infopisteet?

(Luettu 923 kertaa)

bubblefaerie

• Aloittelija
    • Profiili
infopisteet?
« : 26.06.2006, 22:30:44 »
Onkohan Euroopassa (itävalta/italia/saksa/yms) miten helposti löydettävissä kaupunkikohtaiset infopisteet? Onko siellä edes vastaavia mitä meillä täällä Suomessa? Jotain turistineuvontapisteitä?
Ollaan lähdössä autolla sinnepäin, ja olisi kiva ihan paikanpäällä vasta katsella tarkemmin.

Kiitos...  :)

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
infopisteet?
« Vastaus #1 : 26.06.2006, 23:58:27 »
Etenkin Saksassa turisti-infot löytyvät helposti, usein pikkukaupungin keskusaukiolta, joskus jopa kunnantalolta. Jos menee isompaan kaupunkiin, kannattaa infoa etsiä päärautatieasemalta.
Ainakin omilla Saksan-reissuillani noista sikäläisistä infoista on ollut myös rutkasti iloa, esim. pyöräreissulla Moselilla yövyimme yksinomaan infojen kautta paikan päällä varatuissa majapaikoissa. Edistyneimmissä paikoissa (mun matkalle sattunut Cochem ja Freiburg) oli infon ulkopuolella hieno taulu, josta näkyi paikkakunnan majoitusvaihtoehdot, varaustilanne ja lyhytvalintanumero, johon saattoi soittaa ilmaiseksi luurilla. Hyvää palvelua, sanon ma.

Myös Ranskassa olen paikoin saanut vastaavalla tavalla hyvää palvelua turisti-infoissa. Aina ei kuitenkaan kannata toivoansa menettää, vaikka infosta annettaisiin epämieluisaa tietoa, kuten että kaikki hotellit täyteen buukattu; sitten kannattaa vielä kiertää itse paikkoja.

Läntisessä Euroopassa infoista saa yleensä runsaasti materiaalia ilmaiseksi. Entisen itäblokin alueella ei kannata laskea sen varaan, vaan ostaa tyynesti kartat ja muut tarvitsemansa esitteet.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)