Kanada?

(Luettu 77687 kertaa)

pumba81

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Kanada?
« Vastaus #120 : 08.06.2012, 12:57:03 »
Vancouverissa olin 2010 kesällä ja Helsingissä asun edelleen, mutta en syö nuudeleita muuta kuin kotosalla silloin tällöin enkä sashimia.  Toki ton jälkeen ainakin Helsingissä on hinnat nousseet aika kivasti kaikessa. No ensi kesänä tulee testattua uudestaan.

Söin perus pihvejä,burgereita, salaatteja, riisikulhoja, subeja, nämä olivat karkeasti Helsingin hinnoissa, pikkaisen alle.

Pari viikkoa tuli vietettyä Kanadassa toukokuussa. Calgarystä Vancouveriin roadtripilla, tuli koluttua myös pikkukyliä ja pienempiä kaupunkeja. Sanoisin että Kanadan hintataso on numeroina jonkin verran alta Suomen hintatason + vaihtokurssi on sen 78senttiä/dollari.

Pätkis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tarinoita Maailmalta
« Vastaus #121 : 22.06.2012, 03:52:12 »
Lianna: Jos Torontoon meet, niin Niagran putouksille pääsee järjestetyillä päiväretkillä. Ottawan vieressä (Québecin puolella Gatineaussa) on suht iso kansallispuisto, Gatineau Park, jossa on vaelluspolkuja yms. Tuo Thousand Islands on about tunnin päässä Ottawassa, eli vissiinkin vähän kauempana Torontosta...  Milloin olet menossa, toki ajankohtakin vaikuttaa millasta juttuja on tarjolla :)

Ottawainen

• Vieras
« Vastaus #122 : 16.07.2012, 14:17:01 »
Torontosta Montréaliin on hyvät kulkuyhteydet, joten reissun tekeminen parissa viikossa onnistuu helposti! Bussilla Torontosta Ottawaan ja Ottawasta junalla Montréaliin! Bussilippu maksoi Torontosta Ottawaan sellaisen 40CAD, mutta leppoisasti se meni yöllä nukkuessa.

Hyviä vinkkejä tänne on tullutkin, mutta suosittelen lämpimästi poikkeamaan myös Kingstonissa jos on mahdollisuus! Sieltä löytyy Fort Henryn linnoitus, jossa pääsee tutustumaan hiukan Kanadan historiaan, vaikkei sitä luontokohteeksi voikaan sanoa! Kingston on muutenkin kaunis kaupunki.

Thousand Islandille joo järjestetään matkoja! Itse en ole käynyt, mutta kaverini lähti Ottawasta järjestetylle päiväretkelle. :)

ssssssssss

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #123 : 26.07.2012, 00:28:21 »
Osaako kukaan vastata tahan kysymykseen, saavuin Kanadaan noin pari kk sitten, ja passini ei sano kuinka pitkaan saan maassa pysya, edellisilla kerroilla leiman yhteyteen on kirjoitettu pvm mihin asti se on voimassa, mutta nyt siina ei lue mitaan Kanada-leiman lisaksi. Miten voin tietaa onko mulla nyt sitten 3 vai 6 kuukauden viisumi? Olis vaan huuli soikeena seuraavan kerran rajalla joskus kahden vuoden paasta: "No ei mun passissa ollut merkintaa!" :D

wysig

• Vieras
« Vastaus #124 : 26.07.2012, 09:14:10 »
Ensinnäkin, maailma on ikävä paikka, joten olet itse vastuussa papereista.
Jos ne eivät ole kunnossa, sinun vika, ei viranomaisten. Siksi kannattaa luottaa ensiksi viranomaisten tietolähteisiin ja vasta sitten keskustelupalstoihin.

Suomalaiset eivät tarvitse viisumia vieraillakseen Kanadassa. Maksimi oleskelu ilman on muistaakseni 180pv. Riippuen mitä olet tekemässä, voi olla, että sinulla on viisumi tai tarvitsisit sellaisen. Ei ollut kuvaa passin leimoista.
Tarkempaa tietoa ja yhteystiedot:
http://www.cic.gc.ca/english/visit/visa-exempt.asp

Salmisen Simo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #125 : 09.11.2012, 11:31:15 »
Meillä on Kuuban matkan paluulennolla 8 tunnin välilasku Torontoon aamupäivästä alkuiltaan.
Siinähän varmaan kerkee jonkun nähtävyyden käydä kattoo.
Mitä suosittelette?
Oisko CN tower sopiva?

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #126 : 12.11.2012, 21:25:24 »
CN Tower on joo ihan passeli, jos jotain yhtä nähtävyyttä menee sinne katsomaan. :)  Sinne tosin saattaa joutua jonottamaan jonkin aikaa, jos ei varaa lippuja etukäteen! Ainakin me jouduimme muistaakseni reilut puoli tuntia seisomaan jonossa. Myös liikenteen ruuhka-ajat kannattaa huomioida, jos meinaatte ehtiä johonkin tiettyyn kellonaikaan.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #127 : 12.11.2012, 22:42:13 »
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Iceage3

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #128 : 13.11.2012, 12:42:32 »
Mulla oli kerran duunireissun ohessa n. 2 tuntia aikaa Toronton keskustassa. Juoksin CN Towerille ja siitä Hockey Hall of Fameen, jotka on aika lähellä toisiaan. Olin molemmissa paikoissa lähes ainoa asiakas, joten se nopeutti hommaa.

plait

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #129 : 11.12.2012, 17:38:37 »
8 tunnissa tulee aika pikanen visiitti Toronton keskustaan mutta kyllähän siinä vähän ehtii pyörähtämään. Optimiolosuhteissa taksilla pääsee kentältä keskustaan noin puolessa tunnissa mutta täällä on ruuhka-aikoina melko tukkosta liikkua ja matka-aika aamu- tai iltapäiväruuhkan aikaan lienee tunnin tai puolentoista paikkeilla. Juurikin noin päin että aamulla kentältä keskustaan ja alkuillasta keskustasta kentälle törmää niihin pahimpiin ruuhkiin. Taksimatka kustantaa noin 70 dollaria suuntaansa, julkisilla noin 6cad/suunta (3cad Missisauga transit, 3cad Toronton sisällä TTC).

Tyypillisimmät nähtävyydet lienee juurikin CN tower, Hockey Hall of Fame, Casa Loma ja Harbourfront. Illan hämärtyessä Dundas Square on kiva nähtävä, usein siellä on myös jotain tapahtumia. Nyt joulun alla jos sattuu olemaan liikkeellä niin Distillery districtistä löytyy kivat joulumarkkinat. Kesällä Kensington marker, Little Italy, Toronto Islands ja Chinatown. Shoppailua löytyy Bloor&Yonge-alueelta, Eaton center keskustasta Dundas Squaren vierestä ja vähän pohjosemmasta 20min metromatkan päästä Yorkdale mall.