Mistä Venäjän viisumi?

(Luettu 13260 kertaa)

Prynde

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä Venäjän viisumi?
« : 24.09.2005, 08:44:50 »
Mistäs matkatoimistosta nyt kannattaisi hakea Venäjän viisumia kun RTT ja Helpet-Trade:kin meni konkkaan  :?

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #1 : 24.09.2005, 11:41:16 »
finnsov tours (museokadulla helsingissä mutta jostain syystä en nyt saa niiden nettisivuja auki enkä siksi viitsi laittaa linkkiäkään tähän)

Prynde

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #2 : 24.09.2005, 13:19:14 »
Sieltä ei viisumia muuten taida saada kuin varaamalla matkan samalla ja matkaa kun en tarvitse, sen on jo kaveri hoitanut.

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #3 : 24.09.2005, 17:23:43 »
jep, enpä tullut tuota huomanneeksi, me varattiin tosiaan matka+viisumi sieltä.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #4 : 24.09.2005, 18:30:42 »
Miten olis Lähialuematkat?

http://www.lahialuematkat.fi/
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Prynde

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #5 : 24.09.2005, 22:15:10 »
Tuo vaikuttaa ihan hyvältä, pitää kokeilla sieltä hommata :)
Minä kiitän ja kumarran :)

jka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #6 : 24.09.2005, 23:49:24 »
Helsingissä on myös ihan oma pikku "kioski" Venäjän viisumeille. Sijaitsee Olympiaterminaalilta pari ratikkapysäkkiä länteen päin. Tuskin voit olla huomaamatta varsin massiivista stalinistista neukkurakennelmaa (Venäjän suurlähetystö), viisumipiste sijaitsee kadun toisella puolella.
'Mutta kaikki on laajempi käsite kuin onni, ensimmäinen sisältää myös jälkimmäisen. Vapaus on kuitenkin vain tiedostettu väistämättömyys.'' - Lennart Meri

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Mistä Venäjän viisumi?
« Vastaus #7 : 13.07.2009, 17:07:33 »
olenko jotenkin tyhmä, vai onko niin, että omatoimimatkailua ei ole tehty kovin helpoksi: joudun pulittamaan välityspalkkion matkatoimistolle viisumin hankinnasta, vaikka varaisin itse junaliput ja majoituksen? Mikäköhän on tällä hetkellä suositeltavin (=paras ja halvin) paikka täällä Helsingissä viisumia hommata? Meitä olisi lähdössä useampia, eli ryhmäviisumikin tulee kyseeseen? toimiiko tuo yllämainittu viisumikioski vielä? Pietariin olisin matkalla ja viikonlopuksi...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

TL

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • www.kiikkulauta.com
« Vastaus #8 : 13.07.2009, 20:17:50 »
olenko jotenkin tyhmä, vai onko niin, että omatoimimatkailua ei ole tehty kovin helpoksi: joudun pulittamaan välityspalkkion matkatoimistolle viisumin hankinnasta, vaikka varaisin itse junaliput ja majoituksen? Mikäköhän on tällä hetkellä suositeltavin (=paras ja halvin) paikka täällä Helsingissä viisumia hommata? Meitä olisi lähdössä useampia, eli ryhmäviisumikin tulee kyseeseen? toimiiko tuo yllämainittu viisumikioski vielä? Pietariin olisin matkalla ja viikonlopuksi...
Itse olen hommannut omani aina Lähialuematkoista. Eikä se oikeastaan ole välityspalkkio vaan maksu siitä, että hoitavat kaiken sen säädön puolestasi. Palvelu on ollut ystävällistä eikä itse ole tarvinnut mennä viisumipisteeseen tappelemaan. Jos palvelu on siellä yhtään kuten muualla venäjällä, maksan mielelläni välityspalkkion. Mutta en tosiaan ole kertaakaan käynyt itse viisumiluukulla ja homma saattaakin olla todella helppoa?
www.kiikkulauta.com - kiipeilyä ja kaikenlaista säätöä. Yritin selvitä jotenkin Turkkiin, mutta eksyinkin Egyptiin ja Intiaan. Nyt suuntana on Thaimaa ja saarihyppely Australiaan?

Freewheeler

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13.07.2009, 22:55:43 »
Itse olen hommannut omani aina Lähialuematkoista. Eikä se oikeastaan ole välityspalkkio vaan maksu siitä, että hoitavat kaiken sen säädön puolestasi. Palvelu on ollut ystävällistä eikä itse ole tarvinnut mennä viisumipisteeseen tappelemaan. Jos palvelu on siellä yhtään kuten muualla venäjällä, maksan mielelläni välityspalkkion. Mutta en tosiaan ole kertaakaan käynyt itse viisumiluukulla ja homma saattaakin olla todella helppoa?

Jos menee suoraan konsulaattiin viisumia anomaan, niin sitä varten tarvitsee itse hankkia kutsu/puolto. En ole koskaan ottanut selvää pystyisikö esim. kohteessa asuva yksityinen henkilö myöntämään virallisen kutsun, mutta tuskin se ainakaan ihan käden käänteessä onnistuisi. Tämän takia olen aina viisumini nöyrästi matkatoimiston kautta hankkinut ja suosittelen muillekin. Välityspalkkionhan ne ottavat, mutta tuleehan niille siitä säätämisestä vähän kuluja ja pitäähän niiden vähän voittoakin kääriä. Vähän kyllä närästää, kun ne välityspalkkiot tuntuvat nousevan vähän väliä (mahtaako mistään toimistosta Suomessa enää perus turistiviisumia alle 55 euron irrota?) vaikka itse viisumin hinta on pysynyt pitkään siinä 35 eurossa.

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 14.07.2009, 00:00:03 »

Jos menee suoraan konsulaattiin viisumia anomaan, niin sitä varten tarvitsee itse hankkia kutsu/puolto. En ole koskaan ottanut selvää pystyisikö esim. kohteessa asuva yksityinen henkilö myöntämään virallisen kutsun, mutta tuskin se ainakaan ihan käden käänteessä onnistuisi. Tämän takia olen aina viisumini nöyrästi matkatoimiston kautta hankkinut ja suosittelen muillekin. Välityspalkkionhan ne ottavat, mutta tuleehan niille siitä säätämisestä vähän kuluja ja pitäähän niiden vähän voittoakin kääriä. Vähän kyllä närästää, kun ne välityspalkkiot tuntuvat nousevan vähän väliä (mahtaako mistään toimistosta Suomessa enää perus turistiviisumia alle 55 euron irrota?) vaikka itse viisumin hinta on pysynyt pitkään siinä 35 eurossa.

Ei mitään kutsua tarvita, mutta yöpymispaikka ja sen osoite. Turun konsulaatti on ainakin auki klo 9 aamulla alkaen, pikaviisumi oli viime vuonna 75 rahaa, tavallisen hintaa en muista. Homma hoituu maksusta riippuen erilaisissa aikarajoissa, myös parissa päivässä.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2009, 00:01:35 kirjoittanut Electra »

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 14.07.2009, 11:31:01 »
Suurlähetystöä vastapäätä olevasta matkatoimistosta olen muutaman kerran hakenut ja hyvin on sujunut.

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.10.2009, 21:19:07 »
Kysytään täältä. Venäjän viisumin hakeminen on sinällään normihomma, mutta olen tulossa Suomeen vasta joulun alla ja suunnitelmissa matka Venäjälle uudenvuoden jälkeen. Mitenkäs eri paikat (suurlähetystö, matkatoimistot) toimivat joulupyhien aikana? Kuinka paljon aikaa uskaltaa varata käsittelyprosessille? Normaalisti ilmeisesti kymmenestä päivästä kahteen viikkoon, mikä sinällään juuri ja juuri riittäisi, mutta tuo joulu kyllä mietityttää pahasti.

mattila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 08.06.2014, 11:39:27 »
Nostetaas vanha ketju. Mistä halvin kahden vuoden viisumi Venäjälle? Lappeenrannassa halvimmalla Travelhit tarjoaa hintaan 230€ ja sieltä otin viimeksi. Sen niminen firma kuin OLIR CORONA OY myy samaa viisumia 175 eurolla. Onko kellään kokemuksia kyseisestä yhtiöstä?
53650

Chelovek

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 09.06.2014, 22:33:47 »
Mä asun Lappeenrannassa ja itse hommasin tuossa huhtikuussa oman vuoden viisumini Venäjälle Sojuz-nimiseltä matkatoimistolta . 151e maksoin ja tuli kymmenessä päivässä. Tuolta Sojuzista muutama tuttunikin on viisuminsa monesti hommannut ja omasta mielestä melko edullinen.

Hinnat:

105e kuudessa viikossa.
131e kolmessa viikossa.
151e kymmenessä päivässä.

Tuo toimisto sijaitsee Snellmanninkadulla siinä ihan torin vieressä. Hieman takkuili suomen kieli Ekaterinalla, mutta hyvin tuli silti hommat hoidettua ja ystävällistä palvelua. :)

Tässä vielä linkki tuonne Sojuzin sivuille: http://suomentourcentersojuz.fi/etusivu

mattila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 11.06.2014, 22:55:24 »
Joo taitaa Sojuz olla Lappeenrannan halvin. Soitin tonne turkulaisee firmaan. 175 e kahden vuoden viisumi 12 päivässä. Laitan postissa menee paperit ja passin. Pistän sit vaikka tänne palautetta, että kuinka hoitivat.
53650

reissuesa

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissuesan matkablogi
« Vastaus #16 : 03.08.2014, 22:02:41 »
Joo taitaa Sojuz olla Lappeenrannan halvin. Soitin tonne turkulaisee firmaan. 175 e kahden vuoden viisumi 12 päivässä. Laitan postissa menee paperit ja passin. Pistän sit vaikka tänne palautetta, että kuinka hoitivat.

Miten kävi, saitko kahden vuoden viisumin 175 eurolla 12 päivässä?

rman

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 04.08.2014, 01:37:08 »
Onko mitään merkitystä, hankkiiko yhden vuoden viisumin jälkeen toisen samanlaisen tai kahden vuoden viisumin toisesta firmasta? Ei kai? Maksoin itse vuosiviisumista (ensimmäisen kerran) 141,- ja sen saaminen kesti 6 viikkoa. Pidän sitä ihan kohtuullisena hintana. Nyt nuo teidän mainitsemanne hinnat kahden vuoden passista ovat halvempia kuin tässä firmassa. :)

Minähän meinasin aluksi viedä hakemuksen suoraan konsulaattiin (maksu 35,-), mutta netin mukaan konsulaatti ei ota vastaan suoria hakuja hakemusten suuren määrän takia vaan kaikki pitää hakea jonkun firman kautta.

Sitten tietojen mukaan konsulaatti voi hylätä kahden vuoden viisumin ilman kummempia selityksiä.

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 04.08.2014, 02:31:21 »
Kahden vuoden viisumit on periaatteessa tarkoitettu vain säännöllisesti Venäjällä matkaileville "poikkeustapauksina" eikä niitä matkatoimistonkaan kautta välttämättä myönnetä jollei alla ole jo useita vuoden viisumeita.

mattila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 04.08.2014, 13:01:03 »

Miten kävi, saitko kahden vuoden viisumin 175 eurolla 12 päivässä?

Ohhoh. Unohtui kertoa asiasta täällä. Kyllähän sieltä se 2 vuoden viisumi tuli. Ei nyt ihan 12 päivässä, mutta 16 päivässä kuitenkin. Ja hintaan lisättiin vain 7 euron postiennakkomaksu, kun tykkäävät lähettää sillä lailla sen passin takasin, eli 182 euroa. Ja siihen hakemukseen ei tarvi täyttää kuin osoite ja se, minkä pitusen viisumin haluaa, kaikki muu selviää passista. Edelliset käynnit Venäjällä pitää myös todistaa. En sitte tiiä, jos on puhdas passi, niin pitääkö vanha lähettää myös, jos edelliset viisumit on siinä.
53650