Välimatkat Intiassa

(Luettu 27421 kertaa)

Chiribiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« : 01.10.2006, 19:11:20 »
Suunnitelmissa siis 2 kk seikkailua Intiassa tammi-helmikuussa  :lol:  Mietin vaan sitä, miten paljon noihin välimatkoihin pitää varata aikaa?? Esimerkiksi reissuni lopuksi suuntaan työleirille Pondicherryyn (200 km Chennaista etelään). Ongelma vaan on, että työleiri päättyy 25.2 ja lento lähtee Delhistä aamuyöstä 27.2... Silmämääräisesti kartalta vilkuillen välimatkaa kertyy noin 2000 km  :shock:  Eli taitaa jäädä viime päivät leiristä kokematta... Te Intiassa matkailleet, miten paljon aikaa tuon välimatkan taittamiseen kannattaa varata? Ja miten luotettavia yhteydet on, etten sitten jää lennolta jos esim. jatkoyhteydet on pielessä?

Ja toisaalta, mitenköhän kestää esimerkiksi matka Kalkutasta Varanasiin, Varanasista Mumbaihin tai Mumbaista tuonne Pondicherryyn??? Kiitoksia kauheasti jos jaksatte vaivatua vastaamaan  :D Helpottaisi suunnittelua kummasti!
quot;Mitä enemmän tavoittelemme, sitä enemmän ponnistelumme luo illuusion siitä että meiltä puuttuu jotain."

Rapa-Ripa

• Vieras
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #1 : 01.10.2006, 20:26:49 »
Tuo on pitkä matka ja Intiassa junien keskivauhti on about 40-50 km/h. Lentämällä tietysti pääsee nopeammin.

http://www.indianrail.gov.in

yllä linkki josta saat tongittua aikataulut

Kexie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #2 : 01.10.2006, 20:36:02 »
Noooh esim. Chennai - Delhi kestää 35 tuntia ja lähtee junat  klo 16 ja 20(2-3v vanhaa tietoa). Melkein kyllä suosittel[url]isin ostamaan/lainaamaan esimerkiksi Let's Go India & Nepal kirjan ja tutkimaan itse tarkemmin. Siinä on aika hyvin mm. noiden junien aikatauluja.  Jos multa kysyttäsi niin kyllä hommaisin junaliput ajoissa ja saapuisin Delhiin 2-3 pv aikaisemmin vähintään varmuuden vuoksi.

Esim. www.play.com saanee kirjan paljon halvemmalla kuin Akateemisista sun muista, hinta sisältää postikulut ja on ilmoitettu Punnissa.

hakusana: let's go india
http://www.play.com/Books/Books/4-/335401/-/Product.html?searchstring=let's+go+india&searchsource=0

Chiribiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #3 : 01.10.2006, 22:51:29 »
Taidan sittenkin päätyä lentämään noita pidempiä välimatkoja... Mut mites lippujen ostaminen, saakohan netistä etickettejä vai lähetetäänkö tänne asti...?
quot;Mitä enemmän tavoittelemme, sitä enemmän ponnistelumme luo illuusion siitä että meiltä puuttuu jotain."

Miqel

• Himoreissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #4 : 02.10.2006, 15:49:33 »
Whichbudgetista voit katsoa lentoyhtiötiä ja reittejä Intian sisälläkin ja nämä firmat ainakin myyvät lippuja netissä. Lisäksi on kansallinen Indian Airlines joka myy e-lippuja 3kk ennen lentoa, yleensä vähän kalliimmalla. Matkatoimistotkin varmasti hoitavat liput jotka voit sitten noutaa vaikka matkasi ensimmäisestä kohdekaupungista (jos siis matkatoimisto sijaitsee siellä). Näiden yhteystietoja löytyy varmaan netistä tai matkaoppaista.

Suosittelen kyllä ainakin yhden pitemmän junamatkan tekemistä Intiassa, mielestäni junassa vietetty aika ei missään nimessä oli "matkasta pois", päinvastoin. Mites se mainoslause menee, "Parasta aikaa matkalla" - Indian Railways eiku VR. Noin yleisperiaatteeltaan junat ovat luotettavia ja pysyvät aikataulussa, muttei nyt kuitenkaan aina. Välillä.

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #5 : 02.10.2006, 16:45:26 »
Matkustaessa Intiassa junalla kannattaa muistaa, etta liput on varattava mieluiten kuukausi tai kaksi etukateen. Eika tama riipu turistisesongista, koska junia kayttavat etupaassa paikalliset. Bussilipun saa yleensa vaikka samalle paivalle, mutta se on tuskallista. Goa-Bangalore, joka on n. 500km, kesti 16 tuntia. Tosin hyva elamys kaikinpuolin.

Intiassa olen lentanyt KingFisher Airlinesilla, joka on suunnilleen eurooppalaisten halpalentoyhtioiden hintainen, mutta palvelu on loistavaa. Intiassa ei muuten lennoilla tarjoilla alkoholia – edes KingFisher olutta ei saanut samannimisella lentoyhtiolla. Yhyy.

Rapa-Ripa

• Vieras
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #6 : 02.10.2006, 17:15:02 »
Siitä on muutama vuosi kun olen viimeksi Intiassa käynyt, valitettavasti, mutta ainakin silloin ostin liput enintään parin päivän varoitusajalla ja pääsin liikkumaan aivan hyvin. Intiassa on tullut yli vuosi yhteensä vietettyä ja junilla olen kulkenut ristiin rastiin. Yhden kerran käytin sisäistä lentoa kun myöhästyin junasta ja lento odotti. Senkin lentolipun sain samalle iltapäivälle.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #7 : 02.10.2006, 17:17:50 »
Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Matkustaessa Intiassa junalla kannattaa muistaa, etta liput on varattava mieluiten kuukausi tai kaksi etukateen.

Hah?? Ma olen ostanut aina paivaa tai paria ennen. Kerran oli liput loppu (tulimme vasta tunti ennen junan lahtoa hankkimaan lippuja), mutta asia jarjestyi kun kavimme juttelemassa jollekin johtajalle asemalla.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Miqel

• Himoreissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #8 : 03.10.2006, 13:04:50 »
Varmaan tyypillisesti tuo pari - kolme päivää riittää lippujen saamiseen, varsinkin jos on valmis joustamaan haluamastaan luokasta (ylöspäin). Diwalin ja vastaavien molemmin puolin tuo kuukaus tai ainakin pari viikkoa pitää sitten paikkansa. Muutenkin lippu- ja jonotusjärjestelmä on todella monimutkainen mutta johdonmukainen.

Sitten kannattaa kysellä kaikenlaisia erikoisdiilejä kuten tourist quotaa tai tatkal-schemeä tai vastaavia. Esimerkiksi tuo tatkal oli muistaakseni tietty lippumäärä joka myydään vasta 48 tuntia ennen junan lähtöä ja siitä ei voi saada rahoja takaisin perumalla. Tourist quotan liput täytyy taasen maksaa ulkomaisella valuutalla tai jotain sellaista säätöä siinä oli. Sitte voi vielä koittaa koiransilmiä ja lahjontaa mutta todella varovaisesti, en suosittele. Aivan viimeisenä vaihtoehtona pitkille matkoille ovat vielä passenger trainit, hitain mahdollinen muoto ja potentiaalisesti juuri sitä ruuhkaa jota telkkarissakin näytetään. Saako muuten missään päin Intiaa oikeasti matkustaa junan katolla?

welsh

• Himoreissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #9 : 05.10.2006, 18:43:55 »
Itselle on kanssa iisisti jarjestynyt liput juniin. Tanaan kavin ostamassa lipun huomiseen yojunaan Delhista Varanasiin, ja paasin haluamaani junaan ja viela sleeper upper bedilla jarjestyi ihan mutkitta. Aika helppoa tuo matkanteko yleisesti ottaen Intiassa, mutta aikaa saa tosin varata runsaasti kun kulkuneuvojen vauhti nyt on mita on.
Ticking away the moments that make up a dull day

wuokkoset

• Reissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #10 : 06.10.2006, 11:10:08 »
Kyllä munkin mielestä muutaman päivän varoaika riittää lippujen varaamiseen. Vielä jonotuslistaltakin pääsee sitä paitsi aika hyvin kyytiin.

Nykyään Intian rautateillä toimii muuten myös nettivaraukset. E-lippumahdollisuus löytyy sivulta http://www.irctc.co.in/ . Yhteys pätkii epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta kärsivällisesti kun yrittää niin varausten pitäisi onnistua. E-lipun voi maksaa useimmilla luottokorteilla. Ainakin Sammon Visa Electron toimi nyt kesällä Intiasta käsin, kun oli vielä nettipankin tunnukset ja turvaluvut mukana. Jos siis haluaa, niin koko matkan junaliput voi ostaa jo Suomessa. Kamala ajatus kyllä kaikessa Intian kaaokseen sopimattomuudessaan... ;)

snufkin

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - liquidflit@hotmail.com
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #11 : 07.10.2006, 18:38:34 »
Olen lähdössä miehen kanssa uudeksivuodeksi Delhiin, jos vaan suinkin saamme hulluilta päiviltä liput.  :lol:
Tarkoitus olisi viipyä Intiassa kaksi viikkoa, joten olen mietiskellyt vaihtoehtoja, että mihin suuntaan kannattaisi tehdä pieniä retkiä.
Agra nyt on varmaan itsestäänselvyys, mutta kuinka pitkäksi aikaa siellä on nähtävää.  :roll:  Mun elämä on pelastettu jos vaan näen Taj Mahalin.  :lol:

Entäpä Jaipur? Kokemuksia? Mielenkiintoisimmat nähtävyydet/paikat/tapahtumat?

Varanasi kiinnostaisi aivan mielettömästi, mutta on tyhmää haaskata aikaa matkustukseen sinne ja takaisin?

Olisi mukava kuulla myös vinkkejä Delhin lähistöllä olevista paikoista, joihin kannattaisi mennä katsomaan intialaista elämää. Kenties joku pieni kylä? Luontoelämyksiä?
olen optimisti - en tiedä, minne olen menossa, mutta olen matkalla"

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #12 : 16.10.2006, 19:31:27 »
Minä se taas täällä huutelen.  :D

Olisiko kellään suositella paikkaa Nepalissa, mikäli Intiasta käsin siellä tahtoo vierailla? Delhiin mennään, hinku olisi mennä vähän pohjoisemmaksi katselemaan vuoristomaisemia.

lisbeth

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hook88@hotmail.com
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #13 : 16.10.2006, 20:33:28 »
Snufkinille:
En pysty antamaan vinkkejä Nepalin suhteen, mutta jos sinne menon tavoitteena on päästä komeisiin vuoristomaisemiin niin se onnistuu vallan mainiosti Intiankin puolella. Itse emme reissullamme päässeet ihan pohjoiseen asti (Leh), koska tiet olivat poikki, mutta Spiti Valley jo tarjosi uskomattomat maisemat korkeimmillaan vähän alle 5 kilsan korkeudessa (Kazan buddha-luostari) ja nämä paikat ovat suht helposti saavutettavissa lyhyemmälläkin matkalla.

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #14 : 18.10.2006, 00:14:27 »
Jaipurissa ei sen kummenpaa näkemistä - läjä palatseja ja kuhiseva Pink City. Itse en visiteerais siellä. Mutta majailinkin siel pidempään, niin turistin näkökulma puuttuu. Paljonhan tekevät tuota Jaipur - Agra - Delhi kolmiota.

Varanasi on ehdoton must. Ei paha edes tuolla yöjunalla. Illal lähdette ja aamul perillä. Helppoa ja mukavaa. Pöllöjä ootte jos ette siel käy.

Itse en päässyt, mutta kaik kamut jotka käyneet Himalajalla olleet aivan pöyröitä siitä alueesta, Manali ja Leh. Mutta sit kannattaa olla Indias jo pidempään. 2 vkos ei oikein kerkeä pohjoiseen, mikäli ei lennä ja liput on kalllllliita!
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #15 : 19.10.2006, 15:16:46 »
^kiitos jane vinkeistä.  :D

Jonkinlaiset luontokohteet kiinnostaisi suunnattomasti. Ellei pohjoiseen päin katselemaan vuoristoja, niin jotain muuta. Jostain luon Ranthamboresta, jota ihan normi pakettimatkalaisillekin tarjotaan (kultaisen kolmion lisukkeena). Siellä on ilmeisesti jotain luontoretkiä jne.  
Jos junallakin lähtee pohjoiseen päin, niin kuinka siellä uskaltaa jäädä pois summan mutikassa, löytyyköhän joka pysäkiltä yösija seuraavaksi yöksi... :roll:

Onko kellään kokemuksia pohjois-Intiasta tammikuussa? Millaista säätä siellä pukkaa? Minkälaista vaatekerrastoa mukaan?

helri

• Reissaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #16 : 20.10.2006, 13:25:51 »
Tungen nyt tähän samaan ketjuun kysymyksineni. Varattuna on lennot Delhiin 20.11 ja tarkoituksena reissata kaksi viikkoa. Harmi vaan että pidempi reissu ei ole töiden takia mahdollinen.

Olemme suunnitelleet tuota Agra-Jaipur -reittiä. Mieli tekisi kuitenkin kovasti jonnekin etelämmäs, eli Delhiä pienempiin kaupunkeihin ja rannalle. Ajattelimme matkustaa junalla.

Ensin olisi kiva tietää, että mihin junaluokkaan kannattaa ostaa liput pidemmällä matkalla? Meitä on kaksi naista lähdössä yhdessä reissuun.

Minne saakka etelään ehtisimme, jos jättäisimme tuon suunnittelemamme kolmion pois laskuista? Osaisiko joku suositella meille hyvää kohdetta, jonne ei olisi kuitenkaan mahdoton junamatka (kun aikaa on tosiaan vain kaksi viikkoa kaikkiaan)? Mieluusti kohteen lähellä voisi sitten olla muitakin tutustumisen arvoisia kaupunkeja.

Ja edelliselle kysyjälle vielä sen verran, että pohjoisessa on aika viileää tuohon aikaan! Suunnittelimme ensin käyvämme Corbett Tiger Reservartissa, mutta opaskirjan mukaan sielläkin (jonkin verran Delhistä ylöspäin) on noin 11 astetta lämmintä marras-joulukuussa. Liian kylmää meille.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #17 : 20.10.2006, 13:45:50 »
Menkää Keralaan. Mm Cochin kaupunki on sympaattinen ja sieltä voi mennä lillumaan houseboatilla riisipelloille:) Se on ihan oikeasti kokemisen arvoista.

Kaksi viikkoa riittää ihan mainiosti sekä Delhin, Jaipurin, Agran ja Keralan katsomiseen. Ottakaa lento Delhistä Etelään, niin ei tarvitse istua junassa päiviä.

Juna reitteihin en osaa auttaa, mutta oletettavsti haulla löytyisi jopa linkkejä suoraan aikatauluihin. Sen verran tiedän, että kannattaa ottaa se kallein luokka:)

Rapa-Ripa

• Vieras
Välimatkat Intiassa
« Vastaus #18 : 20.10.2006, 14:04:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina72000"

Juna reitteihin en osaa auttaa, mutta oletettavsti haulla löytyisi jopa linkkejä suoraan aikatauluihin. Sen verran tiedän, että kannattaa ottaa se kallein luokka:)

Eri mieltä. 2.nd class sleeper kelpaa ainakin minulle aivan hyvin.

StGermain

• Aloittelija
    • Profiili
Lennot
« Vastaus #19 : 20.10.2006, 15:20:17 »
Itse teimme viime vuonna niin että samana päivänä kun olimme vaihtamassa paikkaa etsimme nettikahvilan ja selaamaan vain paikallisten lentoyhtiöiden listoja. Esim. väli MUMBAI - CHENNAI samana päivänä varattuna noin 50 EUROA. Näin teimme about kuusi kertaa ja liput pyörivät siinä viidenkympin molemmin puolin, eikä kertaakaan ollut minkäänlaisia vaikeuksia saada lippuja. Olemme lähdossä jälleen intiaan jouluaaton jälkeen kuukaudeksi ja sama toimintamalli jatkuu... Toivottavasti yhtä hyvällä menestyksellä.

Toisaalta olimme kyllä pakotettuja toimimaan tuolla tavalla elimistöllisten vaivojen vuoksi. Paskat housuissa on ikävä istua bussissa   :lol: