Dublin ja Irlanti tietoa kaivataan

(Luettu 102207 kertaa)

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #240 : 26.01.2008, 22:11:51 »
Ainakaan Trip Advisorissa ei ollut huippukokemuksia Bridge Housesta. Sitaatteja: "Beware..." "The worst hotel ever", "Avoid". Kuviakin löytyi, esim. ötököiden puremasta koivesta.  Ja ne iänikuiset vessanpöntön kuvat tietysti, mitkä nyt on täysin turhia ellei kyseessä ole aivan hämmästyttävän törkeässä kunnossa oleva pytty. Enemmän informaatioarvoa on noilla säärikuvilla.
walk on

vehvis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #241 : 28.01.2008, 07:36:20 »
Ite olin 3 yötä tms. Jacobs Innissä lokakuussa. Dormista (10 hengen kai) joutui pulittamaan 10 euron pintaan per yö. Pieni aamupala kuului hintaan, itse en jaksanut koskaan herätä niin aikaisin että sen olisin saanut.

Sijainti oli hyvä, parin minuutin kävelymatka O'Connell Streetille.

Tarvittaessa yöpyisin uudestaankin, mutta nyt on jo nelisen kuukautta vietetty Dublinissa joten vakituista majoitustakin on ehtinyt jo hankkia :)
"Tee aina selvinpäin se, mitä lupaat humalassa. Opitpahan olemaan hiljaa." - Hemingway

Kathel

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #242 : 29.01.2008, 11:09:16 »
Kiitos greenapple! :)  Joo ei tosiaan ollu mitään hyviä kokemuksia Trip Advisorissa... Etsinnät jatkuvat. Jos jollakin on vinkkejä hyvän hinta-laatu suhteen omaavista hotelleista Dublinissa niin laittakaa ihmeessä viestiä!

Maso

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #243 : 29.01.2008, 13:01:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Kathel"
Kiitos greenapple! :)  Joo ei tosiaan ollu mitään hyviä kokemuksia Trip Advisorissa... Etsinnät jatkuvat. Jos jollakin on vinkkejä hyvän hinta-laatu suhteen omaavista hotelleista Dublinissa niin laittakaa ihmeessä viestiä!

Tätä ainakin on kovasti kehuttu; tiedä sitten mitä olet mieltä hintaluokasta.

http://www.abchousedublin.com/

pöödi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 11.02.2008, 20:05:39 »
Paljon on ollut hyötyä tästä keskustelusta omaa Irlannin matkaa suunnitellessani! Kiitos siitä.

Itse olen lähdössä Ryanairilla Irlantiin viikoksi helmi-maaliskuun vaihteessa. Tarkoituksena olisi viettää Dublinissa ja lähialueella 4 yötä, sitten matkustaa pariksi yöksi Galwayhin ja viimeinen yö viettää sitten kentällä.

Olisiko Dublinin lähellä vielä muita kiinnostavia paikkoja Howthin lisäksi? Siellä ainakin ajattelin pistäytyä.

Entä löytisikö Dublinista/Galwaysta käymisen arvoisia kirpputoreja/markkinoita? Entä hippi-/retrotyylisiä kauppoja/kaupunginosia?

Majoituksen olen varannut Dublinista Browns hostellista ja Galwaysta Sleepzonesta.Millaisia kokemuksia teillä näistä paikoista?

Kiitoksia, jos joku viitsii auttaa :)

Kazan

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #245 : 13.02.2008, 17:35:27 »
Lainaus käyttäjältä: "pöödi"
Entä löytisikö Dublinista/Galwaysta käymisen arvoisia kirpputoreja/markkinoita? Entä hippi-/retrotyylisiä kauppoja/kaupunginosia?

Dublinissa on ainakin George's Arcade George's Streetillä ( http://www.georgesstreetarcade.ie ), jonka takanakin on muutama vintage vaatekauppa. Lisäksi kannattaa tsekata hyväntekeväisyyskaupat, esim. Oxfam, St. Vincent de Paul, Concern, joihinka irlantilaiset yleensä vievät omat vanhat vaatteensa. Näitä on ympäriinsä, mutta muistaakseni myöskin siinä George's Streetin varrella kun kävelet siitä ylöspäin kaupungista poispäin. Luulisin, että myös Galwaysta löytyvät nämä samat.

Aikaisemmalle kysyjälle: Society of Vincent de Paul (SVP) myy myöskin käytettyjä huonekaluja halvalla.
http://www.svp.ie/index.cfm/loc/5/project_area_id/53689091-3A94-4222-92F3B802976BA66E

kesabussi

• Reissaaja
    • AOL Instant Messenger - kesabussi
    • Profiili
« Vastaus #246 : 12.04.2008, 17:41:00 »
Lensin AerLinguksella tuossa joulukuussa Dubliniin. Se kyrsi hieman, etteivät matkatavarat (ruumaan menevät) kuuluneet hintaan ja se tuli ilmi vasta, kun lennot oli ostettu. Lisäksi matkatavarahintoja nostettiin imho liikaa siihen mennessä, kun ne ehdimme maksaa. Lisäksi kentällä maksut eivät näkyneet ja check-innissä kului puolisen tuntia hyvin osaamattoman virkailijan kanssa.....

Koneessa oli ihan ok, mutta hiton kirkkaat valot pidettiin päällä koko ajan ja nousun ja laskun aikana oli ärsyttävää musiikkia kovalla, mutta ei siinä mitään. Moni yritti kuitenkin iltaisella lennolla nukkua.

Matkustamohenkilökunta oli muuten mukavaa, mutta jokseenkin liian holhoavaa.

Matkustaisin kyllä mielellään uudelleenkin.

Sitä tietenkin saa mistä maksaa.

Mutta mulla on ainaski tosi positiivisia kokemuksia linguksesta vain. Lennän huomattavasti mielummin niillä kun esim British Airwaysillä josta mulla ei ole muita kun negatiivisia kokemuksia. Matkalaukuista tietysti joutuu maksamaan erikseen mutta mulla ei ole koskaan sellaisia joten sopii mulle vaan paremmin.

pöödi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #247 : 12.04.2008, 17:51:39 »
No täytyypä vastata itte omaan kysymykseeni näin reissun jälkeen, jos jotaki muuta kiinnostaa. Eli Temple Barin alueelta löysin muutaman putiikin, jossa olisin voinut viettää vaikka kaikki päivät. Myivät hippityylistä kamaa, laukuja, koruja ja vaatteita. eivätkä hinnatkaan ihan pilviä hiponeet. paratiisi.. :) 

Howth oli ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, samoin Galway. ihastuin siihen kovasti!

Dublinissa yövyin Browns-hostellissa, missä oli hyvin kylmää ja kosteaa. Halpahan tuo oli, mutta toista kertaa ainakaan talvella sinne tuskin menen. Huovat eivät sitten sisältyneet hintaan. muuten hostelli ihan ok.

sen sijaan Galwayssa yövyin sleepzonessa, joka oli ehdottomasti upea paikka! olin tyytyväinen kaikkeen: palveluun, huoneisiin, sijaintiin. suosittelen!
« Viimeksi muokattu: 13.04.2008, 01:53:46 kirjoittanut pöödi »

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #248 : 12.04.2008, 17:58:50 »
Olisiko Dublinin lähellä vielä muita kiinnostavia paikkoja Howthin lisäksi? Siellä ainakin ajattelin pistäytyä.

Co. Wicklow - hienoja maisemia. Ja siellä esim. Glendalough (luostarin raunioita ym, hyvin suosittu kohde) ja Powerscourt Estate (iso, ihana puutarha).

Ja jos kävelemisestä tykkää, parin tunnin kävelyreitti rantaa pitkin Braysta Greystonesiin. (DARTilla pääsee)

Edit. Oops, pöödi olikin jo reissunsa ehtinyt tehdä.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #249 : 15.09.2008, 17:18:32 »
Tarvitseeko Dubliniin jonkinlaista adapteria pistorasioihin?
Tarviis varmaan saada kännyy ja kameran akkua ladattua tulevalla reissulla.  :)
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #250 : 15.09.2008, 18:24:49 »
Tarvitseeko Dubliniin jonkinlaista adapteria pistorasioihin?
Tarviis varmaan saada kännyy ja kameran akkua ladattua tulevalla reissulla.  :)
Tarvitaan, mutta eiköhän hotellit tai hostellit lainaa takuuta vastaan.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #251 : 15.09.2008, 19:08:05 »
Tarvii ns UK mallin adapterin.

Jos ei ole ei hata europlugien omistajilla ole tamannakoinen. Tunge jotain sinne kolmanteen nappiin ja homma hoituu. Parhaimmalta se nayttaa kun tunget sinne esim sakset tms metalliesineen. Mutta mika tahansa sopivan kokoinen vekotin kay - puinen syomapuikko, ohut kyna tms tms.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #252 : 11.10.2008, 21:41:39 »
Jatkanpa tänne ketjun perään muutamalla Dublin-aiheisella kysymyksellä, kun en nyt äkkiseltään löytänyt aiempaa keskustelua minua askarruttavista jutuista.

Olen siis reilun viikon kuluttua menossa n. vuorokaudeksi Dubliniin (halvat lennot Madridiin löytyivät Dublinin kautta). Olen kyllä joskus muutama vuosi sitten viettänyt kaupungissa vajaan viikon, mutta kaipaisin nyt silti kokeneemmilta Dublin-ihmisiltä muutamia vinkkejä.

1. Ajattelin hankkia reissulukemista Dublinista, osaako joku suositella jotain hyviä kirjakauppoja tai divareita? Entä jotain kiinnostavaa irlantilaista kirjailijaa tai teosta (miel. nyky-)? Ei mielellään mitään Celicia Ahernia tai muuta chicklithömppää (englanninkielisiä nykylemppareitani ovat mm. Paul Auster, Siri Hustved, Zadie Smith, Kurt Vonnegut, Kiran Desai, Junot Diaz yms yms, ja myös tieto- ja asiakirjallisuus uppoaa hyvin, ja matkakirjat!, eli jotain tällaista on hakusessa).

2. Mistä saa hyvää ruokaa melko edullisesti? Olen pääasiallisesti vege (kalaa syön silloin tällöin), joten guinness piet jäävät väliin, eikä fish and chipskään houkuta, osaako joku suositella jotain kohtuuhintaista ruokapaikkaa, jossa on hyvä pöperö ja jonne kehtaa mennä yksinkin (eli ei mitään romantillisia kynttiläillallispaikkoja)?
Yo llevo en el cuerpo un motor
que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
destinado a nunca llegar.

mickeygroove

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #253 : 12.10.2008, 00:31:27 »
Jatkanpa tänne ketjun perään muutamalla Dublin-aiheisella kysymyksellä, kun en nyt äkkiseltään löytänyt aiempaa keskustelua minua askarruttavista jutuista.

2. Mistä saa hyvää ruokaa melko edullisesti? Olen pääasiallisesti vege (kalaa syön silloin tällöin), joten guinness piet jäävät väliin, eikä fish and chipskään houkuta, osaako joku suositella jotain kohtuuhintaista ruokapaikkaa, jossa on hyvä pöperö ja jonne kehtaa mennä yksinkin (eli ei mitään romantillisia kynttiläillallispaikkoja)?

Tähän kakkoskysymykseen vastaan ilomielin! Itse kävin Mona Lisassa joka on italialainen ravintola, mielestäni sopivan halpa, ruoka on loistavaa. Maitoa ei tosin kannata ottaa ellei sitten pidä oikein rasvaisesta maidosta.

Vegepaikkojakin kävin läpi. Cornucopiaa ei tarvitse varmaan edes esitellä, aivan loistava ja suosituin vegemesta. Sijaitsee Wicklow streetillä. Powerscourtin Shopping Centressä on myös Café Fresh jossa on vegeruokia mutta siellä en syönyt joten laatuvinkkejä en voi antaa..

Kiinalaista etsiessä kannattaa mennä Jimmy Chungsiin. Eden Quayllä; siellä on buffet hinta ja saat lappaa ruokaa niin paljon kuin jaksat. Ja aina uudelta puhtaalta lautaselta! Yllätyin siihen kun sain lautasen tyhjäksi piti ottaa uusi kun tarjoilijat keräs heti likaisen pois (vert. Suomen Rax ja Pizza Buffet :D)

ehkä pääset näillä alkuun..

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #254 : 12.10.2008, 12:59:18 »
Oi, kiitos mickeygroove vinkeistä! Tuosta Cornucopiasta olen aiemminkin kuullut suitsutusta, joten taidan yrittää sinne (itseasiassa ihmettelen miksen käynyt siellä viimeksi Dublinissa ollessani, vai olenko vain unohtanut käyneeni?).

Olen tosiaan tällä kertaa kaupungissa vain yhden illan, joten en ehdi testaamaan useaa ruokapaikkaa. Jos en mahdu Cornucopiaan niin sitten taidan testata Mona Lisan, niiden lista ei vaikuttanut hullummalta. (kinkkibuffetti kuulostaa myös hauskalta, vaikka en yleensä ole buffet-tyyppisen ruokailun ystävä)
que nunca deja de rolar

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #255 : 12.10.2008, 13:07:44 »

1. Ajattelin hankkia reissulukemista Dublinista, osaako joku suositella jotain hyviä kirjakauppoja tai divareita?

Chapters on ihan ykkönen. Heillä on ihan uusia kirjoja ja käytettyjä. Itse kävin aina hakemassa matkalukemiset Chaptersin second hand pokkariosastolta. Harmitti vaan, kun liike muutti uusiin tiloihin ja samalla katosi niiden kotoinen sekasotku fiilis. Chaptersin löydät helpoiten kun kävelet Henry streetiltä Moore streetiä (se epämääräinen hedelmäkatu) pitkin kohti Parnell streetiä. Sieltä PArneliltä se sitten löytyy.

Yhtenä ruokapaikkana tuon Mona-Lisan (siellä muuten on iltasella kynttilät pöydässä) lisäksi voisin suositella Nudea. Sieltä saa patonkeja, pastaa, salaatteja yms kohtuu hintaan. Nude löytyy Suffolk streetiltä.

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #256 : 13.10.2008, 10:35:20 »

Hyvä valikoima edullista kasvisruokaa löytyy Govinda Pure Vegessä, osoitteessa Aungier St 4. Vieläkin parempi, mutta kalliimpi, on Montys of Kathmandu, Eustace St.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #257 : 14.10.2008, 10:38:44 »
Jee, kiitos kaikille kivoista neuvoista. Tuo Chapters kuulostaa hienolle, sinne menen varmasti kaivelemaan. Nude kuulostaa tutulta, saattaa jopa olla, että kävinkin siellä viimeksi Dublinissa ollessani. Muistaakseni siellä oli hyvää salaattia ainakin. Govinda kuulostaa myös hyvältä, varsinkin jos käytän liikaa rahaa Chaptersissa ja tarvitsen edullisemman ruokapaikan, haha. Tässä alkaakin vuorokauden ohjelma hahmottua: kamat hostellille, sitten kirjaostoksille ja syömään.

Jos jollakulla on vielä mielessään lisään kirjakauppa- tai jopa kirjasuosituksia, otan niitä ilomielin vastaan (vaikka toki pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen aiheuttaa pieniä rajoituksia esim. siihen monta kirjaa voin ostaa  :)).
que nunca deja de rolar

prina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #258 : 16.10.2008, 15:17:59 »
Winding Stair on kanssa ihan legendaarinen kirjakauppa, myy käytettyjä kirjoja. Itse asiassa siinä osoitteessa voisi hoitaa jopa nämä molemmat toiveet, nimittäin kirjakaupan yläkerrassa on samanniminen ravintola. Hintataso ei ole kaikkein alhaisin mahdollinen, mutta paikka on kyllä paljon kehuttu. Mallia ruokalistasta löytyypi täältä. Ja sijaitsee siis Ormond Quaylla, joen pohjoisrannalla.

Govindalla on ravintola myös Abbey Streetillä, aivan Eason-kirjakaupan kupeessa. Easonia voi verrata ehkä parhaiten Suomalaiseen Kirjakauppaan, samantapainen valikoimaltaan. Mä olen itse aivan rakastunut Govindan tofupataan, ja kyytipojaksi otan aina mango-lassin  ;D

Gleb

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #259 : 19.10.2008, 22:46:23 »
Chapters on omakin suosikkikirjakauppa, useita kirjakauppoja löytyy Dawson Streetiltä joka on eteläpuolella, lähellä Grafton Streetiä.