Kokemuksia Pietarista?

(Luettu 246143 kertaa)

juhok

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.resedagboken.com/person.asp?id=21399
    • Sähköposti
Re: Kokemuksia Pietarista?
« Vastaus #40 : 01.07.2003, 15:55:35 »
Lainaus
Täytynee yrittää kaivaa jostakin tietoa niistä venäläisistä busseista... :)
Kerropa ihmeessä jos saat jotain tarkempaa tietoa kaiveltua.
Itse yritin vähän ettiä jotain, mutta kun toi venäjä ei niin hyvin taitu niin joutu tyytymään tälläsiin länsimaisiin hakumenetelmiin, eikä paljon auennut. :-X
yynnissä Lonely Planet, New York City. Kts. Osta ja myy osasta!

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 05.07.2003, 19:46:41 »
Minäkin oon ollu pakettimatkalla Pietarissa. Hotelli oli Sovetskaya (tms.) hieno oli ja reissuun kuului aamiaisen lisäksi myös tulopäivän "illallinen". Molempiin suuntiin mentäessä pysähdyttiin ns. "metsämarketteihin", elikkä venäläiset myi ladojensa perästä viinaa, tupakkaa, suklaata, kristalleja... Aika mielenkiintoista.
Viipurissa pysähdyttiin myös. Kesällä 2001 siellä oli meno aika villiä, koko ajan joku repimässä hihasta. Viipurissa oon kyllä käynyt myös kerran aiemmin, silloin siellä oli tosi rauhallista, ja kyllä se on mun mielestä oikein kaunis kaupunki.
Noilla bussimatkoilla on varmaan paljon kiinni siitä, millainen "opas" on. Meillä oli varsinainen opas, joka oli ihan karsee, perinteinen "te tyhmät turistit ette tajuu mitään", mutta sitten oli aivan loistava bussikuski, jonka takia se matka oli kokemisen arvoinen. Firma oli luultavasti juuri tuo Turun NevaTours.

naksu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 13.07.2003, 20:35:09 »
Äkillisen inspiraation valloittamana olen ajatellut lähteä Pietariin ensi viikonloppuna Björkkiä katsomaan ja hieman kaupunkiin tutustumaan. Onko kellään vielä mitään tietoa niistä venäläisistä busseista? Itse katsoin tuossa että Tallinnan kautta matka tulisi halvemmaksi kuin Suomesta suoraan, mutta mitenköhän ton viisumin kanssa eli onko sama mistä maasta Venäjälle menee, jos viisumi löytyy?
Sitten vielä sellainen kysymys, että miten Pietarissa ovat paikat auki sunnuntaisin?

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #43 : 13.07.2003, 22:01:17 »
Lainaus
Äkillisen inspiraation valloittamana olen ajatellut lähteä Pietariin ensi viikonloppuna Björkkiä katsomaan ja hieman kaupunkiin tutustumaan.
HeiHei!
Sitten tökit miuta keikalla jos näät, jookoskookos? Kivaa! Itseni kohdalla ei kovinkaan äkillisestä inspiraatiosta voi puhua   :)

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 13.07.2003, 23:21:43 »
Lainaus
mutta mitenköhän ton viisumin kanssa eli onko sama mistä maasta Venäjälle menee, jos viisumi löytyy?
Ihan sama, mista menet, kunhan viisumi vain on. Vaikka Kostamuksen kautta... :D Tai Tallinnasta Eurolinesilla.

Lainaus
Sitten vielä sellainen kysymys, että miten Pietarissa ovat paikat auki sunnuntaisin?
Mita paikkoja tarkoitat? Kaupat, ravintolat ja melkein kaikki muukin on auki kaikkina paivina. Venaja ei ole kuin Saksa, jossa mikaan ei ole auki sunnuntaisin. :) Muistan viela elavasti, kun olin Stuttgartissa jonakin saksalaisena juhlapyhana, eika todella mikaan ollut auki. Ruokaa piti etsia huoltoasemalta (!). >:(
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 13.07.2003, 23:24:32 »
Lainaus
Äkillisen inspiraation valloittamana olen ajatellut lähteä Pietariin ensi viikonloppuna Björkkiä katsomaan ja hieman kaupunkiin tutustumaan.
Tuli viela mieleen, etta pidahan kiiretta sen viisumin kanssa, itse asiassa voi olla, etta et saa sita enaa ilman pikatoimituslisaa, normaali toimitusaika on 6 paivaa. Venajalle ei voi valitettavasti lahtea hetken mielijohteesta ilman, etta siita sakotetaan. >:(

naksu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 14.07.2003, 19:54:57 »
Lainaus
Tuli viela mieleen, etta pidahan kiiretta sen viisumin kanssa, itse asiassa voi olla, etta et saa sita enaa ilman pikatoimituslisaa, normaali toimitusaika on 6 paivaa. Venajalle ei voi valitettavasti lahtea hetken mielijohteesta ilman, etta siita sakotetaan. >:(

Joo, näin todellakin kävi eli viisumille lisahintaa tuli aika mukavasti, mutta kun periaattelinen päätös tuli tehtyä että reissuun lähetään, niin sitten reissuun kanssa lähetään :) Hetken mielijohde ei todellakaan ole kauhean kova sana, jos Venäjälle on suuntaamassa :(

Tallinnan kautta tosiaan tarkoitus on mennä, liput vielä hankkimatta, mutta näin ilmeisesti tulee jonkin verran halvemmaksi kuin Suomen kautta. Zenkalon matkatarjous on kieltämättä aika hyvä, mutta kun torstaina on vielä töitä, niin silloin ei vielä valitettavasti voi lähteä, muutenkin vaikutti aika asialliselta ( <-- lue rennolta) tuo Zenkalon porukka.

Toki tökin isukkia selkään jos sinut siellä näen ;)

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #47 : 14.07.2003, 22:21:22 »
Lainaus
Toki tökin isukkia selkään jos sinut siellä näen ;)
Kiva! Olen herkkä ihminen, joten töki varovasti.

Olisihan tuo Zerkalon matka ollut mukava. Todella edullinenkin vielä. Mutta ei ollut varaa olla duunista pois niin montaa päivää (vaikka se paska duuni saattaakin loppua jo perjantaina). Ja yleensä paljon opiskelijoita matkaa. Nyt on kuulemma lähdössä jopa muutama kiinalainen mukaan, mutta he eivät konserttiin sentään tule. Niin, hommattiin vaan nuo keikkaliput Zerkalon välityksellä.

Jeeh, ekaa kertaa Venäjälle! Kysyn vielä, kun en tajunnut Jounin selityksiä sätissä. Eli missä kandee vaihtaa ruplia... Tai toimiiko Electron Pietarissa kuinka? Tarkoitus on vain syödä, juoda ja ostaa paitoja keikalta. mine olla vähän tyhmä!

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 17.07.2003, 02:17:12 »
Lainaus
Jeeh, ekaa kertaa Venäjälle! Kysyn vielä, kun en tajunnut Jounin selityksiä sätissä. Eli missä kandee vaihtaa ruplia... Tai toimiiko Electron Pietarissa kuinka? Tarkoitus on vain syödä, juoda ja ostaa paitoja keikalta. mine olla vähän tyhmä!
Vaihda junassa Safar Oy:n karrysta, ala Helsingissa. Paras kurssi on Pietarissa, mutta ei jokaisessa vaihtopisteessa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 17.07.2003, 02:18:22 »
Lainaus
Joo, näin todellakin kävi eli viisumille lisahintaa tuli aika mukavasti, mutta kun periaattelinen päätös tuli tehtyä että reissuun lähetään, niin sitten reissuun kanssa lähetään :) Hetken mielijohde ei todellakaan ole kauhean kova sana, jos Venäjälle on suuntaamassa :(
Tervetuloa kerhoon! Maksoin kerran 109 euroa... ;)

juhok

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.resedagboken.com/person.asp?id=21399
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 17.07.2003, 20:36:51 »
Lainaus
Siellä olisi Björkillä keikka. :P Pitäisi tosiaan selvittää todella halpa matka sinne ja takaisin. hmmm,
Niin taas taitaa mennä vähän mustanhuumorin puolelle, mutta menköön.
Sitä vaan että tuolla Venäjän päässä on ollut viime aikoina toi konserteissa hilluminen vähän vaarallista, että kannattaako sitä paluulippua vältisti ostaa ???  hmmm,
yynnissä Lonely Planet, New York City. Kts. Osta ja myy osasta!

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : 18.07.2003, 15:22:57 »
Lainaus
Sitä vaan että tuolla Venäjän päässä on ollut viime aikoina toi konserteissa hilluminen vähän vaarallista, että kannattaako sitä paluulippua vältisti ostaa ???  hmmm,

Juhok, ei nyt pelotella Isukkia ja Naksua. Eihän ne kohta uskalla edes reissuun lähteä  :P
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #52 : 21.07.2003, 12:16:25 »
Olipas kerrassaan mukavaa. Sunnuntaina palloilimme "päättömästi" kaupungilla. En oikein tiennyt mistään mitään. Nin kivalta vaikutti, että sinne palaan vielä joskus hieman viisaampana. Ne ratikat olivat kyllä huvittavia. Ja kaikki oli ehkä hieman erilaista mitä kuvittelin. Ehkä hieman "ränsistyneempää" kuin luulin. En tiedä. Ei oikein turisteilu jaksanut innostaa keikan jälkeen...

naksu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 22.07.2003, 14:47:05 »
Täytyy kyllä sanoa, että Pietari on aika mahtava paikka :) Kaksi päivää tuli juostua kaupunkia ympäriinsä, löhöiltyä puistoissa ja vierailtua muutamissa turistikohteissa, ja taas kaksi yötä tuli kierrettyä pieniä kahviloita, kapakoita ja tietenkin todistettua Björkin loistava keikka... Yö ja päivä eroavat Pietarissa äärimmäisen paljon: turistien vetäydyttyä illalla hotelleihinsa kaupunki muuttuu melkein kuin toiseksi maailmaksi.
Lähes kaikki on halpaa, jos viitsii hieman katsoa minne rahojansa pistää. Miliisien kanssa mitään ongelmia ei ollut (tosin voi tietenkin johtua siitä, että menimme aika hyvin läpi venäläisistä lähes tulkoon kaikille paikallisille), tosin taksikuskit osaavat yllättäen englantia ja puhuvat vain dollareista :)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #54 : 30.07.2003, 12:58:16 »
Visa Electronista ja rahanvaihdosta Pietarissa. Electron toimii ja rahaa saa, tosin jos isompaa summaa meinaa, voipi olla, ettei aina pankkiautomaatin rahat riitä :D. Kurssit vaikuttavat hyviltä, mutta usein niissä on erityinen ulkomaalaislisä, että siis ulkomaalaiselle vaihtokurssi ei ole ihan sama, kuin kyltit antavat ymmärtää. Kannattaa todellakin vaihtaa rahat saparilla, jos junalla menee. Jos taas bussilla, rahaa kannattaa vaihtaa Viipurissa, siellä lähes aina tosi hyvä kurssi. Jos ei ole aikaa, niin Pietarissa. Parhain kurssi melkein aina on olllut Nevskillä Amiraliteetilta tultaessa vasemmalla puolella katua melkein heti Gostinyj dvorin jälkeen, punaiset ikkunat ja kyltit.

ap

• Reissaaja
    • Profiili
rautatie-asema Pietarissa
« Vastaus #55 : 27.01.2004, 21:27:32 »
Missä mahtaa olla Laatokan rautatie-asema, johon suomesta tulevat junat Pietarissa nykyään pysähtyvät? Onko metro-asema lähellä ja mikä se on nimeltään?

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #56 : 28.01.2004, 00:34:54 »
...skutassa. No ei, Ladozhkij vokzal sijaitsee Pietarin keskustan tuntumassa, yllätys, yllätys Ladozhskayan metroaseman vieressä.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

ap

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 28.01.2004, 18:54:05 »
Eihän se skutsissa ole, jos on tuubi vieressä. Kiitos Ainuska tiedosta.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : 28.01.2004, 21:49:17 »
Itse asiassa tuubi on saman katon alla: nouset luiskaa ylös laiturilta asemalle, käännyt vasemmalle ja laskeudut toista käytävää alas, niin sieltäpä se löytyy. :wink:

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pietariin halvalla
« Vastaus #59 : 01.04.2004, 00:33:39 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka"
Lainaus

Noita venäläisiä busseja lähtee ainakin Kiasman edestä Helsingissä.
Onko noista busseista saatavissa lisäinfoa jossain? Aikataulut olis ihan pop niin ei tarttis hirveän pitkään siinä Kiasman edessä seisoskella =) Voiko lippuja varata etukäteen Suomesta jostain? Hinta kuulostaa houkuttelevalta.

Minulla on toisen käden tietoa aiheesta, eli en ole vielä päässyt itse testaamaan, mutta tiedän niillä kulkeneita ihmisiä. Hinta on n.10 euroa. Lippuja ei voi varata etukäteen. Lähtöaika 10-12 aamulla.  Lipunmyyjiä kannattaa etsiä siitä Lasipalatsin kulmilta.

Ensi keskiviikkona minulla edessä ensimmäinen matka Pietariin, innostus valtava.  :lol:  Tällä reissulla en kylläkään aio kyseisiä busseja hyödyntää, sillä ei sovi aikatauluun. Ehkä sitten Pietarista Helsinkiin. Tarkoituksena oleskella Pietarissa ainakin 5 päivää, mahdollisuuksien mukaan jopa 10.  Osan ajasta yövyn tuttavien luona, osan sitten ehkä muualla. Eli kovin häilyväisiä ovat suunnitelmani.

Hiukan viisumin rekisteröinti arveluttaa. Jos olen vain 5 päivää, niin en aio sillä vaivata päätäni, koska siihen sattuu pääsiäinen, ja 3:n työpäivän säännön mukaan voin rauhassa oleskella. Sen jälkeen olisi nähtävästi sitten etsittävä jostain hotellihuone ja koitettava siellä rekisteröidä, hostellit eivät kai moista tee... Tai sitten otan riskin ja jätän edelleen rekisteröimättä.  :? No, kävi miten kävi, en malta odottaa, kelpo reissu tästä on tulossa.  :D
enguage is that that we may mis-unda-stend each udda. -Krazy Kat