Yllättävin paikka jossa olet törmännyt suomalaiseen

(Luettu 183998 kertaa)

ToivoW

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Yllättävin paikka jossa olet törmännyt suomalaiseen
« Vastaus #200 : 13.03.2008, 15:14:18 »
Olimme vaihtariporukalla piipahtamassa Hainanilla Etelä-Kiinan merellä. Hauska yllätys oli että sinne oli eksynyt myös joku sähkäri Suomesta. Suurempi yllätys oli kun pari kuukautta reissun jälkeen sama mies käveli vastaan Tampereen Ale-pupissa ;)
Pieni tuo maailma

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #201 : 13.03.2008, 21:08:07 »
No siis suomi-aksentinhan tunnistaa kilometrien päähän :). Itelläni on etulyöntiasema, kun mulla on brittiaksentti ja jenkkikin sujuu, niin voin esittää epäsuomalaista jos tarve vaatii ja salakuunnella pahaa-aavistamattomia sisaria ja veljiä *muhahahahahaaaa*.

Suomalaisiin on tullut törmättyä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Voiton vie Bali. 7 kk reissussa ilman, että olin nähnyt yhden yhtäkään finskiä, mutta Denpasarin kentällä amerikkalainen kaverini tulee kysymään, että mistäköhän maasta nuo idiootit ovat. Käännyn ympäri ja näen n. 10 nousuhumalaista suomalaista - teekkarilakit päässä - riitelemässä Mustan Pekan säännöistä!

Myöhemmin näin yhden heistä seisoskelemassa Aucklandissa, päällään oli t-paita jossa luki KYLLÄ. En mennyt juttelemaan :).

Kiinassa törmäsin suomalaisiin lapsiin, jotka hämmentyivät ensin pahasti, mutta kohta jo juttelivat niitä näitä. Joensuusta taisivat olla, ja vanhemmatkin ilmestyivät jossain vaiheessa paikalle.

Aucklandissa sattui myös niin, että yövyin talossa, joka oli tarkoitettu kiinalaisille opiskelijoille, mutta niin vain viereeni lounaspöytään istui suomalainen Mari. Hän oli naimisissa aussin kanssa (joka muistaakseni oli silloin Afganistanissa) ja oli Uudessa-Seelannissa nuorimman lapsensa kanssa. Oikein mukavaa rupatteluseuraa oli hän.

Mutta erityisen paljon ilahdutti se, kun kahdeksan reissukuukauden jälkeen saavuin Frankfurtissa Helsingin lennon portille - todella vihaisena siitä että jouduin palaamaan Suomeen - ja ensimmäiset sanat jotka kuulen on "kakkapää, kakkapää, kakkapää..."! Siinä tuli jo henkirikoksen toteutus mieleen.

Muoks. Ai niin, ensimmäisen kerran kun saavuin Uuteen-Seelantiin tullivirkailija katsoi maahantulokorttiani ja tokaisi "jaa, sulle voikin sit puhua suomea". Olin niin väsynyt ja yllättynyt että taisin sanoa vain joo.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008, 02:01:26 kirjoittanut Athelas »

Juli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #202 : 14.03.2008, 23:39:39 »
Tää tilanne ei yllättänyt mua - ainakaan samalla tapaa kuin sen suomalaisen teinitytön :) Oltiin Belgiassa bileissä, ja olin vessassa pesemässä käsiä. Mun takana vessajonossa seisoi kaksi nuorta suomalaistyttöä, jotka kovaan ääneen ja aika hyvässä hapessa pohdiskeli, onkohan joku vessoista vapaa. Käännyin sitten osoittamaan tytöille koppia, josta olin juuri tullut ulos, ja sanoin aivan selvällä suomen kielellä, että se on vapaa. Toinen tytöistä jäi tuijottamaan mua ("Puhuuko se mulle?") ja vastasi sitten englanniksi. "Sorry, I dont speak belgian" (Belgiassa luonnolisesti puhutaan belgiaa :P). Sen kaveri sitten selvensi raukalle, että mä puhin ihan suomea, ja että vessa on vapaa.

tinksu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #203 : 19.03.2008, 13:22:08 »
Saksan Aalenissa pikkuruisen irkkupubin terassilla istuskeli meidän tyttöporukan lisäksi kolmen suomalaismiehen seurue. Paikka kun ei mikään turistirysä ole niin ei ihan osannut odottaa törmäävänsä meikäläisiin.

Riikan lentokentällä satuin tax freen kassalle yhtäaikaa mun vanhan tanssinopettajan kanssa.

Isä oli joskus Venäjällä työmatkalla ja pysähtyi Moskovan lähellä huoltsikalle tankkailemaan. Viereiselle paikalle bensanhakuun pölähti mun paras kaveri perheineen - siinä oli vähän naureskeltu tilanteelle :D
To live would be an awfully big adventure.

paulinha

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #204 : 21.03.2008, 03:59:59 »
Eipä nämä mitään kovin kummallisia paikkoja ole, mutta tilanteina ihan yllättäviä. Roomassa kun olin kaverini kanssa eräänlaisessa bungaloweista muodostuvassa kylässä viikon, niin eikös naapuri-bungalowia asuttanut nuori pariskunta ollut myös Turusta. Siinä sitten kun terassilla lekotteli ja pyykkiä ripusti niin kuuli kaiken mitä he juttelivat omalla terassillaan. Ei ollut kauhea reissufiilis, onneksi lähtivät ennen meitä ja tuli japanilaiset naapurit. Ei sillä, olivat suomalaisetkin mukavia, mutta ei sitä matkalle lähdetä turkulaisia katsomaan. :D

Myöskin Roomassa eräässä baarissa olisimme pelanneet biljardia, mutta eräät jätkät yrittivät kiilata jonossa. Kiisteltiin siinä hetki englanniksi, että kenen vuoro nyt olikaan. Mulla meni hermot ja tokaisin kaverilleni tyyliin "vittu antaa noitten urpojen sitten pelata eka" ja jätkä siihen vastaa hiukan nolona suomeksi että eiku pelatkaa te vaan. ;D

Gibraltarilla joskus varmaan 10v sitten kun oltiin perhelomalla, niin isälläni oli perisuomalainen majakka-aiheinen t-paita päällä ja muutenkin kovin suomalainen meininki: liian kuuma, nälkä, auringon polttama iho, vitutusta ja valitusta. Eikö siinä sitten valtavan apinalauman ja mölötyksen keskellä vastaan kävellyt toinen suomalainen perhe, jonka isä Bengtsär-majakkapaidassaan kirosi ja hikoili samaa tahtia.

Barcelonassa jossakin vaatekaupassa oli suomalainen pariskunta. Pullea nainen itki miehen olkapäätä vasten, kun kaikki vaatteet oli espanjalaisille hoikille ihmisille tehtyjä, eikä hän mahtunut mihinkään. Mies siinä lohdutti, että rumia tikkuja koko maan kansa, ja tyhmiäkin kun eivät tee isompia vaatteita turisteja varten. Sitten haikailtiin suureen ääneen Seppälän ja Lindexin perään ja solvattiin kyseistä liikettä. Varoin puhumasta suomea heidän lähellään, ei kiinnostanut mennä juttusille.

Vain Eurooppaa kiertäneenä ja näin ollen melko turistipitoisissa paikoissa liikkuneena voin sanoa, että suomalaisiin olen törmännyt poikkeuksetta ainakin pari kertaa per reissu. Kamalaa myöntää, mutta usein aika juntilta se touhu on vaikuttanut...

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #205 : 22.03.2008, 02:52:49 »
Viimeksi tanaan tuli Belgradissa suomalaisia vastaan. Kaipa niita nyt nakyy Euroopassa lahes joka paikassa. Tosin heitan villin veikkauksen, etta tasta Skopjeen pain lahtiessani saattaapi nuo kerrat jaada hieman vahemmalle. ::)

Thaly

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : 22.03.2008, 08:46:13 »
Lissabonin eräässä ostoskeskuksessa tuli törmättyä suomalaisiin kahdesti. Ei sinänsä kummallista, mutta onhan se aina hassu sattuma, kun on pienen maan kansalaisista kyse ja vielä Euroopan äärilaidalla. Toisella kerroista ostarin vaatekaupassa oli suomalainen pariskunta, kommentoivat normaalia kovemmalla äänellä vaatteiden "edullisuutta". Teki kovasti mieli sanoa heipat, mutten sitten kehdannut  :) Sitten sillä toisella kerralla tuli törmättyä suomalaisiin nuoriin tyttöihin, mahdollisesti vaihto-oppilaisiin. Tervehdin, mutta tytöt taisivat yllättyä sen verran, että katosivat aika äkkiä näköpiiristä  ;D
Sólo es deslumbramiento pasajero.

etn4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #207 : 30.03.2008, 20:16:40 »
Istuimme kaverin kanssa Christianiassa tienpenkalla hirveän väsyneinä, iltayöstä. Yhtäkkiä viereen ilmestyi pari suomalaista poikaa, joiden kanssa oli tietysti pakko vaihtaa pari sanaa kun samasta maasta olimme. Kävi ilmi että pojat asuivat noin parinkymmenen kilometrin päässä kaverini kodista.  8)
My yesterdays don't matter now, they're gone.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #208 : 31.03.2008, 00:03:52 »
Mumbaissa pienessä ravintolassa koin pienimuotoisen shokin.

Olin ollut maassa jo kolme kuukautta ja nauttinut värien loistosta. Itsekin suosin pukeutumisessa värejä, joten Intiassa olin kuin kotonani. Kun kuumana iltapäivänä Mumbaissa pienen ravintolan oviaukkoon astui kaksi kokomustiin pukeutunutta naista, olin siis nielaista malai koftani väärään kurkkuun. Olin jo melkein unohtanut  väreistä rumimman; nyt edessäni seisoi kaksi kuolemanenkeliä muistuttamassa tämän kauheuden olemassaolosta.

Kauaa ei tarvinnut arvailla naisten kansallisuutta. Täältä ei saa bisseä, toinen karjahti selkeällä suomen kielellä. Naiset katosivat sinne mistä olivat tulleetkin.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2008, 00:13:33 kirjoittanut UsvaAuer »

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #209 : 02.04.2008, 07:47:21 »
Tänään Kansas Cityssä ravintolassa, jossa olen töissä. Olin hiukan järkyttynyt.

puntti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #210 : 02.04.2008, 12:44:42 »
Paikka ei varmastikaan sinällään yllättävä mutta tilanne tuli yllättävän äkkiä... Eli olin Phnom Penhin kansallismuseossa tyytyväisenä tuijottelemassa Angorin aikaisia patsaita kun kuulin taka-alalta kiljaisun 'Kato miten kauheet kuviot tolla tytöllä on käsissä! Hirveen näkönen!'

En edes kiitosta kohteliaisuudesta kerennyt sanoa hämmennykseltäni..  ;D
you say why? I say why not?

lainu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #211 : 02.04.2008, 18:42:37 »
Olin Unkarissa työssäoppimassa. Kaupunki oli Hodmézývasarhély, (kutakuinkin noin kirjoitetaan) eli aikas lailla eteläpäässä sijaitseva tuppukylästä vielä tupumpi kylä. Asukkaita ehkä 2000, ei sitäkään.  Olin töissä pienessä ravintolassa, ja yksi lounasvuoro menin viemään kapinettiin ruokaa, niin suomalaisia!!!! Whata f*********ck  ;D

lörre

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #212 : 12.04.2008, 22:08:17 »
Berliinissä oltiin pienellä porukalla, ja mentiin kysymään joltain ihan randomilta ohikulkijalta kartanluvussa apua. Muutama sönkötti sitten erinomaisella saksallaan siinä, kunnes yks totes suomeksi, että eiks vaihettais englantiin. Nainen, joka oltiin pysäytetty, oli ihan yllättyneenä "ai tekin ootte suomalaisia !". Nainen oli muuttanut sinne Berliiniin ihan hiljattain, eikä itsekään ollut oikein perillä paikoista vielä.  :D

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #213 : 13.04.2008, 14:22:15 »
...yllättävin paikka jossa törmännyt suomalaiseen... Rovaniemellä Napapiirillä, Joulupukin Pajakylässä jouluviikolla. Kyllä, uskomatonta, mutta kaikkien japanilaisten, saksalaisten, italialaisten, venäläisten ja brittien joukossa oli myös muutama suomalainen!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Melle

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #214 : 13.04.2008, 14:53:34 »
Tämä nyt ei ole mikään yllättävä paikka kun Ruotsissa tapahtui mutta on jäänyt mieleen. Olin kaverini kanssa Tukholmassa ravintolassa ja sitten siinä ruokaa tilattiin ja sönkättiin häpeällisen kammottavaa ja kangertelevaa ruotsia ja saimme sitten viimein koko tilauksemme selväksi. Ja kun sama tarjoilija toi sitten juomia niin hän alkoi selvällä suomen kielellä selittämään että hän on jossain vaiheessa asunut Suomessa.
Siinä sitä sitten manailtiin että olisi nyt sen  sitten sanonu aiemmin ;) Taisi vain meitä kiusata kun huomasi ettei ollut oikein hyvin hallussa bestellingit...

Muurakko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #215 : 13.04.2008, 17:05:41 »
Frendien kanssa oltiin pohjois-Norjassa Tromssassa. Oli hirvea krapula ja kysyttiin englanniksi vastaantulevalta pariskunnalta jos ottaisivat kamerallamme meista kuvan. Olivat yllattaen suomalaisia.
Tosi yllattavaa..

Epis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tuomon_varamese@windowslive.com
    • Profiili
    • http://www.facebook.com/home.php?#/profile.php?id=630534043&v=wall&viewas=630534043
« Vastaus #216 : 13.04.2008, 20:58:35 »
Vuosi sitte kuulin Müncheniläisen yökerhon vessassa puhuttavan suomee, mutta olin kopissa ja puhujat ulkopuolella tai jotain etten ehtiny reagoida.

Joskus vuosia sitte törmättiin Tukholmassa tuttuihin.

ilmaa

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - jenskan@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #217 : 03.05.2008, 18:59:01 »
Lainaus käyttäjältä: Jouni
Venäjällä (ainakin tässä lähialueilla) suomalaiset muovikassit ovat kovassa kurssissa, niitä näkee vähän väliä paikallisten käsissä.  :wink:

Onko siihen jokin ihan järjellinen syy vai mielyttääkö muovikassien esteettinen olemus veljeskansaa enemmän kuin paikalliset muovikassit?

Joo itse törmäsin myös joskus Haapsalussa paikalliseen kodittomaan tms. joka kantoi koko omaisuuttaan pyörän ohjaustangossa roikkuvassa muovikassissa, joka sattui olemaan itseäni Helsingissä lähinnä sijaitsevan lähikaupan muovikassi...

jimm

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #218 : 06.05.2008, 00:37:49 »
oliskohan ollut sydneyssä jossain pienellä torimarketalueella, missä kavereille tuumailin myynnissä olevista vaatteista, että huonoa laatua ovat ja pieniäkin ja mitähän vielä satuin valittamaan. herra pöydän toisella puolella tuumasi minulle että tuolta sivummalta löytyy parempaa... selvällä suomella tottakai.  :-[
mutta maailma on totta.

lennukerttuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #219 : 06.05.2008, 05:33:54 »
Pariisissa tää tapahtui eli ei kovin pitkällä mutta pakko kertoa kun oli niin huvittava tilanne. Mentiin paikalliseen ravintolaan syömään ja siinä sitten tilailtiin ja muuta ja puheltiin tietenkin jotain suomekskin, mä tilasin sitten hyvännäkösen drinkin ja äiti halus samanlaisen. Meidän tarjoilija oli tummaihoinen ja siks se kai niin yllättikin kun se sitten toi sen drinkin ja totesi selvällä suomella et emmää tiedä mikä täs on vikana ku se drinkki oli jotenkin erilainen kun mun saamani. Toljotettiin äidin kanssa suu auki että mitä se sano. No ei tässä vielä kun oltiin toivuttu yllätyksestä niin maisteltiin niitä drinkkejä siinä ja tosiaan siinä äitin drinkissä oli joku vika kun maistui eriltä kuin mun eikä ollenkaan hyvältä, pyydettiin tarjoilija, siis tää suomalainen, paikalle ja äiti alkoi vielä englanniks selittää sille et hän haluaa vaihtaa ... tajusi sitten kesken lauseen että sehän puhu suomea ja alkoi sitten puhua suomee. Tarjoilija kun oli niin ulkomaalaisen näköinen jo värityksenkin takia ja muutenkin.
I live in my own little world... but no worries they know me here.