Praha

(Luettu 266024 kertaa)

Marza

• Aloittelija
    • Profiili
Praha
« Vastaus #80 : 05.04.2007, 09:56:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Pomppu"

Me olimme käymässä Prahassa viime elokuussa ja  ei ollut kyllä mitään ongelmia paikallisten ihmisten kanssa, vaikka liikuimme paljon metroilla illallakin ja kävimme lähiöissäkin. Loppujen lopuksi Praha vaikutti varsin turvalliselta paikalta ja yhtälailla turpiin saattaa saada Helsingissäkin, joten älä siitä panikoi.

En minä mitään paniikkia aio ottaa :) Lähinnä mietin vain, että onko tuollainen yleistä. Kyllä ihan avoimin mielin lähden ja en aio stressata turhista :D
--Heti kun voitan lotossa matkustan maailman ympäri---

skugga

• Vieras
Praha
« Vastaus #81 : 05.04.2007, 17:22:39 »
Onko kukaan ollut lastenvaunujen kanssa Prahassa? Onko siellä ruuhka-aikaan rattaiden/vaunujen kanssa likkuminen kielletty, vai liekö urbaani legenda? Oon itse aikoinaan asunut Prahassa, enkä muista yhtään että olisin nähnyt ketään lapsen kanssa liikenteessä julkisissa. Mutta silloin en ehkä vielä moiseen kiinnittänyt edes huomiota.  :roll:

Sale

• Himoreissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #82 : 06.04.2007, 12:50:53 »
Lainaus käyttäjältä: "skugga"
Onko kukaan ollut lastenvaunujen kanssa Prahassa? Onko siellä ruuhka-aikaan rattaiden/vaunujen kanssa likkuminen kielletty, vai liekö urbaani legenda? Oon itse aikoinaan asunut Prahassa, enkä muista yhtään että olisin nähnyt ketään lapsen kanssa liikenteessä julkisissa. Mutta silloin en ehkä vielä moiseen kiinnittänyt edes huomiota.  :roll:

Juu, en tiedä onko kiellettyä, mutta ruuhka aikaan voi olla tosi tiukkaa änkeä rattaita ratikoihin, enkä kumma kyllä ole pahemmin rattaita metrossa nähnyt. Nyt vasta ensimmäistä kertaa asiaa ihmettelen, kun kerran mainittiin. Muuten ruuhka ajan ulkopuolella en luulisi olevan ongelmia. Olen monesti auttanut rattaiden kannossa ratikoihin. Ja yleensä prahalaisissa ratikoissa on vain yksi penkkirivi molemmin puolin, joten lattiatilaakin löytyy enemmän.

Ihan muuten vaan toteaisin Prahan olevan todellinen koira kaupunki. Koiria näkee aivan koko ajan, ja ne kulkevat yleensä vapaana!! Ja eivät edes karkuun yritä. Tsekkiläiset koirat ovat aivan loistavia.

Filias Folk 80

• Reissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #83 : 06.04.2007, 20:32:15 »
Praha on toiveiden ja surun kehto! Sieltä löydät tuhannet olut merkit joiden välistä samoa slaavilaisuuden väri-skaaloihin ota tee koe ja näe olet Prahassa!!
ilias Folk

jennni

• Reissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - j3nnie_@hotmail.com
    • Profiili
Praha
« Vastaus #84 : 28.04.2007, 13:29:53 »
En nyt oikein tiennyt liittääkö tämä kysymys tämän keskustelun jatkoksi vai aloittaako tuolla Ulkosuomalaiset -palstalla oma, mutta menköön. Kaikki keskustelut joita löysin Tsekeissä työskentelemistä, koskivat lähinnä jonkin jo koulutuksen saaneiden työntekoa jossain yrityksessä tms.. Mutta millaiset mahdollisuudet vain perus yo-tutkinnon suorittaneella on saada Prahasta töitä, esim. jostakin hostellista tai klubilta/kahvilasta/baarista? Pyöriikö foorumilla ketään joka tällaisiin töihin olisi Tsekinmaalle päätynyt?

Frank Nitti

• Aloittelija
    • Profiili
Praha
« Vastaus #85 : 10.05.2007, 15:46:50 »
Parin viikon päästä pyörähdän Prahassa, tarkotus olisi käydä Prahan ulkopuolella Kutna Horassa ja Cesky Krumlovssa, mietinkin tässä että rajoittaako sunnuntai yllä olevissa paikoissa kiertelyä, enkä nyt puhu mistään ostomahdollisuuksista, vaan yleisesti ottaen jäänkö jostain oleellisesta paitsi jos teen vaikka tripin Cesky Krumlov:n sunnuntaina, enkä arkipäivänä.

pasaati1

• Himoreissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #86 : 09.07.2007, 13:10:09 »
Vielä viisi päivää ja sitten Prahaan.

Aikeena syödä ja juoda hyvin,käydä Petrinin kukkulalla,ja pienois eiffelissä.

Kutna horaan tehdään päivän reissu jne.

Toinen kerta kun mennään,viime kerralla käytiin muutamissa ns turistipaikoissa=Vituksen katedraali,prahan linnan edustalla,svejkin kuppila,u fleku yms.

Nyt siis käydään muissa paikoissa ja koitamme pysyä eroa massoista.

pasaati1

• Himoreissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #87 : 09.07.2007, 19:33:50 »
Kummalla kutna horaan,bussilla vai junalla?

Kumpi on "helpompi"?

Miimi

• Reissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #88 : 10.07.2007, 00:51:03 »
Kun nyt Prahan rikollisuudesta on ollut puhe, täytyy mainita että nämä edellä mainitut, vastenmieliset brittituristit ovat erään tilaston mukaan vastuussa puolesta Prahan väkivaltarikoksista.

Varastelu ja huijaukset ovat tosiaan lähempänä Prahan omien kriminaalien sydäntä kuin silmitön mäiskintä, joten Prahassa liikkuessani olisin enemmän huolissani maallisesta omaisuudestani kuin henkirievustani  :roll:
n mentävä kauas nähdäkseen lähelle.

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
Praha
« Vastaus #89 : 10.07.2007, 08:53:18 »
Suosittelen Prahasta lämpimästi ravintolaa nimeltä U Bubenicku (ei toimi tsekkiläiset merkit näppäimistössä, mutta palleroa ja väkästä löytyy monen kirjaimen päältä). Pari ratikkapysäkin väliä Vltavan itärantaa Kaarlen sillalta etelään, kunnon tsekkiläistä ruokaa hyvin tehtynä, kiva henkilökunta, hupaisia seinämaalauksia ja olutkin järkihinnoissa (24-29 korunaa ainakin viime syksynä) vaikka ollaan jo lähellä keskustaa. Osoite Myslikova 8.

Oma lempparihostellini Prahassa on Sir Toby's Hostel Vltavan pohjoisrannalla. Oli kivatunnelmainen paikka, halpa ja kohtuuhintaisessa ympäristössä. Mausteena pari ulkkisproffaa jotka opettaa prahalaisessa yliopistossa ja asuu Sir Toby'sissä ollessaan kaupungissa - aika persoonia. Yksi niistä, juutalaisvainoihin perehtynyt tyyppi, veti Prahan kävelyopastuksia aina kun koolle saatiin tarpeeksi porukkaa ja kertoi kuulemma hyviä tarinoita. En itse lähtenyt ja harmitti sitten kun dormikaverit kehui... Eli aikas rauhallinen paikka, ei niinkään biletysmesta, mutta jos hostellin baarissa on vielä töissä semmoinen pitkä blondi kalifornialaismiekkonen, se saattaa innostua yöelämäoppaaksi... Ainakin se opasti mielellään mua ja satunnaista kanadalais-australialais-uusseelantilaista seuruetta kun siellä viimeksi kävin.

Ja kun Tsekkiin menette, juokaa ihmeessä tummaa Velkopopovicky Kozelia. Siellä tuoreena vielä parempaa kuin Suomessa ja muutaman korunan halvempaakin kuin vaaleat oluet...

Eli uskaltaa sinne nainenkin yksin lähteä ja saattaa jopa tavata paljon mukavia ihmisiä jos ei keskity pelkäämään rikollisuutta  :wink:   Henk. koht en joutunut kertaakaan minkäänlaisiin uhkaaviin tilanteisiin, vaikka tietysti keskustan ratikoissa pidin laukusta huolta vähän tavallista tarkemmin.

moqa

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jiitee11@jippii.fi
    • Profiili
Re: Praha
« Vastaus #90 : 23.07.2007, 19:10:13 »
Lainaus käyttäjältä: "njussi"
Itse majailin kesäkuussa Clown and Bardissa kolme yötä. Varsin mukava ja huokea paikka, jossa oli eloisahko baari alakerrassa ja muutenkin rento tunnelma. Ei ollut liian kaukana pää-asemastakaan. Soitin etukäteen ja varasin sängyn, aivan ilman luottokorttia siis :)

suositteletko tota clown and bardsia? itse olen todennäkösest lähdös neljäksi päiväksi prahaan kun työt antaa periksi nii kannattaako noihin mennä? tykkään tutustua uusiin ihmisiin eikä unia pieni ääni häiritse:)?
lä jää laakereilles lepää, vaan jatka matkaa sitä on vielä paljon jäljellä<3

pasaati1

• Himoreissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #91 : 23.07.2007, 23:06:36 »
Itse olimme viikko sitten prahassa ja yövyimme apartments emmassa,22€/yö.

Makuuhuone,keittokomero,vessa ja kylppäri.

Ratikka meni sadan metrin päästä ja sillä pääse keskustaan/metroaselle,josta pääsi sitten mieleiseensä paikkaan.

SanJago

• Reissaaja
    • Profiili
Yksin rahaan
« Vastaus #92 : 28.07.2007, 20:13:04 »
Juups joo. Oon menossa yksin rahaan syyskuussa ja se on mun eka kerta... siis rahaan. Mitä muita "nähtävyyksiä" Rahasta löytyy kuin ne pakolliset "silta, linna...."

tänks
i ole suurempaa elämää, kuin tämä tänään

pummix

• Aloittelija
    • Profiili
Lieksalainen Prahassa
« Vastaus #93 : 30.07.2007, 12:38:28 »
Lähtö on 2.8. ja aikaa perillä viikko. Finnairin tarjouslennot teki 147 e menopaluu. Majoitus Hostel Strahovissa, 1hh n. 11 e/vrk. Kuvia ja päiväkirjamerkintöjä matkalta näet os. http://lieksalainenprahassa.blogspot.com . Jo nyt sivuilla on webcamkuvaa, videoita ja paljon linkkejä. Vitejte!

balzary

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/surviainen
Ravintola
« Vastaus #94 : 01.08.2007, 12:55:52 »
Ehdottomasti paras ravintola missä olen syönyt Prahassa on Mailsi:
http://www.pakistani-restaurant-mailsi.eu/kontakt.html

Ruoka ja palvelu on Loistavaa (varsinkin jos omistaja itse on töissä). Joskus tekee mieli matkustaa Prahaan 4 tuntia bussilla ihan syömisen takia. Ratikka tuo ydinkeskustasta ihan viereen.

kotivalo

• Aloittelija
    • Profiili
Praha
« Vastaus #95 : 07.08.2007, 20:49:39 »
Jesh, Praha here we come!
14. päivä lähtö, ja 19. päivä paluu. Pikanen kaupunkiloma tekee ihan hyvää, tsekissä ruoka ja olut on perinteisesti hyvää ja halpaa 8)
Edellisjouluna muistan syöneeni monessakin paikkaa alkuruoka+pääruoka+jälkiruoka (joku pannari tai jäätelö) + litran olut noin 7€ yhteensä
Majottaudun toki samaan paikkaan kun viimeksi, eli Clown & Bard

purhonev

• Aloittelija
    • Profiili
Praha
« Vastaus #96 : 10.08.2007, 22:20:53 »
Itse en allekirjoittaisi tuota tshekkiläisen ruoan hyvyyttä, vaikka halpaa se kylläkin on. Makukysymyksiähän nämä tietysti ovat, mutta mielestäni kaikki syömäni tshekkiläinen ruoka oli erittäin suolaista. Kaupungin monista etnisistä ravintoloista saa kuitenkin erittäin edullisesti kolmen ruokalajin ateriat oluen kera. Ehdoton helmi kaupungin useista pubeista oli Pivovarsky Dum. Kannattaa kokeilla banaani- tai samppanjaolutta. :)

Yövyimme Dizzy Daisyssä, jossa kahden hengen huone kustansi karvan yli 20e yöltä. Kokemus oli kaikin puolin neutraali - ei mitään erikoista positiivista, eikä negatiivista sanottavaa.

Kannattaa muistaa, että oluiden perässä oleva luku, esimerkiksi Pilsner Urquell 12° tai 12% ei tarkoita todellakaan alkoholipitoisuutta, vaan ainoastaan mallassokerin määrää ennen oluen panemista. Kaikkea sitä briteiltä oppii.

Miimi

• Reissaaja
    • Profiili
Praha
« Vastaus #97 : 10.08.2007, 23:29:45 »
Mukava lukea Praha-tarinoita! Kun niin moni siellä on käynyt, joku osaa varmaan kertoa niinkin spesifistä aiheesta kuin kaupunginosista. Etsin asuntoa Prahasta ensi kevääksi ja olisi mukava tietää, mihin kaupungin numeroiduista alueista kannattaisi yrittää majoittua - ja toisin päin, mitä alueita vältellä. Rauhallisuus ja hyvät kulkuyhteydet ovat plussaa.

Lisäksi peräänkuulutan kokemuksia asunnon etsimisestä. Olen löytänyt netistä joitakin asiallisen oloisia vuokra-asuntojen välitystoimistoja, mutta tunnen silti tarvetta löytää sivuston/välittäjän Pallontallaajien suositusten perusteella. In You I trust   :D

Kiitoksia infosta jo etukäteen!
n mentävä kauas nähdäkseen lähelle.

Bar-Oz

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jandar64@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.lity.fi/bar-oz/index3.htm#
Praha
« Vastaus #98 : 11.08.2007, 13:12:01 »
Onko kellään kokemuksia Plzenistä kaupunkina? ei siis pelkästään panimon turistina.  :?

Minne kannattaa mennä ja mistä löytyy edullisia yöpymispaikkoja?

Ajatuksena olisi lähteä vaihteeksi lännen suuntaan kun yleenstä on juuttunut jonnekin Ostavan ja Prahan välillelle. Yli 10 kertaa on tullut Tsekissä (kaverit kun asuu Prahassa) käytyä ja muutaman kerran jopa Tsekkoslovakiassa, mutta aina tuo länsipuoli jäänut koluamatta.

Tiistaina 14.8 lähtö ja paluu 29.8.
hoj!

Honza Bar-Oz

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
Praha
« Vastaus #99 : 11.08.2007, 22:56:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Bar-Oz"
Onko kellään kokemuksia Plzenistä kaupunkina? ei siis pelkästään panimon turistina.  :?

Minne kannattaa mennä ja mistä löytyy edullisia yöpymispaikkoja?

Aika tuppukylältähän Plzen vaikuttaa, mutta ainakin rautatieasema on komea. Kävin siellä viime syksynä.

Halpoja yöpymispaikkoja kyllä löytyy, netistä varasin. Olutvalikoima on erittäin suppea, lähinnä pilsiä on tarjolla. Marketeista voi löytää jopa 10 % alc (ei siis todellakaan kantavierre-%) pilssejä ja lagereita, viinan ja kaljan sekoituksen makuisia. Julkijuopottelua näkee puistoissaja asemilla varsin paljon, vähän suomalaistyylinen meininki.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona