Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(Luettu 258345 kertaa)

Terontius

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
« Vastaus #560 : 10.02.2012, 14:23:24 »
Yleensä jenkiksi. Kerran jopa tsekkiläiseksi.

EskoKarhu

• Tosireissaaja
  • Shanti shanti
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #561 : 14.02.2012, 13:45:18 »
Välillä hauska hämmentää, ja muuttaa aksenttia kesken läpänheiton ennenku on ehtiny kertoo mistäpäi on kotosin! :D
Jenkki, britti ja kiwi onnistuu ihan huumorilla, jos on hetken päässy kuuntelemaa natiiveja! Mut harvemmin on suomalaiseks tunnistettu suoraan edes puolihuolimatonta rallienglantia puhuessa. :D Toisaalta punapäätä helposti veikataa britiks muutenki et en tijä.. :D
Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon

whitenekke

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #562 : 15.02.2012, 10:27:32 »
Jenkeissä yksi luuli brittiläiseksi. Otin sen loukkauksena.
Toinen tyyppi taas luuli amerikkalaiseksi. Otin sen kehuna.

Suomalaiseksi ei kyllä missään. Tai no kultahietikolla :D

kivaa

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #563 : 02.07.2012, 13:09:16 »
Tähän asti mua on jostakin syystä luultu saksalaiseksi, näin on erityisesti Englannissa ollut. En halua tietää, minkälaista englantia saksalaiset sitten puhuvat.  ;D

Peginho

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #564 : 10.07.2012, 13:28:27 »
Italialaiseks on luultu Italias muutamis paikoissa. Pohjoismaissa yleensä ruotsalaiseks, tosin Näätämön K-kaupassa myyjät palveli mua norjaks :D.
Chi ama il calcio, odia il razzismo.

Muppetti

• Vieras
« Vastaus #565 : 10.07.2012, 15:00:31 »
Venäläiseksi lähes poikkeuksetta. Jee(kö)?

haint

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #566 : 11.07.2012, 12:29:44 »
Italialaiseksi! Vaikka olen sinisilmäinen blondi. Ja hiljainen.  :o

puutikku

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #567 : 12.07.2012, 18:00:13 »
Ulkomailla
Englantilaiseksi, venäläiseksi, ruotsalaiseksi, turkkilaiseksi, usein arabiksi, kerran sveitsiläiseksi =)

Muslimi nimeni kuultuaan tuntemattomat pitävät minua Arabina, Arabia taitavat tuleekin juttelee aina silloin tällöin. Mut yllätys yllätys, en osaa lausettakaan Arabiaa. Hämmennys on usein käsinkosketeltavaa. Jos vastassa on nuorempi arabiaa taitava tuntematon, hommasta selviää yleensä läpän heitolla. Mutta vanhempi arabiaa taitava tuntematon ottaa asian loukkauksena, tai rupevat ihmettee isoon ääneen et miten on mahdollista ettet puhu arabiaa mut näytät ihan arabilta ja sulla on muslimi nimi, niin et varmasti muutin torilla olijat tulee kuuntelee ja ihmettelee, nice. Se opetti käyttämään suomalaisempaa lempinimeä oikean sijaan, etenkin tilanteissa missä ei tarvitse oikean nimen käyttöä.

Kotimaassa
Arabi, afrikkalainen, virolaiseksi, venäläiseksi

Suomessakin tosiaan alkuperäisyyttäni silloin tällöin arvuutellaan. Vaasanseudulla reilu kymmenen vuotta sitten mennessäni terveysasemalle lääkäriin, ilmoittaumisen yhteydessä kysyttiin että tarvitsenko tulkkia. Toinen hauska mikä jäänyt mieleen, alle vuosi sitten kävin tapiolan Etolassa ostoksilla. Mua palveltiin Englanniksi, vaikka sanoin moi kun tulin kassan kohdalle. Useimmiten onneksi kohdellaan suomalaisittain  ;)

En jaksa tähän pilkulleen selventää alkuperäisyyttäni, mut pähkinän kuoressa olen ristiverinen suomalainen.
pelimiespelimies
Ruotsi, Eesti, Saksa, Hollanti, Cypros, Bulgaria, Turkki, Egypti, Intia, Thaimaa, Italia, Vatikaani . . .

Prefix

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #568 : 13.07.2012, 09:09:16 »
Lahestulkoon poikkeuksetta engelsmanniksi taikka irkuks, valilla arvauksissa kanukki, skotti tai harvemmin jopa hollanderi. Kertaakaan en ole viela tavannut ketaan joka ois kuvitellu mun olevan suomalainen. Saanut jopa muutamia suomalaisia narutettua hosteleissa ku hopottany enkkua heille.

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #569 : 10.08.2012, 20:05:16 »
Eniten suomessa ihmetellään meikäläisen aksenttia. Eniten epäillään suomenruotsalaiseksi, sitten virolaiseksi tai venäläiseksi tai itäeurooppalaiseksi. Onpa jopa irlantilaiseksi arvailtu! :D
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

Roger1994

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #570 : 25.10.2012, 18:46:55 »
Saksalaiseksi lähinnä, näytän ehkä vähän toisen maailmansodan arjalaiselta esikuvalta (siniset silmät, 190cm ja blondit hiukset) :D Englannin tavaaminen kuulostaa joltakin navigaattorin monotooniselta ääneltä, joten siitä ei oikein kukaan kansalaisuuttani arvaa (pitäisikin opetella joku oikea aksentti :-\ )

kenno

• Vieras
« Vastaus #571 : 26.10.2012, 12:02:00 »
Meikäläistä on luultu espanjalaiseksi, brasialaiseksi (euroopassa.. mistä ne ton keksi?) , meksikolaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi ja hollantilaiseksi muunmuossa. Kaikista hauskimmat ovat ne tapaukset kun Suomessa luullaan ulkomaalaiseksi. Kerran yksi "irlantilaisen" näköinen äijä ryhtyi baarissa selittämään englanniksi kauheasti kaikkea ja juteltii pitkät tovit, kunnes herra kysyi että mistä olen. Selitin että tossa kuuden kilometrin päässä asun, jolloin mies kysyi suomeksi "ootko suomalainen?". Oli itsekkin, mutta luuli minua ulkomaalaiseksi ja minä sitten myös häntä.

asia_traveller

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #572 : 26.10.2012, 12:35:24 »
Ainakin kerran aussiksi, tarkemmin perthiläiseksi Balilla...ja täällä kotosuomessa monesti kaupan kassalla venäläiseksi, kaakkois-Suomessa kun asun.

papuwokki

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #573 : 26.10.2012, 13:28:17 »
Pariisissa Hermeksellä kyselivät haluanko verolappua että saa verot takasin kun menee takaisin venäjälle.
Samalla reissulla joku alkoi höpöttämään venäjää liikennevaloissa kun oletti että olen venäläinen.

Tontsa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #574 : 22.11.2012, 20:28:35 »
Yleensä britiksi tai puolalaiseksi. Puolalaisuuden otan erityisesti kohteliaisuutena  8)

Cester

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #575 : 12.12.2012, 17:03:49 »
Venäläiseksi...mitenpä nyt tuonkaan sitte ottaa...

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #576 : 12.12.2012, 17:35:41 »
Venäläiseksi...mitenpä nyt tuonkaan sitte ottaa...

Jos olisit nainen, tuo olisi kaikkein suurin kohteliaisuus, mutta miehenä ei niinkään.

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #577 : 17.12.2012, 16:21:40 »
Minua on luultu useimmiten suomalaiseksi (kas kummaa  ;D), venäläiseksi ja ruotsalaiseksi. Myös muun muassa unkarilaiseksi veikattu puheen perusteella.

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #578 : 19.12.2012, 21:55:38 »
Viimeisellä neljällä reissulla on aina luultu jenkiksi...saattaa johtua nykyisestä ruumiinrakenteesta, no eihän siinä mitään.
Onhan se hauska puhua leveällä texasin murteella ja kertoa sitten, kun kysytään että mistä päin ameriikkaa on kotosin, niin että on kotoisin Suomesta.
As cool as a cucumber.

Arachne

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #579 : 01.01.2013, 23:47:58 »
Englannissa tosiaan saksalaisuus oli "se juttu", mutta paras tapaus oli se kun asuin ja työskentelin Italiassa kuudetta vuotta, niin tilanomistajan vaimo (jonka tilalla asuin ja työskentelin, jokseenkin en ollut juuri hänellä töissä) kysyi että olenko espanjalainen. Ei kai siinä. Mutta jo suomalaiseksi olen erittäin kalpea, oikea kalkkilaivan kapteeni, ja muutenkin ruumiinrakenteeltani kunnon "vanha maatalon emäntä" :D Naurattipa.
Toinen tapaus naurattaa edelleen, kun (silloin itselläni oli vielä mustat hiukset, kuten myös em. tapauksessa) menin erittäin italialaisen poikaystäväni kanssa Roomaan lomalle ja siellä menimme ravintolaan. En sanonut sanaakaan sisälle mennessä (poikaystäväni pyysi pöydän) enkä muutenkaan "henkinyt" suomalaisuutta, mutta ennenkuin olin istuutunut niin tarjoilija kysyi "are you Finnish?" Italiaksi änkytin, että mistä ihmeestä voit sen nyt jo tietää?! Virnisteli vaan ja jatkoi matkaansa :D
Dio ha tolto la parola al cavallo per non mettere in difficoltà l’uomo

maailman ääni liian voimakas on
 olen levoton