Ukraina

(Luettu 169482 kertaa)

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ukraina
« : 13.06.2003, 15:53:27 »
Onkos täällä ketään, joka on käynyt Ukrainassa? Heinäkuun puolivälissä olisi tarkoitus sinne suunnistaa, eivätkä vinkit ole koskaan pahitteeksi.

Menen varmaankin Baltian läpi Varsovaan, josta on suora juna Kiovaan. Takaisin suunnittelin tulevani Venäjän puolelta. Finnsovilta sanoivat, että Pulkovo Airlines lentää Ukrainasta Pietariin, mikä voisi olla mielenkiintoinen (ja halpa) vaihtoehto.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Ukraina
« Vastaus #1 : 22.06.2003, 20:47:49 »
Täytyy nyt itse kirjoittaa tänne jotain, kun on niin hiljaista... Viisumin saa Suomessa Ukrainan konsulaatista, joka on Helsingin Kulosaaressa, Vähäniityntiellä. Hinta oli 33 euroa. En tiedä, olisiko kutsuakaan tarvinnut, ainakaan seinällä olevassa vaatimuslistassa sitä ei mainittu. Kaavakkeessa kyllä kysyttiin kutsuvan instanssin tai henkilön nimi, mutta siinä toisaalta kysyttiin paljon muutakin nykyään tarpeetonta, kysyessäni, mitä kirjoitan kohtaan, jossa kysyttiin raja-asemaa, minkä kautta aion Ukrainaan mennä, virkailija totesi, että anna olla. Seinällä vaadittiin todistusta matkavakuutuksesta, jonka unohdin, mutta siitä huolimatta se viisumi ilmestyi passiin. Kaksi passikuvaa tarvitaan, nekin olin unohtanut ottaa mukaan - ei kun kauhealla kiireellä Herttoniemen metroasemalle automaattiin istumaan... :D

Finnsovin virkailija sanoi, että Ukrainan lähetystö on rento paikka ja siltä se tosiaan tuntuikin. :) Kertaviisumi on voimassa kolme kuukautta, eli nyt voisi jäädä sinne vaikka lokakuun puoliväliin asti.

Anonymous

• Vieras
Ukraina
« Vastaus #2 : 29.12.2003, 00:11:42 »
Miten meni ukrainan reissu. Kiinnostaa kun olisimme sinne menossa huhti-toukokuussa. Onko junalla matkustaminen/makuupaikalla hirveän kallista verrattuna esim yöpymiseen hostellissa tms halpamajoituksessa? Muutenkin olen kiinnostuntut junamatkojen hinnoista baltiassa, Puolassa, Ukrainassa ja Venäjällä, siis paikan päällä ostettuina.

Nina

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Ukraina
« Vastaus #3 : 29.12.2003, 16:20:27 »
Mä olen ollut Ukrainassa. Olin siellä pari viikkoa vapaaehtoistyössä, joten en osaa ehkä kertoa kaikkia  tavallisen matkailijan kannalta olennaisia asioita. Mutta enköhän osaa aika moneen kysymykseen vastata.

Kaikki on halpaa, myös junamatkat. Esim. junamatka kupe-luokassa Kiovasta Odessaan oli noin yhdeksän euroa. Kansainväliset junamatkat voivat olla vähän kalliimpia. (Venäjälle halvat, mutta esim. Puolaan kalliimmat)

Junalla matkustaminen on turvallista, mutta esim. autoa ei pidä missään nimessä vuokrata. Tiet kaupunkien ulkopuolella ovat mafian vallassa ja vaarallisia myös paikallisille.
Ukrainassa poliisiin pitää suhtautua niin että sekin on yksi mafia lisää (näin opettivat paikalliset).

Puolet kansasta elää köyhyysrajan alapuolella, joten ei kannata yllättyä, jos vaikka teiltä on varastettu asvaltti...

Viisumin saanti on tosiaan helppoa, eikä todellakaan kannata maksaa millekään toimistolla viisumin hommaamisesta! Ja jos osaa lainkaan venäjää, niin konsulaatiassa selviää todella mainiosti. (mutta on siellä yksi tyyppi, joka osaa muutaman sanan englantia ja asiat kyllä hoituvat) Kutsua ei nykyään tarvitse, mutta jos sen saa helposti, niin ei siitä ainakaan haittaa ole. Viisumia hakiessa kysytään mm. osoitetta, jossa aikoo oleskella. Mikä tahansa uskottava osoite kelpaa, sitä ei tarkistetaan mistään. Kunhan siinä lukee joku kadunkuuloinen eikä mikään Mickey Mouse Lane.

Minulla on Ukrainasta monia rakkaita muistoja ja paikalliset nuoret olivat todella mukavia. Jouduin myös paikallistelevision haastatteluun ;)
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Anonymous

• Vieras
Ukraina
« Vastaus #4 : 29.12.2003, 20:48:53 »
Oltiin toukokuussa reilu pari viikkoa kiertelemässä Ukrainassa. Kaikki on tosiaan halpaa, erityisesti junaliput. Varsinkin jos matkustaa platzkaart-luokassa, kannattaa kokeilla ainakin yhden kerran, jos haluaa elämyksiä.

Käytiin Kiovassa, Tsernobylissä, Lvivissä, Odessassa, Jaltalla ja Sevastopolissa. Kaikki on omalla tavalla kiinnostavia paikkoja, erityisesti Krim on paratiisi tuohon aikaan vuodesta. Ja Tsernobyl on tietysti ihan oma lukunsa.

Lviv oli ehkä vähiten kiinnostava, sellainen köyhän miehen Puola. Lvivissä yövyttiin yhdessä karuimmista  hotelleista mitä on Itä-Euroopassa tullut nähtyä, Hotelli Lvivissä. Vaan eipä maksanutkaan kuin muutaman euron ja oli keskustassa.

Suosittelen kyllä Ukrainaa, erityisesti jos on jo ennestään kokemusta Itä-Euroopan matkailusta.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ukraina
« Vastaus #5 : 30.12.2003, 00:50:47 »
Joo, heinäkuussa tosiaan tuli oltua kaksi viikkoa Ukrainassa. Vietin viisi päivää Kiovassa, neljä Zaporozhessa ja viisi Jaltassa. Oli todella hieno reissu ja varmasti palaan vielä Ukrainaan.  8) Se on niin iso maa, että vierailuja tarvitaan useita, että saisi edes jonkinlaisen kokonaiskuvan. Seuraavaksi haluaisin käydä ainakin Lvivissä, Odessassa ja Harkovassa. Kaikki on todellakin halpaa, jos ei pelkää platskartnyvaunujen tiivistä tunnelmaa, ei matkustelu todella maksa juuri mitään.

Yksi hyvä tapa tutustua Ukrainaan (ja muihinkin maihin) ainakin opiskelijoille on liittyä AEGEE:hen (esim. http://www.helsinki.fi/jarj/aegee) ja hakea kahden viikon kesäyliopistopaikkaa. Tällaisella matkalla olin itse ja en voi muuta kuin kehua. Sain paljon ukrainalaisia ystäviä ja lisäksi tietenkin oma kesäyliopistoryhmäni eli 15 muuta ystävää ympäri Eurooppaa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ukraina
« Vastaus #6 : 30.12.2003, 01:01:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Muutenkin olen kiinnostuntut junamatkojen hinnoista baltiassa, Puolassa, Ukrainassa ja Venäjällä, siis paikan päällä ostettuina.

Halpaa, halpaa, halpaa ja halpaa.  :wink: Puolassa on kyllä lisämaksullisia junia, eli matkan hinta voi vaihdella suurestikin riippuen junatyypistä, hidas kaikkialla pysähtyvä vai nopea. Kansainvälisten junien lippujen hinnat yllättävät myös joskus, esimerkiksi Pietarista on suhteessa halvempaa mennä muualle Venäjälle, Viroon, Valko-Venäjälle tai Ukrainaan kuin Latviaan, Liettuaan tai Puolaan.

ninnu

• Vieras
Ukraina
« Vastaus #7 : 30.12.2003, 20:41:59 »
Joo, mietinkin tässä että jos haluaa vaikka Pietariin, niin kannattaako mennä Tallinnan kautta junalla vai Helsingistä junalla. Noi Helsinki-Pietari junat vaikuttavat niin tyyriiltä, että sillä rahalla pääsisi vaikka minne asti. Vai olenko ihan väärässä.

Meillä on suunnitelmissa sellainen parin viikon "rengasmatka", bussilla baltian läpi, sitten puolaan ja Ukrainaan, Pietarin kautta kotiin. Kuullostaa varmaan aika istumiselta, mutta tykkään junista ja tiiviistä tahdista reissussa muutenkin. Tallinnan ja Vilnan välillä ei liene vieläkään junayhteyttä. vai miten on?

Toi Valko-Venäjä vähän mietityttää, että jos sen kiertäisimme, kun se vaikutti jotenkin vaivalloiselta viisumimuodollisuuksien kannalta, ja kyllähän ne viisumitkin maksavat jotakin.

Noista Venäjän / Ukrainan junista vielä, että jos on tarkoitus nukkua junassa, niin miten paljon makuupaikka nostaa lipun hintaa.

Miten sinne Krimille pääsee? Junalla vai bussilla, vai molemmilla?

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Ukraina
« Vastaus #8 : 30.12.2003, 22:24:32 »
Halvimmalla Helsingistä Pietariin pääsee venäläisellä bussilla. Busseja lähtee sekä Eteläiseltä rautatiekadulta että Rautatientorilta. Ainakin tuolta ensin mainitulta kadulta saa helposti bussipaikan vain kävelemällä sinne ja kysymällä hintaa. Usein siellä jopa kuljeskelee miehiä pienien mainosplakaattien kanssa. Kymmenen euroa on yleensä maksanut.

Jos bussikyyti kelpaa, niin Tallinnan kautta kannattaa mennä vasta, jos on menossa Moskovaan tai kauemmas. Sen verran se lauttamatkakin maksaa.

Sitä en tiedä, paljonko juna Tallinna-Pietari maksaa.

Tallinnan ja Vilnan välillä ei ole vieläkään junayhteyttä, tai ainakaan kesällä ei ollut. Ainoat kansainväliset junat Tallinnasta lähtevät Pietariin ja Moskovaan (as far as I know).
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ukraina
« Vastaus #9 : 02.01.2004, 01:19:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"
Sitä en tiedä, paljonko juna Tallinna-Pietari maksaa.

http://www.evrekspress.ee/pages/nouanded/nouanded_pilet.html
Jos tyytyy istumapaikkaan, selviää 196 kruunulla (12,5 €). Makuupaikka maksaa 372 kruunua (23,76 €). Eurolinesillä pääsee halvimmillaan 180 kruunulla. http://www.eurolines.ee/?id=611 Pietarin juna kulkee vain joka toinen päivä, mutta Eurolinesillä on viisi vuoroa joka päivä.

Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"
Tallinnan ja Vilnan välillä ei ole vieläkään junayhteyttä, tai ainakaan kesällä ei ollut. Ainoat kansainväliset junat Tallinnasta lähtevät Pietariin ja Moskovaan (as far as I know).

Pitää paikkansa. Kesällä 2002 kulki kaksi kertaa viikossa juna Minskistä Vilnan ja Riian kautta Tallinnaan ja takaisin, se oli varsin hyvä yhteys. Matkustajamäärät taisivat olla pettymys, kun juna ei kulkenut kesällä 2003.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Ukraina
« Vastaus #10 : 02.01.2004, 01:42:31 »
Lainaus käyttäjältä: "ninnu"
Toi Valko-Venäjä vähän mietityttää, että jos sen kiertäisimme, kun se vaikutti jotenkin vaivalloiselta viisumimuodollisuuksien kannalta, ja kyllähän ne viisumitkin maksavat jotakin.

Viisumin saa Tallinnasta, Riiasta tai Vilnasta, mutta ei Suomesta. Joskus kuulin juttua, että se maksaisi 75 $, mutta en tiedä tämän hetken tilannetta. Vilnassa on ainakin matkatoimistoja, jotka järjestävät Valko-Venäjän viisumeita, jos ei itse halua hoitaa paperisotaa.  :wink:

Noista Venäjän / Ukrainan junista vielä, että jos on tarkoitus nukkua junassa, niin miten paljon makuupaikka nostaa lipun hintaa.

Tuota, jos ei ole kysymys aivan lyhyestä matkasta lähijunalla, niin yleensä lippua ostettaessa maksetaan aina jonkin tasoisesta makuupaikasta. Luokkia on kolme, 1. (luks), 2. (kupe) ja 3. (platskartny). Luks-vaunussa on kahden hengen hyttejä, kupe-vaunussa neljän hengen hyttejä ja platskartny-vaunussa matkustaa 54 ihmistä avo-osastossa eli ovia ei ole erottamassa nukkujia käytävästä. Platskartnyssä saattaa olla kesällä melko kuuma (kokemusta on...). Jos nukkuu alasängyllä, saa tavaransa hyvään säilöön oman laverin alla olevaan laatikkoon.

Venäjän ja koko entisen Neuvostoliiton aikatauluja voi haeskella osoitteista http://www.poezda.net/ ja http://www.timetable.tsi.ru/index.php?lang=eng&w=1024&h=768.

Miten sinne Krimille pääsee? Junalla vai bussilla, vai molemmilla?

Kaikkialta entisestä Neuvostoliitosta tulee junia Krimille. Kai sinne bussillakin pääsee.

TimoN

• Vieras
Valko-venäjän viisumi
« Vastaus #11 : 02.01.2004, 14:27:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Viisumin saa Tallinnasta, Riiasta tai Vilnasta, mutta ei Suomesta. Joskus kuulin juttua, että se maksaisi 75 $, mutta en tiedä tämän hetken tilannetta. Vilnassa on ainakin matkatoimistoja, jotka järjestävät Valko-Venäjän viisumeita, jos ei itse halua hoitaa paperisotaa.  :wink:

Niin ja kyllä ihan Helsingistäkin löytyy matkatoimistoja, jotka järjestävät viisumeita. Eli käytännössä matkatoimisto
toimittaa hakemukset, passikuvat ja passikopiot Tallinnaan Valko-Venäjän lähetystöön (/konsulaattiin?). Sieltä sitten toimittavat viisumin takaisin matkatoimistoon, josta sen voi noutaa. Aikaa viisumin saantiin meni reilu viikko. Käyttämäni matkatoimisto (Lähialuematkat) veloitti tästä 41EUR/ryhmäviisumi.

Tuohon ryhmäviisumin hintaan (40EUR/henkilö) sisältyi muuten pakollinen matkavakuutus, jonka osuus kahdelta päivältä oli 1.5EUR.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Valko-venäjän viisumi
« Vastaus #12 : 02.01.2004, 18:07:32 »
Lainaus käyttäjältä: "TimoN"
Niin ja kyllä ihan Helsingistäkin löytyy matkatoimistoja, jotka järjestävät viisumeita. Eli käytännössä matkatoimisto
toimittaa hakemukset, passikuvat ja passikopiot Tallinnaan Valko-Venäjän lähetystöön (/konsulaattiin?). Sieltä sitten toimittavat viisumin takaisin matkatoimistoon, josta sen voi noutaa. Aikaa viisumin saantiin meni reilu viikko. Käyttämäni matkatoimisto (Lähialuematkat) veloitti tästä 41EUR/ryhmäviisumi.

Oliko tuo 41 € siis kaikki, mitä jouduitte maksamaan? Oliko teillä oma kutsu? Joskus itsekin kysyin tuolta Lähialuematkoista kertaviisumin hintaa ja silloin se oli yksittäiselle matkailijalle tuo 75 dollaria itse viisumista sekä lisäksi 30-40 € toimitusmaksuja Lähialuematkoille.

Anonymous

• Vieras
Re: Valko-venäjän viisumi
« Vastaus #13 : 05.01.2004, 16:16:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Oliko tuo 41 € siis kaikki, mitä jouduitte maksamaan?

Siis se oli matkatoimiston ottama palvelumaksu. Itse viisumi oli sitten 40EUR/henkilö, kuten tuossa edellisessäkin viestissä jo kirjoitin.

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Ukraina
« Vastaus #14 : 28.01.2009, 12:34:17 »
Tervehdys kaikille Ukrainan kävijöille!

Yritin haun avulla etsiä, mutta Odessasta en löytänyt kuin joitakin mainintoja. Itse olen Ukrainaan mahdollisesti suuntaamassa toukokuun puolivälissä n. 1-2 viikoksi, joten jos jollakulla on omakohtaisia kokemuksia, suosituksia ym.Odessasta (jossa siis valtaosA ajasta tarkoitus viettää, sit mahd. lisäks Kharkova tms) niin olis tosi kiva kuulla. :) Sekä hostellit, nähtävyydet, lähialueet, yms..

Olen kattellut lentoja, Kiovaan edestakaisin näyttäisi olevan n. 170-180e luokkaa, siitä mentäisi sit miel. yöjunalla Odessaan. Muistelen (juna)matkan kestävän n. 10 tuntia, mut onko jollain oikeeta tietoa?

Täällä myös joku mainitsi, että air-estonian kautta voisi lentää halvemmalla, onko joku kenties lentänyt tallinnasta mustallemerelle..? Ite koitin sen etusivun kautta etsiä lentoja mut en löytäny.. :(
yrittänyttä ei laisteta

Pelle H.

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 28.01.2009, 14:01:27 »
Itse olen käyttänyt AirBalticia, jolla pääsee Helsingistä Odessaan Vilnan tai Riikan kautta. Viime kesänä maksoin meno-paluu -lennoista yhteensä noin 200 euroa. Estonian Air lentää Tallinnasta Kiovaan ja kesällä Simferopoliin Krimille. Toki junassa on enemmän tunnelmaa.

Odessan rautatieasemalta löytyi kesällä helposti halpa majoitus paikallisen babushkan asunnosta. Suosittelen.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 01.02.2009, 00:26:43 »
Tervehdys kaikille Ukrainan kävijöille!

Yritin haun avulla etsiä, mutta Odessasta en löytänyt kuin joitakin mainintoja. Itse olen Ukrainaan mahdollisesti suuntaamassa toukokuun puolivälissä n. 1-2 viikoksi, joten jos jollakulla on omakohtaisia kokemuksia, suosituksia ym.Odessasta (jossa siis valtaosA ajasta tarkoitus viettää, sit mahd. lisäks Kharkova tms) niin olis tosi kiva kuulla. :) Sekä hostellit, nähtävyydet, lähialueet, yms..

Olen kattellut lentoja, Kiovaan edestakaisin näyttäisi olevan n. 170-180e luokkaa, siitä mentäisi sit miel. yöjunalla Odessaan. Muistelen (juna)matkan kestävän n. 10 tuntia, mut onko jollain oikeeta tietoa?

Täällä myös joku mainitsi, että air-estonian kautta voisi lentää halvemmalla, onko joku kenties lentänyt tallinnasta mustallemerelle..? Ite koitin sen etusivun kautta etsiä lentoja mut en löytäny.. :(

Heippa. Viisi kuukautta olen Ukrainassa asunut, ja voin suositella ukrainalaista junamatkailua. Se on hauskaa. Junamatka Kiova-Odessa kestää 9-12 tuntia, riippuu ihan päivästä ja minkä nyt sattuu valitsemaan. Junat menevät siis yön yli, ja kun illalla hyppää junaan niin voi sitten nukkua ja aamulla herätä Odesassa tai minne nyt onkaan matkalla. Juna maksaa tän hetkisellä euron kurssilla 22 euroa menopaluu kakkosluokassa. Ja suosittelen kakkosluokassa eli kupekissa matkustamista, kolmosluokassa vaan jos on seikkailunhaluinen ja haluaa säästää rahaa.

Jos lentsikalla haluaa mennä, monet Ukrainan sisäiset lentoyhtiöt lentänee Kiovasta Odessaan.

Odessassa on jo lämmintä toukokuussa. Rantaelämää Arkadia Beachilla ja klubbailua ihmiset tulevat yleensä sinne harrastamaan siihen aikaan vuodesta. Sinällään mitään erikoisia nähtävyyksiä Odesassa ei ole, mutta kaupungin kauniissa arkkitehtuurissa riittänee ihailua. Odessan satama ja kuuluisat Potempikin Stepsit nyt ainakin tunnettuja kaupungin maamerkkejä. 

Halviten Ukrainassa varmasti majoittuu paikallisen babushkan luona, päivystävät yleensä juna-asemalla. Hostelleja löytynee http://blackseahostels.com
« Viimeksi muokattu: 01.02.2009, 00:31:37 kirjoittanut nansikka »
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 01.02.2009, 22:58:00 »
Ja suosittelen kakkosluokassa eli kupekissa matkustamista, kolmosluokassa vaan jos on seikkailunhaluinen ja haluaa säästää rahaa.
Ei se kolmonen tarjoa mitään erityistä seikkailua. :) Ihan samanlaista matkustamista se on. Rahaa sillä todella säästää, etenkin Ukrainassa, jossa maan sisäiset liput ovat todella halpoja.

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 07.02.2009, 10:40:51 »
wau, 5 kk ukrainassa, siistii..! saako kysyä että töissäkö oot siellä vai opiskelemassa vai muuten vaan hengaamassa? osaatko (tai joku muu) sanoa odessasta jotain ihan ehdottomia must kohteita..? :) itse en oo mikään varsinainen rannoilla lekottelija sen paremmin kuin klubeilla hengailijakaan, mutt jostain on vaan iskostunut (mistä lie) että tuo Mustanmeren helmi tarjoaa muutakin..:) pakko vaan päästä sinne!! onko tuo 3-luokka vähän ku venäjän platskartnij? kerran mentii moskovast kiovaa yöjunal ja se oli aikalailla samantapasta meinikiä ku platskartnissa, en kyll muista enää mikä luokka se oli nimeltää..mut jos se kupekki on vaan semmone 4 hengen hytti niin se taitaa olla vähän tylsä..:)
Juu muuten oisko viel jollain heittää vinkkejä et mitä kharkovas kannattais käydä tsekkaa ja sit ylipäänsä odessan lähettyvil, onks vail jotai pienempii kivoi mestoi..?!
yrittänyttä ei laisteta

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 07.02.2009, 13:36:09 »
onko tuo 3-luokka vähän ku venäjän platskartnij? kerran mentii moskovast kiovaa yöjunal ja se oli aikalailla samantapasta meinikiä ku platskartnissa, en kyll muista enää mikä luokka se oli nimeltää..mut jos se kupekki on vaan semmone 4 hengen hytti niin se taitaa olla vähän tylsä..:)
Kyse on samasta asiasta ja kalusto on molemmissa maissa periaatteessa samanlaista.

Juu muuten oisko viel jollain heittää vinkkejä et mitä kharkovas kannattais käydä tsekkaa ja sit ylipäänsä odessan lähettyvil, onks vail jotai pienempii kivoi mestoi..?!
Harkovakin on mennyt aika lailla maan tasalle sodassa, eli ei siellä nyt mitään erityisen kuuluisaa nähtävää ole. Mutta onhan miljoonakaupungissa aina jotain nähtävää. Itse olin siellä yhden iltapäivän ja illan, mutta kun majapaikkaa ei oikein löytynyt, meni kaikki aika sen kanssa säätämiseen. Yövyin aseman hotellissa, joka todennäköisesti on kaupungin halvimpia majapaikkoja. Kannattaa kysyä aseman infopisteestä, onko siellä tilaa. Minulle sanottiin, ettei yhden henden huoneita ole. Piste. Sitähän ei tietenkään tarvinnut kertoa, että kahden hengen huoneita oli koko ajan tarjolla eivätkä nekään kovin paljon maksaneet.

Dnipropetrovsk on minusta kauniimpi kaupunki.