Aeroflotilla Bangkokiin

(Luettu 10155 kertaa)

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« : 03.08.2006, 14:08:35 »
Päivää taloon!
Olen lähdössä joulun alla Bangkokiin ja lennot on Moskovan kautta Aeroflotilla. Onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta tai Moskovan kentästä? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Mukaan? Vaihtoaikaa mennessä on 8 tuntia, jolloin on aikaa tehdä kaikenlaista.
Kiitos etukäteen vastauksesta.
Kotiin on moni kuollut.

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #1 : 03.08.2006, 14:36:42 »
Olen lentäny Aeroflotilla Moskovan kautta Vietnamiin ja kokemus oli, noh, mielenkiintoinen... Itse firman lentäviä laitteita kohtaan oli epäilyksiä, mutta kyllä niillä ilmassa pysyy  :D Eivät olleet kovin uusia, mm. paluumatkalla istuin rikkinäisellä istuimella (selkänoja ei ollut kiinteästi pystyssä, vaan lenkkasi eteenpäin... ). Lentoemännät ja stuertit olivat aika eleetöntä porukkaa, länsimaisille irtosi vähän hymyjäkin, mutta Vietnamilaisia ne komens ihan tosissaan. Moskovan lentokentästä mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, valitan  :(  Palvelu oli tosi ala-arvoista ja lentojen ollessa myöhässä ei saatu henkilökunnasta mitään infoa irti, eivät puhuneet englantia ja vastasivat meille venäjäksi jotain lyhyttä tyyliin "ei tietoa". Ja meidän kohteliaisuudessa ei kyllä ollu vikaa, yritä ny siinä hymyillä kun toinen on vetäissyt pari sitruunaa lounaaksi  :P Porukka tupakoi sielä sisällä ja tumppeja oli pitkin lattioita... Mutta älä anna tän himmentää reissuintoa, ota viihdykettä mukaan, jotain millä pystyt sulkeutumaan omaan miellyttävään maailmaasi. Meilläkin meni se 7 tuntia loppujen lopuksi ihan kivasti pelikorttien voimalla  :)
 All work and no play makes Jack a dull boy -

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #2 : 03.08.2006, 15:08:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Kirnauskis"
Onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta tai Moskovan kentästä? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Mukaan? Vaihtoaikaa mennessä on 8 tuntia, jolloin on aikaa tehdä kaikenlaista.

ota omaa evästä ja tekemistä mukaan, ainakin jos moskovan kentistä sheremetyevon kautta lennät. sheremetyevo on kovin pikkuinen kenttä. kauppojakin kyllä on, mutta hinnat ovat lentokenttähintoja. yläkerrassa kafeteriassa on (kait vielä tänäkin vuonna, en ole tänä vuonna sheremetyevolla käynyt) ystävällisiä siivoaja-mummoja (jotka minusta kuuluisivat ikiensä puolesta olla jo kauan eläkkeellä, eikä kenttää luuttuamassa). pienellä lentokentällä muiden odottajien naamatkin ovat toisinaan käyneet tutuksi. yläkerran kafeteriassa on esimerkiksi tullut pelattua footbagia joskus vieraalla porukalla. ilmanvaihto on kentällä tosiaan toisinaan vähän heikkoa, (osaltaan jo larpan mainitseman tupakoinnin takia) joten jos on astmaa tai vastaavaa, kuten minulla, lääkettä lähettyville.

Lainaus käyttäjältä: "Larppa"

Eivät olleet kovin uusia, mm. paluumatkalla istuin rikkinäisellä istuimella (selkänoja ei ollut kiinteästi pystyssä, vaan lenkkasi eteenpäin... ).

itse pidän pitkillä lennoilla noista eteenpäin lenkkaavista tuolista. jos kukaan ei istu edessäsi, saa suoristaa jalkojaan.  :wink:

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #3 : 03.08.2006, 15:26:45 »
Toisen käden tietoa: eli poikaystävä tuli juuri viime viikolla Mongolian reissulta kotiin, mennessä ja tullessa oli vaihto Moskovan Sheremetyevossa. Ei ollut pojilla paljoa hyvää sanottavaa kentästä eikä sen henkilökunasta: menomatkalla heille oli vaan transfer-tiskillä töykeästi ilmoitettu, että ei heidän nimiään löydy matkustajalistalta (vaikka siis liput oli kunnossa) :shock: . Erinäisten vaiheiden jälkeen pääsivät kuitenkin Ulanbataarin koneeseen. Ja takaisinpäin sitten vaihto oli 10 tuntia, kyllä sai kuulemma mielikuvitusta käyttää että aika kului varsinkin kun kenttä on tosi pieni eikä penkkejä/tuoleja nimeksikään.

Mua muuten alkoi ihmetyttämään näiden kertomusten jälkeen, että mitä muita kenttiä tuolla Moskovassa on (kai on)? Ja onko tuo Sheremetyevo kuitenkin se, mihin suurin osa kansainvälisistä lennoista saapuu? Kun tuntuu aika ihmeelliseltä, että Moskovan kaltaisen suurkaupungin ainoa kansainvälinen lentokenttä olisi tuo...
 következö buszon
Rajta leszek én is

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #4 : 03.08.2006, 15:38:56 »
Lainaus käyttäjältä: "anicca"

Mua muuten alkoi ihmetyttämään näiden kertomusten jälkeen, että mitä muita kenttiä tuolla Moskovassa on (kai on)? Ja onko tuo Sheremetyevo kuitenkin se, mihin suurin osa kansainvälisistä lennoista saapuu?

sheremetyevon lisäksi on ainakin vielä vnukovo ja domodevo. vnukovosta lennetään käsittääkseni lähinnä entisen neuvostoliiton maihin. olen ollut tähän mennessä vain sheremetyevolla. se on käsittääkseni aeroflot -lentoyhtiön kotikenttä.

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #5 : 03.08.2006, 23:05:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Larppa"
Palvelu oli tosi ala-arvoista ja lentojen ollessa myöhässä ei saatu henkilökunnasta mitään infoa irti, eivät puhuneet englantia ja vastasivat meille venäjäksi jotain lyhyttä tyyliin "ei tietoa". Ja meidän kohteliaisuudessa ei kyllä ollu vikaa, yritä ny siinä hymyillä kun toinen on vetäissyt pari sitruunaa lounaaksi  :P

Venäjällä on ihan eri palvelukulttuuri (tai ei palvelua lainkaan  :roll: ).
Tulee mieleen sellainen esimerkki, että kun Venäjällä avattiin eräs McDonald's ja henkilökunta koulutettiin perinteiseen tapaan hymyilemään asiakkaille, lähtivätkin asiakkaat suuttuneina pois kun heidän mielestään työntekijät nauroivat heille.

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #6 : 04.08.2006, 09:38:42 »
Kiitos vastauksista. Jo lentoja varatessa olikin sellainen oletus, että kovin sydämellistä palvelua on turha odottaa. Ja joo, kenttä on Sheremetyevo. Olen menossa joulukuun lopussa ja palaan tammikuussa, joten seuraava kysymys on, että miten vetoisaa/kylmää kyseisellä lentoasemalla on? Ei millään viittis raahata palttoota mukana Thaimaahan...
Kotiin on moni kuollut.

Majava

• Reissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #7 : 04.08.2006, 10:27:43 »
Lainaus

Olen menossa joulukuun lopussa ja palaan tammikuussa, joten seuraava kysymys on, että miten vetoisaa/kylmää kyseisellä lentoasemalla on? Ei millään viittis raahata palttoota mukana Thaimaahan...

Ota vanha villapaita tms. mukaan, ei tuu kylmä ja sen voi heivata vaikka heti Taikkuihin saavuttaessa mäkeen. En tosin tiedä tarviiko sitä ko. kentällä, mutta Venäjän maa on opettanut varautuminen kylmään ei ole ikinä liioiteltua.

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #8 : 04.08.2006, 11:11:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Kirnauskis"
Ja joo, kenttä on Sheremetyevo. Olen menossa joulukuun lopussa ja palaan tammikuussa, joten seuraava kysymys on, että miten vetoisaa/kylmää kyseisellä lentoasemalla on? Ei millään viittis raahata palttoota mukana Thaimaahan...

olen saanut nauttia sheremetyevon hämyisästä tunnelmasta tähän mennessä vain lumettomana aikana, mutta ottaisin, etenkin talvella, kyllä jotain pitkähihaista ja -lahkeista mukaan. en muista sheremetyevoa mitenkään erityisen lämpimänä paikkana. jos sitä vielä syystä tai toisesta joutuu menemään ulkosalle, esimerkiksi koneeseen lentokenttäbussilla sen elefantin imukärsän sijaan (suomenkielinen sana täysin hukassa), olisi odotus ulkosalla (kaikenlaisiin odotteluihin kannattaa aeroflotilla varautua), ehkä vähän turhan hyistä thaimaan ilmastoon soveltuvissa vaatteissa.

marlee

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #9 : 04.08.2006, 11:30:46 »
Anteeksi hieman OTa, mutta eka kertaa kuulin koko Aeroflot-lentoyhtiöstä tässä ketjussa :shock: . Minkälainen yhtiö on kyseessä? Onko liput esim Bangkokiin huomattavasti halvemmat kuin monilla Eurooppalaisilla lentoyhtiöillä, eli toisin sanoen kannattaako istuminen ikävällä kentällä savupilvessä? nimim.Opiskelijabudjetilla kaukoitään

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #10 : 04.08.2006, 11:48:28 »
Lainaus käyttäjältä: "marlee"
Anteeksi hieman OTa, mutta eka kertaa kuulin koko Aeroflot-lentoyhtiöstä tässä ketjussa :shock: . Minkälainen yhtiö on kyseessä? Onko liput esim Bangkokiin huomattavasti halvemmat kuin monilla Eurooppalaisilla lentoyhtiöillä, eli toisin sanoen kannattaako istuminen ikävällä kentällä savupilvessä? nimim.Opiskelijabudjetilla kaukoitään

Juuri tuon hinnan takia aikoinaan Aeroflot valittiin, opiskelijabudjetilla lähdettiin mekin. Meno-paluu Vietnamiin oli n. 700 euroa per nokka, kun muilla firmoilla hintaa olisi tullut 200-300 euroa lisää. Sanoisin että kannattaa, tuleehan siitä kuitenkin kokemus muiden joukkoon  :lol:
 All work and no play makes Jack a dull boy -

jack2

• Reissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #11 : 04.08.2006, 12:31:17 »
Anteeksi hieman OTa, mutta eka kertaa kuulin koko Aeroflot-lentoyhtiöstä tässä ketjussa :shock: . Minkälainen yhtiö on kyseessä?

Aeroflot on siis Neuvostoliiton ajalla perustettu, silloin NL:n ja nykyään Venäjän kansallinen lentoyhtiö. NL:n hajoamisen myötä Aeroflotistakin hajosi erilleen useita eri paikallisia yhtiöitä (kuten pietarilainen Pulkovo Airlines, lähinnä Siperiassa toimiva Trans Sibir jne.)

Aeroflotilla on edelleenkin vähän kirjavaa kalustoa - osa neuvostovalmisteisia Tupoleveja ynnä muita, mutta myös yhä kasvava määrä Airbuseja ja Boeingin koneita, joista osa täysin uusia.

AirlineQuality on mielestäni melko hyvä saitti, jos haluaa lukea muiden kokemuksia jostain lentoyhtiöstä. Tässä Aeroflotin sivu:
http://www.airlinequality.com/Forum/aeroflot.htm
(AirlineQualityn ylläpitäjiltä Aeroflot muuten saa saman kolme tähteä kuin Finnairkin)

En ole itse lentänyt Aeroflotilla muita kuin pikkumatkoja Pietariin joskus 90-luvulla, ja vaikka silloin lentomatkaan sisältyikin hivenen "eksotiikkaa" ja kulunutta kalustoa, niin kehitys on siitä kehittynyt Aeroflotillakin. :) Pari ystävää on matkustelleet useita kertoja Aasiaan Moskovan kautta Aeroflotilla ja ihan ok ovat selvinneet. Varmaankin Shremetyevon kentän toiminnot ja odottelu siellä voivat olla paljon todennäköisemmin rasitteita kuin varsinainen Aeroflotilla lentäminen. Se voi hyvinkin olla melko samaa tasoa kuin mikä tahansa muukin keskivertolentoyhtiö.

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #12 : 04.08.2006, 12:35:35 »

Aeroflot on vanhojen ystäviemme venäläisten "Finnair".  Joulun alla pahimpaan sesonkiaikaan mennessä sain lennot hintaan 950 erkkiä, mikä on hirmuisesti, mutta kaikkien muiden kohtuuhintaiset oli jo menneet ja tarjolla vaan 1500 e maksavia. Olen siis töissäkäyvä ja keski-ikää lähestyvä (35!) täti, joten mitään opiskelijalentoja mulla ei ole mahkuja saada. Ja nyt on meneillään hirmuinen säästökuuri...
Kotiin on moni kuollut.

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #13 : 04.08.2006, 12:49:38 »
Itse olen lentänyt Aeroflotilla Bangkokiin ja takaisin vuonna 1990.  :D
Olin silloin tosin sen verran pieni, ettei matkasta ole juurikaan muuta muistikuvaa kuin se että kaikki oli ruskeaa: verhot, penkit, servetit. Tarjolla oli laihaa keittoa. Nukuimme lapsille tarkoitetussa hoitolassa kentällä, jonne ei päästetty isiä ollenkaan, vain äidit ja nämä venäläiset maatuskahoitajat saivat tulla sinne. Oli kyllä makoisat unet oikein sängyssä!

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #14 : 04.08.2006, 13:16:40 »
Onko liput esim Bangkokiin huomattavasti halvemmat kuin monilla Eurooppalaisilla lentoyhtiöillä, eli toisin sanoen kannattaako istuminen ikävällä kentällä savupilvessä? nimim.Opiskelijabudjetilla kaukoitään

on se suomesta lähdettäessä kannattanut kaukoidän lisäksi myös esimerkiksi rapakon taakse, kuten kuubaan ja meksikoon.

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Aeroflotilla Bangkokiin
« Vastaus #15 : 04.08.2006, 15:55:12 »
Emiratesilla ja Qatar Airwaysilla saa myö suht edullisia hintoja Dubain ja Dohan kautta. Siis edellyttäen että Moskovan kokeminen ei ole itsetarkoitus.