Miten Zanzibariin syyskuussa ja muutaman kuukauden päästä takaisin?

(Luettu 1386 kertaa)

frank2012

• Aloittelija
    • Profiili
Eli tarkoitus olisi matkustaa syyskuun puolen välin tietämillä Zanzibariin, viettää siellä muutama kuukausi(mahdollisesti ensivuoden puolelle saakka) ja palailla takaisin. Osaisiko joku kokeneemmista pallontallaajista antaa vinkkiä, että mistä kannattaisi lähteä etsimään(mahdollisimman edullisia) lentoja? Myös sitä miettinyt, että olisiko mahdollista säästää matkakuluissa lentämällä jonnekkin lähiseudulle ja kulkemalla loppumatka jollain muulla välineellä kuin lentokoneella?

Ollut hiemen vaikeuksia noiden hakukoneiden kanssa, koska niihin ei yleensä tunnu voivan syöttää liukuvaa paluuaikaa, eikä yleensäkään paluuaikaa ensivuodelle.

Joh, tällaisia suunnitelmia, kaikki asiaan liittyvät vinkit tervetulleita :)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hei, katsoisitko myos tuota afrikka osiota, ripazka taisi saada halvat lennot (lontoon ? kautta tms). Yleensa kaikista kalleinta on ostaa lennot suoraan suomesta, halvempaa on ostaa kaksi erillista lippua. Lahinna etsisin lentoja joko lontoosta tai sitten saksasta, niin etta linkittaisit suomesta halpayhtioilla (ryanair, easyjet, blue1, air berlin jne).

Ainakin Ethiopian airwayslla on low season syyskuun puolesta valista lokakuun puoleenvaliin, joten siihen kannattaa tahdata.

Paikkoja joihin kannattaa katsoa lentoja ovat Dar es Salaam (siita on vain puolen tunnin lento tai muutaman tunnin lauttamatka), Mombasa (bussi tai lentomatkan paassa) tai Nairobi (samaten lentaen tai bussilla, mutta bussilla matka vie jo kaksi paivaa ja yks tai kaksi yopymista).

Reittiyhtioista ensi katsoisin kayakilla (oliskohan www.kayak.com). Yhtioista Ethiopian airways (mun suosikki, voit myos halvalla kayda etiopiassa :)), emirates, BA, Kenyan airways ja sitten noi arabiyhtiot (gulf airways tms).

Sitten charter yhtioista (lahinna siis Mombasaan), tosin Italiasta tehdaan chartereita suoraan zanzibarille: itse joskus yritin etsia lentoja niiden kautta, mutta jos haluaa menna pariksi viikoksi toimii, ei pidemmaksi aikaa. saksasta Condor, UKsta Thomas Cook ainakin (mulla on vanhalla koneella yhtioiden nimet, joten tama vaan muistista.