kännyn käyttö Nykissä

(Luettu 4076 kertaa)

suopursu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
kännyn käyttö Nykissä
« : 25.09.2006, 00:40:16 »
Onko kenelläkään kokemusta prepaid-systeemistä (tai calling cardeista) Nykissä? En raaski omaa liittymääni käyttää siellä...oon siellä 2 viikkoa (27.9-11.10.) Jos muita kultturelleja himoshoppaajia on paikalla, olis mukava treffata!

Jarb

• Aloittelija
    • Profiili
Re: kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #1 : 25.09.2006, 03:05:25 »
Lainaus käyttäjältä: "suopursu"
Onko kenelläkään kokemusta prepaid-systeemistä (tai calling cardeista) Nykissä? En raaski omaa liittymääni käyttää siellä...oon siellä 2 viikkoa (27.9-11.10.) Jos muita kultturelleja himoshoppaajia on paikalla, olis mukava treffata!

En nyt varsinaisesti nykissä ole, mutta samalla pallonpuoliskolla kuitenkin. Sim-kortteja ei erikseen saa, vaan tulee ostaa prepaidpuhelin. Jos haluat käyttää omaa luuria, niin osta simkortillinen prepaidluuri. Omani on Cingular Pay As You Go, mukana tullut motorola on pöytälaatikossa käyttämättömänä. Halvin puhelin oli 25dollaria 10 dollarin puheajalla, lisää voi ladata luottokortilla tai ostettavilla kupongeilla. Puheluiden soittaminen ja vastaanottaminen maksaa saman, myös tekstiviesteillä. Puhelut laskutetaan 1minuutin portain. 25c/min, viestit 5c/kpl tai vaihtoehtona 1dollari soittopäivinä sekä cingulareihin joku hinta ja muihin liittymiin soitto joillain toisilla hinnoilla.

Ota selvää roaming-hinnoista, mä käyttäisin noin lyhyen ajan suomiliittymää tai soittelisin muiden luureista paikallisiin numeroihin.

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #2 : 25.09.2006, 06:22:40 »
mulla oli kanssa cingularin pay as you go samsungilla ja edulliseksihan se ei missään nimessä tullut. maksoin joka puhelimenkäyttöpäivästä dollarin + tietyn määrän itse puhelusta (vaikka siis vain vastasin puhelimeen, lyhyt ehkä minuutin puhelu maksoi aina 0,4d).

t-mobilella olisi ollut prepaid-sim-kortti jonka olisi voinut laittaa ihan omaan suomi-kännykkään. hintaa ko. kortille tuli halvimmillaan 149dollaria ja se sisälsi 120min puheaikaa (joka siis myöskin kului mikäli vastasin puheluun eli käytännössä olisin saanut 149dollaria kulumaan kun joku soittaa mulle ja vastailen puheluihin 2h ajan). kallista, sanon minä. ainakin verrattuna t-mobilen sisaryhtiön hintoihin briteissä ja muihin vastaaviin palveluihin joita olen käyttänyt maailmalla (esim. italiassa).

oman suomi-kännykän käyttökin tuli nycissä melko hintavaksi, muutaman kuukauden työkeikan jälkeen odotti kotona yli 200e puhelinlasku/kk (roaming-hintaa en tarkistanut mutta oman kännykän käyttö oli kyllä minimissään).

nycissä on melko paljon, siis oikeastaan todella paljon, ihan helppokäyttöisiä perus kaupunkipuhelinpylväitä, niitä suosittelisin käyttämään jos olet noin lyhyen aikaa reissussa. maksaa 0,4d/min (muistaakseni, korjatkoon joku jos oon väärässä) ja raha palautetaan mikäli esim. vastaanottaja ei vastaa puheluun. noi prepaidit nycissä on melkolailla ryöstöä, en suosittele.

edit: sainpa tossa vielä toissapäivänä viimeisen puhelinlaskun - 351e/elokuu. jos olisin tiennyt (toki tiesin että kallista on, mutta että näin kallista...), olisin varmaankin jokseenkin aktiivisemmin etsinyt mahdollisia calling cardeja tai soittanut tosiaankin vain niistä kadun kulmassa olevista pylväistä ihan kolikoilla...

suopursu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #3 : 25.09.2006, 08:34:07 »
kiitoksia vastauksista,
uppista, kun onkin kallista...eli täytynee tyytyä soittelemaan puhelinkiskoista, tai mieluummin toisten luureista ;-) ilmaiseksi........mutta luulis nyt löytyvän joitain calling cardeja, joilla voi soittaa over seas puheluita edullisemmin kuin kiskasta, mut eiköhän se selviä ylihuomenna paikanpäällä.

MrBenson

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #4 : 25.09.2006, 11:42:24 »
Näppituntumaa:

Miamis ja muuallakin Floridassa sai noita calling cardeja. 10$ kortilla Suomeen puhui viis (5) tuntia! Ainoo mikä vitutti oli se jatkuva koodin näpyttely. Mut noita luulis löytyvän joka paikasta ja niitä kortteja on paljon erilaisia että kannattaa kattoo sieltää takaa mihin maahan maksaa minkäkin verran. Ja siis miamin korttihan käy myös nycis, niissä on aina myös ne Toll-Free numerot mihin voi soittaa mistä päin jenkkejä vaan.

Eli ei muutaku ku huoltsikalle kyseleen.

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #5 : 27.09.2006, 21:10:17 »
Ainakin lännessä saa pelkkiä pre paid -kortteja... Mutta melko kalliita todellakin olivat!

Estella

• Himoreissaaja
    • Profiili
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #6 : 03.10.2006, 20:49:20 »
Kyllä niitä pre-paid kortteja saa kunhan vähän inttää, ne eivät vaan ole erityisen halukkaita niitä myymään. Kunhan selität että sinulla on puhelin joka ei ole kytketty mihinkään operaattoriin niin pitäisi onnistua. Cingularista ostin liittymät vanhemmilleni kun he kävivät kyläilemässä että paikallisiin puhelimiin voisi soitta halvalla, $25 kesti pitkään.
ife is a beach and then you dive.

MrBenson

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #7 : 12.10.2006, 04:55:49 »
5$ puheukortilla 700min suomeen. Paikka New York.

How cheap is that?
Living my dream @ Dream Hostel

mills

• Reissaaja
    • Profiili
kännyn käyttö Nykissä
« Vastaus #8 : 15.10.2006, 05:47:36 »
Kylla aivan varmasti Nykista saa calling cardeja, niita saa kaikkialta Jenkeista ja mun mielesta ympari maailmaa. Omaa suomalaista liittymaa EI MISSAAN NIMESSA KANNATA KAYTTAA JENKEISSA, ellei oo joku ihmeellinen globaali liittyma, milla soittelu ulkomailta on halpaa. Oon ite just Jenkeissa ja kaverin suomalaisen liittyman lasku oli 500 euroa :!: ,eika olla soiteltu hirveesti.