Matkalla sairastuminen

(Luettu 94437 kertaa)

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« : 28.04.2006, 18:14:43 »
Ootteko koskaan sairastunu reissun päällä? Missä, mihin ja mitä sitten tapahtui?

Itse joskus Unkarissa kurkku oli kipeenä ja angiina tulossa, kuumettakin oli. Kurlasin vodkalla, ei tullut angiinaa ja kuumekin lähti. Sillä se lähtee millä on tullukin...

Sitten Intiassa yrjösin, paskoin ja itkin kolme päivää vuorotellen ja samaan aikaan. Olin mm. illalla jättänyt jo hyvästit matkaseuralleni hourupäissäni... Antibioottikuurin paikka se sitten oli. Ei muuten houkuta intialainen ruoka enää... :)
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

tzt

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #1 : 28.04.2006, 23:24:34 »
No mä olen kerran sairastunut Tanskassa (eka epäilivät angiinaa, mutta sitten se olikin mononukleoosi). Sain paikallisesta terveyskeskuksesta hyvää hoitoa ja jonkun väliaikaisen sosiaaliturvatunnuksen kaltaisen, jonka esitin apteekissa lääkkeitä noutaessani. Lääkkeet olivat hyvin halpoja.

Toisen kerran sairastuin hampaasta lähteneeseen tosi ikävään infektioon Lontoossa. Sitten vain NHS-lekurille, jouduin jostain syystä maksamaan käteisellä, mutta matkavakuutus kyllä myöhemmin korvasi. Sain antibiootteja ja jotain todella huppeliin vieviä särkylääkkeitä. Niillä sitten sinnittelin kotiin asti.

Yhden flunssan sairastin New Orleansissa teen ja Jack Danielsin voimin.

Täällä nykyisessä asuinmaassa Hollannissa sairastuin influenssaan tammikuussa ja sen jälkeen jälkitautina korvatulehdukseen. Lääkäri ei halunnut edes vilkaista korvaan, vaan oli sitä mieltä, että kyllä se itsekseen paranee. Mistä johtuen minulla on nyt liimakorva, jonka itsekseen paranemista odotellaan.   :shock:

Muoks: ai niin, ja Pietarista lähti kerran infernaalinen vatsatauti mukaan. Oksensin mm. tullimiehen kengille. Oli kiire takaisin Suomeen.

Kutvonen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #2 : 29.04.2006, 13:26:24 »
Maltalla astuin meressä johonkin pirun piikkiin (merisiilikö vai mikä) ja pottuvarvas tulehtui. Lääkärille osasin asiani selittää vaikka olinkin 15-vuotias (eihän sitä tarvinnut kuin nostaa kavio pöydälle ja osoittaa sitä sormella) ja asia hoitui.

Kinkkisempi juttu oli vuosi sitten kuukauden road trippingillä Norjassa, kun heräsin eräänä aamuna Oppdalissa herpes simplex-tartunta poskessani, josta syystä nassussa on matkamuistona ison kolikon kokoinen arpi.

Menin paikalliseen helsesenteriin ja ne tätit (hoitajat, kun sunnuntaisin ei lääkäreitä ollut siellä paikalla?) antoi minulle rasvaa, joka auttaa auringonpolttamiin. Naama oli palanut viikko sitten, ja rakkulat nousseet vasta sitten, jotta se niistä palovammarakkuloista... Kiitin kohteliaasti ja menin seuraavana päivänä johonkin helkatin lääkärikeskukseen, missä lääkäri ei puhunut sanaakaan englantia vaan antoi minulle antibiootteja.

Tässä vaiheessa olin jo niin kuumeessa ja kipeä että meidän piti siirtyä autossa nukkumisesta hostellimajoitukseen, ja söin kiltisti sen neljä päivää niitä pillereitä. Ruotsissa Karlstadissa olin jo kurkkuani myöten täynnä koko rakkuloita, kun koko vasen puoli päästä oli ihan turvonnut. Pääsin samana iltapäivänä oikein infektiospesialistin puheille joka osasi heti sanoa mikä minua vaivaa. Otin sinä iltana ensimmäisen lääkkeen, ja seuraavana aamuna rakkulat olivat jo muuttuneet ruviksi.

Nyt pitää vaan raahata sitä kokeen tulosta mukana reissuilla, koska jos se jostain syystä puhkeaa uudestaan, saan heti tarvitsemani lääkkeet eikä minun tarvitse enää ottaa lisää arpia naamaani kaunistamaan.  :?

camper

• Reissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #3 : 29.04.2006, 16:36:15 »
Kaikkea pienta on tietty ollu,mutta pahin kipu  alkoi vatsan seuduilla kun oli Koh Sametilla.Ekaks sattui vaan vahan kun hengitti sisaan,mutta parin paivan paasta rupes jo sattuun aika paljon,kavin laakarilla ja se antoi mulle nappeja.Ne ei auttanut ja rupes sattuun ihan sairaasti,kuin joku ois hakannu puukolla vahanniinkuin kylkiluiden alle.sit lahdin kaverin viemana lahimpaan sairaalaan ja olin siella kolme yota.ne sanoi etta se oli"gastronautis",en muista nimea oikein,mutta mahakalvon tulehdus.Onneksi vakuutus maksoi ja sairaala oli tosi hyva,oli oma huone ja huonepalvelu+satelliitti tv.
Minua on joskus parannettu yrteilla ja loitsuilla Intiassa ja Filippiineilla ja tuntui toimivan ihan hyvin.Varsinkin turvotus lahti nilkoista kun tuttava kerasi jotain puunkuorta,haudutti sita ja kaari nilkkojen yli yoksi.
Filippiineilla jai kalanruoto kurkkuun,oli tosi alloa,koska se pisti myos yrjottamaan ja oli ahdistavaa.Soin banaania,mutta mitaan ei tapahtunut.Ne "ravintolan" pitajat keksi etta hanen tatinsa on syntynyt jalat edella joten silla on erikoistaito poistaa kurkkuun juuttuneita ruotoja.Ne vei mut sinne sen kampalle ja sit se tati tuli sinne ja siunasi kaikki kadellaan.Se oli aika iso kokoinen ja pehmea tati.Se otti mut kainaloonsa ja rupes hieroon mun kurkkua kun se rukoili samalla.Sanoi etta aamulla se on mennyt.Aamulla se oli mennyt...

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #4 : 29.04.2006, 17:35:54 »
Lainaus käyttäjältä: "camper"
Sanoi etta aamulla se on mennyt.Aamulla se oli mennyt...

Aika pelottavaa... :shock: Noi ihmeparantajajutut on tosi friikkejä, selkäpiitä karmii ku lukee noista tai näkee jonku dokkarin..
Laukussa leipää ja...

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #5 : 29.04.2006, 18:10:10 »
Ma oon kylla saastynyt kaikelta pahalta - onneksi! Ikina en ole reissussa kipea ollut. Tosin viime syksyna Vietnamissa poltin pohkeeni mopon pakoputkeen. Ja se teki kylla kipeeta. Joku paikallinen ystavallinen kipitti apteekkiin ja haki jotain erikoissalvaa. No siihen tuli  jumalaton vesikellukka tietenkin ja sitten se iho viela rikkoutu, jolloin siihen sattu kahta kauheemmin. En ma mihkaan laakarille kylla menny. Itsekseni sita holvasin ja pidin huolta. Kauan kesti parantua ja vielakin on yli 5cm ovaalin muotonen arpi pohkeessa!
Kun Vietnamissa mopolla ajelette, niin varokaa niita pakoputkia!
i]Sapere aude![/i]

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #6 : 29.04.2006, 18:38:18 »
Reissussa ei ole ollut mulla sen kummempaa, kuin vatsatautia tai flunssaa. Kerran Egyptissä olin ihan hirveessä ripulissa. Uskaltauduin kuitenkin sukeltamaan, koska vatsa tuntui jo rauhoittuneen ja asuttiin laivasssa, eikä ollut paljoa tekemistäkään. Dyykattiin sellaisella riutalla, jossa oli tosi kova virtaus (Panorama reef, jos joku tietää) ja me ajelehdittiin vaan sen mukana ja katseltiin riuttaa, kuin luontoelokuvaa. Yht'äkkiä vatsaa kramppas ja tuntu, että nyt tulee just heti eikä kohta. Sen dyykin keskeyttäminen olisi ollut hyvin vaarallinen operaatio ja koska sukelsin pelkissä bikineissä (veden lämpötila 28°C) päätin jättäytyä muusta porukasta, laskea housut alas ja antaa tulla :oops: Eipä menny kuin pari sekunttia, kun ympärilläni oli paitsi ällö paskapilvi, myös satamiljoonaa kalaa syömässä syötyäni  :shock: !! Ja kohta alkoivat salamavalot vilkkua, kun muut huomasivat kaikki ne kalat Alppiksen ympärillä :? Olin muina naisina ja poseerasin kalojen keskellä, kunnes jätteeni oli syöty ja kalat palasivat koteihinsa 8)

Vähän vaarallisempi tapaus oli kotiin palattuani eteläiseltä Tyyneltä mereltä Singaporen kautta pahimpaan SARS aikaan. Muutamia päiviä kotiutumisen jälkeen alkoi sanoin kuvaamattomat kivut jäsenissä ja kuume nousi niin, että sain vaivoin kylmillä suihkuilla ja kääreillä pidettyä ei kovin paljon yli 40°. Ottivat ensin sairaalaan tiputukseen ja kokeita tietenkin putkilokaupalla. Kotiin annettiin sellaiset tabut, että lääkäri vaati sairauden jälkeen jäljelle jääneet takaisin! Viiden päivän päästä parani olo dramaattisesti ja jo tulivat tuloksetkin: ei ollut SARSsia onneksi, mutta denguekuume! Vaan eipä se tieto siinä vaiheessa enää mitään auttanut, koska denguekuumetta olisi "hoidettu" ihan samoilla lääkkeillä, joita olin nytkin saanut. Siihen kun ei ole mitään muuta lääkettä, kuin kivunlievitystä ja kuumeen laskua. Mutta tosiaan "sain sairastaa" kotona, enkä sentään missään vieraassa paikassa. Omalääkärini kävi kerran kotonakin katsomassa, mikä on vointini.

akamaru

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #7 : 29.04.2006, 18:55:04 »
Muuten olen reissuillani terveenä ollut, todella harvoin muutenkin kipee, mutta ikinä en unohda kyllä oloani La Guardialla viime kesänä. Yövyttiin siis kentällä kun lento lähti kohti Kansas Cityä niin aikasin aamulla. Sinä päivänä oli jo ollut olo vähän kummallinen mutta yöllä sitten iski oikein julumettu kuume. Ikinä en ole kuulemani mukaan houraillut mutta tuona yönä kyllä. Sovin sitte niiku nenä päähän siihen porukkaan mikä meidän leirin lähettyvillä oli, jos jonkin laista hörhöä.  :shock:

Toi samainen tauti jatku pari päivää vielä ja sitten kun oli yliopistolle ilmoittautumisten ynnä muitten orientaatioiden aika, mulla ei tullut ääntä yhtään, tai jos pihaus tuli niin se oli sellanen ei niin seksikäs "nollaseitsemänsataa" -ääni. Hävetti puhua  :lol:

petska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #8 : 30.04.2006, 09:20:32 »
Klassinen ruokamyrkytys Laosissa. Varsin epamiellyttava olo kun istut posliinilla neljankympin kuumeessa vaantamassa torttua ja samaan aikaan laatta lentaa... No kaveri juoksee hotellihuoneen ja kaupan valia ja kantaa vetta sisaan samaa tahtia kun meikalainen kittaa sita alas. Eipa paljon ruoka maistunut muutamaan paivaan, ja epailyttavampia rafloja tuli valtettya jonkin aikaa.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #9 : 30.04.2006, 10:01:26 »
Turkissa oli ripulia. Meni loppuloma vähän pilalle kun kouristeli ja oli  sidoksissa hotellihuoneen vessaan vaan. Tauti jatkui vielä usieta päiviä Suomessakin. Salmonellaa tutkittiin, mutta ei se ollut.

Jenkeissä sairastin selkääni (iskias) ja über-poskiontelontulehduksen (myös otsaontelot, kuumetta monta päivää yli 40 ja naama turposi muodottomaksi möykyksi). Laskua näistä sairauksista vakuutusyhtiöön arvioni mukaan tuhansia silloisia markkoja. Jo yksi kuva sellaisessa putkessa maattavassa kamerassa, (kuva siis otettiin tulehtuneesta naamastani) maksoi 600 dollaria.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #10 : 30.04.2006, 10:46:44 »
Toi ruokamyrkytys on kyllä inhottavaa... Onneksi (?) en ole nähtävästi ainoa... Oikeesti, se tuntui kuin olis synnyttäny saatanan lasta.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Absoluto

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #11 : 30.04.2006, 11:49:51 »
Lainaus käyttäjältä: "nailon"
Toi ruokamyrkytys on kyllä inhottavaa... Onneksi (?) en ole nähtävästi ainoa... Oikeesti, se tuntui kuin olis synnyttäny saatanan lasta.

Juu ja tuntuu vielä siltä että synnytys on tapahtumassa sekä suun  että kakkosen kautta. Pari tuollaista tuli vedettyä Thaimaan kiertueella, tekee pahaa kun pelkästään miettii.

"Hei kauan tätä mustekalaa kuuluu paistaa?"
HOOCEE(TM)

juhok

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.resedagboken.com/person.asp?id=21399
    • Sähköposti
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #12 : 01.05.2006, 11:29:25 »
Katos täällä oli joku laittanut ketjun lempiaiheestani, eli sairaskertomuksista.

Itse olen kerran saanut puukkoa reissun päällä. Umpilisäke tulehtui Thaimassa, siinä yhden yön pyöriskelin hieman tuskissani bussissa etälä-thaimaasta Bangkokiin. Aamulla oli sitten pakko painua sairaalaan kun mahakivut alko käymään aikamoisiksi. Illalla kirurgin veitsi jo heilahti Bangkon mission hospitalissa. Pientä säätöä oli saada vakuutusyhtiöstä maksusitoumus faksilla sairaalaan, ennen kun suostuivat leikkaamaan, kun silloin en luottokorttia omistanut.
Siinä meni 5 päivää sairaalassa makaillessa, ihan lepposaa sitten kun sain oman huoneen, kun joku ensin lähetystöstä kovisteli niitä siellä sairaalassa. n. 1000€ tuli laskuu vakuutusyhtiölle.

Samaisella reissulla meduusaparvi hyökkäsi kimppuun Penangilla ja sairaala keikkahan siitä tuli koko porukalle, piikkiä lihaan ja viiden värisiä nappeja mukaan ja matka jatkui.

Muuten ei ole tarvinnut koskaan käydä lekurissa reissussa. Yksi matkakaveri, joka täälläkin kirjoittelee, käy joka reissulla kuittaamaassa korvatulehduksen lääkärissä. Diagnoosi on yleensä aina sama, nappien väri vaan vaihtelee maittain.
yynnissä Lonely Planet, New York City. Kts. Osta ja myy osasta!

Dodiih

• Reissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #13 : 01.05.2006, 11:33:11 »
Ei nyt mitään vatsatautia kummempaa ole onneksi tullut koettua.

Pieni kuume, sillä edelletyksellä että mukana ei ole tullut muita oireita kuten kurkkukipu tai yskä, on pienissä annoksissa varsin rentouttava ja mukavakin kokemus 8).

zirmina

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - zirmina@hotmail.com
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #14 : 01.05.2006, 18:43:38 »
Minä tulin rakkaasta itänaapurista hinkuyskän kanssa muutama vuosi sitten.Joku johtava lääkäri täällä suomessa ei millään uskonut ku kerrottiin että epäillään hinkuyskää ja että mun pitäis oikeasti olla jo karanteenissa etten tartuta muita,hyvä ettei päin naamaa nauranu...  :roll:  Labratulokset kuitenki pakotti sen myöntämään virheensä ja sain vahvan lääkekuurin.Elämäni karmeimmat kaks viikkoa,yskä oli niin kova että oksentelin jatkuvasti,mutta selvisinpäs hengissä.    :)
ack row to the left, a little to the side
Slightly out of the place
Look beyond the light, where you'd least expect
There's someone special

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #15 : 02.05.2006, 10:03:28 »
Taa on nyt ehka vahan off topic, mutta haluaisin kysya onko ihmisilla tietoa ns. "lansimaisten laakkeiden" saannista esim. aasiassa. Eli jos jatkuvasti tarvittavaa reseptilaaketta tarvitsee, saako sita miten helposti laakarilta ?

Huom. 1 Tietenkin jokainen naita laakkeita tarvitseva ottaa mukaan matkalla tarvitsemansa maaran, mutta jossain tilanteessa se ei ole mahdollista. Esim, pitka matka (puoli rinkkaa taynna naita =), tai mikali laukku katoaa tai laakkeet tuhoutuvat esim. tropiikin kosteudessa.

Kiinnostuksena olis lahinna Aasia ja Afrikka.
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

tupu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #16 : 08.05.2006, 20:56:13 »
Me sairastettiin Intian matkalla poikaystävän kanssa oikein kunnolla, vaikka välteltiin mukamas kaikkee riskialtista sapuskaa. Varanasissa meidän hotellissa kävi lääkäri poikkeemassa kun poikaystävällä oli kova kuume ja maha ihan sekasin, mulla vähän lievemmässä muodossa. Tabut saatiin ja olo vähän helpotti.

Sitten kun reissun puolessavälin päästiin Mumbaihin niin muhun iski oikein kunnon ruokamyrkytys/mikälie supermasubakteeri. Enpä muista olleeni niin kovassa kuumeessa kun kerran aiemmin elämässäni. Junalla matkattiin Goalle asti ja sit oli jo niin reippaasti kuumetta, etten oikein muista mitään. Päivän sinnittelin siellä hotellin bunkassa puoli tajuttomana, kunnes raahauduin lääkäriin. Sain neljää eriväristä tabua ja epämääräset ohjeet montako mitäkin ja milloinkin. Niitä kun popsi, niin johan auttoi.

Paikalliset lääkkeet tuppaavat tehoamaan hyvin paikalliseen pöpökantaan, joten lääkäriin vaan jos tuntuu pahalta. Lääkärit +lääkkeet esim. Intiassa niin halpoja, ettei ees vakuutuksesta viittitty alkaa omiamme takasin pyytään :wink:
e, joka haluaa siirtää vuoren, aloittaa kantamalla pieniä kiviä.

henna85

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - hennihenna@hotmail.com
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #17 : 09.05.2006, 17:17:34 »
Kiertelin Etelä-Amerikassa 5kk ja sairastuin pari kertaa matkan aikana. Ensimmäiset kaksi kuukautta (Ecuador-Peru) oli maha aina välillä kuralla ja sitten Boliviassa iski todella paha ripuli sekä pahoinvointi. Kävin sairaalassa jossa sain suolaliuosta tiputuksen kautta sekä minulta otettiin eri testejä. Sain antibiootit Salmonellaan joka meni n. viikossa ohitse. Seuraavaksi sairastuin kuukausi salmonellan jälkeen Argentiinassa keuhkoputkentulehdukseen...

ihmettelen suuresti että sairastelin, koska yleensä en ole kipeänä. Yritin myös pestä koko ajan käsiä matkan aikana..jne. Mutta matkalla sattuu:O)
0)

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #18 : 09.05.2006, 23:11:36 »
Ruokamyrkytys juomavedestä Ruotsin Uppsalassa, kaksi vatsatautia sekä (astmaatikolle tuttu) keuhkoputkentulehdus Thaimaan Hua Hinissä, korvatulehdus Tunisiassa, silmätulehdus Kossilla. Aika monesta paikasta olen myös tullut hillittömässä flunssassa takaisin, viimeksi vuosi sitten iski aika paha Berliinissä kun siellä säätyyppi vaihtui vapun jälkeen juuri kuten se meillä ilmeisesti aikoo tällä viikolla vaihtua kesän ensihelteistä takaisin tuuleen ja tuiskuun. Sitten olen aina se kaikkein herkullisin turisti jota paikkakunnan ainoat moskiitot tulevat maistamaan vaikka keskellä talvea - pahimmat puremat muistan Madeiralta kun olivat yöllä pistäneet naamaan ja näytin aamulla ihan turpaani saaneelta. Olen niille hirviöille allerginen ja iho "sulaa" aina kolikon kokoiselta alueelta yhdestä puremasta. Liettuassa olin vähällä jäädä bussin alle sillä seurauksella että onnuin molempia kantapäitäni seuraavat kaksi viikkoa hypättyäni pistokasmallisten kenkieni kantareunan päälle täydellä painolla, kun kengät eivät seuranneetkaan nopeassa väistöliikkeessä. Eikä ollut edes minun syytäni.  8)

Koskaan ei ole tarvittu lääkäriä, kop kop, vaan aina on paikallisista apteekeista löytynyt apua ja jopa antibiootteja. Koskaan ei myöskään, kop kop, ole mennyt pilalle kuin maksimissaan yksi päivä.

Mandanella

• Aloittelija
    • Profiili
Matkalla sairastuminen
« Vastaus #19 : 09.05.2006, 23:30:54 »
Huh, aika uskomattomia sairaskertomuksia, varsinkin Intian vatsapöpöt pistävät mietityttämään.Olen itse lähdössä Intiaan melkein kolmeksi kuukaudeksi ja minulla on käsitys, että vatsataudin saaminen on paremminkin sääntö kuin poikkeus. Voiko siltä kuitenkin välttyä, jos syö tunnollisesti esim. maitohappobakteeritabuja? Saa nähdä..
Itse olen säästynyt yllättävän vähällä matkoillani, mutta olen kyllä kerran turvautunut paikalliseen ihmelääkkeeseen;). Sri Lankalla minulle iski yhtenä iltana kamala vatsakipu, johon hostellin paikallinen opas sekoitti omakätisesti seuraavan tropin: Maailman vahvinta ja sumeinta kahvia, sellaista melkein puuroa, johon sekoitettiin sitruunankuorta ja jotain muita juuria. Join tämän äärimmäisen etovan juoman (satun nimittäin inhoamaan kahvia) kokonaan, ja kipu oli siinä samassa tipo tiessään.
Ranskassa sairastuin lähtöpäivänä kuumeeseen, ja koska missasimme jatkoyhteyden Helsinki-Vantaalta, vietin äärimmäisen inhottavan yön kotimaanterminaalin lähtöaulassa ilmastointikoneiden pauhatessa täysillä. Minulla ei ole ikinä ollut niin kylmä, aivan kamalaa. Kotona osoittautui, että olin saanut Ranskasta harvinaisen sitkeän influenssan, jota sitten sairastin melkein kaksi viikkoa. Mutta suurimmilta taudeilta on siis vältytty, ja yritän olla pelkäämättä Intiankin tauteja. Jos tulee, niin sitten tulee, oikealla asenteella käsittääkseni pärjää :)
quot;Sitten tuli kevät! (...) Uudet tuulet lauloivat öisin, maailma oli täynnä piipitystä, murinaa ja surinaa. (...) Ja voitte kai melkein käsittää, että päätin lähteä tieheni."
-Muumipappa