Barcelona-Andorra

(Luettu 22000 kertaa)

katiiii

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Barcelona-Andorra
« : 25.07.2006, 23:49:45 »
Barcelonassa tulee elokuussa viikko vietettyä ja tarkoitus olisi päivä reissulla Andorrassa pyörähtää. Bussilla sinne kuulemma pääsee, mutta kysymys kuuluukin, että millä bussilla ja onko hinnoissa eroa? Yritin haulla vastauksia löytää, mutta heikolta näytti. Elektroniikka on siellä kuulemma halpaa, mutta olisiko kenelläkään käytännön kokemusta esim kameran tai mp3 soittimen ostosta? Mitens paikassa visa electron käy? KIITOS.
ikuistuminen on sitä että absoluuttinen muuttuu suhteelliseksi

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Barcelona-Andorra
« Vastaus #1 : 26.07.2006, 00:54:17 »
Kannattakohan sinne Andorraan mennä? Luin viime yönä ketjua nimeltä Holiday like Hell eräällä toisella foorumilla. Andorra mainittiin kahteen kertaan surkeimpana lomailukohtena. Ja ei kai siellä mitään olekaan! Menkää mieluummin vaikka Barcelonan lähellä olevaan valtavaan huvipuistoon!

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Barcelona-Andorra
« Vastaus #2 : 26.07.2006, 01:18:00 »
Miksei Andorraan kannattaisi mennä? Suurin osa varmaan on ostosmatkailijoita edullisten hintojen perässä, kuten katiiiinkin tarkoitus kait oli. Maahan sekin on, vaikkakin pieni. Tsekkaa löytyykö hifeltä bussireittiä. Tuskin kovin kallis reissu, jos bussilla matkaat.
Krooninen euforia ¤ Ladurée

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Barcelona-Andorra
« Vastaus #3 : 26.07.2006, 01:23:32 »
ja eurolinesilla barcelona-andorra välin menopaluu €39.  :wink:
Krooninen euforia ¤ Ladurée

katiiii

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Barcelona-Andorra
« Vastaus #4 : 26.07.2006, 01:40:03 »
kiitoksia! ihan maana lähdetään sitä katsastamaan, tämä elektroniikan halpakauppa tuli vasta myöhemmin esiin ja siksi siitä kiinnostuneena kyselin :)
ikuistuminen on sitä että absoluuttinen muuttuu suhteelliseksi

purrr

• Aloittelija
    • Profiili
Kerro millainen oli!
« Vastaus #5 : 26.07.2006, 10:13:29 »
Kerro sitten reissun jälkeen millainen paikka se oli, meillä on sama suunnitelmissa elokuun loppupuolella-syyskuun alussa. Noissa lipuissa tais muuten olla vielä joku opiskelija/alle 26-vuotias-alennus, joten sitä kannattaa kysyä jos kuulutte ko. ryhmään.
lt;3 maastohiihto, peti ja keittiö.

artsibal.amore

• Vieras
ANDORRA
« Vastaus #6 : 26.07.2006, 11:21:39 »
minä olin ainakin vähän pettynyt. Andorra tarjoaa varmaan jees meininkiä talviaikaan, mutta kesäaikaan caravaanarit valloittavat tiet halvan viinan toivossa. Aamulla heräsin jalkapallokentältä kaatuneesta teltasta kun lehmä tuijotti SILMIIN helvetin iso kello kaulassa. Oli kuin olisi katsonut kuolemaa silmästä silmään. Mitään en ostanut mutta elektroniikka oli ok hintaista. Tosin eipä sinne andorraan sen takia mennyt, vaan vahingossa liftasin, kun en muualle päässyt. Suosittelen talvimatkailuun. Tietenkin vuosilla on mukava haikkailla, mutta joka paikka oli täynnä lehmiä ja paskaa. Paikka vetää puoleensa myös epämääräisempää väkeä. ennen rajanylitystä oli aina joku joka yritti laittaa taskuun jotain mömmöjä ja tapasin varkaita jotka elivät pöllimällä kosmetiikkaa yms sälää ja myymällä sitä sitten eteenpäin. Yöpaikkoja löytyy helposti jos on teltta mukana. tai edes makuupussi. yöt voi olla aika vilpoisia... :roll:

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #7 : 16.01.2008, 17:43:26 »
Kuinka kauan tuo bussimatka Barcelonasta Andorraan kestää (suunnilleen), ja millainen sää (lähinnä lämpötila) olisi todennäköisesti odotettavissa maaliskuun alkupuolella?

Suunnilleen lyhyttä visiittiä Andorraan Barcelonasta ja mietin, kannattaisiko siellä yöpyä vai ehtiikö päivämatkalla tutustua paikkaan.

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #8 : 16.01.2008, 18:58:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Maahinen"
Kuinka kauan tuo bussimatka Barcelonasta Andorraan kestää (suunnilleen), ja millainen sää (lähinnä lämpötila) olisi todennäköisesti odotettavissa maaliskuun alkupuolella?

Suunnilleen lyhyttä visiittiä Andorraan Barcelonasta ja mietin, kannattaisiko siellä yöpyä vai ehtiikö päivämatkalla tutustua paikkaan.

Matka kestää sen reilun 3 tuntia suuntaansa, kuten Eurolinesin aikatauluista selviää, mutta omasta mielestä matka sujui joutuisaan maisemia katsellen, joten ei tuota kestoa kannattane pelästyä. Meidän sakki lähti kahdeksan aikaan aamusella ja palaili iltasella, niin että kerettiin vielä Barnan yöhön radattamaan. Andorra la Vellan valloitukseen riittää kyllä päivän verran, mutta tokihan Andorrasta muutakin nähtävää löytyisi; omia kokemuksia ei tosin löydy muualta.

Lokakuun puolivälillä siirtyminen Barnan "lämmöstä" Pyreneiden ilmastoon tuntui muistaakseni melko kylmältä kyydiltä, joten maaliskuussa luulisi olevan paksulle takille käyttöä. Noin yleisesti Andorra la Vella oli ihan mielenkiintoinen kokemus ja  kaupungin ympärillä kohoavat vuoret olivat näkemisen arvoiset. Aikamoinen Babylonihan itse kaupunki hyvin pitkälti on ja tuntuu että kauppojen lisäksi muita rakennuksia ei kaupungista löydy. Porukka trokailee ymmärtääkseni kohtuullisen paljon viinaa ja savukkeita, vaikka rajalla on kuitenkin tarkastukset edessä. Bussissakin kävivät vartijat tekemässä rutiininomaisen tarkastuksen, joten kiellettyjä määriä viinaa ei kannattane lähteä ainakaan kassikaupalla kantamaan, vaikka esim. kasseja ei tarvinnut vartijoille rajalla availla. Muuta erityistä ostettavaa Andorrasta tuskin löytyy (vaatteet hitusen edullisempia). Esim. elektroniikan perässä ei ainakaan kannata lähteä, hinnat Suomen tasossa.

Rustailin johonkin Barcelona-topikkiin joskus enemmältikin aiheesta, joten ettikää niistä, jos kiinnostaa...  :arrow:

Neeneh80

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - piia_annika@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Barcelona-Andorra
« Vastaus #9 : 16.01.2008, 20:27:44 »
Andorran rajalla ja Barcelonasta päin tullessa sisäpuolellakin liikenne on usein (kuulemani ja kerran kokemani mukaan) jumissa. Meilläkin tuo 3 - 4 tunnin mittaiseksi kerrottu bussimatka kesti 6 tuntia. Ja kuten wilu kirjoittikin, Barcelonaan verrattuna Andorran ilma tuntui hyvin kylmältä.

Itse ihastuin paikkaan täysin ja olisin ehdottomasti halunnut olla Andorra La Vellassa pidempään kuin yhden yön. Minun kokemuksen mukaan nimenomaan elektroniikkaa kannattaa sieltä hankkia, ainakin meille löytyi passeli matkakamera 100 e halvemmalla kuin mitä sama kamera oli Suomessa myynnissä.

Vinyyl

• Aloittelija
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #10 : 16.01.2008, 22:16:53 »
Itse olen käynyt nyt kaksi kertaa Andorrassa, kumpikin kerta on ollut kesällä. Varsinkin toukokuusta heinäkuuhunkin paikka on aika hiljainen, ainakin pienemmissä kylissä vuorten rinteillä.

Näiden kahden reissun jälkeen olen kovin ihastunut, mutta osittain miettiväinen Andorran suhteen: Jyhkeä paikka, kesällä hiljaisuutta ja omaa rauhaa. Hienot vaellusreitit vuorilla (kannattaa kokeilla, mutta ei pidä varautua Suomen "luontopolku"-tyyppiseen tallusteluun; kyllä se ihan kunnon vuorivaellusta on). Luontopäivien jälkeen sujuu shoppailu sekä hyvän ja halvan ruuan syöminen.

Rauhallisuus on toisaalta Andorrassa se huonokin puoli. Kesällä päivä on kovin lyhyt, ja varsinkin tuolla ylhäällä Arinsalin pikkukylässä on jopa aavemainen meininki. Mielummin pienellä porukalla liikkeeseen, ettei rupea pelottamaan! :S

Talvisin sitten ihan eri paikka, baareja ja yökerhoja kai aika runsaasti - lasketteluturisteilla on kyllä rahaa.

Shoppailu ja Andorraan matkustamisesta sen verran:

- Mulla ei ole toi matka Andorraan kestänyt kuin tuon kolme tuntia, ja maisemat on kyllä hienot! Menee aika niitä katellessa!

- Shoppailu on painottunut lähinnä vaatteisiin ja sikareihin. Ne lienee vähän halvempia kuin Espanjan puolella. Kaupassa kai aika perusepsanjahinnat, mutta suomalaiselle tuntuu mukavalta. :)

Ps. Maaliskuussa lienee ihan kunnon talvisää.
Pps. Matkustus Barcelonasta Andorraan näin Suomesta katottuna tuntuu vaikealta, koska mistään ei löydy tietoa aiheesta. Eurolinesin bussit lähtee kuitenkin lentokentältä ja rautatieasemalta. Kannattaa välttää lentokentältä lähteviä pikkubusseja, ne on huomattavasti kalliimpia! Rautatieasemalta voi olla helpompi mennä, siellä on EL:n toimistokin.

Benqqu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #11 : 17.01.2008, 10:23:54 »
Andorra on ihan kiva paikka mutta jos olet esimerkiksi bileitä etsimässä niin sitten kannattaa jäädä Barcelonaan. Itse käyn kerran tai kaksi kertaa kuussa Andorrassa koska pari kaveria asuu siellä. Kesäisin siellä ei paljon muuta tekemistä ole erilaisten aktiviteettien lisäksi. Eli trekkingiä, maastopyöräilyä, raftingiä, kiipeilyä ja riippuliitoa. Andorra la Vellassa eli pääkaupungissa on yksi hyvä yökerho nimeltä Buddha bar. Muualla eri kylissä kuten La Massanassa on joku Indian skibar tms jossa talvella on ihan hyvä meininki. Myös Soldeussa Granvaliran alueella on muutama irkkubaari jossa talvella on ok meininki.
La vellassa on shoppailun lisäksi myös Caldea eli ihan fiksu kylpylä jossa saa iltapäivän ihan lepposasti menemään.

Tässä on hieman busseista Andorraan http://www.hola-andorra.com/arinsal/castellano/transportcast.html Itse en ole sinne koskaan bussilla mennyt.

Viime viikonloppuna oli tarkoitus taas mennä Andorraan mutta lumitilanne sielläkin on aika huono joten se jäi sitten väliin. Odotellaan josko pääsis ensi viikonloppuna uudestaan.

Espanjan ja Andorran rajalla menee aikaa jos olet matkassa Perjantaina iltapäivällä ja Sunnuntaina iltapäivällä. Helposti menee 1-2 tuntia koska Andorraan ei ole kuin yksi tie Ranskasta ja yksi tie Espanjansta. Aina tosin kannattaa varautua pieneen viiveeseen.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #12 : 17.01.2008, 17:17:46 »
Tästä ei nyt hirveesti oo apua kun en muista bussifirman nimeä, jolla oli meno-paluu 30e... Mä kävin Andorra la Vellassa elokuussa ja mun mieestä siellä oli tosi kaunista , olin siellä tosin vaan viikonlopun "hermolomalla" eli en etsinytkään mitään elämää suurempaa elämystä. Se kylpylä oli kyllä ihan hieno, vähän kallis kyllä (itse sain esp. työnantajalta ilmaislipun eli en maksanu...) mutta oli se vaan hieno tunne lilliä siellä ulkoilma-altaassa vuorten ympäröimänä! Ja yks ravintola mitä kaikki ketkä on käyny ylistää, Papanico. Kyllä Andorra minusta oli ihan hieno kokemus.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #13 : 18.01.2008, 13:58:16 »
Lainaus käyttäjältä: "nailon"
Tästä ei nyt hirveesti oo apua kun en muista bussifirman nimeä, jolla oli meno-paluu 30e... Mä kävin Andorra la Vellassa elokuussa ja mun mieestä siellä oli tosi kaunista , olin siellä tosin vaan viikonlopun "hermolomalla" eli en etsinytkään mitään elämää suurempaa elämystä. Se kylpylä oli kyllä ihan hieno, vähän kallis kyllä (itse sain esp. työnantajalta ilmaislipun eli en maksanu...) mutta oli se vaan hieno tunne lilliä siellä ulkoilma-altaassa vuorten ympäröimänä! Ja yks ravintola mitä kaikki ketkä on käyny ylistää, Papanico. Kyllä Andorra minusta oli ihan hieno kokemus.

no kokeilla voi varmaan ainakin alsan sivuja www.alsa.es

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelona-Andorra
« Vastaus #14 : 26.01.2008, 15:34:54 »
Kiitos kaikille infoista! Kyllä houkuttaisi nähdä Andorra, tai vaikka ainakin se pääkaupunki. Tällä reissulla on jo majoitus varattu Barcelonasta, joten katsotaan, ehtiikö Andorraan asti. Päiväreissu kuulostaa vielä ihan mahdolliselta, vaikka kolmen tunnin matkat suuntaansa ensin vähän mietityttivät... Ehkä siellä olisi nyt talvikaudella vähän vilkaampaa...? Ei silti tarvitse mitään hillittömiä bileitä olla, Barcelonassa ehtii monta päivää koluta baareja ja yöelämää :wink:

kendraJoy

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Barcelona-Andorra
« Vastaus #15 : 18.07.2010, 19:23:19 »
vähän päivitystä ketjuun. Elikkäs viime kuussa kävin Andorra la vellassa Barcelonasta käsin päiväseltään. Liput ostettiin Eurolinesilta päärautatieaseman päädystä, hinta muistaakseni alle 25-vuotiailta 39€ menopaluu, ja tuota vanhemmilta muutaman euron enempi.

Bussi oli ilmastoitu ja siisti, matka kesti 3h ja maisemat matkalla aivan mahtavat! Kaupunki oli kaunis ja sopivan kompakti. Kyllä sinne muutama tunti riitti tutustumiseen.

Reissu-Lassi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 01.05.2011, 17:13:57 »
http://www.andorradirectbus.es löytyy aikataulut Barcelonasta Andorraan ja takaisin.
Itsellä yhteen suuntaan maksoi 23,50 euroa Barcelonan de Sants asemalta
« Viimeksi muokattu: 02.05.2011, 19:09:53 kirjoittanut Reissu-Lassi »

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 20.08.2013, 20:30:42 »
Tätä nykyä Barnan lentokentältä lähtee 2 eri yhtiön busseja Andorraan.
Iso bussi maksaa 33€ Andorra la Vellaan ja matka-aika on n. 4 tuntia.
Pikkubussi, jolla itse menin maksaa 32€ ja matka-aika 3 ja puol tuntia. Novatel
Keskiviikko illan viimeinen bussi oli mulle kuin taksi. Olin ainoa matkustaja kentällä Andorraan saakka.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

leego

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 21.10.2014, 23:13:26 »
Pikku Andorra-keikka takana ja jaanpa kokemukset  :)

Bussi Barcelonan kentältä Soldeuhun, sinne asti meni vaan tää kalliimpi bussiyhtiö 45e/suunta, 3h 15min. Xalet Montanassa 1800m korkeudessa maja, ja pari päivää vaellusta. Eka päivänä hotellin takaa lähtevä reitti ylös Siscaro-järvelle ja Cap del port-huipulle (2750m). Tokana päivänä pitempi, lähemmäs 30 km reitti "yli ja ympäri" vuorten. Eka järvialueen läpi ylös Pic dels Pessons-huipulle 2864m, ja sieltä Espanjan rajan tuntumassa alas toiselle puolelle ja sitä laaksoa hiljalleen alaspäin Ramioon, joka on pikkuinen Unescon mp-kohde. Sieltä vielä oman laakson puolelle Encampiin takas. Mahtavat maisemat!

Pääkaupunki La Vella tuli myös visiteerattua. Ihan kiva, melko modernia tietty eli ei pahemmin näyttävää rakennusta. Viihtyisät kahvilat puuttuvat, ei löydetty yhtään. Ravintoloita toki joka makuun, ja tietty sitä taxfree-meininkiä :)

Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, mutta täytyy vaeltaa jotta saa siitä jotain irti! Tai toki läpiajo on ihan nätti, varsinkin Espanjan puolella bussimatkan maisemat on kauniit!

Africo Vespucci

• Reissaaja
  • XXX
    • Profiili
« Vastaus #19 : 05.12.2014, 21:02:05 »
Pääkaupunki La Vella tuli myös visiteerattua. Ihan kiva, melko modernia tietty eli ei pahemmin näyttävää rakennusta. Viihtyisät kahvilat puuttuvat, ei löydetty yhtään. Ravintoloita toki joka makuun, ja tietty sitä taxfree-meininkiä :)

Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, mutta täytyy vaeltaa jotta saa siitä jotain irti! Tai toki läpiajo on ihan nätti, varsinkin Espanjan puolella bussimatkan maisemat on kauniit!

Yhdyn edelliseen puhujaan. Taxfree on kuin tulis ruotsinlaivalle. Paljon pieniä tupakalle ja viinalle omistautuneita kauppoja joissa mainostetaan taxfreeta.

Samoin ton vaelluskommentin suhteen: vaeltamaan sinne kannattaa mennä mutta en tiedä kannattaako oikeen muuten.
-Maisemat on todella hienot. Merkattuja vaellusreittejä on kymmeniä, ja karttaan merkityt keskimääräiset vaellusajat pitää niillä melko hyvin paikkansa. Eli päivät on helppo suunnitella vaikka etukäteen jos haluaa. Vuorilla on kesälläkin jokusen verran lunta ja pariin järveen pääsee "avantouinnille". Viilentää mukavasti helteiden keskellä.
-Ylhäällä vuorilla on sellanen mesta kun Naturlandia. Hauska paikka. Älkää vaivautuko ajamaan siellä mönkijöillä, surkean lyhyt reitti. Mutta muuten siellä saa jonkun tunnin kulutettua perheellä tai miksei nuorten porukallakin. Mukava välipäivä vaelluksille.
-Toinen ei-vaeltajille sopiva äksöni tai anti-äksöni on iso kylpylä keskustassa. Sinne joko vaelluspäivän lopuksi tai koko päiväksi relaamaan. Lihakset paranee.

Vielä yks kommentti ruuista.
 Joko meillä oli vaan huono tuuri ravintoloitten suhteen tai ei vaan satuttu oikeaan aikaan niihin, mutta ruuat oli kyllä johdonmukaisesti vaatimattomia. Vai onko ne hyvät raflat auki vaan laskettelusesongilla?  Eli jos joku vois vinkata sen Andorran ravintolan mistä sais hyvää ruokaa niin kenties voisin mennä sinne uudelleenkin vaeltelemaan.
Sormi on nyrkkiä vahvempi.