Pohjois-Intiaan helmikuussa!

(Luettu 2996 kertaa)

tanza

• Aloittelija
    • Profiili
Pohjois-Intiaan helmikuussa!
« : 02.01.2007, 01:27:01 »
Olen lähdössä ystäväni kanssa pariksi viikoksi Intiaan, aika on lyhyt ja tahtoisimme matkasta mahdollisimman paljon irti. Laskeudumme Delhiin  9.2, mutta tahdomme jatkaa matkaa mahd pian pois suurkaupungista. Onko suositella paikkoja, joisssa käydä pohjoisessa? Tahdon nähdä Varanasin, sieltä jokin hostelli? Tarvitseeko yleensäkään varata yöpymispaikkaa etukäteen, voiko matkustaa ilman tarkkaa suunnitelmaa?

Olen saanut käsityksen, että delhistä pohjoiseen kuljettaessa lämpötila laskee reippaastikin, mutta tahtoisin tietää miten paljon? Otanko mukaan sandaalit vai vaelluskengät, hyttysmyrkyn vai villapaidan?  :oops:

Parvati

• Aloittelija
    • Profiili
kyllä Varanasille!
« Vastaus #1 : 02.01.2007, 03:09:50 »
Moi.

Mene ihmeessä tsekkaamaan Varanasi. Tosi kiehtova paikka.

Itse kierin muutama vuosi sitten Intiaa muutaman kuukauden ajan, kävin sekä etelässä että pohjoisessa ja onhan siinä eroa missäpäin kulkee. Jopa erot eri osavaltioiden välillä on tosi isoja.

Varanasissa on tosi paljon eritasoisia majoituspaikkoja, joten etukäteen ei kannata varailla mitään. Jos eka paikka ei viehätä, vaihdatte toiseen  :lol:

Matkaa voitte suunnitella esim junia katsomalla osoitteesta:

http://www.indianrail.gov.in/

2.lk sleepper sopi ainakin minulle....

Varanasista suhteellisen lähellä on mm. Bodgoya, jossa Budhan uskotaan valaistuneen. Siellä iso ja vaikuttava temppeli ja miljoona kärpästä.

Muistelen iltojen olleen viileitä mutta päivien lämpimiä helmikuun alkupuoliskolla Varanasissa.... Ja koska kadut aika muhkuraisia, ota tukevat kengat!

lisbeth

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hook88@hotmail.com
    • Profiili
pohjois-Intiaan helmikuussa!
« Vastaus #2 : 02.01.2007, 12:09:37 »
Varanasiin ehdottomasti! Menee top 5-listaan Intiassa visiteeramista paikoista. Oltiin siellä tasan vuosi sitten vaihtamassa vuotta :) Viileetä on iltaisin ja öisin, lämmintä mukaan!! Majoituimme Ganpati Guesthousessa (Meer Ghat) ja se ainakin oli sijainniltaan ihan loistava. Yöpaikkoja on siellä ihan vieri vieressä, eli varmasti löytyy huone varaamattakin
Ja pohjoisemmasta voisin suositella paikkaa nimeltään Dharamsala (Mc Leodganj),  tunnetaan myös nimella "Little Tibet", n.60% asukkaista on tiibettiläisiä, mukaanlukien itse Dalai Lama. Todellinen chill out-paikka.
Manali oli myös erittäin miellyttävä paikka. Tosin näissäkin kahdessa paikassa on jo aikas lailla muita länsimaalaisia, eli ei parhaita mahdollisia paikkoja jos haluaa niitä pakoon.
Varustusta miettiessä kannattaa varmaan uhrata hieman tilaa (ja kiloja) hyville kengille. Itsellämme oli vain urheilusandaalit mukana, pärjäs niilläkin (välillä villasukkien kera), mutta välillä harmitti ettei ollut parempia kenkiä patikoimiseen.
Joitan kuvia ja paljon (puuduttavaakin)tekstiä noista ja muista paikoista http://easytravelpage.com/liisarene/
Varanasi: Jan 1-3
Bodhgaya: Dec 22-26
Manali: Sept 5-7
Dharamsala, Mc Leodganj: Aug 30-Sept 4

welsh

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.01.2007, 15:47:01 »
Jos aikoo Delhista Varanasiin, ja sen jalkeen Pohjois-Intian vuoristoholleille, niin joutuu taittamaan pitkan matkan. Melkein joutuu kaytannossa tulemaan Delhin kautta. Eli kannattaa miettia riittaako aika. Pohjoisessa on mahtavia paikkoja: Dharmasala, Parvatin laakso, Manali, KASHMIR, Ladakh jne. Tosin Ladakhiin ei tuohon aikaan vuodesta paasta, ja Kashmirissakin on melkoisen kylma.

Etela-Intia on helmikuussa parhaimmillaan, joten saiden puolesta kannataa mielummin suunnata sinne. Mutta sen mukaan kannattaa menna, mika kiinnostaa.
Ticking away the moments that make up a dull day

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.01.2007, 18:07:05 »
Mitenkähän noiden kelien kans tonne pohjoiseen mennessä näin tammikuussa. Oon niin järkky bussispennailija, erityisesti India-maassa etten millään meinaa uskaltautua lähteä niille huudeille busseillen... Eihän vain liukkaat tahi lumi yllätä?!  :shock:
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"