Kanada?

(Luettu 77219 kertaa)

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: kanada?
« Vastaus #60 : 18.04.2009, 10:57:02 »
Edellinen kirjoittaja taisi kertoa jo kaiken oleellisen, mutta tässä pari sivua asuntojen etsimiseen
http://www.lespac.com/
http://www.cvendu.ca/

Tuo yleinen muuttopäivä johtuu siitä, että Quebecin viranomaiset yrittävät estää tällä Kanadan kansallispäivän juhlimisen. He haluavat, että ainoastaan Quebecin kansallispäivää juhlitaan.

Jos joku haluaa enemmän ykityiskohtaista tietoa Quebecista, yliopistosta, jne... niin voin antaa vaimoni sähköpostiosoiteen yksityisviestillä. Hän on paljasjalkainen quebecer ja Lavalin yliopistossa opiskellut. Kysyä voi suomeksi, mutta vastaus tulee ranskaksi tai englanniksi.

PS. Emme (ikävä kyllä) asu enää Quebecissä, vaan Norjassa.

pamplemousse

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #61 : 26.04.2009, 03:22:05 »
Heissan

Lahinna Patkiksen viestiin oisin vastannut.. asunnoista ja kulkuneuvoista mutta Judit tosiaan taisi hyvin vastata kaikkiin kysymyksiin:)
Itse opiskelen Université Lavalissa... ensimmainen "session" ohi, mutta syksylla olen tulossa takaisin eli Québecissa olen myos syksylla ja jos esim Patkis haluisi kahvitella tai muuta niin voisi vaikka siita myohemmin sopia:) Ei taalla hirveesti suomalaisiiin tormaa..
Asutko Judit ihan vakinaisesti Québecissa? Opiskelet?

Sen voisin viela lisata yliopistoasuntoloista, itse olen niissa asunut, tai siis asun, ja tulen viela ensi vuoden asumaan. Mita arabeista Tarmo mainitsi, niin kylla niita on, mutta samanlailla lotyy ranskalaisisa, muita afrikkalaisia... tarkkaan ottaen noin 80 eri kansallisuutta, noin puolet asukkaista ovat ei-kanadalaisia..
Itse on ollut tuuria, en ole karsinyt rauhattomuudesta tms. Huoneeni on kerroksessa 9, ja tosi kauniit nakoalat ovat! Mutta tietenkin, on niita kerroksia jossa sitten voi olla rauhattomampaa. Paivystava puhelin on 24/7 jos ongelmia. Omasta mielestani toimiva kokonaisuus, kampuksella, palvelut lahella, PEPS (mega urheilukeskus) vieressa, talvella jos lumi kyllastyttaa voi tunneleiden kautta menna minne tahansa kampuksella. Keittiossa tapaa helposti ihmisia.. Asuntoilen nettisivuilta lotyy tarkempaa tietoa!

A plus!

Judit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 26.04.2009, 15:29:18 »
Olin Québecissä opiskelun merkeissä edellisen lukuvuoden ja tästä vuodesta osan, mutta palasin juuri Suomeen.

Suomalaisiin ei tosiaan tuossa kaupungissa törmää vahingossa eikä edes etsimälläkään meinaa löytyä... Yliopistolla minulla oli suomalainen työkaveri (tutkija) ja yhden vaihto-opiskelijan bongasin kun kävin kv-toimistolla kyselemässä, mutta siinä kaikki. Oli meillä kolmestaan ihan rattoisat itsenäisyyspäivät ja vaput  :D

pamplemousse

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #63 : 26.04.2009, 17:58:16 »
Olin Montréalissa viime vuonna 6 kk toissa ja sillon pariin suomalaiseen tormasin ihan sattumalta kaupassa  :) Ja viime syksyna Québecissa oli 4 vaihtaria, nyt kevaalla meita on 3 suomalaista opiskelijaa...
Ja syksylla kuulemma tulossa ainakin pari lisaa...
Eli niinpa, ehka ensi vuonna jos tormataan voi sita itsenaisyyspaivaa viettaa vaikka yhdessa suomalaistunnelmissa!  :D

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : 27.04.2009, 03:52:52 »
Kyllähän täällä meitä suomalaisia asuu. Ei mitenkään niin harvinaista.

Judit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 27.04.2009, 15:14:39 »

Asut näemmä Montrealissa ja siellähän on suomalainen seurakuntakin. Québec Cityssä tilanne on kuitenkin jo ihan toinen.

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 29.04.2009, 01:54:42 »

Asut näemmä Montrealissa ja siellähän on suomalainen seurakuntakin. Québec Cityssä tilanne on kuitenkin jo ihan toinen.

Ei se Quebec City nyt niin kaukana ole! Mut joo, kyllä täältä kaikkialta suomalaisia löytyy. Ettei ihan turhaksi jaaritteluksi mene niin vinkiksi kaikille, jotka kotoa kaipaavat herkkuja niin Montrealista löytyy Cote-des-Neiger metropysäkin läheltä kauppa nimeltä Boucherie Atlantique, joka myy pohjoismaisia herkkuja, suomalaista kahvia ja sinappia, sekä salmiakkia tietenkin. Joulukinkun voi myös paikasta käydä tilaamassa ja siitä saa kyllä ihan saman makuista kuin kotopuolen kinkusta!

Osoite on 5060 chemin de la cote-des-Neiges, Montréal, QC H3V 1G6.

Mito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #67 : 31.05.2009, 16:22:17 »
Morjens, pari asiaa:
Lennän heinäkuussa Bostonista Vancouveriin. Lentoyhtiöistä Air Canada näyttäis olevan paras(=halvin), hintaa 249$. Korjatkaa jos oon väärässä. 
Tarttenko viisumia? Aion viipyä alle kuukauden.
Onko rinteissä lunta näin kesäaikaan  ??? Ois kiva vähän  lautailla pitkästä aikaa mutta sulaa taitaa olla..
Kaupunki tullee tutuksi kun oon kaverin luona siellä, mutta jos on suositella jotain ehdotonta luontoelämystä tms niin kertokaa! Siis länsirannikolla, mielellään pikkurahalla. Kävin jo jollain valassafarisivustolla ja tyyristä oli se..

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #68 : 31.05.2009, 18:03:10 »
Vancouver..  tullee tutuksi kun oon kaverin luona siellä, mutta jos on suositella jotain ehdotonta luontoelämystä tms niin kertokaa!

Vancouver on upea kaupunki myos maisemien kannalta. Vancouver Island on kaymisen arvoinen seka riippusilta pohjois Vancouverissa http://en.wikipedia.org/wiki/Capilano_Suspension_Bridge, joka menee Capilano joen yli.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

Riihu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 31.05.2009, 22:54:40 »
Lennän heinäkuussa Bostonista Vancouveriin.  

Onko rinteissä lunta näin kesäaikaan  ??? Ois kiva vähän  lautailla pitkästä aikaa mutta sulaa taitaa olla..

Hei Mito
Kävimme Vancouverissa v. 1999 ja silloin oli ainakin Whistlerin rinteillä lunta heinäkuun puolivälissä. Tänä vuonna en tiedä pääseekö sinne laskettelemaan, rakentavat niitä olympialaisia varten. Vilkaseppa Whistlerin kotisivua jos siellä mainitaan asiasta.
Koko Vancouver on yhtä luontoelämystä. Ja paikallislehdessä on paljon halvempia muutaman päivän kestäviä matkoja ympäristöön.

Lainaus korjattu. Heloriina/mode

hailuoto

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #70 : 04.06.2009, 14:54:15 »
Olen lähdössä syksyllä (lokakuussa) Vancouveriin Youth Mobility Program-työluvallisena, fiilistelemään Olympiatunnelmaa, matkustamaan ja keräämään kokemuksia.

Jos joku muukin on suuntaamassa siihen suuntaan niihin aikoihin, niin voisi katsoa löytyykö jotain samoja intressejä. Olen lähdössä yksin, toista kertaa pidemmäksi aikaa (talven yli) Kanadaan...

Minua kiinnostaa myös kaikki mahdolliset kokemukset, jota jollain saattaa olla tuosta YMP-Work Permitistä!

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 05.06.2009, 13:09:24 »
Capilano ja sen riippusilta ovat toki hienoja, mutta itse pidän enemmän Lynn Canyonin riippusillasta ja ympäristöstä. Se on paljon vähemmän turistipaikka kuin Capilano, plus kaiken päälle se on ilmainen. Silta ei ole yhtä pitkä kuin Capilanossa, mutta se on silti paljon jännittävämpi, sillä se se heiluu aivan erilailla kuin Capilanon stabiili silta ja alla juokseva joki on paljon hienompi kuin Capilanon vastaava.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lynn_Canyon_Park

ddefaut

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 08.06.2009, 03:25:14 »
Ja Niagaran putouksista semmonen vinkki, että jos meinaat sinne mennä, niin mene aikaisin aamulla!! Toisin sanoen yövy Niagaran kaupungissa niin ehdit putouksille ennen daytrippaavia jenkkilaumoja. Sen huudon, kirkunan ja älämölön keskellä ei nimittäin kuule koko putouksen pauhua edes. Nimim. kantapään kautta opittua >:(

Mä kävin tuolla Niagaran putouksilla päiväseltään Torontosta, mutta ei siellä mitään suurta tungosta tuolloin ollut. Ihan rauhassa sai kävellä, katsella maisemaa ja kuunnella putousten pauhua. Toki tähän saattaa vaikuttaa sekin, että kävin tuolla viime lokakuussa, kesäaikaan varmastikin on vilkkaampaa?

Myöhemmin haluaisin matkustella tuolla Kanadassa enemmänkin, sillä viimesyksyinen piipahdus Torontossa asuvien luona oli aivan liian lyhyt. Erityisesti haluaisin tutustua Montrealiin ja Quebec Cityyn, mutta erämaahankin olisi hauskaa tehdä tuttavuutta.

Mitä olette mieltä, ovatko Montreal ja Quebec City samankaltaisia kaupunkeja kuin Toronto vai enemmän "eurooppalaisia", esimerkiksi arkkitehtuuriltaan? Mikä kaupunki on teidän suosikki? Tietääkö joku onko Kanadassa itärannikolta maan halki Vancouveriin kulkevia junia, muistelisin että tuollainen olisi olemassa, mutta tietääkö kukaan matkan kestosta ja hinnasta?
« Viimeksi muokattu: 08.06.2009, 03:29:49 kirjoittanut ddefaut »
"Algunas veces hay que decidirse entre una cosa a la que se está acostumbrado y otra que nos gustaría conocer." - Paulo Coelho

CeNedra

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #73 : 08.06.2009, 08:45:45 »
Montréal & Québec City eroaa Torontosta kuin yö päivästä ja ovat todellakin käymisen arvoisia  :) Toronto on oikeastaan "mini-New York" verrattuna noihin kahteen eurooppalaistyyliseen kaupunkiin, joista QC on sitten jo "mini-Pariisi". Itse olen asunut puolisen vuotta Montréalissa ja paikasta tulikin todella nopeasti koti - toivottavasti sinne tulee lähdettyä vielä tekemään duunia jossain vaiheessa elämää. Niin ja ranskaa kannattaa opetella edes muutama sananen ennen reissua ;)

Riihu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 09.06.2009, 08:25:48 »
DDFAUT...
Kanadan junamatkoja löydät www.viarail.ca tail sivustolta www.train-canada.net
sivustoilta. 
Sivustoilta löydät kaiken Kanadassa junamatkoihin liittyvän informaation.

isokeksi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 28.07.2009, 14:20:23 »
Heipsansaa,

Tarkoitus ois lähteä Kanadaan vuoden lopussa töihin. Ymmärsin, että suomalaisena minun tarvitsee vain hankkia work permit, mutta varsinaista oleskeluviisumia en tarvitse.. Pitääkö paikkansa? Nuo Kanadan immigration sivustot oli aika sekavat minun mielestäni. Tarkistetaanko tiliotteeni tms. rajalla? Hehän vaativat, että on "sufficient funds to maintain yourself". Ausseihin mentäessä oli sama, mutta ei kukaan mitään kysellyt. Voi meinaan olla vähän vaikeaa saada mitään erityisen suurta summaa aikaiseksi tilille ennen lähtöä. Mitä nyt välttämättömyyksiin tarvittavat rahat, mutta muuten ajattelin elää työstä saatavalla palkalla.

Pidetäänkö olympialaiset Whistlerissä?

Sattuisiko kukaan tietämään lumilautailuopettajan kursseista mitään? Tahtoisin suorittaa kansainvälisen luvan. Jotain netistä löysin, mutta en mitään mainintaa Kanadassa suoritettavasta kansainvälisestä luvasta.

Suuntana Rossland, B.C. Onko tuo muuten kuinka kaukana Vancouverista?

Kiitos jo etukäteen!  :)

Trigger

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #76 : 03.08.2009, 22:58:54 »
Londoniin siis on tarkoitus pyyhkiä (www.uwo.ca), englannilla on siis tarkoitus pärjätä.. Ja london siis on apaut sata mailia Torontosta lounaaseen.

Hieman myöhään löysin tämän keskustelun, mutta itse olin tuossa parisen vuotta sitten 8kk vaihdossa Uwo:ssa. London on ihan mukava pikkukaupunki ja kampusalue on melko iso sisältäen leffateatterista ravintoloihin ja uimahalliin.
Meinasitko minne majoittua? Itse jaoin Essex hall:issa 4h huoneiston kolmen muun opiskelijan kanssa. Varmaan opiskelijalle tärkein tieto on että siellä on erikseen beer storet ja liquour storet miedoille ja vahvoille alkoholijuomille ja muualta alkoholijuomia ei sitten löydykkään :)

Suuri junaryöstö

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 06.08.2009, 10:06:10 »
Nyt kaivattaisi vinkkejä siitä, mikä firma lentää edullisimmin Helsingistä Torontoon. Loppuvuodesta on lähtö edessä ja lipun osto pikkuhiljaa ajankohtainen.
Niin se on jos siltä näyttää.

columbus

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #78 : 20.08.2009, 19:48:15 »

Kuinkahan lienee, tarviiko Kanadaan viisumia? Entä jos haluaa Kanadasta poiketa USA:n puolella ,onnistuuko? Vai pitääkö hankkia joku USAn viisumi valmiiksi Suomessa vaikka ensin meneekin Kanadaan ja sieltä aikoisi poiketa USAan? Kun se paikka,jonne meinaisin mennä on lähellä USAn rajaa.

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 23.08.2009, 20:05:13 »

Kuinkahan lienee, tarviiko Kanadaan viisumia? Entä jos haluaa Kanadasta poiketa USA:n puolella ,onnistuuko? Vai pitääkö hankkia joku USAn viisumi valmiiksi Suomessa vaikka ensin meneekin Kanadaan ja sieltä aikoisi poiketa USAan? Kun se paikka,jonne meinaisin mennä on lähellä USAn rajaa.

Et tarvitse Kanadaan viisumia Suomen kansalaisena, etkä myöskään USA:an. Kanadaan yleensä leimataan 6kk viisumi ja kun matkustat Yhdysvaltoihin saat Visa Waiver Programin kautta 3kk viisumin Jenkkeihin.