Mitä mukissa?

(Luettu 514570 kertaa)

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #200 : 09.11.2006, 17:43:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Voisiko joku aamuvirkku muuten kertoa salaisuutensa

Vanha intiaanien konsti:  Juo illalla ennen nukkumaanmenoa
litra-pari vetta, silloin heraat automaattisesti, painostasi ja rakon
suuruudesta riippuen aikaisin, treenaamalla erilaisia vesimaaria
varmasti loytyy oikea suhde vaikkapa noin viiden tunnin younille.
 :D
Ehkapa oluella homma toimii vielakin paremmin !
 :D  :D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #201 : 09.11.2006, 18:49:46 »
Voisiko joku aamuvirkku muuten kertoa salaisuutensa

Tätä ei nyt pidä tulkita kettuiluna, mutta aamuvirkkuus onnistuu menemällä ajoissa nukkumaan :) Joskus aikoinaan onnistuin tuossa hyvin, mutta saatuani kotiin netin (ja paljon enemmän tai vähemmän mielenkiintoista iltatouhua), pitkät yöunet jäivät. Ja nykyään jokainen aamuherääminen on suuri ihme.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #202 : 09.11.2006, 19:07:14 »
Lainaus käyttäjältä: "hani"
Tätä ei nyt pidä tulkita kettuiluna, mutta aamuvirkkuus onnistuu menemällä ajoissa nukkumaan :)

Väitän empiiristen havaintojeni pohjalta että kysymyksessä on urbaani legenda. Nukun helposti sunnuntaina iltapäivään asti täysin nukkumaanmenoajasta riippumatta, ja vastaavasti työaamuina nukuttaa yhtä lailla, menin sitten nukkumaan kymmeneltä tai kahdelta. Toki päivän mittaan väsyttää sitten keskimäärin enemmän jos on tullut nukuttua vähemmän.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #203 : 09.11.2006, 21:54:37 »
Minulla on melkein sama, koska menen nukkumaan, yleensä herään liian aikaisin eli viiden ja kuuden välillä, kun nukkua saisi melkein seitsemään. Väsymys eli myöhäinen nukkumaanmeno johtuu yleensä kukkumisestä täällä ja eräällä toisella keskustelupalstalla.

Ja aamu ei ala ilman puolta litraa vahvaa kahvia nallemukista ja kahta sanomalehteä. Niiden jälkeen kykenen jo keskustelemaan.

Ja tänään mukissa on sen jälkeen, kun kävin itsekseni keskustelun siitä, olenko alkoholisti, jos otan keskellä viikkoa yksinäni, karmean äitelää sotkua, eli Vana Tallinnaa appelsiinimehulla :twisted: . Muuta tiukkaa ei ollut, eikä tätäkään kuin neljän-viiden paukun verran. Huomenna ajokunnossa :) .

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #204 : 09.11.2006, 22:07:14 »
Hippomukissa tupakantumppeja arviolta 153 kpl. Silti se hymyilee.

Kommentti aamuvirkku/iltavirkku –keskusteluun:

Aamuvirkkuus johtuu siita, etta ko. yksilon “luontainen” vuorokausirytmi on alle 24h.
Iltavirkkuus johtuu siita, etta ko. yksilon “luontainen” vuorokausirytmi on yli 24h.

Erilaisia olemme ja turha meidan on toisiamme kouluttaa. Mina en ainakaan vastaanota vinkkeja aamuvirkulta miten aamu-unisuudesta paasisi eroon. Paitsi etta tuo vesigallona naamariin ennen nukkumaanmenoa on hyva keino. Mutta epailen neuvon tulevan illanvirkulta.

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
Mitä mukissa?
« Vastaus #205 : 10.11.2006, 08:43:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanguine"

Voisiko joku aamuvirkku muuten kertoa salaisuutensa, mikä siinä on että toiset lähtevät lenkille ennen työ-/koulupäivää ja henk. koht. hakkaan herätyskellot torkkukytkintä niin kauan että ensimmäisen luennon alkuun on 15 minuuttia.

En todellakaan ole aamuvirkku ihminen, mutta tein kyllä tuota aamulenkkeilyä / saleilua ennen - puhtaasta laiskuudesta. Jos menee liikkumaan ennen töitä, niin sen jälkeen ei illalla enää tarvitse. Voi vaan löhötä. Tarvitsee vain olla tarpeeksi laiska nähdäkseen vaivaa laiskottelun eteen.  :roll: Nykyään joka toinen viikko joutuu tingiskelemään, kun töitä on arkisin aamukuudesta lähtien. Siinä tulee jo raja vastaan.

Ja ihan taas aiheessa pysyäkseni: Tiikerin päiväunta, mmm.

Urheilu ennen aamupalaa -idea on siinä, että keho on ketoosissa yön jälkeen jolloin poltat puhdasta rasvaa hiilareiden sijasta. Säästät siis urheilusta tavallaan sen 30 minsaa (jolloin siis palaa enimmäkseen hiilaria)
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Mitä mukissa?
« Vastaus #206 : 10.11.2006, 09:23:51 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"

Ei se kyllä mulla ainakaan noin mene kuten tutuillasi. Minä torkutan joskus jopa tunninkin, piristyn joka soitolla ja lopulta nousen pirteänä. Elikäs nukun aina kamalan raskaasti (en herää öisin vessaan tai mihinkään ääniin jne.) joten torkuttaminen mahdollistaa sen asteittaisen poistumisen unimaailmasta. Saan herätä pikkuhiljaa ja lopulta, kun oikea heräämisen aika on (eli on pakko.. huom! laitan siis tietenkin kellon soimaan aina ennen oikeaa herätysaikaa) kykenen nousemaan sängystä ihan helposti. Jos joudun poukkaamaan ylös "cold turkey", usein esim. törmäilen seiniin, juttelen puutaheinää enkä ymmärrä mistään mitään.  Ja tätä tokkuraisuutta kestää vielä pitkälle aamuun, jopa aamupäivään..

Niin ja tähän totaalisen offtopiciin on pakko jatkaa vielä (kuka saa meidät takas ruotuun, tää on jo kroonistunut tää keskustelu  :lol: ??) että avopuolisoni on tälläinen kertasoitosta aamukahvinkeittoon lähtevä tapaus, ja hauskinta siinä on se että minä en ole KOSKAAN herännyt hänen herätyskelloonsa (siis kännykän), nukun niin sikeästi ja se ehtii sanoa vain puolittaisen pienen "PIP"-äänen kun se on jo sammutettu  :lol:  Tämä äänihavainnointi on tehty ihan testimielessä päiväaikaan kun koskaan en ole sitä aamulla kuullut.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #207 : 11.11.2006, 01:47:04 »
Mukissa ihanaa mustikkateetä, lämmittää mukavasti.

Niin ja tähän totaalisen offtopiciin on pakko jatkaa vielä (kuka saa meidät takas ruotuun, tää on jo kroonistunut tää keskustelu  :lol: ??) että avopuolisoni on tälläinen kertasoitosta aamukahvinkeittoon lähtevä tapaus, ja hauskinta siinä on se että minä en ole KOSKAAN herännyt hänen herätyskelloonsa (siis kännykän), nukun niin sikeästi ja se ehtii sanoa vain puolittaisen pienen "PIP"-äänen kun se on jo sammutettu  :lol:  Tämä äänihavainnointi on tehty ihan testimielessä päiväaikaan kun koskaan en ole sitä aamulla kuullut.

Minulla herättäjänä toimii kännykkä, joka tärisee ennen sointia. Herään usein jo pelkkään tärinään lattiaa tms. vasten eli kello ei ehdi edes soida.
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

Sanguine

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - a_stranger_no_more@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.livejournal.com/users/rosettaxv
    • Sähköposti
Mitä mukissa?
« Vastaus #208 : 11.11.2006, 09:31:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Scorpius"

Urheilu ennen aamupalaa -idea on siinä, että keho on ketoosissa yön jälkeen jolloin poltat puhdasta rasvaa hiilareiden sijasta. Säästät siis urheilusta tavallaan sen 30 minsaa (jolloin siis palaa enimmäkseen hiilaria)

Ihan vaan uteliaisuudesta: miten tämä liittyi MITENKÄÄN tuohon mitä sanoin aamuliikkumisestani ja laiskuudesta?  :lol: Ellei tässä sitten yritetä korostaa, että "ennen aamupalaa sun tarttee hei liikkuaki vähemmän, laiskan unelma", mutta se ei oikein toimi jos liikkuu liikkumisen ilosta eikä siksi, että olis pakko.
ust because you've got the emotional
range of a teaspoon doesn't mean we all
have.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #209 : 11.11.2006, 15:07:43 »

että avopuolisoni on tälläinen kertasoitosta aamukahvinkeittoon lähtevä tapaus, ja hauskinta siinä on se että minä en ole KOSKAAN herännyt hänen herätyskelloonsa (siis kännykän), nukun niin sikeästi ja se ehtii sanoa vain puolittaisen pienen "PIP"-äänen kun se on jo sammutettu  :lol:  Tämä äänihavainnointi on tehty ihan testimielessä päiväaikaan kun koskaan en ole sitä aamulla kuullut.

Kun ystavaamme kannykkaa ei oltu viela keksitty, mulla oli heratyskello, jossa oli ehka n. sekunnin viive halytysaanen alkuun, kun pitka viisari oli siirtynyt "heratysviisarin" (vai mika ikina sitten onkaan se oikeaoppinen nimitys  :lol:  )paalle. Herasin aina siihen pieneen naksahdukseen ja ehdin lyomaan kellon kiinni, ennenkuin se ensimmaistakaan parahdystaan paasti. Jos jotain olen inhonnut, niin heratyskellon aanta... Kannykassa en koskaan kayta tuota varinaa, en pida siita lainkaan. Nyt kun kaytan sita heratyskellona, niin se ehtii yleensa kerran sanomaan sen "pipipiinsa" hiljaa. Ehdin siis lyomaan sen kiinni, ennenkuin aani voimistuu korvia raastavaksi. Sulla on asiallinen mies!  :wink:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #210 : 11.11.2006, 15:16:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Daria"

Kun ystavaamme kannykkaa ei oltu viela keksitty, mulla oli heratyskello, jossa oli ehka n. sekunnin viive halytysaanen alkuun, kun pitka viisari oli siirtynyt "heratysviisarin" (vai mika ikina sitten onkaan se oikeaoppinen nimitys  :lol:  )paalle. Herasin aina siihen pieneen naksahdukseen ja ehdin lyomaan kellon kiinni, ennenkuin se ensimmaistakaan parahdystaan paasti. Jos jotain olen inhonnut, niin heratyskellon aanta... Kannykassa en koskaan kayta tuota varinaa, en pida siita lainkaan. Nyt kun kaytan sita heratyskellona, niin se ehtii yleensa kerran sanomaan sen "pipipiinsa" hiljaa. Ehdin siis lyomaan sen kiinni, ennenkuin aani voimistuu korvia raastavaksi. Sulla on asiallinen mies!  :wink:

Samaan herätysaikaan oppii. Kännykänkanssakin silloin kun oli vakioherätysaika joka aamu 07:00 opin automaattisesti heräämään aina 06:58 tai 06:59 ja joko asettamaan herätyksen pois päältä tai siirtämään sitä eteenpäin.

Toinen ongelma on se, että kun kännykkään piti tarpeeksi kauan samalla paikalla sängynvieressä, tuli välillä sammutettua herätys siihen heräämättä, kun sammutukseen tarvittava huitaisuliike oli niin selkäytimessä.

Mukissa on sokeritahmaa pohjalla, jäänteenä itse soseesta miksaamastani puolukkamehusta.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #211 : 11.11.2006, 18:35:43 »

Samaan herätysaikaan oppii.

Kouluaikoina ja kun olin vuorotyossa, sai heratysaikaa muutella lahes joka paiva. Toki saannolliseen heratykseen varmasti oppiikin.

Mukissa jalleen teeta (lempijuomani). Ilta tulee, lapset menevat nukkumaan, edessa on kauhua (?) Omenin merkeissa (turvassa oman kullan kainalossa toivoakseni!) ja hiton hyvaa, kuivaa Sutter House-punaviinia. Suosittelen lampimasti.  :D
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Mitä mukissa?
« Vastaus #212 : 11.11.2006, 20:32:19 »
Mukissa minttuviinaa ja kuumaa kaakaota. Jospa kohta lakkais jo paleltamasta.

Ihmettelen vielä teitä tärinään ja puoleen piippaukseen herääjiä. Ettekö te ole kroonisesti väsyneitä jo siitä syystä että nukutte noin kevyesti? (isäntä BTW väittää että se ei ole)
Mun kännyn herätysäänenä on Nightwishin Sleeping Sun-soittoääni ja biisi on joka aamu jo pitkällä ennen kuin mä havahdun. Sitten otan kännyn käteeni, painan torkkua ja torkun se puhelin kädessä. Seuraavilla kerroilla se biisi ei sit tietenkään kovin ehdi soimaan kun sormi on jo valmiiks torkkunäppäimellä.

Nykyisin siihen kuitenkin onneksi herää kun se on jonkun aikaa soinut. Arvatkaa vaan montako kertaa olen esim. kouluaikana myöhästynyt koulusta, en torkuttamisen takia vaan yksinkertaisesti siitä syystä että olen täydessä unessa sammuttanut kellon ja jatkanut unia. Ei mitään havaintoa että kello on koskaan soinut. Se on jopa pelottavaa.

:lol:
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #213 : 11.11.2006, 20:45:02 »
Long Drink tossa näyttäisi menevän.

Olin illalla Ti-Ti nalen konsertissa ipanoiden kanssa ja tästä saa nyt ontuva aasin sillan tuohon unen keveyteen ja krooniseen väsymykseen. Kun on 4,5 vuotta herännyt palvelemaan lapsia öisin x kertaa, herää ihan saletisti kännyt ekaan piippaukseen. Jo ihan siksikin, että lapset ei heräisi  :)

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #214 : 11.11.2006, 22:06:42 »
Mukissa glögiä.

Ihmettelen vielä teitä tärinään ja puoleen piippaukseen herääjiä. Ettekö te ole kroonisesti väsyneitä jo siitä syystä että nukutte noin kevyesti? (isäntä BTW väittää että se ei ole)
Mun kännyn herätysäänenä on Nightwishin Sleeping Sun-soittoääni ja biisi on joka aamu jo pitkällä ennen kuin mä havahdun. Sitten otan kännyn käteeni, painan torkkua ja torkun se puhelin kädessä. Seuraavilla kerroilla se biisi ei sit tietenkään kovin ehdi soimaan kun sormi on jo valmiiks torkkunäppäimellä.

Nykyisin siihen kuitenkin onneksi herää kun se on jonkun aikaa soinut. Arvatkaa vaan montako kertaa olen esim. kouluaikana myöhästynyt koulusta, en torkuttamisen takia vaan yksinkertaisesti siitä syystä että olen täydessä unessa sammuttanut kellon ja jatkanut unia. Ei mitään havaintoa että kello on koskaan soinut. Se on jopa pelottavaa.

Vaikka usein heräänkin kännykän tärinään (ja herätyskelloaikoina heräsin myös tuohon "Darian" mainitsemaan viisarin naksahdukseen), on minulla myös päinvastaista vikaa... Varmuuden vuoksi kännykkäni on soimassa huoneen vastakkaisella puolella vuoteesta katsoen. Joskus nukun pommiin ja herään päivällä, kun olen aamulla noussut vuoteesta, kävellyt sammuttamaan herätyksen ja mennyt takaisin nukkumaan - enkä muista tästä mitään.  :shock:  Tämä ei kylläkään ole normaalia, nykyinen pitkäaikaislääkitykseni aiheuttaa uneliaisuutta ja vaikuttaa myös unen syvyyteen. En kuitenkaan muista/tiedä koskaan olleeni väsynyt unen keveydestä johtuen.
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #215 : 11.11.2006, 23:09:11 »

Ihmettelen vielä teitä tärinään ja puoleen piippaukseen herääjiä. Ettekö te ole kroonisesti väsyneitä jo siitä syystä että nukutte noin kevyesti?

Melkeinpä olen. Ajoittain osuu kohdalle myös miellyttäviä täysiä yöunia, mutta yleensä nukun tunnin-3 tuntia liian vähän. Korvatulpat auttavat.

Ja tänä aamuna, p*rk*l*, oli unohtunut kello soimaan 6.50, kun olisi saanut nukkua, tytärkään ei herättänyt, onneksi sain vielä torkahdettua, hektisen kaupunkikierroksen päälle vielä kunnon päiväunet (joita otan varmaan 5x vuodessa).

Lasissa oli ns dildokorkilla (oma termini :mrgreen: ) suljetusta pullosta kaadettua Nero d' Avolaa (Duca di Camastra), joka oli  korkkivikaisen makuista, pitäisi olla mahdoton asia, mutta viini oli juomakelvotonta. Maanantaina takaisin Alkoon.

Mukissa on vielä hiukan Limoncelloa, joka tuntuu auttavan maullaan minut talven yli.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #216 : 12.11.2006, 01:55:04 »

:lol:

Sehän riippuu ihan siitä missä vaiheesassa unta kello laukeaa, tosiaan jos herätysaikaan on tottunut, on jo valmiiksi niin pintaunessa että herää helpommalla. Veikkaan myös että kun herätysääni on aina sama, oppii mieli rekisteröimään sen herätykseksi ja reagoi siihen opitulla tavalla (huitaisemalla kiukkuisesti sängyn oikeata laitaa). Ei muihin ääniin niin helposti herääkkään. (Itseasiassa moni muu ääni voi siirtyä uneen, mutta kellon herätyksen heti eikä se sekoonnu uniääneksi)

Tosin täytyy myöntää myös että kuulun niihin ihmisiin jotka varmaan nukkuisivat 12-16 tunnin yöunia, jos mitään rajoitteita ei olisi :)

Vetta juon ja kebaa syön, juuri kotiutunut pikkujouluista.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #217 : 12.11.2006, 04:20:27 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Lasissa oli ns dildokorkilla (oma termini :mrgreen: ) suljetusta pullosta kaadettua Nero d' Avolaa (Duca di Camastra), joka oli  korkkivikaisen makuista, pitäisi olla mahdoton asia, mutta viini oli juomakelvotonta. Maanantaina takaisin Alkoon.

Oli korkki mikä tahansa, niin korkkivika tai joku muu virhe viinissä ei koskaan ole mahdottomuus. London International Wineshow'ssa maistettiin sokkona 13000 viiniä, ja luonnokorkillisista 4% oli viallisia, keinokorkillisista 2%. Tämä uutisoitiin kai Suomessakin, tähän hätään en löytänyt tämän parempaa lähdettä: http://www.eveningtimes.co.uk/hi/news/5057312.html.

Sinullekin ahkerana nautiskelijana noita viallisia keinokorkillisia pulloja kai siis osuu useammin kuin kerran elämässä? Minulle ei ole onneksi osunut, mutta eiköhän sekin päivä koita.

Paras tänään lasiin osunut tavara oli John Smith's Extra Smooth Bitter. London Pride oli vähän turhan lämmintä, tosin sen seurana nautittu Lord Mayorin ilotulitus oli komein näkemäni koskaan. Päivä päättyi ylihintaiseen illalliseen jossain Covent Gardenin intialaisessa, mutta se oli oma moka. Hinta-laatu-suhteeltaan hyvän paikan löytäminen Lontoon keskustasta sattumalta on yhtä todennäköistä kuin ilmaisen viinan bileiden löytyminen sattumalta, ja se oli kyllä jo kantapään kautta monesti opittu. Pitäisi pysyä niissä muutamassa tutussa ja turvallisessa, tai sitten jossain ketjukuppilassa.

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #218 : 12.11.2006, 13:16:33 »
(Itseasiassa moni muu ääni voi siirtyä uneen...)

Totta! Nykyään herätyskellona toimii kännykkä, mutta ennen sitä minua herätteli kelloradio... Näin joskus unta kuinka silloinen presidenttimme saapui kunniakkaalle viereilulle kouluumme ja kuinka kunniakkaan lahjan me tälle arvovaltaiselle vieraalle ojensimme... Spice Girlsien purkkapoppi levyn. Radiosta soiva renkutus siirtyi suoraan uneeni ja kesti kauan ennen kuin ymmärsin herätä. Tämä tapaus siis oli minulle hyvin harvinainen, koska yleensä herään juuri siihen puhelimen pitämään ensimmäiseen pieneen naksaukseen ennen varsinaista herätystä.
"Olen idealisti. En tiedä mihin menen, mutta olen matkalla."

Thym

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - poleporaca@hotmail.com
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #219 : 12.11.2006, 19:37:39 »
Mukissa on kuumaa mustaherukkamehua. Päivän C-vitamiiniannos tulee ainakin hoidettua.

Minulle on suotu hyvät unenlahjat, en herää yhtään mihinkään meteliin. Herätyskelloni ääneen olen kuitenkin niin ehdollistunut (sama joskus lahjaksi saatu Mikki Hiiri -kello on palvellut 13-vuotta), että havahdun yleensä juuri siihen Darian mainitsemaan naksahdukseen, vaikka koulusta ja kummallisista työajoista johtuen ääni tuleekin milloin mihinkin aikaan. Kelloa on kuitenkin pakko pitää kaukana sängystä niin, että joudun nousemaan ylös sen sammuttaakseni. Lisäksi joudun vaihtamaan paikkaa silloin tällöin, muuten herään aivan liian myöhään kello kädessä sängystä ilman mitään mielikuvaa huoneen poikki käppäilystä.
Niin pitkälle kuin tietä riittää ja vieläkin kauemmaksi.