Lihavat lentomatkustajat

(Luettu 130404 kertaa)

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #240 : 14.11.2012, 13:34:56 »
Kenenkään kädet ei mahu puolikkaalle käsinojalle, syliin kyllä.

Bluemanille suosittelen http://www.lufthansa-private-jet.com/#/en/home/ . Eriasia jos viereinen matkustaja vie penkkisi, mutta jos se rahvaan käsien kosketus joka 100 lennolla ahdistaa, niin ei kannaa alentua ainakaan turistiluokkaan.

"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #241 : 14.11.2012, 15:22:26 »
Jokohan tämä oli täällä  ;D
http://onemansblog.com/wp-content/uploads/2009/12/Fat-Guy-on-Airplane.jpg
mitenkän tuon kokoisen matkustajan vyöttäminen turvallisesti onnistuu, esim jos tulee turbulenssiä / vastaavaa niii pitääkö vyöt vai lentääkö kattoon ja ylipäätään riittääkö vyöt

Matkustamossa on istuinvyön jatkopaloja (lue "norsuvyö")  :-*
I'm just one happy camper!

papuwokki

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #242 : 14.11.2012, 20:24:14 »
Ääripäästä toiseen, hieman ehkä itsekästä käydä "syrjimään" peruläskiä suomalaista lentokoneesta tai perimään lisämaksuja. Tietysty tuossa ylempänä olevan matkustajan tapauksessa homma voi olla toinen, puhun nyt perusläskistä.

Mitäs jos tuon läskin tai perusläskin mielestä rastasi haisevat paskalle, voidaanko pahan hajusilta matkustajilta periä haittamaksua? Kenties korvauksia suoraan ihmisille viisi penkkiriviä eteen ja taakse?

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #243 : 21.05.2013, 14:44:48 »
Aihe taas nousi ajankohtaiseksi:
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2013052117044077_ma.shtml
"Suomalaismies kertoo kiusallisesta kokemuksestaan kymmenen tuntia kestäneellä lennolla. Mies ei mahtunut istumapaikalleen, mutta ei ole saanut vielä varmuutta, korvataanko hänelle mitään yli 600 euroa maksaneesta matkasta."

Homma, ainakin uutisen mukaan mallikkaammin kuin aiemmassa tapauksessa. Omaan oikeustajuun ei vain tipahda se, että häiriön aiheuttajaa ei laitettu käytävälle vaan muutenkin tilanteesta kärsivä kaveri joutuu tekemään erikoisjärjestelyjä.

Tätä kirjoittaessa on aina hyvä mainita, että olen riittävän leveä, jotta voisi läskiksikin sanoa, mutta pysyn silti erittäin nätisti omalla istuimellani ahtaammissakin koneissa.

pumba81

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 21.05.2013, 14:58:59 »
Toivottavasti kaveri saa kunnon korvauksen tuosta Finskiltä. Hienoa että ovat edes yrittäneet saada kaverin olon mukavaksi. Mä luulen että se ois isompi ongelma saada pidettyä sellanen 200kg sotanorsu edes jotenkin tyytyväisenä 10h seisomisen ajan tai saada hänet sijoitettua jonnekkin seisomaan niin ettei häiritse muita. Helpommalla ne pääsi kun nuorta miestä seisottivat. Näin olisin itsekkin toiminut vaikka syypää saikin istua nyt rauhassa 2 penkillä.

Kyllä mä kiittelin viime keväänä pienestä rouvastani, kun Seattle - New York välillä viereen kiipesi 150kg/150 cm jenkkipallo. Istuttiin siinä sitten rouvan kanssa 1.5 istuimella, tämä pallo kun vei puolet minunkin penkistä. Täydessä koneessa sille ei kuulemma voinut mitään tehdä. Itse olen tälläinen perus 100kg suomalainen mies, joten sen 1 penkin vaatisi että voi jotenkin nauttia olostaan.

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #245 : 21.05.2013, 15:12:13 »
Mitenköhän laskut ja nousut meni mitä ei uutisessa mainittu? Ja mitäs sitten jos kesken lennon olisi tullut turbulenssia jonka takia olisi pitänyt istua vöissä?  :o

MichaelVonFuel

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Makupaloja
    • Sähköposti
« Vastaus #246 : 21.05.2013, 15:36:18 »
Pointsit kuitenkin tyypille, että jaksoi ainakin jutun perusteella ottaa asian huumorilla.

Arvostaa tälläisiä matkaajia todella paljon, jotka osaa olla kevyin mielin vaikeassakin paikassa eikä ole vaatimassa oikeuksiaan heti ensimmäisenä   8)

Tosin Thaimaaseen kone oli menossa, joten hermojen menetys ja räyhääminen olisi tainnut johtaa vain "kasvojen menetykseen" ja ikuiseen häpeään  ;D

Oliskohan ohjaamossa ollut yksi ylimääräinen tuoli vapaana jos olisi kysynyt?  ;D Olis voinu olla hulppeet näkymät lennon ajan  8)
Veitsi kädessä maailmalla - Anthony Bourdainin jalanjäljillä.

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #247 : 21.05.2013, 20:15:28 »
Tosin Thaimaaseen kone oli menossa, joten hermojen menetys ja räyhääminen olisi tainnut johtaa vain "kasvojen menetykseen" ja ikuiseen häpeään  ;D

Kyseessähän oli lento Thaimaasta Suomeen eikä päinvastoin - mikäli suunnalla nyt on mitään merkitystä. Tosi inhottava juttu kaiken kaikkiaan.  :(  Itsekkäästi toivon, ettei minulle satu koskaan mitään tuollaista.   

altteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #248 : 21.05.2013, 23:23:39 »
Itsekkäästi toivon, ettei minulle satu koskaan mitään tuollaista.

Sepä kumma. Aika moni varmaan kuitenkin toivoo.

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #249 : 21.05.2013, 23:28:59 »
Itsekkäästi toivon, ettei minulle satu koskaan mitään tuollaista.

Sepä kumma. Aika moni varmaan kuitenkin toivoo.

Olipa harvinaisen fiksu kommentti altterilta.

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #250 : 21.05.2013, 23:36:00 »
Joo, on itsestäänselvyys ettei kukaan halua olla vastaavassa tilanteessa mutta tarviiko sitä kuitenkaan lähteä tolle linjalle...

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #251 : 23.05.2013, 16:12:36 »
Toivottavasti kaveri saa kunnon korvauksen tuosta Finskiltä.

Ilta-Sanomien mukaan Finnair on toistaiseksi hyvitellyt tapahtunutta mm. 20 euron lahjakortilla ja jäätelöllä.

vali

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #252 : 30.05.2013, 21:03:00 »
Toivottavasti kaveri saa kunnon korvauksen tuosta Finskiltä.

Ilta-Sanomien mukaan Finnair on toistaiseksi hyvitellyt tapahtunutta mm. 20 euron lahjakortilla ja jäätelöllä.

saiko itse valita jätskin, vai saiko vaan jonkun tylsän mansikkaeskimon  ::)

irtosiipi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #253 : 23.07.2013, 14:38:01 »
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta jäin pohtimaan omaa tilannetta. Molemmat ollaan kokoluokkaa aikuiset, mies on painavampi kuin minä, mutta minulla on selvästi leveämpi ahteri. Kumpiko meistä joutuisi ostamaan lisäpaikan? ;D

wysig

• Vieras
« Vastaus #254 : 23.07.2013, 22:00:47 »
Amerikkalaiset yhtiöt yleensä vaativat, että on mahduttava (alhaalla olevien) käsinojien väliin. Siitä sitten esim.Seatgurusta katsomaan, millä yhtiöillä mahdutte istuimiin.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #255 : 23.07.2013, 23:01:39 »
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta jäin pohtimaan omaa tilannetta. Molemmat ollaan kokoluokkaa aikuiset, mies on painavampi kuin minä, mutta minulla on selvästi leveämpi ahteri. Kumpiko meistä joutuisi ostamaan lisäpaikan? ;D

Tämä on vähän siinä rajoilla että kehtaako kommentoida, mutta onhan se nyt vähän häiriintynyttä elää maailmassa jossa "aikuinen" = "lihava"  :o

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #256 : 24.07.2013, 00:45:02 »

Tämä on vähän siinä rajoilla että kehtaako kommentoida, mutta onhan se nyt vähän häiriintynyttä elää maailmassa jossa "aikuinen" = "lihava"  :o

En nyt halua alkuperäistä kirjoittajaa mollata ihan vaan yleisesti asiasta.. mielestäni kyseessä on (amerikalainen) mainostajien luoma illuusio kun ei saa puhua enää lihavista ihmisistä on vain "aikuisen kokoisia" tai vastaavia termejä.. kyllä karrikoidusti jos nainen painaa yli 100kg ja mies yli 120kg on (lihaskimppuja lukuunotamatta) aina kyseessä puhtaasti lihavasta ihmisestä, turha sitä on kaunistella mihinkään suuntaan.

Ai niin, oma painoni vai.. itsellä n. 100kg ja vaimolla n. 75kg, näin keski-ikäisenä joutuu jatkuvasti painimaan tonkin asian kanssa.. tähän kun lyödään 10-20kg massaa vyötäröön ei olla missään aikuisissa mitoissa vaan ihan vaan läski. vaikka pituutta se 185cm onkin.  ;D

irtosiipi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #257 : 24.07.2013, 09:54:20 »
Heh, en tiedä uskaltaako nauraa mutta oma painoindeksini on alle kolmenkymmenen joten sen mukaan minua ei vielä ihan hirvittävän lihavaksi vielä luokitella. Olen aika pitkä  ;D. Mieheni taas on voimailija jolle ikävä kyllä (?) tulee noita melkoisia muskeleita::).  Jos taas puhutaan siitä mitä suuhunsa mättää. veikkaan että meillä on lautasella pienimmän pään annokset ja vähimmät kalorit. Lääkitys kerää nestettä ja nesteenpoistolääkitys toimii miten toimii. Se siitä. Toisilla vain on tapa verrata omaa egoaan muihin. Mutta sanonnan mukaan palaa se teidänkin sauna joskus. ;D

jehu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #258 : 07.08.2015, 17:39:31 »
Nostanpa vanhaa ketjua, kun asia on itselle tai pikemmin mahdolliselle matkaseuralaiselle ajankohtainen. Anoppi täyttää syksyllä 60v ja ajateltiin perhepiirissä ostaa lahjaksi matka (samoin tehtiin appiukolle kun täytti 60v, mutta anoppi ei ollut tuolloin mukana) kohteeseen x. Anoppi on reilusti ylipainoinen, ei mikään 150-200kg, mutta kuitenkin siten, että epäilen vahvasti yhteen penkkiin mahtumista käsinojat alhaalla.

Yleensä olen käyttänyt Skyscanneria tai Momondoa lentojen varaamiseen, mutta nyt on uusi tilanne kun pitää miettiä mahtuuko vai ei. En ole myöskään huomannut ko. sivujen kautta mahdollisuutta varata ylimääräistä paikkaa, joten onko tämän tarpeen realisoituessa liput otettava suoraan lentoyhtiöltä (= yleensä kalliimpaa per paikka ja tässä tapauksessa kenties kalliimpi hinta x2)? Tulee ikävästi ylimääräistä hintaa lahjalle, jos näin kävisi.

Matkaseurueessamme olisi myös lapsia (esim. noin 4v ikäinen), joten kolme vierekkäistä paikkaa olisi mahdollista miehittää siten ettei ulkopuolisille koituisi haittaa. Veikkaisin vaimoni, tyttäreni ja anoppini mahtuvan ok yhdelle kolmen riville, vaikka anoppi ei ehkä mahdukaan kokonaan omalle paikalleen. Entä turvamääräykset, eikö käsinojien ole pakko olla laskettuna nousun/laskeutumisen ajan?

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #259 : 07.08.2015, 20:14:22 »
Mikä on synttärimatkan kohde?  Minulla näkyi Killroyn paluussa Lontoosta olevan AY-tunnus, joten käytin vanhenevia pisteitä (10000) korotukseen businekseen, näissä paikoissa on viereinen paikka tyhjä. Samalla pääsen Lontoossa loungeen, menee 4 t joutuisasti. Sestgurun mukaan ja Finskin paikkavarausta katsoessa siellä näyttää olevan 16 jakkaraa, joten 8 paikkaa. Jos tästä on apua?