !
    • Profiili
Costa Ricasta Panamaan...
« Vastaus #35 : 15.12.2008, 17:32:30 »
...jos bussilla lähtee Costa Ricasta Panamaan,pitääkö esittää mennessä myös paluulippu takasin CR:ään rajaa ylitettäessä.Vai riittääkö että näyttää paluulentolipun Suomeen Costa Ricasta...

Viesti siirretty Panama-ketjun jatkoksi. -Milma

TahtooReissuun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 21.12.2008, 14:22:38 »

Lennot Hki-New York-Lima-Panama City-New York-Hki on varattu ensi keväälle (maaliskuu/huhtikuu). Kaipailisin hieman neuvoja Panaman suhteen. Pääseekö Bocas del Torosta käymään helposti Costa Rican puolella? Ollaan Panamassa noin viikko, jonka aikana olisi kiva käydä Costa Ricassakin pyörähtämässä parin päivän ajan.

Voisiko joku vastailla tuohon ylläolevaan kysymykseeni? :)

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 21.12.2008, 18:48:32 »

8 § Älä spämmää. Saman asian toistaminen tai ”one linerit” ovat kiellettyjä. Jätä kirjoittamatta, jos sinulla ei ole jotain uutta annettavaa keskustelulle. Pelkkä "Totta" tai "Samaa mieltä" kommentit eivät kehitä keskustelua mihinkään. Pelkkä hymiökään ei palvele keskustelun etenemistä. Älä myöskään turhaan nosta itse avaamisia ketjuja ylös, vaikka kukaan ei niitä vielä olisikaan kommentoinut.

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 21.12.2008, 18:55:53 »

8 § Älä spämmää. Saman asian toistaminen tai ”one linerit” ovat kiellettyjä. Jätä kirjoittamatta, jos sinulla ei ole jotain uutta annettavaa keskustelulle. Pelkkä "Totta" tai "Samaa mieltä" kommentit eivät kehitä keskustelua mihinkään. Pelkkä hymiökään ei palvele keskustelun etenemistä. Älä myöskään turhaan nosta itse avaamisia ketjuja ylös, vaikka kukaan ei niitä vielä olisikaan kommentoinut.

Ja sitten asiaan! Bocasista pääsee veneellä Changuinolaan 45 minuutissa, sieltä saat taksi kyydin rajalle (Kesto n.30min muistaakseni). Rajalta lähtee busseja esim. Puerto Viejoon missä saa helposti pari päivää kulumaan :) Toinen vaihtoehto on lentää Bocasista San Joseen http://www.natureair.com/ Jokatapauksessa  piipahdus CR:n puolella onnistuu helposti ja matkaakaan ei kauaa mene 8)

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Costa Ricasta Panamaan...
« Vastaus #39 : 21.12.2008, 18:58:22 »
...jos bussilla lähtee Costa Ricasta Panamaan,pitääkö esittää mennessä myös paluulippu takasin CR:ään rajaa ylitettäessä.Vai riittääkö että näyttää paluulentolipun Suomeen Costa Ricasta...

Lentolippu riittää...