seinämaalaukset/graffitit

(Luettu 9705 kertaa)

Kung Tse

• Aloittelija
    • Profiili
« : 23.05.2006, 17:41:28 »
Kertokaapas paikkoja, joissa on hienoja seinämaalauksia/graffitteja.

Itse pidin Kööpenhaminan kristianinkaupungin osasta jossa oli todella komeita töitä, kuvaaminen on vain harmillisesti kielletty. Ennen siellä sai toteuttaa taidetta kaikessa rauhassa, mutta taitaa olla nykyään kiellettyä.

Tietääkseni Berliinissä pitäisi olla maailman pisin graffittivalli johon on merkkinsä laittanut monia maailman huippuja. Onko kukaan käynyt kyseisessä paikassa ja onko se näkemisen arvoinen?
Itse en puolietsien kyseistä paikkaa löytänyt

moikka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 23.05.2006, 18:00:29 »
Leonardo da Vinci teki hienoja seinämaalauksia. Olen nähnyt niitä historiankirjoissa peruskoulussa muistaakseni. Liekö Milanossa vai missä niitä seinämaalauksia.

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 23.05.2006, 18:18:15 »
Berliinissä oli sellainen pieni taidegallerioita pullollaan oleva alue, jossa melkein kaikki talot oli maalattu sisältä ja ulkoa. Muisti voi pettää mutta neuvoisin Brandenburgin portilta itään. Korjatkaa jos olen väärässä.

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

11d4

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: seinämaalaukset/graffitit
« Vastaus #3 : 23.05.2006, 18:20:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Kung Tse"
Tietääkseni Berliinissä pitäisi olla maailman pisin graffittivalli johon on merkkinsä laittanut monia maailman huippuja. Onko kukaan käynyt kyseisessä paikassa ja onko se näkemisen arvoinen?

Berliinin muuri kenties? (East Side Gallery) Olen käynyt ja on näkemisen arvoinen, vaikka en graffiteista olekaan kiinnostunut.

monika

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.05.2006, 18:38:09 »
Derryssä oli paljon poliittisia seinämaalauksia, niin kuin taitaa olla muutenkin Pohjois-Irlannissa. Erityisesti Bloody Sundayn tapahtumapaikalla oli suuria, puhuttelevia maalauksia. Kuva tunnetusti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 23.05.2006, 20:44:42 »
Lontoossa on kiva yrittää bongaa banksy:n töitä. :) se tekee sellaisia silhuetti töitä, todella upeita....en ole kun pari nähnyt, maalannut muuallakin briteis ja ulkomailla :)
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

aahoo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 23.05.2006, 20:51:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"
Lontoossa on kiva yrittää bongaa banksy:n töitä. :) se tekee sellaisia silhuetti töitä, todella upeita....en ole kun pari nähnyt, maalannut muuallakin briteis ja ulkomailla :)

Joo, tol banksylla on kyl siistei duuneja. Aika monenlaisia, ei siis pelkästään silhuetti töitä:).  Itseään hän nimittää terroristitaiteilijaksi.

http://www.banksy.co.uk/ Tuolta löytyy lisää infoo.

Miikkis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.05.2006, 14:42:24 »
Varsovassa oli kanssa yks iso hieno seinä, vieläpä jossain aikas keskustassa.

amari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 24.05.2006, 16:43:34 »
Barcelonassa on ainakin ihan hienoja seiniä.  :)

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 24.05.2006, 17:42:31 »
Israelin muuriin oli joku tehnyt hienoja töitä valokuva-maalaus-sekatekniikalla, joissa näytti että muurissa olevasta "reiästä" näkyisi palmurantaa ym. maisemaa. Enpä muista urlia mistä löytyisi.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 24.05.2006, 20:35:47 »
Israelin muuri on muistaakseni myös aiemmin puhutun banksy:n työtä.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

kimmo

• Himoreissaaja
  • kimmonreissut.wordpress.com/
    • Profiili
    • kimmon reissut
« Vastaus #11 : 24.05.2006, 21:31:23 »
Vaikka en ymmärrä, enkä varsinkaan pidä, toisten omaisuuksien (mm.asuintalon seinä/aita) sotkemista taiteena, olen nähnyt isoja ja hienoja graffitteja mm. Bosniassa Sarajevossa, Tuzlassa ja Banja Lukassa.
Sodanaikaissa ja heti post-tehdyissä kaikuu oikea hätähuuto!
The Journeyman, because I can  - World trips since '83

juhku

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - juhku@juhku.net
    • Profiili
    • http://www.juhku.net
« Vastaus #12 : 24.05.2006, 22:31:34 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"
Israelin muuriin oli joku tehnyt hienoja töitä valokuva-maalaus-sekatekniikalla, joissa näytti että muurissa olevasta "reiästä" näkyisi palmurantaa ym. maisemaa. Enpä muista urlia mistä löytyisi.

http://www.banksy.co.uk/outdoors/palestine/images/wall/pal05.jpg Tollanen löytyi ainakin tuolta Banksyn sivuilta. :) saman tapainen kuva ainakin.

Itsekin toivon matkoillani jotai kivoja maalauksia näkevän että lisää vinkkejä vain erimaista missä on hienoa maalauksia.

Jay

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 25.05.2006, 17:07:46 »
Lainaus käyttäjältä: "11d4"

Berliinin muuri kenties? (East Side Gallery) Olen käynyt ja on näkemisen arvoinen, vaikka en graffiteista olekaan kiinnostunut.

East Side Gallery on aika reippaasti Brandenburgin portilta itään. On tosiaan pisin yhä pystyssä oleva muurin pätkä. Perille pääsee ottamalla U1:n tai U15:n Warschauer Strasselle. On tosiaan visiitin arvonen paikka. Pitänee viedä kaverit sinne kesällä ihmettelemään, vaikka itse nähnyt seinän jo pari kertaa.

Pokahontas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 27.05.2006, 00:28:32 »
Barcelonassa oli maalauksia joka puolella, mutta ainakin MACBA:n "takana" olevista kortteleista löytyi paljon hienoja.
quot;Iske kitarasi tuleen, kohota se palavana, siinä sinulle lippu."

Majava

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 29.05.2006, 17:10:00 »
Berliinin East Side Gallery on aika kehnossa kunnossa. Siinä alkupäässä on kyllä niitä kuuluisimpia kuvia (esim. suutelevat neukkujohtajat), jotka on vielä hyvässä kunnossa, muuten kuvista ei oikein meinaa saada edes selvää. On se silti ihan käymisen arvoinen paikka, jo pelkästään historiansa takia.

Muutenhan Berliini (varsinkin Itä-Berliinin Friedricschein, Kreutzberrg ym.) ovat ihan täynnä graffitteja ja tageja. Suurintaosaa niistä nyt ei kuitenkaan voi pitää kovin hienoina, mutta luovat kaupungille kyllä oman tunnelmansa. Tietyissä kaupunginosissa enemmän kiinnättää huomiota, jos talo ei ole täynnä töherryksiä.

Meddle

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 30.05.2006, 06:16:23 »
Nyt en mene vannomaan, mutta muistaakseni Lodzin Kaliska-asemalla Puolassa on komeita graffiteja yksi seinä täynnä. Muistelisin ihastelleeni niitä jokusen hetken kaupungista lähtiessäni.

Saduli

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 01.06.2006, 08:25:42 »
Derryn lisäksi ympäri Belfastia on paljon poliittisia seinämaalauksia. Mutta ne Derryn on kyllä hienompia, koska ovat ammattilaisten tekemiä (niillä on siellä mural-museokin, en kyllä itse käynyt).

FunkyStar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kamerahemmo@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/funkaholic
« Vastaus #18 : 01.06.2006, 08:51:54 »
Vaikka eihän graffitit useimmiten laillisia ole, niin jotkut ovat niin upeita, ettei niistä voi olla pahoillaan  :D Tosin itse en tekisi sitä... mutta enpä osaisikaan  :D  Mä näin Vilnassa useita hienoja "perinteisesti" sekä sapluunalla tehtyjä, niitä oli pitkin poikin kaupukia... ja täällä mainittu Berliinin East Side Gallery on kyllä vierailun arvoinen paikka!  :)

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 11.10.2006, 13:05:20 »
Kertokaapas paikkoja, joissa on hienoja seinämaalauksia/graffitteja.

Haminassa, vanhan Helsingintien alkupaassa olevan
muuntajan kopin ovissa on tosi hieno graffiti,
ovissa lukee koirankokoisilla kirjaimilla:
THE DOORS

:?  :D  :?
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.