JahtiJakt -puvut

(Luettu 5030 kertaa)

Stugo

• Reissaaja
    • Profiili
JahtiJakt -puvut
« : 30.07.2006, 20:16:54 »
Kuka tunnistaa tuotemerkin JahtiJakt ja on sen kanssa ollut tekemisissä, kuullut huhuja tai kaivanut siihen nenäänsä, nostakaa kättä ylös ja kertokaa tyhmemmille (joita siis viisastutatte), mitä mieltä olette. Erityisesti puvuista. Onko laadukas asu ja kestääkö käsittelyä? Ulkonäöstä viis!

Lisäksi haluaisin tietää, onko merkki kotimainen vai ulkomailta, ja missä valmistetaan.

Etsin kunnollista vaellusasua, jota voi käyttää oikeastaan mihin tahansa metsässä liikkumiseen. Lisäksi muut rankat maastot puvun pitäisi pystyä käsittelemään ongelmitta.  Erätukun JahtiJakt -asuvalikoimasta löytyy jos jonkinmoista asustetta. Mikäli  jokin puvuista herättää tunteita puolesta tai vastaan, olkaa hyvä ja astukaa estradille.

Arvostan kestävyyttä, sillä käytän varusteitani rankalla kädellä, vedenpitävyyttä, sillä minähän menen siitä mistä haluan, jämeryyttä, sillä puvun pitää istua kuin 500-kiloinen härkä, siis täysin vapaasti miten itse tahtoo, ja taskujen määrää, sillä mukanani kulkevalla arsenaalilla Victorinoxista kännykkään varustaisi pienen afrikkalaisen maan armeijan.

Toki saa esittää muitakin vaihtoehtoja, olen avoin ehdotuksille.
..Minä en vie ketään sinne minne olen menossa...

Majava

• Reissaaja
    • Profiili
JahtiJakt -puvut
« Vastaus #1 : 01.08.2006, 09:18:18 »
Nyt en osaa sanoa mitään puvun suhteen, mutta muuten Erätukun Jahti-tuotteista:

- merkki lienee firman ihan oma merkki (samoin kun North Ice), joten mainoksissa kerrottavat ovh ja "tämän-hetken-alennus-hinta" on kyllä kyseenalainen
- ostin Jahti metsästys-sandaalit Erätukusta. Sandaalit vaikuttivat hyviltä ja tukevilta. Pari kertaa käytin ja jouduin luopumaan, ei sopinut yhtään omalle jalalle, jossa on lievää kannan sisäänpäin kääntymistä. Eli osaksi toki myös oman jalan-vika, muttei tuote vakuuttanutkaan. Lisäksi oli yksi tarraosan ommel jo ostohetkellä irti, jota en huomannut ja en viitsinyt lähteä palauttamaankaan koska liike on kaukana. Liimasin sen siis itse kiinni.

zNz

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - mari@nme.com
    • Profiili
JahtiJakt -puvut
« Vastaus #2 : 02.08.2006, 13:58:22 »
Avopuolikkaalla oli edellisellä Haltin huiputusreissulla isänsä JahtiJakt puku päällä. Materiaali oli sellaista mokkaisen tuntusta vettähylkivää..

Ei ollut mitään ongelmia vaikka vettä ja lunta tuli välillä kovastikin, eikä tuulikaan mennyt takin läpi. Ainoa huono puoli oli sen paino. Sekä kuivana että erityisesti märkänä. Painoi melkeen enemmän kuin mun puolityhjä satulareppu.

Ostin itse nyt kokeeksi JahtiJakt vaelluskengät. Tarkoituksena oli alunperin ostaa Meindelin korkeavartiset vaelluskengät, mutta kuitenkin kokeilla noita, koska hinta oli kuitenkin huomattavasti halvempi (60e vs. 290e).

Olen nyt sisäänajanut kenkiä muutamalla pienemmällä vaellusreissulla eikä mitään ongelmia ole ollut, päin vastoin kengät hengittävät hyvin eivätkä päästä vettä sisään jne..

Puvusta vielä, kuulin eräältä tuttavaltani joka työkseen joutuu kulkemaan paljon metsässä, eräästä vertailusta jossa JahtiJakt puku oli menestynyt heikoimmin (vertailtavana oli muistaakseni ollut ainakin Sasta ja halti(?)) ja vähän myöhemmin erätukku oli mainostanut kyseistä pukua testivoittajana  :roll:
. where i lay my head is home ..

paulaliina

• Aloittelija
    • Profiili
JahtiJakt -puvut
« Vastaus #3 : 11.08.2006, 19:37:17 »
Itellä on kans kokemusta noista Jahti-asusteista. Todella painavat varsinkin märkänä ja ei kyllä hevillä kuivakaan ainakaan maasto-olosuhteissa. Kestävyyskään ei kovin hyvä. Vetoketju meni rikki ekan vuoden jälkeen ja nuotiosta tulleet kipinät jättivät jälkensä herkästi.

Parempana oon pitäny Sastan vaatteita, mut hintaero tietty on melkonen. Mutta ei vielä ole sitä i"oikeaa" löytyny mistä en koskaan luopuisi. Sastakin on painavahko, mutta istuvuus hyvä. Tietenkin esim. Haglöfsin kuoriasut ovat hyviä, mutta kun ne yleensä ovat kahisevasta materiaalista ja eivät siis ainakaan metsästyskäyttöön sopivia. Haltin vaatteisiin olen pettynyt ja niitä en osta. Kalliilla en sekundaa osta. Onhan sitten vielä satoja muita merkkejä, joihin en vielä ole rahojani laittanu.

Kuivalla kelillä ei kyllä kannata olla mitään kalvopukua, ei mikään kalvo kumminkaan hengitä niin hyvin kuin kalvoton. Itellä onkin kalvoton ja gore- puku.
os passikuvasi on aivan näköisesi, olet matkan tarpeessa. - Ralph L. Woods