Geiranger, Norge

(Luettu 4623 kertaa)

Reija

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Geiranger, Norge
« : 21.02.2005, 13:52:14 »
Tulipas vaan mieleeni kysyä teiltä Pallukoilta, että onko kukaan koskaan käynyt/ollut töissä/asunut Geirangerissa?

Millainen paikka? Millaiset ihmiset? Millainen luonto?

edit: Paikkahan sijaitsee siis Norjassa   :lol:
quot; Vaikka tuhat ihmistä uskoisi hölynpölyyn, se on silti hölynpölyä "

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
Re: Geiranger, Norge
« Vastaus #1 : 21.02.2005, 14:00:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Reija"
Tulipas vaan mieleeni kysyä teiltä Pallukoilta, että onko kukaan koskaan käynyt/ollut töissä/asunut Geirangerissa?

Millainen paikka? Millaiset ihmiset? Millainen luonto?

Olen käynyt, lähinnä läpikulkien. Olin muualla Vuono-Norjassa töissä tuolloin.

Pieni paikka, kesällä miljardi turistia. Kivat, joskin raivostuttavan hyväntuuliset ihmiset, kuten norjalaiset yleensäkin. Täysin sanoinkuvaamaton luonto.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Geiranger, Norge
« Vastaus #2 : 21.02.2005, 16:20:00 »
Näteimmät maisemat mitä Norjasta oon löytänyt. Miinuksena on tosiaan ne miljoona turistia.Jotenkin koomisen näköistä kun on pikkukylä ja turisteja enemmän kuin kaduille mahtuu. Suosittelen silti piipahtamista.

Moottoripyörällä loistava paikka lähestyä ja poistua.

Anonymous

• Vieras
Geiranger, Norge
« Vastaus #3 : 21.02.2005, 16:46:26 »
Kiitos vastauksista. Oon ite hakenut töitä kyseisestä paikasta, joten positiiviset kokemikset on aina plussaa  :D

..ja ne miljoonat turistit toisi mullekkin palkan lompakkoon, joten oon vaan kiitollinen..  8)

Reija

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Geiranger, Norge
« Vastaus #4 : 21.02.2005, 16:47:40 »
Toi siis olin minä, unohdin kirjautua...
quot; Vaikka tuhat ihmistä uskoisi hölynpölyyn, se on silti hölynpölyä "

Kesäkukka

• Reissaaja
    • Profiili
Geiranger, Norge
« Vastaus #5 : 27.07.2006, 14:00:47 »
Millanenkohan paikka Geiranger olisi syksyllä?

Tai Norja ylipäätään, kannattako kierrellä syksyllä vai onko säät+näkyvyys surkea?

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
Geiranger, Norge
« Vastaus #6 : 27.07.2006, 14:25:07 »
Norjan ilmasto on noin lämpötilojen puolesta varsin lähellä Suomea, mutta koska lähes koko maa on rannikkoa, sataa (paljon) enemmän, ja siten talvella on luntakin enemmän, joskin ehkä vähän lyhemmän aikaa kuin vastaavalla "korkeudella" Suomessa. Ja vuoristossa on tietysti omat ääri-ilmiönsä, mikä matkustajille näkyy lähinnä siten, että vuoristotiet voivat olla poikki (lumen alla) aina lokakuulta kesäkuulle asti.

Sanoisin, että alkusyksy, ainakin vielä syyskuu, on luultavasti oikein hienoa aikaa Geirangerissa. Turistilaumat kokemukseni perusteella (olin töissä hotellissa ei niin kovin kaukana Geirangerista) katoavat Norjasta jonnekin elokuun 15. ja 16. päivän välisenä yönä, joten liikennevälineissä ja majoituspaikoissa on luultavasti paremmin tilaa kuin keskikesällä. Juuri mikään ei kuitenkaan vielä sulje talveksi. Geiranger-Hellesylt - lauttakin (suosittelen) kulkee syyskuun loppuun. Lisätietoja löytyy niinkin yllättävästä osoitteesta kuin www.geiranger.no

Huonolta säältä ja sateelta ei Norjassa ole koskaan turvassa, mutta säätila myös yleensä vaihtelee nopeammin kuin meillä, eli ei se sade loputtomiin kestä (edes Bergenissä). Hyvät sadevarusteet kannattaa joka tapauksessa olla mukana, ja ylhäällä vuorilla voi olla yllättävän kylmä ihan keskikesälläkin, vaikka vuonon rannalla olis +25.

Lyhyesti: suosittelen Norjaan menemistä myös syksyllä. Kuten kesällä, keväällä ja talvellakin.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Geiranger, Norge
« Vastaus #7 : 09.07.2009, 14:00:30 »
Ajattelin ensi viikolla lähteä reissuun Geirangerin kautta joten kyselen tuoreita vinkkejä. Mitä kautta olisi edullisinta ja järkevintä, siis Suomesta Tampereen läheltä lähdettäessä, ei lentäen? Ja sieltä aikomus olisi jatkaa Kööpenhaminaan, mitä reittiä kannattaisi mennä?
Soarele este galben

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 10.10.2009, 20:17:43 »
Minuakin kiinnostaisi paras tapa päästä Geirangeriin junalla / bussilla Tukholmasta lähtien. Olisiko vinkkejä?
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

Davex

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 11.10.2009, 12:12:04 »
Jos junalla/bussilla haluaa, niin Oslon kautta taitaa olla paras mennä. Tukholma - Oslo -välin osalta kannattaa etsiä yhteyksiä täältä: www.resrobot.se
Oslosta näyttäisi sujuvin yhteys olevan busseilla Hellesyltiin ja loppumatka laivalla. Toki muitakin vaihtoehtoja löytyy, mutta kestävät selvästi kauemmin. Tarkemmin voit tutkia Oslo-Geiranger väliä täältä: www.rutebok.no
« Viimeksi muokattu: 11.10.2009, 12:13:37 kirjoittanut Davex »