Praha

(Luettu 267312 kertaa)

balzary

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/surviainen
Praha
« Vastaus #140 : 30.10.2007, 15:57:32 »
Lainaus käyttäjältä: "jamn"
Nyt tulee erikoinen kysymys, mutta täältä kun löytää näitä Prahaan lähtijöitä.

Suosittelisin hakemaan itse. Jos koira on tarpeeksi pieni, niin käsittääkseni sen saa käsimatkatavarana matkustamoon mukaan?

Voi olla aika rankka paikka pennulle matkustaa heti emosta eroon jouduttuaan (monien välikäsien kautta) itsekseen "sikaosastolla" Suomeen uuteen kotiin.  Viikonloppu esim jossain Prahan hostellissa ei kuitenkaan kustanna mitään suurempia rahasummia (n.20e/yö).

Kerran lensin Prahaan vieruskaverinani tyttö, joka oli juuri hakemassa luovutusikäistä pentua itselleen. Suunnitelmana oli juuri tuoda se pienessä kuljetuslaatikossa käsimatkatavarana.

S_ohvi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Praha
« Vastaus #141 : 17.03.2008, 21:26:14 »
Ollaan tässä vähän alustavasti suunniteltu matkaa Prahaan talveksi (joulukuun 26.-30.), mutta nyt kysyisinkin, että millaista siellä on tuohon aikaan? Miten on nähtävyyksien ja kauppojen ym. kanssa jouluaikaan, ovatko auki - entäs se 26. eli tapaninpäivä, ovatko kaikki paikat kiinni? Mitä kannattaa ylipäätään katsoa tuollaisella matkalla, kun kaikkehan ei varmasti ehdi nähdä :)

Muuten, onko kokemuksi U Tri Korunek-hotellista, kannattaako sinne lähteä, vaikka ei ehkä olekaan ihan parhaalla mahdollisella alueella, vai?

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #142 : 18.03.2008, 00:38:40 »
Suunnitelmissa viikonloppureissu abi-siskoni kanssa, kesäkuun ekana viikonloppuna mieluiten. Budjetti lentojen osalta n. 200, majoitus sais olla n. 120 e / 3 yötä / 2 henkilöä.

Kysymys kuuluukin: Praha vai Budapest?

Arabwel

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #143 : 06.04.2008, 15:37:38 »
Olen tassa touko tai kesakuussa mahdollisesti aahaamassa itseni Prahaan,  joten tulee siis kyseltya tallaista: Onko Prahassa muuta goottia kiinnostavaa kuin arkkitehtuuri? :D Kauppoja, klubeja, jne?  Mitaan paikkoa, oissa voi teetattaa vaatteita? Olen luultaemmin maisemissa ainakin viikon ellei kaks, oten pitaisikeksia vahan muutakin tekemista kuin vahoen tehtaiden konyaminen :P
Pretentious quote of near-metaphysical nature concerning quality of life, spirituaility of travel, and other ostentious bovine excerment

helri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #144 : 06.04.2008, 16:29:52 »
^ Kannattaa tehdä päiväretki pieneen Kutna Horan kaupunkiin/kylään. Sinne pääsee sekä bussilla, että junalla. Kaupungista löytyy tosi mielenkiintoinen luukappeli. Joku hullu on kaivanut hautausmaallisen luita ylös ja tehnyt niistä kokonaisen kappelin sisustuksen. Tunnelma kappelissa on kuitenkin melkein harras, eikä ollenkaan niin groteski kuin voisi äkkiseltään ajatella.

pasaati1

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #145 : 06.04.2008, 18:12:43 »
Junamatka ei maksanut paljon mitään,olisikohan kahdelta meno-paluu (prahasta-kutna horaan) ollut n vajaa 10€.

Kaupungissa ei ole kyllä paljon muuta nähtävää kuin luukappeli,olimme n 3 tuntia ja se oli aivan tarpeeksi.

skugga

• Vieras
« Vastaus #146 : 07.04.2008, 14:53:19 »
Olen tassa touko tai kesakuussa mahdollisesti aahaamassa itseni Prahaan,  joten tulee siis kyseltya tallaista: Onko Prahassa muuta goottia kiinnostavaa kuin arkkitehtuuri? :D Kauppoja, klubeja, jne?  Mitaan paikkoa, oissa voi teetattaa vaatteita? Olen luultaemmin maisemissa ainakin viikon ellei kaks, oten pitaisikeksia vahan muutakin tekemista kuin vahoen tehtaiden konyaminen :P

Empä tiedä mikä goottia kiinnostaa, mutta linna, kidutusmuseo, sex machine-museo, kommunismimuseo, vahakabinetti, eläintarha, army-vaatteiden ylijäämäkauppa, kahvilat ja heviklubit on hyvää ajanvietettä.

Arabwel

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #147 : 08.04.2008, 08:43:38 »

Empä tiedä mikä goottia kiinnostaa, mutta linna, kidutusmuseo, sex machine-museo, kommunismimuseo, vahakabinetti, eläintarha, army-vaatteiden ylijäämäkauppa, kahvilat ja heviklubit on hyvää ajanvietettä.

Noita heviklubejen tietoja on ollu aika vaikea metsastaa - onko mitn lisatietoja muita kuin tama Hells Bells paikka josta threadissa on mainittu? (vai olenko vaan sokea?) 
Pretentious quote of near-metaphysical nature concerning quality of life, spirituaility of travel, and other ostentious bovine excerment

skugga

• Vieras
« Vastaus #148 : 08.04.2008, 13:27:18 »
Parhaat klubit löytyy paikasta kuin paikasta joko seuraamalla flaijereita, tai kysymällä samanhenkisen näköisiltä tyypeiltä. Ùjezd- niminen pubi/klubi kannattaa katsastaa, sieltä yleensä löytyy sekä porukkaa että flaijereita. On malá stranan puolella 22-ratikkareitin varressa.

Arabwel

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #149 : 08.04.2008, 17:29:34 »
Parhaat klubit löytyy paikasta kuin paikasta joko seuraamalla flaijereita, tai kysymällä samanhenkisen näköisiltä tyypeiltä. Ùjezd- niminen pubi/klubi kannattaa katsastaa, sieltä yleensä löytyy sekä porukkaa että flaijereita. On malá stranan puolella 22-ratikkareitin varressa.
Kiits - toi paikka pitaa ehdottomasti siten katsastaa.  :D 

sade22

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #150 : 02.05.2008, 11:01:45 »
Itse tahtoisin tietää jos joku osaisi neuvoa prahan keskustasta hieman halvemmille shoppailu alueille..? Ihan pääkeskusta kun on niin ylihinnoiteltu turistipaljouden takia että tahtoisin tietää jos joku osaisi neuvoa minne päin vaellella löytääkseen enemmän paikallisten paikat.. ostarit.. tai jopa ihan perus marketteja? 

Boheemi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #151 : 02.05.2008, 12:21:47 »
Kokeile vaikka aluksi Andelin ja Floran ostareita. Molempiin pääsee metrollakin (saman nimiset metroasemat).

skugga

• Vieras
« Vastaus #152 : 02.05.2008, 12:22:32 »
Itse tahtoisin tietää jos joku osaisi neuvoa prahan keskustasta hieman halvemmille shoppailu alueille..? Ihan pääkeskusta kun on niin ylihinnoiteltu turistipaljouden takia että tahtoisin tietää jos joku osaisi neuvoa minne päin vaellella löytääkseen enemmän paikallisten paikat.. ostarit.. tai jopa ihan perus marketteja? 

22:n ratikalla kun lähdet Hostivariin päin, niin n.½ tuntia köröteltyäsi näet Hypermarket sparin. Sieltä löytyy kaikkea mahdollista ja mahdotonta suht käypään hintaan. kodinkoneita, ruokaa, vaatteita... mutta varaa ainakin 25min jonotusaikaa. Yläkerrassa on ravintoloita, yökerho, sisustuskauppoja jne.

Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #153 : 03.05.2008, 21:29:13 »
Myös Chodovista, punaisen metrolinjan varrelta, löytyy massiivinen ostoskeskus, jossa on monenlaisia kauppoja. Siellä on myös suuri hypermarket. Suosittelen myös piipahtamaan Palladiumissa, joka on upouusi ostoskeskus Prahan ytimessä Namesti Republikyllä. Vaatteet ovat Suomen hintatasoa, kuten muuallakin Prahassa.

Suuno

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #154 : 07.05.2008, 11:46:32 »
Myös zlicinissä b-linjan päätepysäkkillä on isohko ostoskeskus Avion shopping park. Sieltä löytyy ikeat sun muut hypersuper tescot. Vaatteita ei muistaakseni kuitenkaan silloin kun kävin ollut paljoa (useampi vuosi sitten). Batan kenkäkauppa siellä on.

Teve

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #155 : 07.05.2008, 17:03:16 »
Onko  kukaan käynyt Prahan olutfestareilla.Ne alkavat 23.5.Kannattako käydä?Olen itse toukokuun lopulla Prahassa.

valtov

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #156 : 09.05.2008, 23:27:17 »
Olipas vanha viestiketju, me olimme Prahassa huhtikuussa 2008 , oli tosi upea kaupunki, kuvia sivustossa http://www.saunalahti.fi/~vavauh/

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #157 : 09.05.2008, 23:36:52 »
Praha on hieno kaupunki, joskin siella on liikaa turisteja (huom. olimme pahimpaan aikaan, heinakuun lopulla). Ei se turistien maara itsessaan, mutta jotenkin se Prahassa pilaa harvinaisen paljon tunnelmaa. En tieda miksi.

Kavimme Prahassa seksimuseossa, se oli mielenkiintoinen kokemus! ;D Siina vanhan kaupungin sydamessa se oli, maksoikohan viisi euroa sisaan.. Kannattaa kayda!
Go where you want to be.

Baka-san

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #158 : 19.05.2008, 17:45:29 »
Onko  kukaan käynyt Prahan olutfestareilla.Ne alkavat 23.5.Kannattako käydä?Olen itse toukokuun lopulla Prahassa.

Katos perkule noihan olisi sopivaan aikaan :O Toivottavasti tuolta saa majoitusta vielä hommattua.

Suunnitelmissa olisi mennä Prahaan joko 22. tai 23 pv :)

(http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=18017)

Sämpy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #159 : 22.05.2008, 18:01:50 »
Prahaan olisin suuntaamassa 30.5 vähän reilu viikoksi.
Kauankohan noi olutfestarit muuten kestää?
Ja se mikä mua erityisesti kiinnostaa niin onko Prahassa esim jotain toria tai muuta suurta paikkaa missä ihmiset seuraa Tsekin EM-jalkapallo pelejä?