Omatoimimatkailijan viisumi Venäjälle

(Luettu 17712 kertaa)

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Vs: Omatoimimatkailijan viisumi Venäjälle
« Vastaus #20 : 10.01.2014, 20:42:31 »
Onko liikematka-viisumi ainoa vuoden viisumi Venäjälle, jonka saa ilman aikaisempaa viisumia ja maassakäyntiä? Mitenkäs liikematka- ja humanitaarinen viisumi käytännössä eroavat toisistaan? Eri matkan tarkotus ilmeisesti rastitaan maahantulokorttiin, mutta rekisteröinnit lienee tapahtuu samoin.

Mistä tietää mitä viisumia matkatoimistot kauppaa jos siinä puhutaan vain 12kk monikertaviisumista?

Mielelläni ottaisin 12kk humanitaarisen monikertaviisumin, mutta onkos mulla sitten loppupeleissä ihan sama hommata tuo 12kk liikematkaviisumi?

Mulla on ollut kolme vuosiviisumia, joista viimeisen voimassaolo päättyi kesällä. Sen voimassaoloaikana tuli tehtyä 10 matkaa Venäjälle. Kaikki viisumit ovat olleet kulttuurivaihtoviisumeita ja hankittu lappeenrantalaisen Saimaan liikenteen matkatoimiston kautta.

Ylittäessä rajaa tulee matkan tarkoitus kirjata rajanylityskorttiin. Kulttuurimatkaa siinä korttilomakkeessa ei edes ole, joten olen aina ruksinut turismin matkan syyksi. Tosin kesällä 2013 Moskovassa Domodedovon lentokentällä ei sitä rajanylityskorttia tarvinnut täyttää vaan passintarkastaja tulosti sen tiedoillani ja leimasi mukaanotettavaksi. Muilla raja-asemilla täyttövelvoite vielä päti.

Matkatoimistoon postitettavassa viisumianomuksessa pitää ruksia minkälaisen viisumin haluaa. Vaihtoehdot ovat ainakin minulle olleet vuosiviisumeissa aina liikematka tai kulttuuri. Ja olen valinnut kulttuurin, en oikein tiedä miksi. Liikematka olisi ollut varmasti ihan yhtä hyvä syy. Tuskin siitä matkan syystä kukaan on missään vaiheessa kiinnostunut.

Ainoa kerta näiden kolmem vuosiviisumin aikana, kun olen kohdannut ongelmia, oli kesällä 2013 eräällä kauempana Moskovasta olevalla ns. maakuntalentokentällä saapuessani suoralla Lufthansan lennolla Frankfurtista. Eivät rajatarkastuksessa selkeästi olleet tottuneet suomalaisiin eivätkä noihn kulttuuriviisumeihin. Passintarkastaja ei edes tiennyt millä perusteilla niitä myönnetään :) Lisäksi aiemmat matkakohteeni ja matkatottumukseni herättivät sen verran huomiota, että vietin 2 h kuulusteluissa. Vasta tunnustettuani, että en varsinaisesti ollut kulttuurimatkalla, pääsin maahan :) Pelkäsin saaneeni jonkun merkinnän rekisteriin, mutta viikkoa myöhemmin rajanylitys sujui täysin ongelmitta.

Sen verran tuosta kokemuksesta viisastuin, että ehdottomasti jatkossa hankin liikematkaviisumin, jos suuntaan vähänkin eksoottisempaan osaan Venäjää. Pietarin ja Moskovan alueilla kaikki sujuu, mutta noilla maakuntakentillä ns. perusviisumit tod näk toimivat paremmin.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 24.01.2014, 13:11:03 »
2010-2011 tuli reissattua Trans-Mongolia, eli reipas kaksi viikkoa Venäjällä. Viisumia ei tullut kertaakaan rekisteröityä koska saamani ohjeistus oli että välttele tätä jos vain mahdollista sillä sen kautta saattaa tulla ongelmia. Reilu pari viikkoa halki Venäjän ja kun Mongolian rajalle saavuttiin ei ollut mitään ongelmia poistua maasta. Omien kokemuksien mukaan suosittelisin unohtamaan nuo rekisteröinnit ja jos tulee ongelmia maasta poistuttaessa kerro olevasi tieyämätön turisti.
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Nepo72

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sfinland@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 03.02.2014, 12:56:47 »
Täytyy kyllä antaa iso kiitos Hkissä toimivalle Rus Travelille..liikematka,eli busines viisumin saanti kestää nopeimmillaan alle vuorokauden,jos aamulla klo 9 maissa viet paprut toimistolle..klo 16 jälkeen voit hakea viisumin.Samalla nopeudella sain työnviisumin reiluksi 2 vuodeksi.Suosittelen paikkaa jos on kiire saada viisumi.
Terveisin täältä jostain:
Nepo72

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 03.02.2014, 13:00:10 »
Mistähän löytyy tällä hetkellä halvimmat Venäjän viisumit pk-seudulta?
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Tutankhamon

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 08.02.2015, 19:46:14 »
Saako tätä nostaa? Kellään tänhetkistä kokemusta mistä halvimmillaan viisumi Venäjälle?
"Ihmiselle on luotu jalat, ei juuria"

Lion

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 18.02.2015, 15:53:07 »
Joulukuussa tilasin kutsun täältä (20€, väkevyysaika yksi kuukausi) ja hain viisumin itse (35€). Yhteensä siis 55€. Kutsusta ei välttämättä tarvitse maksaa, jos varaa sellaisen majan, joka suostuu sen maksutta väsäämään. Tuolloin tosin viisumin voimassaoloaika rajoittuu yöpymispäivämääriin.