Huoneen hinnat Intiassa

(Luettu 7433 kertaa)

vieteri

• Aloittelija
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« : 20.10.2006, 11:59:01 »
Ovatko netissä ja opaskirjoissa ilmoitettu guesthousehinta huonehinta yhteensä vai hinta / henkilö?
Eli esim. 150 rupian huone kahdelle hengelle. Onko hinta yhteensä 150 vai 300 rupiaa?

Rapa-Ripa

• Vieras
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #1 : 20.10.2006, 14:00:59 »
Kyllä se on se 150 vaikka huoneessa asuisi kuinka monta. Näin ainakin omalla kohdalla on aina ollut.

snufkin

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - liquidflit@hotmail.com
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #2 : 22.11.2006, 19:09:40 »
Heitetäänpäs tämä kysymys tänne...

Hotellia ollaan varaamassa 20€/huone/yö -hintaluokasta. Halvempaa saa, mikäli haluaa tinkiä aamiaisesta tai ilmastoinnista. Kannattaako ilmastoinnista tinkiä Intiassa tammikuussa? Entäpä tuo aamiainen...mahtaako ne olla 3-4 € arvoisia vai kannattaisiko syömingit hoitaa ihan muualla?
olen optimisti - en tiedä, minne olen menossa, mutta olen matkalla"

Rapa-Ripa

• Vieras
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #3 : 22.11.2006, 19:23:46 »
Ilmastoinnista tinkiminen hiukka riippuu siitä missä päin Intiaa on. Pohjois-Intian vuoristoalueilla on pakkasta. Delhissä voi olla tammikuussa jopa alle 10 astetta lämmintä. Etelä-Intiassa lämpötila taasen on 30 asteen tienoilla.

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #4 : 22.11.2006, 19:45:37 »
^Delhin tienoille on tarkoitus mennä.

Olisko järkevää varata hotellit koko reissuksi vai saakohan paikan päällä bookattua enään mitään? Kun tarkoitus on mennä Jaipurin, Agran ja Varanasin kautta takaisin Delhiin, mutta ei ole varmaa tietoa kuinka kauan missäkin viivytään (riippuu ihan siitä, miten saa junaliput järjestymään), joten huoneita on vähän paha varata muista kaupungeista valmiiksi.  :roll:

Rapa-Ripa

• Vieras
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #5 : 22.11.2006, 19:52:28 »
Eiköhän niitä yöpaikkoja löydy aivan helposti. Minä en ole ikinä Intiassa taivasalle jäänyt vaikka olen aina ilman varauksia liikkunut. Riesana ovat yleensä päinvastoin yli-innokkaat heput jotka väen vängällä haluavat viedä niihin paikkoihin joista saavat palkkion tuomistaan turisteista.
edit. Niin ja tammikuussa en ottaisi ilmastointia noissa kaupungeissa.

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #6 : 22.11.2006, 20:18:16 »
^et ottaisi ilmastointia?
Kun mulla oli sellanen fiilis, että jos oikein kuumaan aikaan matkustaa niin ilmastointi voi olla oiva kaveri, mutta tammikuussa on kuitenkin yöt viileitä, joten tarviiko sitä ilmastointia niin?  :roll:

Miten onko kokoemuksia niistä aamiasista? Kannattaako niistä maksaa?

lisbeth

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hook88@hotmail.com
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #7 : 22.11.2006, 20:58:20 »
Heips! Edellisiin  yhtyen tuskin tarvitset varauksia tai ilmastointia. Meillä oli omalla reissullamme vain ekat yöt varattuna Delhistä ja muuten pärjättiin ilman varauksia komiasti! Paikkojen tasoista kun ei voi ikinä tietää etukäteen, mieluummin ottaa huoneen sitten vasta paikanpäällä "tupatarkastuksen" jälkeen. Hotelleja ja vapaita huoneita varmasti löytyy. Ja tuolla reitillä tammikuussa melko viileätä, illalla/yöllä fleece hyvä olla mukana, eikä huoneet ehdi päivän aikana niin paljon lämmetä että siellä tarvisi ilmastointia.
Aamupaloista ei ole kauheasti kokemusta, ei kuulunut meidän yöpaikkojen tarjontaan. Mutta noin yleisesti 3-4e aamupalasta kuulostaa aika paljolta, me maksettiin yleensä se hinta kahden hengen huoneesta/yö.

Rapa-Ripa

• Vieras
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #8 : 22.11.2006, 21:03:14 »
No juu, siinä aikaisemmassa viestissä lukee että tammikuussa en ottaisi ilmastointia, yöllä on ennemmin kunnon peitto tarpeen. En ole kyllä ottanut sitä Delhissä kesälläkään kun lämmintä oli reilusti yli 40 astetta mutta siinä vaiheessa olinkin jo aika tottunut sikäläiseen ilmastoon...

Aamiainen tuohon hintaan on jo sikakallista Intiassa.

Kexie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #9 : 23.11.2006, 07:27:33 »
Omien kokemusten perusteella ottaisin mieluummin patterin, kuin ilmastoinnin Tammikuussa Delhissä.

Mitään varauksia ei ollut missään vaiheessa, ja oli hotelleista pikemminkin ylitarjontaan, ainakin Delhissä. Goassa joulunaikaan oli nihkeempää, mutta ei silti ollut ongelmaa löytää edullista majoitusta, joskin joutu ehkä hiukan enempi pulittaan kuin ei sesonki aikana.

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #10 : 28.11.2006, 22:07:48 »
Nyt otti ohraleivän.
Mä en järjestä nyt yhtään, että miten teen kun saavutaan Delhiin vähän puolen yön jälkeen (4. päivä), niin huone pitää varata 3.-4. väliselle yölle, eiks jeh? No mites sitte kun booking kysyy saapumisaikaa, niin jos laitan sinne, että klo 01.00, niin senhän automaattisesti ymmärtää, että se on 2.-3. päivien välisenä yönä kello yksi.  :roll:

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #11 : 28.11.2006, 23:10:07 »
Lainaus käyttäjältä: "snufkin"
Nyt otti ohraleivän.
Mä en järjestä nyt yhtään, että miten teen kun saavutaan Delhiin vähän puolen yön jälkeen (4. päivä), niin huone pitää varata 3.-4. väliselle yölle, eiks jeh? No mites sitte kun booking kysyy saapumisaikaa, niin jos laitan sinne, että klo 01.00, niin senhän automaattisesti ymmärtää, että se on 2.-3. päivien välisenä yönä kello yksi.  :roll:

Panit kyllä pahan! Jos siis laitat varauspalveluun 3. päivä ja saapumisajaksi kello 1.00, niin kertomasi mukaan se ymmärtää sen (loogisesti) vuorokautta liian aikaiseksi, jos olet saapumassa 4. päivä kello 1.00. Nytkö siis todellakin kysyt, että kuinka sinun pitää tehdä varaus, jos haluat sen alkavan tasan vuorokautta myöhemmin, eli tuolloin 4. päivä kello 1.00?

Vastaus saattaa olla helpompi, kuin osaat arvatakkaan.

:shock: x ziljoona

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #12 : 28.11.2006, 23:54:52 »
:shock:  ittelles.  :D

Kyllähä mie tajuan, että jos laitan tulopäiväksi 4.1 ja ajaksi 01.00, niin asia on pihvi. Mutta sillonhan teoriassa maksan yhdestä yöstä vähemmän kuin mitä yövyn.  :roll:

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #13 : 29.11.2006, 00:28:12 »
:shock:  ittelles.  :D

Kyllähä mie tajuan, että jos laitan tulopäiväksi 4.1 ja ajaksi 01.00, niin asia on pihvi. Mutta sillonhan teoriassa maksan yhdestä yöstä vähemmän kuin mitä yövyn.  :roll:

Luulen kyllä että kyseinenkin lafka joka tapauksessa laskuttaisi sinua jokaisesta yöstä, mutta aloittamalla varauksen 3. päivä kello 23.00 (ja myöhästyt siitä sitten vaan pari tuntia) turvaat sen, että saat ihan varmasti maksaa joka yöstä. :wink:

Jos olet tekemässä varausta jonkun varauspalvelun kautta, niin yleensä ne antavat varauksen tehtyäsi suorat yhteystiedot majapaikkaan, jos jotain kysyttävää tai vastaavaa ilmenee. Eli ensin varaat majapaikan ja sitten saatkin jo sähköpostiosoitteen, jonne voit ilmoittaa myöhästymisesi, jos se pelottaa, että antaisivat paikkasi muuten jollekkin muulle, jos et juuri sovittuun aikaan ilmaannu. :D

snufkin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #14 : 29.11.2006, 10:06:39 »
No näin, näytäthän sie osaavan vastata nätistikin, kun vähän kaivaa.  :D

Kiitos.  :wink:

indiafan

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hotellit
« Vastaus #15 : 29.11.2006, 12:13:20 »
Kannattaa varatessa kysyä mikä ko hotellilla on check in ja check out time. Jossain hotelleissa lasketaan saapumisesta 24 tuntia ja sen yli meneviltä tunneilta laskutetaan seuraavan vuorokauden hinta. Toisilla hotelleilla on check out klo 9.00 vaikka olisit tullut yöllä kello 01.00 am. Kannattaa vahvistaa hotellista.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #16 : 30.11.2006, 03:11:15 »
No näin, näytäthän sie osaavan vastata nätistikin, kun vähän kaivaa.  :D

Kiitos.  :wink:

Shhhh! Hiivatti!

No oliko nyt ihan pakko kiittää ja täten pakottaa vastaamaan? Tämähän paljastaa kaikille, että siellä "fisun" kovan kuoren alla on kuitenkin ihminen, joka tulee siitä iloiseksi, että joku ei ota ihan kaikkea vittuiluna, vaan osaa myös kiittää!!

Pöh-terveisin - fisu

Ps. Ja hyvää matkaa!

wuokkoset

• Reissaaja
    • Profiili
Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #17 : 01.12.2006, 16:23:24 »
Ilmastointiasiaa vielä...

Ilmastointi voisi talvisaikaan olla mukava lisä jossain etelässä, kuten Keralassa. Delhissä pärjäsi kyllä loppukesälläkin (syyskuun alussa) ihan vaan kattotuulettimella. Kattotuuletin on yleensä kaikissa hotellihuoneissa Intiassa (paitsi ihan pohjoisessa), ja se on ihan pätevä viilennin. Ilmastointilaitteet voivat pahimmassa tapauksessa olla niin kovaäänisiä, ettei niitä kuitenkaan voi pitää päällä. Siitä on siis  usein aika turha maksaa.

sassa

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #18 : 09.07.2008, 12:34:51 »
Kysyisin vielä että onko Mumbaissa joku hotelli/hostelli jota joku voi suositella? Lähellä lentokenttää?Onko ne ihan sika hintaisia?
Kiippa! ;D
i dont like reggae,no no, i love it!!!

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Huoneen hinnat Intiassa
« Vastaus #19 : 09.07.2008, 14:52:05 »
Kysyisin vielä että onko Mumbaissa joku hotelli/hostelli jota joku voi suositella? Lähellä lentokenttää?Onko ne ihan sika hintaisia?
Kiippa! ;D
Tsekkaksitko jo täältä?
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona